acupunctuur tegen mannelijke onvruchtbaarheid

ICSI Forum
Plaats reactie
Elly
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 maart 2008, 9:47

acupunctuur tegen mannelijke onvruchtbaarheid

Bericht door Elly » 4 april 2008, 13:25

Ik heb net wat zitten lezen over acupunctuur.
Het blijft dat acupunctuur de mannelijke vruchtbaarheid zou kunnen verhogen.
Heeft iemand daar ervaring mee? Welke punten worden er dan aangeprikt?
Alvast bedankt!

malky
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 maart 2008, 12:59

Bericht door malky » 4 april 2008, 18:06

elly,

ik ben vandaag nog naar de accu geweest
bij mij worden er punten aan de knieën, voeten, enkels, schaamheuvel, pols en buik geprikt
en daarna in de rug , ik heb nu ook kruiden gekregen om rustiger te worden en warmer te krijgen( heb het altijd koud en dat is dus niet bevorderlijk voor een zwangerschap)heb ook een lijstje gekregen met voedingsadvies.
en voor men ventje heb ik ook kruiden meegekregen voor de zaadjes beter te maken en hem zelf ook rustiger te maken
hij wordt niet geprikt en krijgt enkel kruiden

ik weet niet wat het resultaat van jou ventje z'n zaadjes is maar bij mijn ventje zijn er wel voldoende maar trage en na een tijdje gaan ze aan elkaar kleven

misschien kan je eens een afspraak maken bij een accupuncturist
ik voel me na 3 raadplegingen al veel rustiger en ben er van overtuigd dat hij ons gaat helpen onze droom te verwezelijken

als je nog vragen hebt hoor ik het wel..

Elly
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 maart 2008, 9:47

Bericht door Elly » 4 april 2008, 20:57

Bij ons laatste staal voor IUI waren er 0% goed beweeglijke zaadcellen. Dat is dus zeker geen goed resultaat. Ze zullen binnenkort beginnen met ICSI.
Ik vrees wel dat mijn man niet echt open staat voor deze alternatieve geneeskunde, maar ik geloof er wel in. Ik ben echt aan het twijfelen.

malky
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 maart 2008, 12:59

Bericht door malky » 5 april 2008, 8:46

elly, wij hebben net onze eerste IVF achter de rug en gaan nu ook voor icsi , mijn ventje wil z'n kruiden wel nemen, baad het niet dan schaad het niet en aangezien ik al die suprefact en menopur enz moet gebruiken vind hij het minste wat hij kan doen die kruiden nemen, we zijn met 2 e voor een wondertje dus..
misschien kan je het zo aan je man voorstellen...

Ivonna
Berichten: 156
Lid geworden op: 2 juli 2008, 10:07

Bericht door Ivonna » 13 september 2008, 20:54

Malky,

Ik ga ook bij een acupuncturist en dezelfde punten worden aangeprikt. Moet kruiden nemen en qua eten een beetje opletten. Heb het ook altijd koud en heel zenuwachtig. Mijn man moet ook kruiden, maar wordt ook niet aangeprikt.

Hebben nu eind sept/begin okt waarschijnlijk een cryo poging. Laat ons hopen.

grjts
Ivonna

liesje000
Berichten: 161
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:41

Bericht door liesje000 » 14 september 2008, 9:25

Hoi dames,

Ik ben overtuigd van de kracht van accupunctuur. Vorig jaar november ben ik ook te rade gegaan bij een acc. Ik werd ook op de identieke punten aangeprikt en kreeg voedingsadvies mee. Ik had toen net een mislukte IVF poging achter de rug. Na enkele maanden voelde ik me danig rustiger en weer voldoende aangesterkt voor een nieuwe poging. In april dit jaar deed ik een nieuwe poging IVF het resultaat is dat we nu 5 maanden zwanger zijn. (na 5 jaar vruchteloos proberen met hormonen, iui en ivf). Poging 9 was de jusite. Momenteel lig ik wel al een maand volledig met platte rust, daar ons kindje veel te laag zit, dat is wel de mindere zijde van de medaille. Aanstaande woensdag heb ik een nieuwe afspraak bij de gyn en de belangrijke 20 weken echo. Ben eens benieuwd of ik nu verder moet gaan met rusten of niet. Heb trouwens ook van de acc. kruiden gekregen die ervoor moeten zorgen dat ons kindje niet verder indaalt.
Ik wens jullie nog héél veel succes in jullie verdere pogingen en put kracht uit de acc, persoonlijk ken ik nog 2 andere dames die ook net als mij de combinatie met acc deden en van de eerste keer zwanger werden. Dus geef de hoop niet op, let goed op je voeding, want dat is echt wel nodig om je baarmoeder warmte te geven, en dan heb je veel kans op slagen.
Groetjes Liesje......

frits
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 januari 2008, 12:16

Bericht door frits » 15 september 2008, 15:17

maar heeft er al iemand resultaat bij mannen dat na het nemen van die kruiden de spermakwaliteit ook effectief beter geworden was?
Zomaar zeggen dat het geen kwaad kan daar ben ik toch nog niet zo zeker van. Hangt er van af welke kruiden ze je meegeven. (ben voedinsgdeskundige) Ik overweeg ook wel om het te proberen maar sta er wat sceptisch tegenover en mijn ventje al zeker
Als er nu wat mooie bewijzen zouden zijn ...

Ankie
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 juli 2007, 15:36

Bericht door Ankie » 21 september 2008, 19:23

Hey,

Vorig jaar deze tijd waren wij met onze eerste ICSI poging bezig. We zijn toen allebei naar de accupunctuur geweest. We werden allebei aangeprikt maar op verschillende plaatsen.
Ik zal het nooit echt weten of het eraan gelegen heeft, maar we waren van de eerste keer zwanger.
Ik wou ook weten of het geholpen had maar bij de PU worden de zaadjes niet meer geteld...
Ik geloof er in ieder geval wel in. We voelden ons er allebei wel goed bij. Als we het een tweede keer zouden doen, zou ik het zeker opnieuw doen!
Veel succes in ieder geval!

Groetjes
Anke

Helena07
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 april 2008, 11:27

Bericht door Helena07 » 22 september 2008, 10:40

Ik heb ooit eens negatieve ervaringen gehad met accupuntuur, waardoor ik er altijd wat sceptisch tegenover stond. Niet voor onze vruchtbaarheidsbehandeling maar voor iets anders, ik was ervan overtuigd dat ik er nooit nog voor open zou staan. Maar nu hoor ik zoveel positieve dingen van jullie, en vandaag vond ik ook een artikeltje in de krant!

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=GP20NHKB

Toch wel straf eigenlijk! Hoeveel behandelingen krijgen jullie dan, en wanneer precies? Want ik lees uit dat artikel dat het tijdstip van de accupuntuur precies wel belangrijk is.

Ivonna
Berichten: 156
Lid geworden op: 2 juli 2008, 10:07

Bericht door Ivonna » 22 september 2008, 11:46

Hey,

Wat is het moeilijkste vind is het eten, zoals geen rauw witloof, komkommer, tomaten (rauw) enz.... dat is voor mij het lastigste.

Hebben jullie daar ook last van ?

Wat die kruiden inhoud, vind ik wel goed en ben rustiger, maar nog niet 100% stressless hoor.

Mijn man neemt die kruiden ook en hij ondervind toch beterschap.

Deze maand hebben we een cryopoging, dus..... zullen we zien hoe het verloopt.

grtjs
Ivonna

Freken
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 september 2008, 10:23

Bericht door Freken » 26 september 2008, 13:37

Bij welke acupuncturist gaan jullie?

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 26 september 2008, 14:03

Hey Freken,

Ik ga momenteel bij Sven Linsen in Ekeren. Die heb ik gevonden via de site van de beroepsvereniging van erkende acupuncturisten, wat mij toch het veiligste leek. (http://www.erkendeacupuncturisten.be)

Ik ga er nog niet lang dus kan nog niks zeggen over het resultaat, maar dat is een zeer aangename en rustige man, die ook heel open op alle vragen antwoord (en ik stel heeeeeel veel vragen).

Bij mij worden buik, knieën, voeten en handen of polsen geprikt en ik neem ook kruidentabletten om mijn pijnlijke regels te verhelpen. Over vijf dagen weet ik of het helpt! Van voeding heeft hij tegen mij niks gezegd.

heidi 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mei 2008, 20:48

Bericht door heidi 1 » 27 september 2008, 21:57

hey,
ik ben ook bij sven linssen geweest en was vrijwel direct zwanger.
ik moest ook kruidenpillen nemen, en werd op dezelfde plaatsen geprikt.
kan er ook alleen maar goed over zeggen!

groetjes en veel succes iedereen.

Ivonna
Berichten: 156
Lid geworden op: 2 juli 2008, 10:07

Bericht door Ivonna » 29 september 2008, 9:49

Hey,

Ik ga bij Ossieur Kristof en is een erkende acupuncturist;

Veel succes à iedereen,
Ivonna

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten