ICSI nu 3e poging

ICSI Forum
Plaats reactie
fien
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 juli 2007, 12:44

ICSI nu 3e poging

Bericht door fien » 7 juli 2007, 12:50

Het is de eerste keer dat ik naar deze site kom. Ik denk wel misschien steun te vinden bij jullie. Wij zijn nu bijna 3 jaar aan het proberen om zwanger te worden. Bijna iedereen in mijn omgeving is ondertussen zwanger. Soms zie ik het niet meer zitten en weet ik niet wat te doen. Telkens hoor ik dat ik zeker zwanger zal worden, maar ik begin er stilaan aan te twijfelen. Ik deed al 5 keer IUI en al 2 keer ICSI, nu nog 1 cryo over. Ik ben nu al begonnen met suprefact en kan normaal gezien begin augustus teruggaan voor terugplaatsing van dit embryo, als alles goed loopt. ZIjn er mensen die ook nu hun derde poging beginnen of die zwanger zijn geworden na 2e of 3e poging met of zonder Cryo's?
Alvast bedankt

irena
Berichten: 8
Lid geworden op: 5 mei 2007, 12:14

Bericht door irena » 8 juli 2007, 10:39

dag Fien,

ik heb net mijn derde ICSI poging achter de rug en niet gelukt. Nog vier cryo's. Nu efkens een rustpauze. Ik heb te veel afgezien op lichamelijk vlak de laatste weken.
Maar ik geloof er nog in. Onlangs op de chat was er iemand zwanger bij zijn derde poging ICSI, iemand bij de tweede,... ook iemand zwanger bij een derde kid.

Nog veel succes en spring eens binnen op de chat...

groeten irena

adinda
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 juli 2007, 21:29

Bericht door adinda » 8 juli 2007, 22:01

Hallo Fien

Ook wij krijgen telkens te horen van de gyne dat we zwanger zullen raken, maar ja wanneer hé, we willen nù zwanger worden en niet binnen X aantal maanden of jaren. En indd al die bolle buiken om ons heen is echt om zot van te komen. Wij zijn na 1 jaar hopeloos proberen op de natuurlijk manier naar de gyne gestapt waar we ondertussen ook al 14 maanden in behandeling zijn, 8 x stimulatie van de ovulatie zonder resultaat, volgende week starten we normaal gezien als mijn regels er doorkomen met onze 3° ICSI, heb nog geen enkele keer een cryotje ovegehad. Net voor de start van de 2° ICSI poging ben ik gestart met acupunctuur, voel me hier wel heel goed bij en hopelijk zullen we met de 3° poging meer geluk hebben en dat wens ik jullie ook van harte toe.
Vol goede moed en relaxt (want vanaf volgende week zijn we 3 weken in verlof) gaan we onze 3° poging tegemoet!

Vele groetjes

Tinaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 februari 2007, 20:13

Bericht door Tinaa » 8 augustus 2007, 19:25

Hallo,

Wij zijn ondertussen ook al aan onze 3e icsi gekomen, eerst 6 IUI daarna 1 ivf en 1 icsi. Spijtig genoeg zijn onze eitjes nooit kwalitatief sterk genoeg voor een cyro. Het gaat na een tijdje wel aan je vreten hé, al die bolle buiken in de omgeving. Maar we proberen de moed erin te houden desondanks alle bijwerkingen van de hormonen-medicatie. :wink:
Aan iedereen heel veel moed en succes gewenst !!!

Groetjes
Tina

adinda
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 juli 2007, 21:29

Bericht door adinda » 8 augustus 2007, 21:05

Hallo

Normaal gezien moesten wij een 3-tal weken gestart zijn met onze 3° ICSI, maar mijn :evil: willen maar niet doorkomen. Ben op 24 juli naar de gyne geweest voor echo en bloedafname, maar niets te bespeuren enkel goed opgebouwd baarmoederslijmvlies(hoopte natuurlijk stiekem een vruchtje te zien). Moest gedurende 5 dagen 2 tablettjes Lutenyl innemen om mijn regelste laten doorkomen en normaal gezien zou ik ze tegen ten laatste morgen moeten krijgen, zoniet moet ik terug om controle en eerlijk gezegd denk ik niet dat ze onmiddelijk zullen doorkomen, heb wel al een week of twee een enorm opgezette buik en af en toe een kramp. Nog nooit eerder heb ik zo een lange cyclus gehad, vandaag 58 dagen, was vroeger ook nooit regelmatig maar toen was mijn langste cyclus 49 dagen. Wat die hormonen toch allemaal met ons doen he, ik snap het echt niet meer.
Maar ja dat is de natuur zeker??!!
Tina, wij hebben ook nog geen enkele keer embryotjes overgehad, echt frustrerend he anders zijn dat extra gewonnen pogingen en moeten we niet telkens die punctie ondergaan. De 1° ICSI had ik 3 bevruchte eicellen waarvan één 4-cellig embryotje teruggeplaatst is en de 2° ICSI hadden we maar 1 bevrucht eitje en dat was maar 3-cellig en ook teruggeplaatst, maar geen zwangerschap, dus niet zo best he. Mijn man zijn zwemmertjes zijn nochthans heel goed van kwaliteit maar blijkbaar zijn mijn eitjes niet zo goed ofwel passen die twee gewoon niet bij mekaar, wie zal het zeggen. Ik begrijp die natuur echt niet hoor met momenten.
En heb je de punctie al achter de rug, zoniet heel veel succes en een goede kweek van je eicellen!!! :wink:
Die hormonen nemen indd met perioden de vrije loop met onze gemoedstoestand, al willen we het zelf helemaal niet zo.

Heel veel succes de komende tijd!!!

vele groetjes

Adinda

hado
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 augustus 2007, 21:19

Bericht door hado » 9 augustus 2007, 15:41

hallo adinda,

niet gemakkelijk hé, al dat gedoe met je cyclus.

ik heb ondertussen mijn vierde icsi achter de rug en ook niks natuurlijk. waarom het misloopt is ook een groot vraagteken. probleem ligt wel bij mijn vriend maar ze plaatsen steeds goede embryos terug.
op de cryos hebben ze gezegd niet te hard te rekenen gezien dit toch mindere slaagkansen heeft, maar ga ze toch nog eens gebruiken denk ik.

toen je zei: moest naar gyno en hoopte toch een vruchtje te zien: hééél herkenbaar. hoewel het normaal niet kan blijf ik ergens die hoop ook houden.

hopelijk kan je snel weer starten, lekker genieten van al die hormonen in je lijf!!! ( heb jij dan ook steeds zin om mensen dood te schieten????))

succes ermee

groetjes

hado
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 augustus 2007, 21:19

Bericht door hado » 9 augustus 2007, 15:43

hey tinaa:

bij mij loopt ook iedereen met een dikke buik rond hoor. heb er ondertussen al zooooooooo veel voor zien gaan. word daar echt moedeloos van. snap dat echt heel goed.
iedereen spreekt mij maar goede moed in en geeft raad terwijl ze over hun zwangere buik wrijven. hééél frustrerend is dat.
doet goed om eens iemand te horen die hetzelfde voelt.

veel succes met je derde poging

groetjes

adinda
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 juli 2007, 21:29

Bericht door adinda » 9 augustus 2007, 21:02

Hallo Hado

Ik hoop voor jullie dat de cryotjes na het ontdooiproces goed van kwaliteit zijn, over cryotjes kan ik helaas niet echt meespreken want wij hebben er nog nooit overgehad om in te vriezen.

Vandaag ben ik dus op dag 59 van mijn cyclus, daarnet een warm ontspannend badje genomen, toen ik uit bad kwam kreeg ik kramp in m'n onderbuik dus dacht ik ola daar zijn ze, maar niets te bespeuren, dus maar afwachten he, normaal moet ik morgen dan bellen voor een nieuwe afspraak bij de gyne maar wacht tot maandag, wie weet zijn ze er tegen dan doorgekomen.

Zin om iemand dood te schieten heb ik niet,maar het is met momenten enorm frustrerend en dan kan ik wel kwaad zijn op de gyne, denk dan altijd op die geloofwaardige uitleg van hem: 'Je bent zeker en vast geen hopeloos persoon, ik krijg je op deze manier zeker zwanger!'. Ja nog 4 pogingen en het is fini, op deze manier aldus. Daarna laten we de natuur gewoon zijn gang gaan en gaan we verder met ons gewone leventje (natuurlijk hopen we zo snel mogelijk zwanger te zijn). Al blijft het positief denken moeilijk we moeten ons hoofd recht houden, want anders maakt het dit nog moeilijker!!!!!

Wanneer beginnen jullie aan de volgende poging?

Veel succes en keep the faith!!!

Vele groetjes

Adinda

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 10 augustus 2007, 16:26

Onvoorstelbaar toch dat zelfs sommige gyneacologen durven zeggen dat je zeker zwanger geraakt. Hebben die dan een magische bol of zo waarin ze de toekomst zien?

Gelukkig heeft die van mij steeds van in het begin gezegd dat de mogelijkheid er is, maar dat er geen garantie is.

Alhoewel zo'n 'niet tevreden, geld terug'-garantie wel fijn zou zijn natuurlijk!

adinda
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 juli 2007, 21:29

Bericht door adinda » 15 augustus 2007, 12:57

hallo

Gisteren ben ik op controle geweest bij de gyne omdat ik na het nemen van Lutenyl eigenlijk ten laatste op 9 augustus ongesteld moest worden. Het komt vaak voor dat in de wachttijd om met een volgende ICSI te starten dat de regels uitblijven, maar die komen er normaal gezien altijd door na het innemen van Lutenyl. Dus gisteren nam de gyne een inwendige echo en wat bleek, ik zag een bolvormige zwarte vlek en doordat hij toen zei: 'dit is de reden waarom de meeste vrouwen niet ongesteld raken' dacht ik ah nee ik heb een cyste. Toen keek ik nog eens goed naar de monitor en vroeg ik heel voorzichtig 'ben ik zwanger' waarop hij antwoorde JA je bent ZWANGER, een dikke proficiat!!!!!!!!!! Ik vatte het echt niet, dat ik natuurlijk zwanger kan worden is echt ongelooflijk! He zelfs al de beginnende hartslag gehoord. Ik denk wel dat de acupunctuur me goed heeft geholpen.
Wij zijn echt in de zevende hemel en als alles goed blijft gaan worden we ongeveer op 8 april 2008 mama en papa, al kan ik het nog altijd niet goed geloven!

Aan iedereen wens ik heel veel succes met de verdere behandelingen! En geef vooral de moed niet op!

Vele groetjes

Adinda

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 15 augustus 2007, 13:28

Proficiat met je zwangerschap!!

Ik begon me net af te vragen of er eigenlijk wel iemand zwanger raakt na IUI, IVF, ICSI. We krijgen continu te lezen, weer niet zwanger na poging X, ...

Het doet pijn, maar geeft ook hoop en moed om te lezen dat er mensen in een gelijkaardige situatie toch zwanger worden (al is het dan toch niet door ICSI, maar wel natuurlijk, maar dat maakt niet zo veel uit!)

Geniet er met volle teugen van!

adinda
Berichten: 5
Lid geworden op: 8 juli 2007, 21:29

Bericht door adinda » 15 augustus 2007, 19:31

Dankjewel!!
Wij zullen er zeker en vast van genieten!!
We hebben ook 26 maanden moeten wachten vooraleer ik zwanger werd, de moed zakte me ook vaak naar de schoenen, maar zo zie je maar dat het toch wel eens zou kunnen lukken zelfs op de momenten dat je het echt niet zou verwachten. Al weet ik dat 26 maanden niet te vergelijken valt met koppels die al véél langer proberen zwanger te raken, ik bewonder hen heel erg, want het vergt toch veel van je lichaam en het is een emotionele achtbaan.

Ik wens jou en iedereen van deze site heel veel succes toe en geef vooral de moed niet op ook al is het soms moeilijk. :wink:

En als je er voor te vinden bent zou ik zeker acupunctuur aanraden, tijdens zo een sessie ontspant je hele lichaam, lijkt misschien raar met al die naaldjes, ik geef toe sommige punten zijn gevoeliger dan andere maar over het algemeen voel je er heel weinig van ik had het er in ieder geval voor over, je kan ook electroacupunctuur laten doen heb ik ook gehad en is volledig pijnloos, zo zien ze onmiddelijk waar een blokkade zit. Je lichaam moet trouwens in topvorm zijn om een zwangerschap te ontvangen, en ik denk dat dit me heel goed heeft geholpen.

Heel veel groetjes

Adinda

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 16 augustus 2007, 7:30

Hoi Adinda,

Proficiat met je zwangerschap en dat op natuurlijke wijze, na jullie pogingen om via ICSI zwanger te worden. Ongeloofelijk.
Geniet ervan.

groetjes

Katy

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 16 augustus 2007, 11:06

Een hele dikke proficiat Adinda. Natuurlijk zwanger worden tussen twee behandelingen is gewoon geweldig! Ben ook blij nog eens positief nieuws te horen van mensen die er ook lang over hebben moeten doen om zwanger te worden.

Geniet er enorm hard van.

En hopelijk komen er binenkort nog vele andere bij!!! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten