ISCi vanochtend terugplaatsing van een 2cellig embreyo..

ICSI Forum
Plaats reactie
andrea
Berichten: 3
Lid geworden op: 5 augustus 2007, 21:23

ISCi vanochtend terugplaatsing van een 2cellig embreyo..

Bericht door andrea » 5 augustus 2007, 21:29

Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 29 en wij zijn bezig met ISC. Het zou in eerste instantie IVF zijn, maar bij de punctie afgelopen donderdag bleek het zaad niet goed te zijn en ik had maar twee eitje..
Veel teleurstellingen op een dag. De punctie viel enorm mee, maar de emotionele lading is enorm.
Ik had alle hoop al opgegeven en vanochtend werden we gebeld dat ze een embreyo terug gingen plaatsen.

Het was een 2 cellige embreyo, maar hij deelde zich niet meer, maar dat kon in de baarmoeder veranderen.
Ik lees en hoor dat alleen 4 cellige de moeite waard zijn om terug teplaatsen.

Nu is het avond en ik heb al de hele dag last in mijn onderlichaam. Het lijkt op spierpijn. Ik ben al bang dat het nu niet goed gaat.

De info die wij kregen de laatste dagen was niet veel en door de drukte geen tijd op onze vragen.

Ik vraag mij af of er mensen zijn met ervaringen.
ZIjn er mensen die meer weten over het te delen cellen en de kwaliteit.
Iemand ook bekend met de pijn in je lichaam.

Het is in ieder geval prettig om mijn verhaal even kwijt te kunnen. Ik ben onrustig en vind even geen ontspanning. ik weet dat ik het nu even los moet laten..

Groetjes Andrea

andrea
Berichten: 3
Lid geworden op: 5 augustus 2007, 21:23

Bericht door andrea » 7 augustus 2007, 8:28

Het is nu ochtend het zijn nu 2 dagen na de terugplaatsing. Ik voel mij lichamelijk nog niet echt lekker. Ben misselijk enz. Vanochtend mijn eerste injectie pregnyl gespoten..
Ik vraag mij af wanneer een embreyo zich innesteld..? Weet iemand dit..
Verder is het wachten en wachten...
Ik ben nog wel met de kwaliteit van de embreyo bezig, maar ik ga er vanuit dat artsen weten wat ze doen.. Het belangrijkste er is een kans....??
Ik merk dat ik het moeilijk vind om mij te ontspannen en gewoon de dingen op te pakken.
Het wordt wel steeds beter...

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 7 augustus 2007, 10:42

Het is normaal dat je je ongerust maakt en elk seintje van je lichaam probeert te interpreteren. Ik deed dat ook de hele tijd. Je kan echter niet veel meer doen dan wachten, want die signalen kunnen zowel positief als negatief geinterpreteerd worden.

Doe het nog rustig aan en veel succes!

antje
Berichten: 27
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:25

Bericht door antje » 7 augustus 2007, 10:53

Indien ze op dag 2 terugplaatsen is de innesteling +/- 5 dagen later.
Indien ze op dag 5 terugplaatsen (zoals bij mij vrijdag laatstleden) dan is de innesteling de dag zelf of een dag later.

Zo zei de arts me vrijdag nog..

Ik zit ook in de wachtweken (voor de 6de keer al, hoor) en het blijft telkens spannend.

Succes.

andrea
Berichten: 3
Lid geworden op: 5 augustus 2007, 21:23

Bericht door andrea » 7 augustus 2007, 11:29

Het fijne op een forum is dat je veel verhalen en de daarbijbehorende emoties herkend.
Antje: De zesde poging en je zit nu dus ook in de wachttijd? Moet je nog lang wachten?? Veel succes in ieder geval..

Iris je hebt gelijk met de klachten. Het kan alle kanten uit... Ik hoop natuurlijk op het goede, maar je kunt nu alleen maar wachten.

Ik ga zo lekker even douchen. Ik probeer ontspannende dingen te ondernemen. Ik heb nog heerlijk vakantie dat is het voordeel van werken in het onderwijs. Aan de andere kant heb je daardoor weinig afleiding..
Toch is het wel fijn om een boek enz te kunnen lezen.

Ik vroeg mij af of hier nog mensen zijn die bekend zijn met 2 cellige embreyo's??

Veel succes allemaal..

hado
Berichten: 5
Lid geworden op: 7 augustus 2007, 21:19

vierde keer mislukt. wat nu?

Bericht door hado » 7 augustus 2007, 21:35

hallo iedereen,

dit is mijn eerste keer op dit forum en ik weet niet precies hoe het werkt.
Ik heb net te weten gekomen dat mijn vierde icsi ook weer eens mislukt is. weet totaal geen blijf meer met mezelf en hoop hier misschien wat steun te vinden.

voor andrea: een tweecellig kan echt nog wel voortdelen in de baarmoeder gezien ze het al vroeg terugplaatsen (blijkbaar hoe vroeger terug in de natuurlijke omgeving hoe beter). als ze langer wachten is dit enkel om een betere selectie te kunnen maken. was dit je eerste keer? mijn eerste keer had ik geen transfert. dat was ook zeker slikken. de volgende keren wel goede embryos dus dat kan (moest het nodig zijn ) zeker veranderen.


antje: jij al met je zesde keer bezig? hoe hou je het vol. ben nu precies al aan het einde van mijn latijn. Ook omdat ik precies begin te beseffen dat dit wel eens nooit kan lukken.

louise
Berichten: 38
Lid geworden op: 8 mei 2007, 9:50

Bericht door louise » 28 augustus 2007, 21:57

[
Ik vroeg mij af of hier nog mensen zijn die bekend zijn met 2 cellige embreyo's??

hallo andrea,

Ik heb gisteren een TP gehad van 2 cryo's een 2-cellige en een 4-cellige. Ik stel me dezelfde vragen als jij....
Het argument dat hoe vroeger je een embryo/cryo terug in z'n natuurlijke omgeving plaatst lijkt me wel aannemelijk. Daar hoop ik echt op. Voorgaande keren heb ik steeds groter embryo's/cryo's teruggeplaatst gekregen, zonder resultaat.

Ik hoop van harte dat het voor jou goed gegaan is.

groetjes, ilse

antje
Berichten: 27
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:25

Bericht door antje » 31 augustus 2007, 11:25

andrea schreef:Het fijne op een forum is dat je veel verhalen en de daarbijbehorende emoties herkend.
Antje: De zesde poging en je zit nu dus ook in de wachttijd? Moet je nog lang wachten?? Veel succes in ieder geval..
antje: jij al met je zesde keer bezig? hoe hou je het vol. ben nu precies al aan het einde van mijn latijn. Ook omdat ik precies begin te beseffen dat dit wel eens nooit kan lukken.
Hoe ik het vol hou?? Geen idee... misschien omdat ik maandag m'n eerste echo heb op 7 weken zwangerschap!!!! :D
Daarvoor hield ik vol...

wiespergoy
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 juli 2007, 16:48

Bericht door wiespergoy » 31 augustus 2007, 17:39

Antje,

Proficiat, toen ik dit las kreeg ik kippevel over m'n hele lichaam, er is dus toch nog hoop!
Geniet er maar van, na zo lang wachten eindelijk goed nieuws voor je!

Groetjes

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 31 augustus 2007, 19:38

Ja, nog eens goed nieuws van iemand!! Een dikke proficiat!! :D

antje
Berichten: 27
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:25

Bericht door antje » 12 september 2007, 13:53

Ondertussen heb ik maandag een miskraam gekregen bij 7w/3d zwangerschap.
Onze 5de ICSI lukte maar bleef niet duren... we zijn er kapot van, vooral omdat we 's namiddags een superecho hadden, een erg mooi vruchtje met kloppend hartje dat we konden zien én horen...
alles was prima... 5 uur later was er niks meer...

louise
Berichten: 38
Lid geworden op: 8 mei 2007, 9:50

Bericht door louise » 12 september 2007, 17:20

dag antje,

las net je berichtje, hier zijn geen woorden voor, ik vind het heel erg voor jullie, zo goed op weg, zo spijtig...
ik leef mee met je verdriet, ik had je vorige berichten ook gelezen en die gaven toch een klein sprankje hoop,

moed en troost,
ilse

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten