Innestelingsprobleem

ICSI Forum
Plaats reactie
Vdbl
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 november 2022, 14:50

Innestelingsprobleem

Bericht door Vdbl » 20 juli 2023, 20:38

Hallo iedereen,

Zijn er hier nog personen die innestelingsproblemen hebben? En zo ja: wat was hier de oplossing voor?
Wij hebben ondertussen al 3 pick up’s gehad: steeds het antwoord dat het perfecte embryo’s zijn maar toch lukt de innesteling niet.. Ik heb al tal van onderzoeken gehad en ook deze zijn steeds inorde..

Iemand ervaringen mee?
Nov ‘19: ICSI 1: eentje over
Okt ‘20: geboorte zoontje

Okt ‘21: ICSI 2: 6 over
Jan ‘22: buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Juni ‘22: mislukte poging
Aug ‘22: mislukte poging
Okt ‘22: mislukte poging
Dec ‘22: miskraam 7weken
April ‘23: mislukte poging

Johanna1991
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: Innestelingsprobleem

Bericht door Johanna1991 » 21 juli 2023, 7:40

Ik vermoed dat ik ook een innestelingsprobleem heb, al heb ik het gevoel dat ze dat niet echt kunnen meten/bepalen en je het dus zelf maar moet ondervinden na veel mislukte pogingen...

Heb je toevallig het boek Innesteling van Rika Lukac? Ik heb het gekocht toen we probeerden zwanger te raken van ons zoontje. Eerlijk gezegd heb ik er lang niet alles van gevolgd (nooit supplementen van haar gekocht, ik ben ook niet echt een yoga of superfoods mens). Maar sommige kleine dingen heb ik wel gevolgd en het helpt ook gewoon om dingen beter te begrijpen, misschien herken je iets waar je gynae of huisarts nog niet aan gedacht heeft.

Verder denk ik aan dingen zoals:
- vitamine E en omega 3 innemen als supplement
- voldoende progesteron in een kunstmatige cyclus (naast Utrogestan of Amelgen eventueel ook spuitjes)
- genoeg warme dingen drinken/eten (dit is meer accupunctuur, de theorie van de 'koude baarmoeder', ik weet nog niet of ik er echt in geloof, maar kwaad kan het nooit om warme havermout te eten of kippenbouillon, rooibosthee etc te drinken)
- eventueel bloedverdunners nemen (op medisch advies dan wel)

Het is enorm frustrerend dat er nog zo weinig gekend is over innesteling, in mijn ogen. Over embryo's kunnen ze vanalles vertellen in de wetenschap, maar over die innesteling is helaas nog weinig geweten.
Veel succes alleszins!
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Vdbl
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 november 2022, 14:50

Re: Innestelingsprobleem

Bericht door Vdbl » 23 juli 2023, 20:35

Bedankt voor de info!
Jammergenoeg krijg ik steeds hetzelfde antwoord: mevrouw: we weten dat het lukt: je hebt al een gezonde zoon, je hebt al een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en miskraam gehad. Dus we weten dat het kan, alleen is de vraag wanneer.. Ondertussen al 7 mislukte pogingen na elkaar..
Alles wat je opnoemd heb ik bijand allemaal geprobeerd. Ik heb al verschillende kuren accupunctuur gehad, al 2 behandelingen fraxiparine moeten prikken
Nov ‘19: ICSI 1: eentje over
Okt ‘20: geboorte zoontje

Okt ‘21: ICSI 2: 6 over
Jan ‘22: buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Juni ‘22: mislukte poging
Aug ‘22: mislukte poging
Okt ‘22: mislukte poging
Dec ‘22: miskraam 7weken
April ‘23: mislukte poging

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten