Eicelpunctie

ICSI Forum
Plaats reactie
Evi91
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 februari 2022, 17:23

Eicelpunctie

Bericht door Evi91 » 11 februari 2022, 17:44

Hallo,

Wij hebben 01/01/2021 beslist om aan kindjes te beginnen.
Al snel merkte ik dat er iets niet correct was aangezien ik niet ongesteld werd... ik kreeg dus de diagnose van pcos. Ondertussen werd ook het sperma van mijn vriend gecontroleerd.. Blijkt dat hij een veel te lage zaasproductie heeft en dat ze ook niet van goede kwaliteit zijn... in september hadden we onze eerste afspraak in het fertiliteitscentrum te az sint lucas in Gent. We hebben verschillende keren inseminatie geprobeerd zonder gevolg... Nu 2 weken geleden werd icsi opgestart... ondertussen ook al 2 weken hormonen aan het spuiten. Morgen moeten we nog eens op controle en de punctie zou gepland staan voor maandag. = wie weet lucky valentinesday.
Maar nu vroeg ik mij af of ik mij op een of andere manier kan voorbereiden op die punctie? Heb daar toch wel de gezonde dosis schrik voor...

Veel Liefs Evi

Lezertje
Berichten: 256
Lid geworden op: 8 januari 2022, 16:04

Re: Eicelpunctie

Bericht door Lezertje » 11 februari 2022, 21:05

Dag Evi

Ik had het geluk dat ik een vriendin heb die net zoals ik in Jette een ICSI-behandeling heeft gehad. Zij kon me al een beetje 'gidsen', ook al doen de vroedvrouwen en artsen dat in Jette ook heel goed.

De hele procedure nam bij mij zo'n viertal uur in beslag. Na de aanmelding moest ik bij een vroedvrouw wat vragen beantwoorden, me laten wegen enz... dan kreeg ik een bed toegewezen en mocht ik me omkleden. Ik kreeg een Dafalgan forte en een halfuur later kreeg ik een soort spierontspanner in de bil. Dan werd ik naar een soort OK gebracht waar de artsen de PU uitvoeren.

De PU zelf startte bij mij met een vaginale verdoving. Daarna nemen ze een echo en tegelijkertijd doen ze de PU. Door de verdoving deed het niet echt pijn. Aangenaam is anders, maar kom... De PU zelf duurde misschien een kwartiertje. Ik kwam ook meteen te weten hoeveel eicellen ze gevonden hebben in de follikels. Na de pickup word je naar een zaal gebracht en daarna naar je kamer. Je moet erna eerst naar het toilet kunnen gaan voor je het ziekenhuis mag verlaten.

Ik zou zeggen: neem wat mee om te lezen of iets anders om te ontspannen. Dat hielp me zeker om rustig te blijven, wat lezen en naar muziek luisteren.

Veel succes!
pilstop nov '19
12/21 ICSI 1 (6 eicellen), TP 1.1 ❌, 1 cryo
02/22 TP 1.2 miskraam 7w1d
05/22: ICSI 2 (16 eicellen) TP 2.1. ❌, 1 cryo
07/22 TP 2.2 ❌ (bioch)
12/22 ICSI 3 (27 eicellen), freeze all, 6 cryo's
03/23 TP 3.1 ❌
05/23 TP 3.2 πŸ’™ op 19/1/2024

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten