Embryo's stoppen met delen op dag 3

ICSI Forum
Plaats reactie
dorver
Berichten: 7
Lid geworden op: 1 maart 2022, 14:26

Embryo's stoppen met delen op dag 3

Bericht door dorver » 1 maart 2022, 14:59

Hallo allemaal,

Hier even ons verhaal. Na 4j proberen en onderzoeken waar niets werd gevonden zijn wij gestart met 3 IUI pogingen zonder resultaat. Daarna gestart met ICSI (partner was niet thuis en dus met ingevroren sperma moeten werken en vandaar keuze voor ICSI, kwaliteit sperma is goed).

Eerste poging met gonal f 150 en cetrotide en pregnyl 5000. 11 follikels, 7 eicellen, 6 goede en 5 bevruchtingen. Uiteindelijk 1 verse TP op dag 5 maar geen topkwaliteit, aangezien embryo's te traag delen. Mislukt en geen cryo's.
Tweede poging pergoveris 225 en cetrotide en pregnyl 10000 en gonapeptyl erbij voor extra boost. Andere medicatie die zou moeten helpen. 14 follikels, 12 eicellen, 10 goede en 9 bevruchtingen. Weer 1 verse TP op 5 dagen, maar weer nog niet niet ver genoeg gedeeld (was een morula maar nog geen blastocyste), rest gestopt met delen, dus geen cryo's.
Momenteel id wachtweken van deze TP.

Na mislukte poging 1 hadden we opnieuw hoop aangezien gezegd werd dat de andere medicatie beter zou zijn. Maar nu enorm grote klap dat de embryo's nog steeds stoppen met delen op dag 3. Ben zo bang dat het nooit zal lukken :( .

Zijn er nog van jullie met dezelfde problemen? En positieve of negatieve verhalen hierover?
Wat zou er wel kunnen helpen?
Weten jullie of dit een probleem van mijn eicellen is of kan dit nog aan de zaadkwaliteit liggen?

Ben even helemaal ten einde raad!

Lieve groetjes,
Dorien
06/21 Opstart Brugge: 3 IUI❌❌❌
11/21 ICSI 1: 7 eicellen, 5 bevrucht, TP d5 ❌, 0 cryo's
02/22 ICSI 2: 12 eicellen, 9 bevrucht, TP d5 ❌, 0 cryo's
06/22 overstap Jette
10/22 ICSI 3: 16 eicellen, 4 bevrucht, freeze all, 0 cryo's
01/23 ICSI 4 lang schema

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Embryo's stoppen met delen op dag 3

Bericht door mich75 » 1 maart 2022, 16:12

Je moet dit vooral bespreken met fertiliteitsarts.

Ik kan je wel meegeven dat de eerste 3 dagen de eicel het meest bepalend is, op dag 4 en 5 is dat de zaadcel.

Bij jou ligt het dan waarschijnlijk aan de eicellen, het invriezen van het zaad heeft normaal geen nadelige gevolgen, donorzaad in het zh is ook allemaal ingevroren.

Voor de kwaliteit van je eicellen, is je leeftijd belangrijk, stress kan een negatieve invloed hebben, net als roken en alcohol.

Zelf geloof ik dat Dhea wel kan helpen, maar hier is geen eenduidig wetenschappelijk bewijs voor.

Je eicellen hebben een cyclus van 90 dagen, dus als je iets wil veranderen aan je levensstijl of supplementen wil nemen, moet je dit minstens 3 maanden doen.

Tot slot, zijn er niet echt garanties. Ik ken mensen die +20 blasto's hebben laten terugplaatsen en niet zwanger en uiteindelijk lag het aan het zaad, 1e poging met donorzaad wel zwanger.
Dit zijn eerder uitzonderingen en wordt vaak niet of laat ontdekt.
Maar ik ken ook iemand waarbij de embryo's amper dag 3 haalden en dat er over eiceldonatie werd gesproken en dan nog 1 poging met andere medicatie, een andere zaaddonor en plots een aantal blasto's en zwanger van de 1e tp.
Wat het juist geweest is dat het heeft laten lukken weet niemand omdat er verschillende factoren zijn veranderd.
Die vrouw had ook veel stress en heeft ook dat aangepakt.

Blijven hopen en volhouden, ik was pas zwanger bij icsi 6 en heb nu 4 kindjes.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten