Ervaring met acupunctuur & kruiden?

ICSI Forum
Plaats reactie
Heyn
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 augustus 2021, 11:12

Ervaring met acupunctuur & kruiden?

Bericht door Heyn » 17 september 2022, 7:58

Hallo!

Ik wilde hier graag eens vragen of er mensen ons jullie ervaring hebben met acupunctuur en het nemen van kruiden?

Groetjes!
okt '19 - pilstop
aug - dec '21 - 4 x IUI ❌️
feb '22 - IVF & ICSI 1: 1 verse TP + 1 cryo ❌️❌️
mei '22 - IVF 2: 1TP ❌️
aug '22 - ICSI 3: 1TP ❌️
jan '23 - ICSI 4: 1TP ❌️
dec '23 - ICSI 5: 1TP van 2 embryo's (d3) ❌️

Jazzdee
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 december 2021, 9:19

Re: Ervaring met acupunctuur & kruiden?

Bericht door Jazzdee » 17 september 2022, 12:49

Hey

Ja wij! Zijn van februari nu in behandeling bij Johan Roose. Nog geen succes verhaal gehad hier, maar heeft weinig te maken met de acupunctuur. Ik had een “koude baarmoeder” en zeer lage energie. Dit is nu aan het herstellen. Heb zes maanden kruiden pilletjes genomen en de acupunctuur zelf helpt ook wel om te ontspannen juist voor een terugplaatsing.
- juli ‘20 : stop pil
- nov '21 : ICSI 1 > geen tp.
- mei '22 : ICSI 2 > ❌ , 0❄️
- juli '22 : ICSI 3 > ❌ ❌
- feb ‘23 : ICSI 4 met TESE partner > tp 2 d3 embryo's. 20/2 positief. TWINS❤️ 4 ❄️

lieslies
Berichten: 66
Lid geworden op: 24 augustus 2022, 19:26

Re: Ervaring met acupunctuur & kruiden?

Bericht door lieslies » 18 september 2022, 10:04

Ik ga langs een accupuntirist/vroedvrouw momenteel in Mechelen, maar ging daarvoor ook al geregeld bij een andere.

Mijn "probleem" zit voornamelijk dat ik best gevoelig aan stress en druk ben, en heeft de accupuntirist daar voornamelijk op gewerkt en ook wat naalden gezet op specifieke plekken gelinkt aan de baarmoeder.


Qua kruiden heb ik er vroeger wel gekregen, maar nu al een hele poos vitaminen en kruidenthee om rustiger te zijn; ik merk echt wel het effect van de liters brandnetelthee :) Misschien ook omdat ik al een maand geen koffie meer drink, ik vind deze periode al voldoende stressy, daar hoeft niet nog extra caffeïne bij

Heyn
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 augustus 2021, 11:12

Re: Ervaring met acupunctuur & kruiden?

Bericht door Heyn » 19 september 2022, 11:16

Dag Jazzdee en lieslies,

bedankt voor jullie reacties!
Ik ga zelf ook naar een acupuncturist. Haar diagnose was een beetje gelijkaardig als bij jou Jazzdee, ze zegt dat doordat mijn spijsvertering niet optimaal werkt, mijn baarmoeder niet genoeg voedingsstoffen krijgt (en ook koud is).
Ze heeft me kruiden voorgeschreven en die ben ik ongeveer een maand voor mijn 3e PU beginnen nemen. Helaas hadden we geen goed nieuws en is de enige TP van PU3 mislukt. Mijn hormoonwaardes na PU3 waren wel veel hoger dan bij 1 & 2 (door de kruiden?). Maar bij PU3 hadden we ook het minst aantal rijpe eicellen en de embryo was ook van minste kwaliteit.
Nu twijfel ik of ik zou verdergaan met de kruiden. Het kan allemaal toeval zijn natuurlijk, maar niemand weet in dit stadium nog iets zeker..

Ik ga sowieso wel verder met de acupunctuur.. Ik voel inderdaad wel dat het een ontspannend effect heeft, dat is nooit slecht in dit hele circus :)

Ik duim voor je bn morgen, Jazzdee! 🤞
okt '19 - pilstop
aug - dec '21 - 4 x IUI ❌️
feb '22 - IVF & ICSI 1: 1 verse TP + 1 cryo ❌️❌️
mei '22 - IVF 2: 1TP ❌️
aug '22 - ICSI 3: 1TP ❌️
jan '23 - ICSI 4: 1TP ❌️
dec '23 - ICSI 5: 1TP van 2 embryo's (d3) ❌️

lieslies
Berichten: 66
Lid geworden op: 24 augustus 2022, 19:26

Re: Ervaring met acupunctuur & kruiden?

Bericht door lieslies » 19 september 2022, 19:39

Hey Heyn,

Ik vind het ontzettend jammer om te lezen dat bij de PU3 het niet goed gegaan is..

Wat voor kruiden zijn dit eigenlijk gewoon ter info? Had je zelf het gevoel dat je je er beter door voelde? Ik zou het met de accupunturist bespreken, de mijne vroeg ook mijn bloedresultaten en dat vond ik wel fijn eigenlijk

Inderdaad, het zorgt vooral voor ontspanning de accupuntuur, wat toch ook al veel waard is in deze onzekere achtbaan waar we opzitten.

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: Ervaring met acupunctuur & kruiden?

Bericht door GDN » 19 september 2022, 20:19

Ik ga ook bij de acupuncturist. Bij mijn eerste was ik 2 jaar bezig
en heb ik op het einde kruiden genomen en enkele sessies bij haar. Na de 2de sessie was ik zwanger. Ik ben deze keer begonnen
en had goede hoop op een snelle zwangerschap in combi met de
kruiden en behandeling. Ik had bij de 2de tp voor een brusje een innesteling maar biochemisch. Ik heb wel wat meer vertrouwen in mijn lijf dankzij de acupuncturiste en ondersteunende kruiden. Mss heb ik gewoon dat extra’tje nodig om wat meer te geloven. Helaas moet ik nu een nieuwe pick-up ondergaan… de resultaten van pick-up met of zonder behandeling was bij mij hetzelfde nl. 5 eicellen met 2 embryo’s.
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: Ervaring met acupunctuur & kruiden?

Bericht door Liesjeb » 19 september 2022, 22:17

Ik ben begonnen met acupunctuur rond mijn pickup in februari. Ze had me aangeraden om even de tijd te nemen zodat het z’n effect zou hebben. Had ook overstimulatie dus kwam goed uit om mijn lichaam de tijd te geven om te herstellen. Ben zo om de 1a2 weken gegaan denk ik, soms gecombineerd met een warmtebron of ook een keertje met moxa voor extra warmte. Vanaf een week voor de tp kreeg ik tijdelijke piercings in m’n oren om bijkomende drukpunten te creëren en dan de dag voor & de dag na de tp nog een specifieke behandeling. Weet natuurlijk niet op welke manier het bijgedragen heeft maar ben ondertussen bijna 20wkn zwanger 😊 Ik wens je veel succes! 🍀🤞
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 💙

Vdbl
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 november 2022, 14:50

Re: Ervaring met acupunctuur & kruiden?

Bericht door Vdbl » 14 november 2022, 12:00

Heyn schreef:
17 september 2022, 7:58
Hallo!

Ik wilde hier graag eens vragen of er mensen ons jullie ervaring hebben met acupunctuur en het nemen van kruiden?

Groetjes!
Hallo,

Bij onze allereerste behandeling heb ik accupunctuur gedaan en ik was zwanger. Bij een 2de behandeling voor een 2de kindje heb ik ook accupunctuur gedaan: ik was ook meteen zwanger, wel jammergenoeg buitenbaarmoederlijk.. Daarna volgenden 3 mislukte pogingen ( ook met accupunctuur). Bij een 4de poging had ik geen accupunctuur gedaan: ook negatief. Nu zijn we bezig met een 5de poging en ben ik vanmorgen terug naar de accupunctuur geweest. Of ik die 2 eerste pogingen zwanger was door die accupunctuur? Geen idee.. maar de volgende pogingen doe volgenden waren dan negatief.
Nov ‘19: ICSI 1: eentje over
Okt ‘20: geboorte zoontje

Okt ‘21: ICSI 2: 6 over
Jan ‘22: buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Juni ‘22: mislukte poging
Aug ‘22: mislukte poging
Okt ‘22: mislukte poging
Dec ‘22: miskraam 7weken
April ‘23: mislukte poging

Sarahtns
Berichten: 219
Lid geworden op: 6 mei 2022, 13:13

Re: Ervaring met acupunctuur & kruiden?

Bericht door Sarahtns » 16 november 2022, 13:37

een vriendin van me vertelde toevallig dat ze acupunctuur eens gaat proberen. Haar dokter vond het echter wel zeer duidelijk weggesmeten geld. Niettemin, als het je ontspant en je helpt om positiever in het verhaal te staan, waarom dan niet? Je beter voelen kan alleen maar gunstig zijn.
33j
7/21: start kinderwens
5/22: ICSI 1 - 4 eicellen ❌ 0 cryos
7/22: ICSI 2 - 6 eicellen ❌ 0 cryos
11/22: ICSI 3 - 4 eicellen ❌
1/23: ICSI 4 - 2 eicellen - geen TP
3/23: PRP
5/23: ICSI 5 - 6 eicellen - geen TP

Peertje91
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 september 2022, 12:57

Re: Ervaring met acupunctuur & kruiden?

Bericht door Peertje91 » 28 november 2022, 13:56

lieslies schreef:
18 september 2022, 10:04
Ik ga langs een accupuntirist/vroedvrouw momenteel in Mechelen, maar ging daarvoor ook al geregeld bij een andere.

Mijn "probleem" zit voornamelijk dat ik best gevoelig aan stress en druk ben, en heeft de accupuntirist daar voornamelijk op gewerkt en ook wat naalden gezet op specifieke plekken gelinkt aan de baarmoeder.


Qua kruiden heb ik er vroeger wel gekregen, maar nu al een hele poos vitaminen en kruidenthee om rustiger te zijn; ik merk echt wel het effect van de liters brandnetelthee :) Misschien ook omdat ik al een maand geen koffie meer drink, ik vind deze periode al voldoende stressy, daar hoeft niet nog extra caffeïne bij
Dag Lieslies,

Kan je me de gegevens doorgeven van jou acupuncturist? Ben je er tevreden van?

Alvast bedankt!

lieslies
Berichten: 66
Lid geworden op: 24 augustus 2022, 19:26

Re: Ervaring met acupunctuur & kruiden?

Bericht door lieslies » 8 december 2022, 0:45

De accupunturist werkt ook als vroedvrouw en is dus een hele fijne combi.
Ik zie dat je me al privé gecontacteerd hebt:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten