ICSI 6de poging

ICSI Forum
faye
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2007, 18:03

Bericht door faye » 22 juni 2007, 22:58

Maar sofie toch. Laat je hoofd maar even hangen. Niemand die je het zal kwalijk nemen hoor.
ik weet wat je meemaakt. Ik krijg over veertien dagen ook misschien dat nieuws. Maar weet je soms is het best om je op andere dingen te focussen. de ellende blijft, ik weet het, maar afleiding helpt. Zoek iets anders die je weer alle kracht geeft. Stop je energie in je hobby.. Ik probeer dat telkens en het werkt hoor. diep in je hart blijft de pijn, maar het wordt dragelijker;
Ik weet dat je graag eens zou afspreken. daar moet ik even over denken. Niet dat ik het niet graag doe, maar dat is toch even naar de buitenwereld komen voor mij, en dat is niet gemakelijk. Ik zal er wel over nadenken en geef je later een antwoord op je vraag.
ik hoop dat je me dit niet kwalijk neemt dat ik nog geen ja zeg. maar ik hoop dat je het begrijpt.Het is ook geen nee hé!

het zijn harde tijden hé.
Maar vergeet niet te leven. Het gaat allemaal zo snel. de jaren vliegen als je in die medische molen zit.
En weet je, probeer ook niet te veel overal te lezen. het doet je hopen en alleen maar dieper vallen. Ik weet dat het moeilijk is maar geloof me ,ik deed het ook.

ik lees elke week een keer op dit forum en zal proberen om zo vlug mogelijk weer te schrijven.
Weet je alleen de sterken overleven dit gebeuren. Laat ze je niet klein krijgen. Vechten, en blijven geloven in het wonder. Ooit heeft hij het hierboven wel op en dan zullen wonderen gebeuren.
groetjes en tot de volgende
faye

milo
Berichten: 21
Lid geworden op: 4 april 2007, 16:13

Bericht door milo » 25 juni 2007, 15:48

Hey Teresa,
Bedankt voor je reactie! Het gaat al wat beter, het heeft altijd effe nodig hé... Ik probeer echt mijn gedachte op thailand te zetten! Ik wens jou ook veel succes, en moed,
Liefs, sofie

faye
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2007, 18:03

Bericht door faye » 6 juli 2007, 11:23

dag sofie, hier ben ik weer. Ben deze morgen moeten gaan voor een eccho. ze zouden mijn cryo's terugplaatsen, maar doordat mijn cyclus wat achterblijft zal mijn eisprong in de verlofperiode vallen en moet ik wachten tot augustus. Ook balen he. probeer wat afstand te doen van je negatieve gedachten. ik zelf begin me stillaan toch voor te bereiden op het idee dat ik kinderlos zal blijven. het wil maar niet lukken. En ik wil me niet steeds blind staren op al die kleine dingen in het leven waar ik me nu aan erger. ik weet dat het een grote stap is en ik ga zeker niet stoppen met de puncties maar ik wil me wel hoeden op een volgend negatief resultaat. We zijn nu al drie jaar bezig met icsi en nog steeds zonder resultaat. Het is erg om tot het idee te moeten komen dat mijn allergrootste droom vanals ik klein was nooit zal uit komen. Maar toch moeten we verder. Ik heb anders alles wat ik wenste, een lieve man, een mooi huis, een leuke job, lieve ouders, en schatten van metekindjes. Geen kinderen hebben is voor mij het allerergste in mijn leven. maar ik wil weer gelukkig zijn. Ik heb beslist om gewoon verder te gaan maar is het weer niets dan zien we dan wel weer. Probeer om toch van je reis te genieten. Hoe oud ben je alweer? Ben dat vergeten.
Mijn beste vriendin moet ook weldra bevallen. Ik denk ook dat we nu in het lastigste deel van ons leven zitten, daar waar iedereen kinderen heeft. Maar een keer die kinderen ouder zijn, denk je daar niet zo veel meer aan, hoop ik. De tijd zal onze wonden helen zeggen ze, ik hoop dat dat een waarheid is.heb je al eens aan adoptie gedacht? ik wel. Maar ben nog bang om er aan te starten.
probeer te lachen, het leven is veel meer hoor maar je moet het willen zien. wees weer vrolijk, zoek positieve dingen op. Je zal zien dat je het zeker niet slecht hebt.
Groetjes, faye

milo
Berichten: 21
Lid geworden op: 4 april 2007, 16:13

Bericht door milo » 6 juli 2007, 12:22

Hey teresa,
Bedankt voor je berichtje! Het gaat alweer iets beter , op en af, soms overheerst de leegte en soms kan ik alles relativeren... Volgende vrijdag vertrek ik en ik ga er echt aan werken op alle problemen thuis te laten, het moet een unieke reis worden, naar thailand ga je niet elk jaar hé, en ik moet ook aan men partner denken, hij heeft het ook eens nodig van er tussenuit te zijn en ik weet dat hij er volledig achterstaat van na thailand een derde poging te wagen en hij steunt mij enorm, ook voor hem is heel dat gedoe niet gemakkelijk....
Nog veel moed aan iedereen!
XXXXX Sofie

Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

Bericht door Teresa » 7 juli 2007, 14:38

Fijne vakantie, Sofie, maak er een fantatische tijd van...
ps. breng vooral de zon 8) mee

Groetjes Teresa :lol:

faye
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2007, 18:03

Bericht door faye » 25 juli 2007, 22:59

Heb het weer erg moeilijk vanavond; kzou echt willen dat dit allemaal draait; ik kan er niet meer tegen; Mijn hart wordt letterlijk verscheurd; wanneer zijn ze me eens gunstig gezind daar boven? ik sta er ook altijd alleen voor; mijn man werkt veel ;is haast nooit thuis en daar zit ik dan alleen.
het is zo oneerlijk!! Geld maakt echt niet gelukkig he, dat besef ik nu meer dan ooit.
hopelijk is het morgen beter.

Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

Bericht door Teresa » 25 juli 2007, 23:46

hoi faye,

komaan geef de moed niet op. ge weet toch wat ze zeggen : na regen komt zonneschijn
ook voor jou zal die dag er komen 8)

ik duim voor jou, veel sterkte en veel succes xxx
Liefs Teresa :wink:

neleke
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 juli 2007, 21:16

Bericht door neleke » 27 juli 2007, 8:37

hallo

ik ben nieuw op de site
even kort mezelf voorstellen
ik ben nele en we zijn al 3.5 jaar bezig met onze droom
6 keer clomid gedaan
3 keer kunstmatige inseminatie
2 maal ivf en 3 keer icsi
nu in september onze laatste maal icsi
en ik ben ook op een punt gekomen dat het allemaal een beetje teveel aan het worden is
overal rond ons in de familie of vrienden zijn er kleine kinderen of zijn ze op komst
en het weegt allemaal zwaar
ik hoop dat ik via deze site een beetje rust terug vind

groetjes

faye
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2007, 18:03

Bericht door faye » 2 augustus 2007, 0:32

dank je theresa voor je steun;
Dag neleke. ik weet hoe je je voelt. Het zijn zware tijden. En het moeilijkste is dat we geen glazen bol hebben om in te kijken.
Vandaag geloof ik er weer in. We mogen niet opgeven. je moet maar eens kijken op de site baby.be; je zal zien dat zwanger worden na een hoop pogingen ook perfect kan. We moeten gewoon het juiste lotje trekken in die lotto. misschien zijn we er te veel mee bezig. Al eens geprobeerd om lekker alles anders te doen, Wel eens een glas wijn drinken, Wel eens een sauna te doen. een ander mens raakt zwanger zonder het te weten, volkomen ontspannen en wij, die er alles aan doen lukt het niet. Ik zit er niet meer mee en neem zelfs geen foliumzuur in. ik heb het al vier keer allemaal doorgaan (icsi) en denk je dat het helpt; Nee hoor. Nu zie ik gewoon wel. Ik ben nog nerveus hoor als de dag moet komen van de waarheid maar ik heb zo iets van, we zien wel. Tenminste dat wil ik eens proberen. Eens een andere weg inslaan.
ik zal je binnen enkele weken eens briefen hoe het is geweest (heb volgende week misschien terugplaatsing van cryo's.)
groetjes
faye :wink:

Marik
Berichten: 7
Lid geworden op: 5 februari 2007, 23:07

Bericht door Marik » 2 augustus 2007, 21:07

Hallo allemaal,
Ik kan heel goed begrijpen wat jullie doormaken. Als je aan je 6de ICSI toe bent heb je al een hele weg afgelegd. Zelf heb ik 5 IUI's en 5 ICSI's achter de rug. Na de 5de ICSI bleek ik zwanger. We waren door het dolle heen. Bij een echo op 10 weken bleek echter dat er geen leven meer was. Vruchtje was gestopt met groeien op 4 weken. Ik heb dan een curretage gehad. Het was een hele zware klap. Ik besef heel goed dat de kans op een kindje nu wel heel klein wordt. We weten niet of we die 6de poging nog gaan doen. Ik kan echt geen teleurstellingen meer aan. Anderzijds kan ik mij ook geen leven zonder kinderen voorstellen. Maar ik zal wel moeten. Het is allemaal zo moeilijk. Ik heb zoveel verdriet, pijn en boosheid. Maar blijkbaar ben ik niet alleen met die gevoelens. Het zal wel normaal zijn zeker.
Heel veel sterkte aan allen.
Groetjes,
Marik

antje
Berichten: 27
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:25

Bericht door antje » 12 september 2007, 13:59

Ik heb maandag een miskraam gekregen bij 7w/3d zwangerschap.
Onze 5de ICSI lukte maar bleef niet duren... we zijn er kapot van, vooral omdat we 's namiddags een superecho hadden, een erg mooi vruchtje met kloppend hartje dat we konden zien én horen...
alles was prima... 5 uur later was er niks meer...

Dus ja, ik sta nu ook voor een 6de poging en ik wil die... 100% zeker... maar 'k moet eerst verwerken, deze klap is immens groot en zwaar...

louise
Berichten: 38
Lid geworden op: 8 mei 2007, 9:50

Bericht door louise » 3 oktober 2007, 11:22

hallo antje,

ik ben nu 7 weken en 3 dagen in verwachting na een TP van 2 ICSI-cryo's, dit was de vijfde TP. Overmorgen (5 okt)hebben we een afspraak voor onze eerste echo.
Omdat de 4de ICSI-poging ook geëindigd is in een hele vroege miskraam, durf ik nu nog altijd niet goed te hopen dat het deze keer wel goed zal gaan.
Ik voel me wel een beetje misselijk de ganse dag en je ziet het ook wel al aan mijn lichaam maar het blijft onzeker he.
Ik hoop dat je het niet vervelend vind dat ik vragen stel maar hebben ze achteraf iet s kunnen zeggen over het waarom ? Voelde je vooraf tekenen dat het fout ging gaan? Als ik je mails las was dat heel hoopgevend maar zo verdrietig dat het vruchtje niet heeft willen blijven.
Sorry dat ik je hiermee misschien lastig val.

nog veel sterkte, groetjes, ilse

antje
Berichten: 27
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:25

Bericht door antje » 5 oktober 2007, 16:49

Hey Louise,

Proficiat... ik gun het je van harte.

Neen, niks deed ons vermoeden dat er zoiets ging gebeuren... de gyn zei nadien dat hij er zelf enkele dagen niet goed van was geweest. Hij had dit nog nooit meegemaakt dat er zonder enige indicaties zo abrupt een miskraam was.
Zoals ik zei was om 15.30u bij de echo alles, maar dan ook alles in orde. Om 20.30u lag ik op spoed en bleek op de echo dat alles weg was.

Je mag gerust m'n dagboek van hoop lezen: http://www.babbelutte.be

Dus jij was onmiddelijk weer zwanger na je miskraam? Liet je veel tijd tussen je miskraam en je cryopoging?
Ik vraag me dat af omdat de gyn en fertiliteit Brugge zeiden dat er héél veel de poging na een miskraam weer zwanger zijn. Maar ze willen geen valse hoop geven, wat ik natuurlijk begrijp!

Ondertussen heb je een echo gehad, was alles ok? 1 of 2 ukjes?

Je valt me niet lastig... :wink:

Nes21
Berichten: 353
Lid geworden op: 27 juli 2007, 12:11

Bericht door Nes21 » 7 oktober 2007, 13:32

Hallo iedereen,

Proficiat Louise, hopelijk vlot alles goed.

Wij waren tot donderdag euforish, een eerste TP gelukt bij een eerste ISCI poging. Donderdagnamiddag kwam het verdict ... miskraam, de vrucht is afgestorven. Sindsdien dool ik rond, soms sterk, soms zwak. Na 7 weken, 'k had het niet zien afkomen ... misschien dom van mij.
Dinsdag gaat de curettage door ...

Ze zeggen in het ziekhuis dat ik opnieuw op de wachtlijst sta, dat we in december terug een poging kunnen doen ... zelf hebben we nog niets beslist ... voel me zo leeg.

Nes

A&S
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 april 2007, 15:14

Bericht door A&S » 9 oktober 2007, 9:48

Hallo iedereen,

Louise, een dikke proficiat!!! Hopelijk gaat alles goed met je?

Antje en Nes21, Véél sterkte!
Ik weet waar jullie doormoeten!

Ook wij waren eindelijk gelukkig zwanger na onze 5de ICSI (negende terugplaatsing). Alles ging goed, tot woensdag! Ik was toen 8 weken zwanger. 's morgens gingen we naar de gynaecoloog voor derde ego, maar die had geen goed nieuws. Al had ik het voelen aankomen, toch was een enorme schok. Een paar uur later lag ik al op de operatietafel voor een curettage.

Wij krijgen veel steun van vrienden, maar vanuit de medische wereld worden we kompleet aan ons lot overgelaten. Ik zit met zoveel vragen (waarom, wat liep er fout, ...).

A&S

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten