begin ICSI April 2008

ICSI Forum
Plaats reactie
Louisej
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 februari 2008, 13:22

Bericht door Louisej » 18 april 2008, 13:33

hallo,

Die wachtweken zijn om zot van te worden. Zondag 6 april had ik mijn terugplaatsing van een cryo. Nu dinsdag moest ik al gaan voor een eerste bloedprik, dus amper 9 dagen na de terugplaatsing. Deze was licht positief maar wel aan de lage kant blijkbaar. Vandaag zal ik meer weten. Ik tel de uren hier af, ik ben één brok stress! Ik voel ook geen enkel symptoom. Vind het allemaal wel een beetje raar, wacht men normaal niet tot 14 dagen na de terugplaatsing om bloed te prikken?

Veel succes aan allen hier, we duimen mee!
groetjes

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 18 april 2008, 13:49

Negen dagen lijkt me idd ook vroeg. Ik mag in elk geval pas twee weken na de pu gaan voor de test.

Louisej
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 februari 2008, 13:22

Bericht door Louisej » 19 april 2008, 10:33

Hallo,

Het ziet er niet goed uit. Mijn hcg is amper gestegen op 2dagen tijd. Van 13 naar 16. De medicatie wordt opgedreven en zondagavond moet ik opnieuw voor een bloedprik gaan. Zondag is het dan juist 14 dagen na de terugplaatsing. Ik heb nog stilletjes wat hoop maar toch... Het doet pijn! Ik denk dat ik ook niet onmiddellijk voor een volgende poging kan gaan. Mijn lichaam lijkt wel rust te vragen. We zijn deze behandeling ook gestart van 1 maart en is nu nog steeds niet afgerond. Al die hormonen, ik lijk er wel ziek van te worden, de gedachte alleen al. Het is niet alles en het vraagt zoveel energie. Ik weet dat ik me moet proberen op te trekken aan het feit we al een dochtertje hebben maar ik lijk pas echt gelukkig te zijn en rust te vinden eens ik mijn droomgezinnetje zal hebben. Eigenlijk schaam ik me hier wel voor. Goed, ik probeer het achter me te laten, hoe moeilijk dat ook is, en te genieten van mijn wondertje. Hopelijk gebeurt er alsnog een wonder.

Groetjes

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 20 april 2008, 21:23

Hey,

Wij zijn nog steeds aan het aftellen, ik vraag me af of ik al iets moet voelen maar ik voel eigenlijk helemaal niets behalve dat ik elke dag sinds de pu al pijn heb zoals mijn regels moeten doorkomen in mijn onderrug.

Ik verwacht mij dus al 10 dagen aan mijn regels maar deze komen niet. Ook heb ik als ik ver stap of lang recht sta pijn in mijn onderbuik.

Is dit nu het begin van een zwangerschap of het begin van mijn regels ik weet het allemaal niet meer maar ik verwacht mij aan het slechtste...

rika
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 maart 2008, 17:03

Bericht door rika » 21 april 2008, 7:20

Hoi Kim,

Ik heb ook al buikpijn en lage rugpijn sinds de pick-up (6 d geleden), zware benen en de buikpijn neemt bij mij ook toe als ik een zwaardere inspanning doe. Ik weet ook niet wat ik er moet van denken. Veel moed!
Wanneer moet je gaan voor bloedtest (HCG)? Ik op 30/4
RIKA

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 21 april 2008, 9:08

Hey rika,

Ik heb ook meer buikpijn als ik lang stap, zware benen heb ik niet.

Vandaag ben ik wel heel misselijk maar het is anders misselijk dan als je gewoon iets verkeerd at.

We zullen wel zien zeker? Ik verwacht mij allesinds aan mijn regels...

Ik moet 28 april bloed laten prikken, het is dus tot dan bang afwachten alhoewel ik vind dat de tijd toch vrij snel voorbij gaat.

zusje
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 februari 2008, 11:46

Bericht door zusje » 23 april 2008, 17:27

hoi bjorn en kim en rika,

ik wil je geen valse hoop geven maar zo voelde ik mij ook na de tp. pijn kort na pu (normaal) en een week voor mijn regels moesten komen kreeg ik menstruatiepijnen, krampen in buik (soms heel erg) en pijn in onderrug.
Maar wat bleek: ik was zwanger! ben nu 10 weken gepasseerd. Mijn vriendin die op de natuurlijke manier zwanger is had net hetzelfde. Ze was ervan overtuigd dat ze haar maandstonden ging krijgen!

dus pijn wil niets zeggen! alles is nog mogelijk!
ik duim voor jullie

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 23 april 2008, 20:12

Hey Zusje,

Ik had er al van gehoord maar durf er niet op hopen. Sinds drie dagen ben ik elke dag heel erg misselijk, ik droom ook elke nacht dat het gelukt is en ik heb last van zware benen.

Ik had de moed opgegeven omdat ik echt dacht dat ik mijn regels ging krijgen maar nu met die misselijkheid en zo begin ik weer een beetje te hopen.

Nog aftellen tot maandag, laat ons hopen.

Heel veel succes met je verdere zwangerschap, dat ieders dromen mogen uitkomen!

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 24 april 2008, 17:16

Hallo

Ik heb net het verlossende telefoontje gekregen: test was positief. Moet wel maandag teruggaan voor tweede zwangerschapstest. Weet dus niet of ik al euforisch mag zijn (ook al omdat ik hier al gelezen heb van mensen bij wie die tweede test plots negatief was). Kan het eigenlijk nog niet goed geloven: na drie jaar telkens slecht nieuws gewoon te zijn, kregen we nu plots positief nieuws.

Had het nochtans niet verwacht. Had al paar dagen last van krampen (precies zoals bij mijn maandstonden) en gisteren heel hevig: lag echt te kermen in de zetel.

Kim en Bjorn, jullie hebben morgen test zeker? Veel succes!

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 24 april 2008, 20:15

Hey Iris,

Proficiat meid! Was het je eerste poging?

Wij moeten maandag bloed laten prikken maar tot hiertoe vrees ik ervoor.

Ik merk wel vanalles veranderen aan mijn lichaam, zware benen, misselijk, veel dromen, duiziligheid,...

Maar ik heb ook al elke dag pijn gehad zoals mijn regels zouden beginnen, vandaag was het ook om te kermen dus ik heb echt het idee dat het een poging verloren gaat zijn maar als ik iedereen zo hoor zou dit evengoed een positief teken kunnen zijn.

Hopen!!! De minuten kruipen voorbij sinds vandaag, ik vraag me af hoe ik maandag tussen de prik en de uitslag ga overleven...

rika
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 maart 2008, 17:03

Bericht door rika » 25 april 2008, 7:17

Hey Iris,

Wow! Proficiat!! Hopelijk maandag ook goed nieuws!

Hoi Kim,
Ik heb ook buikpijn om te kermen (ik neem 1 gr Dafalgan),zware benen en ben soms ook misselijk en duizelig. Duizeligheid kan 1 van de bijwerkingen van Utrogestan zijn, de lichte borstspanning wijt ik dan weer aan Pregnyl. Ik ga er van uit dat het negatief zal zijn bij mij. Het is voortdurend een gevecht met jezelf, he: 'kom aan :positief denken' 'ja, maar,realistisch zijn', proberen aan andere dingen te denken. Zoals Louise schreef: deze periode is de moeilijkste. Ik hoop op mirakels voor ons allemaal!
Rika

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 25 april 2008, 10:46

Hey rika,

Ik begrijp perfect wat je wil zeggen.

De ene moment ben ik misselijk en heb ik echt het gevoel dat het gelukt is en de andere moment heb ik echt pijn en verwacht ik mijn regels.

Het worden dus nog drie lange dagen.

Groetjes

kel
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 februari 2008, 23:00

Bericht door kel » 25 april 2008, 11:19

Hallo iedereen.

Eerst en vooral een dikke proficiat Iris met je zwangerschap.

Bjorn en Kim,
Ik heb net hetzelfde gevoel, mijn maag dat een ganse dag raar doet en ook pijn in mijn onderbuik net of ik mijn maandstonden elk moment kan krijgen en mijn borsten doen ook verschrikkelijk pijn.
Ik vraag me dan ook af of dit wel positief is of niet, maar nu ik iedereen hier hoor ben ik toch wel een beetje gerustgesteld.
Het wachten duurt alleen zo lang.
Ik mag maar 30/4 mijn bloed laten trekken, dus nog eventjes geduld uitoefenen.
Ik duim alvast verder voor iedereen die op nieuws zit te wachten.

Groetjes Kel

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 25 april 2008, 11:24

Al die symptomen kunnen inderdaad wijzen op 2 dingen
- 't is gelukt
- of 't is niet gelukt.

Feit is dat't bijwerkingen zijn van de utrogestan.

Bjorn en Kim, succes, ik duim nog voor jou.

pelkie

rika
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 maart 2008, 17:03

Bericht door rika » 25 april 2008, 13:52

Goed samengevat, Pelkie! :D
Het is inderdaad 'gewoon' afwachten tot HCG gekend is.
Morgen wo het gelukkig mooi weer,ik kan dan een beetje in de tuin werken, boodschappen doen en shoppen (zeer goed als je je gedachten wil verzetten).
Prettig weekend allemaal, en geen symptomen interpreteren, he!! :P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten