invriezen sperma als standaard bij ICSI?

ICSI Forum
Plaats reactie
lieslies
Berichten: 66
Lid geworden op: 24 augustus 2022, 19:26

invriezen sperma als standaard bij ICSI?

Bericht door lieslies » 25 augustus 2022, 20:13

Hoi,

Nog maar in het begin van de 1ste ICSI, want zeer laag aantal zaadcellen bij mijn vriend.
De gyneacoloog vertelde me gisteren dat we best ook alvast een cryptoreservatie inplanden - is dit iets standaard?
We schrokken wel even van de prijs en ook omdat er wel standaard met een vers staal gewerkt wordt.

sinds gisteren aan de menopur, en bij de echo controle, werd er dan ook een cyste ontdekt die dan maar ineens leeggeprikt werd, dat was me het dagje wel..

x

Cato1990
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 augustus 2022, 16:12

Re: invriezen sperma als standaard bij ICSI?

Bericht door Cato1990 » 25 augustus 2022, 20:24

Bitcoin? of ethereum? :D

Mijn man heeft ook een heel laag aantal zaadcellen en ze stelden toen ook cryopreservatie voor. Het geeft toch ook wel een soort gemoedsrust dat er altijd wat achter de hand is als een vers staal kwalitatief te slecht is. Zo duur was dat volgens mij ook niet. Verder zijn wij ook wel bang dat het aantal zaadcellen ooit volledig gaat uitdoven dus dan zijn er nog altijd de ingevroren rietjes

veel succes met je traject
jun 2020: Pilstop
sep 2021: Ernstige oligospermie
mrt 2022: ICSI 1: 9EC, geen TP
jun 2022: ICSI 2: 10EC, 1 embryo: TP X
sep 2022: ICSI 3: 9EC, geen TP
dec 2022: ICSI 4: 6EC, geen TP
mrt 2023; ICSI 5: 10EC, verse TP X , 1 cryo: positief

mich75
Berichten: 2991
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: invriezen sperma als standaard bij ICSI?

Bericht door mich75 » 25 augustus 2022, 20:48

Dit werd bij ons ook voorgesteld/verplicht, ik dacht dat dit iets van €100 was, dit was wel in 2014.
De rietjes zijn nooit gebruikt, we zijn na 3 pogingen veranderd van centrum en daar was het niet nodig.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

ZonneschijntjeLala
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 januari 2023, 17:29

Re: invriezen sperma als standaard bij ICSI?

Bericht door ZonneschijntjeLala » 11 januari 2023, 17:32

Hey,

Wij gaan ook in februari starten met ICSI wegens te laag aantal zaadcellen bij mijn partner. De dokter vond het idd ook nuttig om in te vriezen. Ze zei dat het 150€ kostte. Onze afspraak met de uroloog daarvoor is nog niet gepasseerd dus meer kan ik je er ook niet over zeggen :)

tomzev
Berichten: 22
Lid geworden op: 5 juli 2022, 13:08

Re: invriezen sperma als standaard bij ICSI?

Bericht door tomzev » 19 januari 2023, 9:59

Ik ga het ook maar eens navragen bij de arts. De vorige keer moest ik een extra keer "doneren" op de dag van de punctie omdat de kwaliteit te laag was. Dat was erg stressvol. Wat ik ook weer begrijp is dat ingevroren zaad wel een stuk minder van kwaliteit is.

lieslies
Berichten: 66
Lid geworden op: 24 augustus 2022, 19:26

Re: invriezen sperma als standaard bij ICSI?

Bericht door lieslies » 20 januari 2023, 9:15

ik kan best begrijpen hoe stressvol dat was, als ik zie bij mijn vriend hoe hard die ertegenop keek, en nu ook al weer...
Hij gaf me het gevoel de ochtend van de pickup dat zijn bijdrage in het hele proces veel moeilijker was dan de 4,5 spuitjes, hormonale veranderingen en de pickup... (maar okΓ©, zelfs als hij ziek is, is hij dramatisch), maar de spanning was wel enorm te snijden die dag, en ook een paar dagen terug bij de discussie over wat hem opnieuw te wachten staat:(

Ik vraag me af hoe andere koppels hiermee omgaan
Ook met dat van laatste zaadlozing was 3-5 dagen voor de punctie, hoe flexibel is dit? Ik ben het vergeten vragen in het ziekenhuis gisteren

bij ons was het advies om dit te doen zodat er zeker genoeg zou zijn, dus inderdaad om te vermijden dat je nog een keertje moet die dag, het geeft toch een geruststellende gedachte vind ik persoonlijk (bij mijn vriend is het eerder, er is daar ingevroren, waarom moet ik nog eens.. )
tomzev schreef: ↑
19 januari 2023, 9:59
Ik ga het ook maar eens navragen bij de arts. De vorige keer moest ik een extra keer "doneren" op de dag van de punctie omdat de kwaliteit te laag was. Dat was erg stressvol. Wat ik ook weer begrijp is dat ingevroren zaad wel een stuk minder van kwaliteit is.

Jena
Berichten: 386
Lid geworden op: 7 februari 2021, 10:14

Re: invriezen sperma als standaard bij ICSI?

Bericht door Jena » 20 januari 2023, 12:27

lieslies schreef: ↑
20 januari 2023, 9:15
ik kan best begrijpen hoe stressvol dat was, als ik zie bij mijn vriend hoe hard die ertegenop keek, en nu ook al weer...
Hij gaf me het gevoel de ochtend van de pickup dat zijn bijdrage in het hele proces veel moeilijker was dan de 4,5 spuitjes, hormonale veranderingen en de pickup... (maar okΓ©, zelfs als hij ziek is, is hij dramatisch), maar de spanning was wel enorm te snijden die dag, en ook een paar dagen terug bij de discussie over wat hem opnieuw te wachten staat:(

Ik vraag me af hoe andere koppels hiermee omgaan
Ook met dat van laatste zaadlozing was 3-5 dagen voor de punctie, hoe flexibel is dit? Ik ben het vergeten vragen in het ziekenhuis gisteren

bij ons was het advies om dit te doen zodat er zeker genoeg zou zijn, dus inderdaad om te vermijden dat je nog een keertje moet die dag, het geeft toch een geruststellende gedachte vind ik persoonlijk (bij mijn vriend is het eerder, er is daar ingevroren, waarom moet ik nog eens.. )
tomzev schreef: ↑
19 januari 2023, 9:59
Ik ga het ook maar eens navragen bij de arts. De vorige keer moest ik een extra keer "doneren" op de dag van de punctie omdat de kwaliteit te laag was. Dat was erg stressvol. Wat ik ook weer begrijp is dat ingevroren zaad wel een stuk minder van kwaliteit is.
Dacht dat twee dagen voor pu laatste zaadlozing optimaal was (dr advies fertiliteit). Zou dus eerder er niet 5 dagen er tussen laten, gewoon ter infoπŸ˜‰ Kan toeval zijn maar wij hadden betere resultaten dan bij het langer onthouden... In ieder geval, veel succes iedereen πŸ€
Jan 2019: missed abortion 8w
4xIUI: 1 bioch zw w5
3Pu's: 8 tp's
ECD: 1.1 bioch. 1.2 zw mei '23🐣

lieslies
Berichten: 66
Lid geworden op: 24 augustus 2022, 19:26

Re: invriezen sperma als standaard bij ICSI?

Bericht door lieslies » 29 januari 2023, 19:13

Hi Jena, bij ons zei de dokter vandaag: als het langere onthouding was, is de concentratie hoger, is het kortere onthouding is de beweeglijkheid beter, en dat het ingeval van ICSI dus niet zoveel uitmaakte..

Jena schreef: ↑
20 januari 2023, 12:27

Dacht dat twee dagen voor pu laatste zaadlozing optimaal was (dr advies fertiliteit). Zou dus eerder er niet 5 dagen er tussen laten, gewoon ter infoπŸ˜‰ Kan toeval zijn maar wij hadden betere resultaten dan bij het langer onthouden... In ieder geval, veel succes iedereen πŸ€

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten