ICSI

ICSI Forum
Natje
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 mei 2007, 22:47

Bericht door Natje » 15 juni 2007, 16:04

Silvie

We hebben al samen contact gehad toen je schreef over het feit dat suprefact niet aansloeg, weet je nog?
Ik ben nu bezig met mijn 4e poging en voor de eerste keer hebben ze ook ICSI gedaan ... vanmorgen!

Heb mijn pick up gehad en ze hebben 16 eitjes genomen. SUPER resultaat want dubbel zo veel als vorige keren, en ik ben ondertussen met acupunctuur sessies begonnen, en kijk, met exact dezelfde stimulatie, toch een mooi resultaat gehad, en ik durf bijna zeggen onder invloed van de acupunctuur!

Nu om terug te komen op de optie ICSI: gezien er bij deze techniek 1 zaadcelletje rechtstreeks wordt ingebracht in je eggietje, ipv dat alle zaadjes en eggietjes samen worden gebracht, verhoogt deze techniek het aantal bevruchte eggietjes, en wordt de bevruchting zelf bevordert omdat de zaadcel al binnen wordt gebracht in t eggietje en niet moet 'vechten'.


Deze techniek zal bij jou gebruikt worden omdat je vorige poging spijtig genoeg niet geslaagd was, en om er zo voor te zorgen dat zoveel mogelijk eggietjes die worden weggehaald bevrucht worden.

Ik had van de 5 bevruchtje eggietjes altijd maar 1tje dat goed genoeg was voor een terugplaatsing, en nu hoopt mn gyn dat ik met deze techniek meer bevruchte eggietjes heb. en bijgevolg dan ook meer om terug te plaatsen of voor cryo.

Ik hoop dat ICSI voor jou een mooie kand kan bieden voor je volgende poging!!!

Lieve groetjes
Nathalie
PS als je nog vragen hebt, laat maar weten he

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 15 juni 2007, 19:09

Hoi Natje,

Bedankt voor je uitleg.
16 eitjes is echt wel ongelofelijk veel, super goed. Nu zijn het spannende twee dagen vooraleer je weet hoeveel er goed zijn bevrucht zeker?

Acupunctuur kan inderdaad heel goed doen. Ik heb het verleden keer ook gedaan, maar had niet echt veel follikels. Ik had maar zeven follikels en vijf eitjes. Volgende week vrijdag hebben wij een evaluatiegesprek en ik ga ook vragen of ik geen hogere dosis mag krijgen want meer eitjes natuurlijk ook meer kansen hé.

Ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt en je een super embryo teruggeplaatst krijgt.

Ikzelf begin op 11 juli terug te puffen. Eerst vertrekken we einde volgende week op reis voor een dikke twee weken.

Veel succes en hou me zeker op de hoogte

groetjes,

Silvie

Natje
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 mei 2007, 22:47

Bericht door Natje » 16 juni 2007, 10:15

Beste Silvie

Ja 16 is echt wel veel, en ook erg uitzonderlijk voor mij, want met mn vorige 3 pogingen, had ik tussen de 6 en 8 eicelletjes, wat veel minder is dan met deze poging.

Heb deze keer ook exact dezelfde hoeveelhied stimulatie gekregen, nl 150 Puregon (eerste 2 pogingen met menopur, maar herinner me de hoeveelheden niet meer).

Had na vorige poging gevraagd om een hogere dosis te krijgen maar toen vertelden ze me dat een hogere dosis niet automatisch gepaard gaat met een hoger aantal eicelletjes, en dat elk lichaam verschillend reageert, en sommigen met exact dezelfde dosis veel meer eicelletjes kunnen aanmaken dan anderen met evenveel inspuitingen. Vond dat toen een erg frustrerende gedachte want wou, net zoals jij, een hogere dosis krijgen om meer eicelletjes te hebben en zo meer kans te hebben op een toppertje. Hopelijk kan het bij jou wel, en kan je bij de volgende poging op meer eitjes broeden...

Deze keer dus een extra goeie broedkip :D helemaal toevallig niet, want ik geloof er wel in dat de acupunctuur goed zijn werk gedaan heeft. Zou je geinteresseerd zijn, kan ik je zijn gegevens wel doorgeven! Waar woon je eigenlijk? En waar volg je je IVF behandeling?

Maandag idd terugplaatsing ... spannend ... en als er 2 toppertjes zijn, hebben we gevraagd om ze alle2 terug te plaatsen!

Hoop je een goed evaluatiegesprek zal hebben, stel maar alle vragen die je bezighouden, en dan op een deugddoende vakantie vertrekken, geniet er maar van!!

Gezellig weekend nog en veel groetjes
Nathalie

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 17 juni 2007, 18:42

Hé Nathalie,

Heb je je terugplaatsing gehad en hoeveel heb je er laten terugplaatsen?

Ik geloof ook in acupunctuur en ben dan ook al een tijdje in behandeling bij een acupuncturist.

Ik heb al veel vragen genoteerd voor mijn gynacoloog en hoop voldoende antwoorden te krijgen.

Nu beginnen de spannende wachtweken weer voor je. :x

Natje
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 mei 2007, 22:47

Bericht door Natje » 18 juni 2007, 15:08

Sylvie

Ik ben vanmorgen naar Middelheim teruggeweest (daar zit jij ook he, heb ik gelezen op andere onderwerpen) en ik heb supernieuws: ik heb nu 2 top embryootjes in mn buikje (9-en 13-cellig) en eentje kan als cryo gebruikt worden.

Beiden heel blij want ervoor had ik altijd maar 1 emmietje over,...

Nu 2 lange wachtweken, wou dat ik een winterslaapje kon doen, want ik word erg ongeduldig... Vanavond nog even langs de acupuncturist.

Goed dat je je vragen hebt opgeschreven, want eens je er zit, vergeet je toch een aantal zaken en dan sta je daar buiten zonder een antwoord ... T is goed dat jullie zo'n gesprek hebben, want t is belangrijk dat je niet met onzekerheden blijf zitten en je kansen en mogelijkheden goed kan inschatten!

Liefs
Natje

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 22 juni 2007, 12:32

Hoi Natje,


Dat is inderdaad goed nieuws. Veel top embryo's is super hé.
Twee weken wachten kan lang duren, de eerste week gaat nog maar de tweede week is hel.

Ik heb vandaag mijn gesprek in het ziekenhuis gehad en mijn vragen en twijfels zijn grotendeels opgelost. Ik vertrek dinsdag op reis en hoop alles even opzij te kunnen zetten,... voor zover dat mogelijk is natuurlijk. En dan begin er opnieuw met volle moed aan.

Laat zeker weten of het gelukt is hé. Succes

Natje
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 mei 2007, 22:47

Bericht door Natje » 24 juni 2007, 12:26

Dag Silvie!

Ja, deze dagen is t erg verschrikkelijk ... de tijd kruipt precies voorbij :( maar zolang we wachten en geen resultaat hebben, is er nog hoop ... Heb eigenlijk nog nooit zoveen hoop gehad als deze keer want hab zo n goeie resultaten, maar aan de andere kant ben ik ook zo bang om te hopen ...

Ben blij te horen dat je gesprek in het ziekenhuis je twijfels en vragen grotendeels heeft kn ophelderen ... soms is het goed een concretere visie te hebben dan rond te lopen met rondspokende gedachten en twijfels ...

Geniet maar intens van jullie vakantie, en ik hoop dat je toch alles even kan loslaten om los te komen van heel de mallemolen waarin we meedraaien en jezelf te zijn, zonder t gevoel te hebben geleefd te worden door de medische toestanden ...

Ik laat zeker iets weten volgende week, ik hoop dat er een :D zal staan in mn berichtje ...

T beste op vakantie en tot binnenkort dan!

Liefs
Natje

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 29 juni 2007, 11:28

Hallo allemaal

Ik ben nu een goeie week bezig met de eerste ICSI-poging. Heb reeds een paar mislukte KI's achter de rug. Hoopte toen dat dat de oplossing zou zijn en dat verdere stappen niet nodig zouden zijn, maar ondertss zijn we dus alweer een stap 'verder'.
Volg al een tijdje jullie wedervaren op dit forum en vind het de ene keer bemoedigend en de andere keer ontmoedigend. Ben soms mee gestresseerd voor de resultaten van anderen :-) Natje, heb jij al resultaat?

Heb een vraagje. Ben aan het spuiten met Puregon en Orgalutran. Bij de eerste controle had ik 16 follikels (dag 7), bij de tweede (dag 10) plots maar 10 meer. Is dat normaal? Ik wacht nu op een telefoontje over het verdere verloop.

Nog veel succes allemaal!

Natje
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 mei 2007, 22:47

Bericht door Natje » 30 juni 2007, 12:10

Dag Iris!

En welkom ... ja op deze site lees je inderdaad verhalen die je ongelooflijke kracht geven, en andere die je klein en angstig doen worden, maar, Iris, laat de hoop dat je droom ooit uitkomt je de sterkte geven om vol te houden ...
De eerste poging, da's wel spannend he, want je weet niet wat te verwachten, te voelen, wat normaal is, ...

Heb het ook al meegemaakt dat ik bij een controle echo minder eicellen had dan de keer ervoor. Dit komt doordat bepaalde follikeltjes niet verder ontwikkelen, enkel de 'sterksten' groeien verder. 10 is echt een knap aantal, hoor!

Weet je al wanneer je pick up wordt gepland?

Zijn vanmorgen voor een bloedafname geweest, en dan mogen we morgen bellen voor t resultaat; in t weekend heb je nooit t resultaat de dag zelf :cry:

Hoop ik morgen fantastisch nieuws kan komen brengen ...

Goede moed en ik duim mee dat alles vlot verloopt voor jou!

Fijn weekend!
Nathalie

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 30 juni 2007, 13:56

Vandaag voor tweede maal bloed laten nemen. Straks bellen om te weten of ik Pregnyl al dan niet mag zetten en dan zal ik meer weten over pick-up.

Tot hier toe heb ik fysiek eigenlijk niet teveel last van de hormonen, behalve een opgezwollen buik. Ik krijg wel bij het minste tranen in de ogen, terwijl ik anders helemaal niet het emotionele type ben. :oops:

Natje, ik duim met je mee voor een positief resultaat!

Natje
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 mei 2007, 22:47

Bericht door Natje » 1 juli 2007, 14:33

Dag Iris en Silvie

Iris, ik hoop dat je pick up gepland werd, zodat je weer stapje verder kan!

Hebben vanmorgen spijtig genoeg vernomen dat mn 4e poging niet gelukt is ... geen enkel van de 2 emmietjes heeft zich genesteld :cry: Hadden echt veel hoop deze keer, want met 2 top emmietjes zag t er zel heel goed uit ... Gebroken hartje en heel triestig, ... we stoppen even om dan hopelijk in september terug met goede moed te starten!


Groetjes
Nathalie

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 1 juli 2007, 20:34

Wat een slecht nieuws, Natje! Kan me voorstellen dat het verschrikkelijk moet zijn, zeker als je er zoveel hoop had op gesteld! Hopelijk kun je het verdriet een plaatsje geven, zodat je opnieuw moed kunt vinden om verder te gaan.

Ik heb morgen om 12u pu. Ben nu al zenuwachtig!

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 3 juli 2007, 7:28

Gisteren pu gehad en is redelijk pijnloos verlopen. Nu wel serieuze buikpijn: zolang ik zit of lig, valt het mee, maar bewegen is toch wel pijnlijk.

Nu afwachten of één van de tien eicellen bevrucht raakt en goed deelt...

Natje
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 mei 2007, 22:47

Bericht door Natje » 3 juli 2007, 13:05

Iris

Bedankt voor je mailtje!
Ja, t is echt verschrikkelijk alles een plaatsje moeten geven, en nu gaan we eerst van de zomer genieten zonder hormonen, spuiten, doktersbezoekjes, spanningen en zo, en dan in september vliegen we er terug in ...

Ben blij te horen dat je pick up redelijk pijnloos is verlopen! Ja, nadien trekt het allemaal vanbinnen en is je buik zo opgezet en precies vol met blauwe plekken, niet? Ik bleef nadien altijd thuis tot aan de terugplaatsing 3 dagen later, blijf je nu ook thuis?

10 is echt een mooi aantal, nu hopen dat ze goed bevrucht worden en er een deel topemmietjes bijzitten hé! Houd ons maar op de hoogte!

Veel liefs
Natje

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 8 juli 2007, 8:42

Gisteren, vijfde dag na pu dus, terugplaatsing gehad. De embryologe vertelde dat ze een embryo van topkwaliteit konden terugplaatsen. Dat is dus al goed nieuws. Ik heb dan nog 7 bevruchte eicellen, maar weet nog niet of die kunnen ingevroren worden; daarvoor zal ik nog een brief thuis krijgen.

Voel me nu een beetje raar: bij alles wat ik voel in mijn buik (en ik voel veel, want ben er compleet op gefocust natuurlijk :) ) vraag ik me af of dat een goed of een slecht teken is. Ben ook supervoorzichtig in alles wat ik doe, terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet nodig is. Gisterenavond dus nog hele avond in de zetel gelegen (nog net niet met mijn benen omhoog :) ).

Ik las op mijn behandelingsschema dat ik bloed moet laten trekken twee weken na de pick-up. Dat viel eigenlijk nog goed mee, want dan zijn er al 5 dagen verstreken. Ik dacht eerst dat het twee weken na de terugplaatsing zou zijn. Toch blijft het lang wachten natuurlijk!

Bedacht gisteren dat je je van alles toch wel heel bewust bent wanneer je bezig bent met IVF. Als je natuurlijk zwanger geraakt, lijkt alles makkelijk en voor de hand liggend; wij zijn er ons echter van bewust van alle stappen waarbij alles goed moet gaan of fout kan gaan (eicellen aanmaken, bevruchting, celdeling, innesteling, ...) en moeten daarbij per stap wachten op onderzoeken en verlossende telefoontjes.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten