ICSI : Embryo stopt met celdeling tussen dag 3 en 5

ICSI Forum
Plaats reactie
Jazzdee
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 december 2021, 9:19

ICSI : Embryo stopt met celdeling tussen dag 3 en 5

Bericht door Jazzdee » 10 december 2021, 9:29

Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar lotgenoten en vooral hoopvolle verhalen..

Even zéér beknopt onze situatie beschrijven : mijn man heeft een vaso-vasostomie gehad. Bij mij is er een vermoeden van oppervlakkige endometriose, maar mijn leeftijd (28j) speelt een groot voordeel! Nu blijkt er door afwijkende bloedwaarden ook een vermoeden te zijn van een auto-immuunziekte bij mij. Ze denken aan Reumatoïde artritis, maar die onderzoeken zijn nog lopende.

We zijn ons traject gestart in het UZ in Leuven. Daar hebben we echter een negatieve ervaring qua bejegening naar ons toe. De prof was koud en afstandelijk en we hadden het gevoel dat ons vanalles opgelegd werd. Er was geen dialoog. Hierdoor kozen we om naar Jette te gaan. BESTE BESLISSING OOIT!!!

Ondertussen hebben mijn man en ik hebben onze eerste ICSI poging achter de rug, IUI was geen optie. Ik had maar 6 eicellen, waarvan er 4 bevrucht waren. Op de dag van de terugplaatsing kregen we dat verdomd telefoontje... er was geen kwalitatieve blastocyst. Nu bleek dat de eicellen gestopt zijn met delen tussen dag 3 en 5..

Nu gaat er een aanpassing in medicatie volgen bij mij en wordt er een DNA fragmentatie test ingepland bij mijn man. We zijn bang. We hebben altijd heel veel hoop gehad, maar als we lezen wat de uitkomst allemaal kan zijn, slinkt die hoop met de minuut.

Zijn er mensen die ongeveer in hetzelfde schuitje zaten en toch succesvolle verhalen hebben??

Alvast bedankt..
- juli ‘20 : stop pil
- nov '21 : ICSI 1 > geen tp.
- mei '22 : ICSI 2 > ❌ , 0❄️
- juli '22 : ICSI 3 > ❌ ❌
- feb ‘23 : ICSI 4 met TESE partner > tp 2 d3 embryo's. 20/2 positief. TWINS❤️ 4 ❄️

Caro1992
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 oktober 2021, 11:28

Re: ICSI : Embryo stopt met celdeling tussen dag 3 en 5

Bericht door Caro1992 » 10 december 2021, 18:41

Dag Jazzdee,

Bij mij ongeveer een soortgelijk verhaal. In oktober een eerste ICSI-poging achter de rug. 13 eicellen waarvan er 3 bevrucht waren. Ze zeiden dat er bij de punctie maar 4 eicellen rijp waren. Op de dag van de terugplaatsing ook een telefoontje dat de kwaliteit niet goed genoeg was om het te laten doorgaan. Ze zouden nog een dag wachten maar ook de volgende dag helaas slecht nieuws. 1e poging kwijt zonder zelfs een kans op terugplaatsing was voor mij heel zwaar. De dokters zeiden dat ik veel te snel had gereageerd op de hormonen en ze hebben mij nu een ander schema gegeven.

Uit vorige onderzoeken is gebleken dat de DNA-fragmentatie bij ons ook vrij hoog was. Als ik hier wat over opzocht maakt me dat ook wel bang. Mijn dokter heeft gezegd dat ze in Brussel (is dit dan ook Jette?) veel verder staan met dat onderzoek.

Wij zijn nu bezig met een tweede poging maar als dit hetzelfde verhaal gaat zijn als de eerste keer, gaan wij ook de overstap maken naar Jette.

Je mag me altijd sturen als je wil, het is een heel zwaar traject en andere mensen begrijpen het niet altijd.

Groetjes.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten