1 kans ICSI, zoek naar een second opinion of ervaringen

ICSI Forum
Plaats reactie
S3107
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 januari 2024, 12:37

1 kans ICSI, zoek naar een second opinion of ervaringen

Bericht door S3107 » 24 januari 2024, 13:08

Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum toch op zoek naar wellicht mensen met dezelfde ervaringen of om mijn hart te kunnen luchten aan iets of iemand die het kan begrijpen.
Ik ben zelf 41 jaar en mijn partner is 48 jaar. We zijn nogal een speciaal geval, niet alleen omdat we elkaar ruim 3,5 jaar geleden pas hebben ontmoet, maar ook omdat ICSI onze enige kans is om zwanger te worden.
Samen hebben zeker een fijn leven, maar toch hebben we samen een droom ofwel een kinderwens. Waarom alleen ICSI? Mijn partner heeft CF (cystic fibrosis ook genoemd taaislijmziekte) dat betekent dat op de natuurlijke weg sowieso geen kans is op een zwangerschap. Dat is de reden dat we we 1,5 jaar geleden in Nijmegen zijn begonnen aan dit traject.
Dat betekende eerst onderzoek bij mijn partner om te zorgen dat er sperma wordt onderzocht en kijken of er voldoende is om door te gaan. We hadden hier een mooi resultaat 10 rietjes zijn er ingevroren.
Dan zouden we bij mij gaan starten, helaas door onderzoeken bij mijn partner m.b.t. zijn CF hebben we dit tijdelijk moeten stop zetten. Door onderzoeken en medicatie bleek hij darmkanker te hebben, dat was een heftige constatering.
Gelukkig was het op 1 plek niet uitgezaaid en goed te behandelen. Maar om dit een plek te geven en de draad in ons leven weer op te pakken nam wat tijd in beslag.
Na een dik halfjaar hebben we besloten om onze kinderwens toch hopen te vervullen. Afgelopen najaar intake en uitleg gehad. En toen was ik aan de beurt met het spuiten van hormonen, heftig maar te doen.
De eerste echo van mijn eiblaasjes was zorgelijk er was niet veel, drie dagen heen en weer voor meerdere echos bleken er maar 2 eiblaasjes te zijn. Na een zeer pijnlijke punctie bleek er toch 1 goede eicel te zijn. Wij hadden nog steeds hoop.
Het ziekenhuis heeft toch gekozen om de terugplaatsing na 5 dagen te doen met cryo van B kwaliteit was er een terugplaatsing. We voelden ons gelukkig dat we steeds een poortje verder kwamen.
En ik vond het na de terugplaatsing dan ook super spannend. Helaas na 11 dagen kwam er een menstruatie om de hoek kijken ... en dat net een dag voor kerst. Laat ik zeggen dat was pittig.
De evaluatie was pas eind januari nu eigenlijk. We hadden hoop op een 2de kans.... nu is het eerste bericht dat we geen 2de kans krijgen omdat ze geen succes achten in een 2de poging. Wij voelen ons intens verdrietig.
Vooral omdat we geen andere kans hebben vanwege de medische indicatie van mijn partner.
We hebben daar natuurlijk erg op aangedrongen, ze gaan het nogmaals bespreken of er wellicht een 2de kans inzit.

Nu vraag ik me af heeft iemand ervaring met het vragen van een second opinion? Of het zoeken van een kans buiten het ziekenhuis? Zoals bijvoorbeeld een fertiliteitskliniek?
Hoor graag of iemand ervaringen heeft. Dank.
Liefs S

mich75
Berichten: 2998
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: 1 kans ICSI, zoek naar een second opinion of ervaringen

Bericht door mich75 » 24 januari 2024, 13:31

Het probleem met cf is dat het zaad vaak niet tot een zwangerschap leidt.
Als je als vrouw voldoende eicellen hebt, dan heb je uiteraard meer kansen, maar vaak draait het toch uit op donorzaad.

Je bent van Nederland en daar hebben ze een heel ander beleid op het vlak van fertiliteit.

Ik zou je voorstellen om voor een 2nd opinion eens naar België te komen. De beste keuze is Jette (UZ Brussel), maar deze heeft geen contracten met de Nederlandse zorgverzekeraars, al wordt er soms wel een deel vergoed.
UZ Gent heeft wel contracten en is zeker een goed alternatief.

De meeste Nederlandse dames vinden het een hemelsbreed verschil tussen Nederland en België.

Meestal is er ook nog een contract met Genk, maar die kan je beter skippen.
Laatst gewijzigd door mich75 op 1 februari 2024, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Jeanneke
Berichten: 271
Lid geworden op: 7 december 2017, 21:21

Re: 1 kans ICSI, zoek naar een second opinion of ervaringen

Bericht door Jeanneke » 24 januari 2024, 22:15

Mijn partner heeft muco en we hebben al onze terugbetaalde icsi pogingen gebruikt. Geen enkele was succesvol. Dankzij donorzaad hebben we nu een dochter van drie maanden.
04/19 ICSI 1: negatief
05/19 ICSI 1.1: negatief
06/19 ICSI 2: geen TP
10/19 ICSI 3: geen TP
07/20 ICSI 4: geen TP
07/21: ICSI 5: negatief. Geen cryo
10/21: ICSI 6: negatief. Geen cryo
09/22: IUI-D: negatief
11/22: IUI-D: negatief
03/23: IUI-D: ❤

roryelila
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 januari 2024, 10:00

Re: 1 kans ICSI, zoek naar een second opinion of ervaringen

Bericht door roryelila » 26 januari 2024, 10:02

It's sad to know that you won't get a second chance at ICSI. I can imagine that you are extremely upset. It is a great disappointment to know that your wish to have children is not fulfilled.

S3107
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 januari 2024, 12:37

Re: 1 kans ICSI, zoek naar een second opinion of ervaringen

Bericht door S3107 » 31 januari 2024, 14:53

Dank voor jullie reacties. Wat kan dit een impact hebben op je leven.
Goed vanochtend een 2de gesprek met het ziekenhuis, maar hun blijven bij hun eerdere besluit. Geen 2de kans.
Wij gaan nu voor een 2de kans bij de kliniek Cuypers en Cuypers in Duitsland.
Ondanks dat we ook goede verhalen hebben gehoord over België is dit voor ons een overweging ook qua reisafstand en de ook goed recensies.
Ik zie wel inde reacties staan dat het zaad niet voldoende zou zijn vanwege de medische indicatie van mijn partner. Dit is getest en goed we hebben nog 9 rietjes in de vriezer.
Deze rietjes kunnen naar een andere kliniek worden vervoerd.
Dus we hopen dat er geen lange wachttijd is in Duitsland, mocht iemand ervaringen hebben en willen delen lees ik deze graag.

nancyskiver
Berichten: 2
Lid geworden op: 2 april 2024, 4:53

Re: 1 kans ICSI, zoek naar een second opinion of ervaringen

Bericht door nancyskiver » 2 april 2024, 4:58

Eigenlijk is deze kwestie moeilijk om over te bidden. Vaak kan het mentaal zijn. Probeer te ontspannen en alles op natuurlijke wijze te accepterenscratch games. Dit vereist zeker dat ervoor wordt gezorgd dat aan veel factoren wordt voldaan om een ​​goede kans te hebben om zwanger te worden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten