Testen

ICSI Forum
Plaats reactie
LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Testen

Bericht door LotjeS » 17 oktober 2022, 6:17

Praktische vraag:
Wat hebben jullie al allemaal laten testen of wat kan je vragen?
En daarnaast: wat kan er als ondersteuning na tp?

Ondertussen 7 tp verder en nog geen enkele keer zwanger. Heb ook het gevoel dat ze niet meer willen testen omdat ik al een dochter heb, maar toch.. de tijd en de pogingen gaan voorbij en nu wil ik wel meer antwoorden..

Ik had na mijn eerste bevalling drie weken later een massale bloeding door placentarest en dan currettage gehad. Al 2x hysteroscopie met biopt gehad en in orde zeiden ze, maar van meer onderzoeken zien ze het nut niet van in. Daar heb ik wel geen boodschap aan natuurlijk..
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

JFB17
Berichten: 122
Lid geworden op: 12 september 2020, 12:55

Re: Testen

Bericht door JFB17 » 17 oktober 2022, 18:38

Hey Lotje,

Ik denk dat ik in een ander topic jouw vraag al eens beantwoord heb maar doe dat graag nog eens. Na 4 mislukte tp’s (2 x biochemisch, 1 x negatief en 1 x miskraam) volgende onderzoeken laten doen:

- stollingsonderzoek;
- moleculair bloedonderzoek;
- karyotypering;
- HLA-onderzoek;
- hysteroscopie met biopt;
- MRI vd baarmoeder;
- DNA fragmentatie sperma.

Enkel uit het HLA-onderzoek is iets gekomen. Wij bleken een mismatch te hebben wat de kans op implantatiefalen en/of miskramen kan verhogen doch niet elke embryo heeft dit. Beetje lotje uit de loterij dus. Nu wel 30 weken zwanger na nieuwe stimulatie en dan 2de tp wel raak. Kan dus soms ook aan de cyclus liggen, kwaliteit kan schommelen per cyclus.
2014: Freeze eicellen Jette (borstkanker)
2018: kinderwens
14/09/2020: dochter geboren! (ICSI Jette)
06/2021: opstart baby 2
06/2021: 5 embryo's
06/2021-12/2021: 2 bioch zw + 1 MA
02/2022: 6 embryo’s
04/2022: tp 6 zwanger

LotjeS
Berichten: 326
Lid geworden op: 3 september 2019, 19:51

Re: Testen

Bericht door LotjeS » 24 oktober 2022, 9:34

JFB17 schreef:
17 oktober 2022, 18:38
Hey Lotje,

Ik denk dat ik in een ander topic jouw vraag al eens beantwoord heb maar doe dat graag nog eens. Na 4 mislukte tp’s (2 x biochemisch, 1 x negatief en 1 x miskraam) volgende onderzoeken laten doen:

- stollingsonderzoek;
- moleculair bloedonderzoek;
- karyotypering;
- HLA-onderzoek;
- hysteroscopie met biopt;
- MRI vd baarmoeder;
- DNA fragmentatie sperma.

Enkel uit het HLA-onderzoek is iets gekomen. Wij bleken een mismatch te hebben wat de kans op implantatiefalen en/of miskramen kan verhogen doch niet elke embryo heeft dit. Beetje lotje uit de loterij dus. Nu wel 30 weken zwanger na nieuwe stimulatie en dan 2de tp wel raak. Kan dus soms ook aan de cyclus liggen, kwaliteit kan schommelen per cyclus.
Dankjewel..
Zou kunnen, ik probeer me goed te informeren want ik heb het gevoel dat ik anders nergens info krijg.
In Jette gaan ze ervan uit omdat ik al een kindje heb dat het wachten is, maar na zoveel terugplaatsingen en geen enkele keer zwanger begin ik toch wat de moed te verliezen.
Start 11/18
ICSI 1: TP 2/20 positief - 10/2020:dochter
9/21 start: al 7 tp negatief..
ICSI 4: 10 cryo’s

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten