Voor ons moet alles nog beginnen, angst & twijfels

ICSI Forum
Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 23 augustus 2007, 18:39

Hallo wiespergoy,

wanneer we het hebben over fysische aspecten, gaat het idd over lichamelijke ongemakken. De ene heeft er al meer last van dan de andere. Bij mij bleef het beperkt tot een opgezwollen gevoel en 'vapeurs'. Bij je consultatie zul je wel alle uitleg krijgen, maar voor de neveneffecten kun je toch alleen maar afwachten.

Houd de moed erin!

Ankie
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 juli 2007, 15:36

Bericht door Ankie » 24 augustus 2007, 8:22

Hey,


Ik ben sinds gisteren voor de eerste keer begonnen met puffen! Ik weet ook helemaal niet wat te verwachten. Maar ik laat het zoveel mogelijk op me af komen en probeer er niet teveel bij stil te staan. Dat is voor mij de beste manier om ermee om te gaan.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes en nog veel moed en succes iedereen!!!

Ankie
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 juli 2007, 15:36

Bericht door Ankie » 26 augustus 2007, 12:39

Ik ben nu enkele dagen aan het puffen. Dat op zich valt goed mee, maar je wordt wel telkens geconfronteerd met de feiten. Ik denk er nu veel meer aan dan ervoor.

Ik vraag me af of je last kan hebben van dat puffen; humeur, opgezette buik,... ???

Of is dat pas als je met inspuitingen begint?


Groetjes

Anke

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 26 augustus 2007, 13:21

Hé Ankie,

Ik had deze keer ook fel last van het puffen en dan vooral van warmteopwellingen en humeur. Ik hoop voor je dat je ervan gespaard zal blijven.

succes en volhouden hé

sylvia
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 juni 2007, 16:11

Bericht door sylvia » 9 september 2007, 12:13

Hallo Iedereen,

Net als jullie ben ik nu ook aan het puffen en spuitjes aan het geven.
Het is voor ons de 2de keer dat we het doen, dus ik wist al min of meer aan wat ik me kan/kon verwachten.
Heb vooral last van 'vapeurs' en meestal 's nachts, waardoor ik dan niet zo goed slaap met het gevolg dus dat ik ook dikwijls last heb van vermoeidheid.
Ook mijn humeur lijdt daar dan onder.
Maar wij zijn aan het aftellen, woe 12/9 op controle om te zien of er voldoende eitjes aanrijpen en waarschijnlijk de week nadien de pick-up.
De vorige keer ben ik onder lichte narcose gegaan voor de pick-up, op aanraden van mijn gyneacoloog en moet zeggen ik zou dat iedereen aanraden.
Je hebt op het moment dat ze de eitjes ophalen geen pijn en het is zo voorbij, nadien heb je wel een beetje last.
Ik laat voor iedereen een dikke kaars branden!
Véél succes

Groetjes sylvia

Ankie
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 juli 2007, 15:36

Bericht door Ankie » 9 september 2007, 17:09

Hey allemaal,

Ben ondertussen een tweetal weken aan het puffen en volgende week maandag (17e) mag ik spuitjes beginnen geven, alé, mijn vriend gaat dat doen :wink: Zo werken we er toch een beetje ons twee aan he!
Van het puffen heb ik, buiten wat hoofdpijn, niet zo heel veel last.

En we gaan ook samen naar de acupunctuur. Hopelijk werpt het allemaal een beetje zijn vruchten af...

Groetjes, en nog veel succes iedereen!

Anke

sylvia
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 juni 2007, 16:11

Bericht door sylvia » 21 september 2007, 16:00

Hallo iedereen,

Heb vandaag het goeie nieuws gekregen dat er van de 9 goeie eicellen 7zijn bevrucht(via ICSI).
Voor ons fantastisch nieuws omdat er de vorige keer van de 14 geen enkel was bevrucht toen was het via IVF
Zondag mag ik terug voor de transfer.
We zijn toch weer een stapje dichter bij onze droom.
En nadien zullen het 14 lange dagen worden voor we goed of minder goed nieuws krijgen.

Groetjes en tot binnenkort

Sylvia

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 21 september 2007, 17:15

Sylvia, dat is al een eerste stap in de goede richting. Zeven mooie bevruchtingen is zeker niet slecht. Hopelijk krijg je ook maandag goed nieuws over veel mooie embryo's.

Ankie, jij bent al aan het spuiten. Al een echo gehad? Ik ben nu al twee en halve week aan het puffen en moet maandag voor echo naar ziekenhuis. In de hoop dan ook met de hormonen te kunnen beginnen.

Ankie
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 juli 2007, 15:36

Bericht door Ankie » 21 september 2007, 20:39

Hey Sylvie,

Vorige maandag ben ik begonnen met spuitjes, en nu maandag mogen we gaan voor onze 1e echo. Ben heel benieuwd... Voorlopig ondervind ik nog niet teveel van de hormonen, buiten een beetje een harde buik.

Dus voorlopig gaat alles heel goed en ik probeer ook positief te denken. Meestal lukt het me wel.

Nu de punctie dichter komt begin ik daar wel meer aan te denken, en heb ik wat schrik van de pijn. Maar dat zullen we dan wel zien hé; één dag tegelijk denk ik altijd...

Groetjes

Anke

Ankie
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 juli 2007, 15:36

Bericht door Ankie » 24 september 2007, 13:07

Ik heb vanmorgen de 1e echo gehad. Voorlopig 6 eitjes. Ik vraag me eigenlijk af of dit goed is? En kunnen er nog bijkomen? Het gemiddelde is blijkbaar 8, dus vroeg me af of 6 wel voldoende is om genoeg kansen te hebben op goede embryo's...

Donderdag moet ik terug, en waarschijnlijk begin volgende week PU.

Groetjes
Anke

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 24 september 2007, 15:52

Ankie, zes follikels is best goed hoor. Ze streven inderdaad naar ongeveer acht, maar dat verschilt van vrouw tot vrouw. Ik had de eerste keer zeven follikels en uiteindelijk vijf eitjes, de tweede keer ook zeven follikels en zes eitjes. Ik ben nu wel geen goed voorbeeld van goede embryo's, maar dat had niets te maken met de hoeveelheid follikels hoor. Soms zeggen ze zelf dat teveel eicellen ook niet goed is omdat de kwaliteit dan minder zou kunnen zijn.

Ik ben vandaag ook begonnen met spuitjes (voor derde keer). Ik kan ook weer beginnen aftellen.

Wie weet groeien er zelf nog wat follikels mee verder door, dat kan zeker. In ieder geval veel succes en hopelijk heb je niet teveel last einde deze week met al die eitjes.

Silvie

Ankie
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 juli 2007, 15:36

Bericht door Ankie » 28 september 2007, 8:34

Gisteren opnieuw op consultatie geweest en heb er al 11! Ik weet wel dat dit niet betekent dat ik 11 goede eicelletjes zal hebben, maar het is toch al beter dan 6...

Zaterdag nog eens terug en normaal maandag pick up.
En dan begint het lange wachten...

Veel succes nog hé...!


Anke

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 28 september 2007, 9:57

Sylvia, jij hebt je terugplaatsing gehad? En hoe waren de embryo's? Heb je er één of twee laten terugplaatsen?

Ankie, elf is zeker nog mooier! Dan zal je wel een goede score van het aantal eicellen hebben ook hé. Veel succes maandag.
Ik ben ook bezig met spuiten en heb maandag de eerste fm. Ik hoop dat er ook veel groeien.

Ankie
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 juli 2007, 15:36

Bericht door Ankie » 28 september 2007, 12:05

Hey Silvie,

Ik ben inderdaad wel tevreden, nu nog afwachten hoeveel bruikbare er zullen zijn hé!

Veel succes ook maandag hé!


Groetjes

Anke

Ankie
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 juli 2007, 15:36

Bericht door Ankie » 1 oktober 2007, 14:43

Vandaag PU gehad. Eerst waren er twijfels of het wel kon doorgaan omdat er bepaalde waarden te hoog waren, maar het is toch maandag geworden.

Het viel eigenlijk heel goed mee. Ben blij dat dit al achter de rug is.

Er zijn 12 eicelletjes weggehaald. Nu ben ik benieuwd hoeveel goede embryo'tjes er zullen zijn...
Donderdag TP en dan begint het lange wachten hé!

Sylvie, hoe was de meting vanmorgen?


groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten