ICSI

ICSI Forum
Natje
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 mei 2007, 22:47

Bericht door Natje » 13 juli 2007, 8:47

Dag Iris

Waaauw, een topemmietje, da's al heel goed nieuws om mee te beginnen he! En ja, t is heel normaal dat je elk gevoel, elk krampje of zo registreert omdat je costant er gefocuseerd op bent en signalen zoekt ... En voorzichtig zijn, dat was ik ook altijd, al zeiden ze in t ZH dat t geen kwaad kan, toch bleef ik na de TP thuis liggen de eerste dag, en niet over hobbeltjes fietsen, of oppassen met niezen en zo ...

Op deze manier je droom proberen te realiseren, is idd heel anders dan voor andere koppels die natuurlijkzwanger worden er er nooit bij stilstaan misschien wat voor een enorm wonder t blijft om een babytje te krijgen. We beleven zo bewust, en met angst ook, alle nodige stappen en blijven vechten, elke keer opnieuw ...

Dus dan mag je dinsdag bellen voor t resultaat ... spannende dagen staan je dus nog te wachten he.

Silvie, hoe is je vakantie geweest, en hoe gaat t met jou ondertussen?

En Polly, hoe voel je je?

Groetjes
Natje

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 13 juli 2007, 10:45

Hoi Natje,


Ik ben nog maar net terug van een zalige vakantie. Het heeft me enorm deugd gedaan. We hebben veel leuke uitstappen gedaan en vooral alles gedaan wat we niet meer zouden kunnen doen als er kinderen mee op reis gaan... Het doet echt eens goed om twee weken niet met je kinderwens en ziekenhuisbezoeken, hormonen,... bezig te moeten zijn. Ik heb zeker terug energie opgeladen voor onze volgende poging. Gisteren ben ik terug met suprefact gestart.

Ik heb gelezen dat uw poging niet gelukt is. Ik vind het echt erg voor je. Zo'n twee topembryo's die niet innestelen is een serieuze teleurstelling hé. Hoe gaat het nu met je?
Blijf erin geloven dat het ooit wel zal lukken hé, hoe moeilijk ook.
Een tussenstop en vakantie zal je ook echt goed doen. Ik voel het ook aan mijn lichaam nu. En mijn geest zit ook terug vol goede moed. Hopelijk doet het u ook goed.
We houden elkaar zeker op de hoogte.

Natje
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 mei 2007, 22:47

Bericht door Natje » 14 juli 2007, 10:24

Dag Silvie!

Ben echt blij te horen dat jullie genoten hebben van je vakantie en dat t goed gedaan heeft even alles los te laten en niet meer enkel te moeten functioneren voor stimulatie, consultaties, spanningen, angst, hormonen en zo alleen! Puf er maar lekker op los, en hopelijk heb je er niet teveel bijwerkingen van!

We hebben t zo goed als mogelijk een plaatsje gegeven, zo'n enorme teleurstelling verwerken, dat is toch elke keer emotioneel heel zwaar ... Nu genieten we van elkaar en dat we gelukkig zijn samen, en ik voel nu al dat t mijn lichaam goed doet om 'hormoon-vrij'te zijn (ik ben precies over vlees bezig :lol: ) en nu drink ik ook eens een glaasje wijn meer dan ervoor en zo.

We hebben ook nog vakantie gepland: volgende week een lang weekend en dan begin augustus ook nog 10 dagen, ik kijk er al naar uit! Ik begin eind augustus terug te puffen. Ik kijk regelmatig op deze site, dus houd me zeker op de hoogte, ook de andere meisjes he', ik duim meer voor jullie!

Fijn zonnig weekend allemaal!

Liefs
Natje

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 16 juli 2007, 20:32

Jammer genoeg slecht nieuws. Had het deze morgen al voelen aankomen: de bekende vage krampen waren er weer. Tegen de tijd dat de telefoon met het slechte nieuws kwam, was dat al geen shock meer. Veronderstel dat mijn dipje nog wel zal komen zeker.

Het ergste vind ik momenteel dat het weer zo lang wachten wordt voor een nieuwe poging: pas eind augustus afspraak bij de dokter.

Ondertussen maar proberen het beste ervan te maken: kan nu terug wat beginnen joggen, een kriekske drinken 's avonds en een lekker warm bad nemen. :-)

Hopelijk hebben de anderen meer succes!

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 17 juli 2007, 14:23

Hé Iris,

Spijtig dat je slecht nieuws hebt gekregen, dat is steeds alsof de grond onder je voeten wegzakt. Dit was ook je eerste ICSI poging?
Hoe gaat het nu met je?

Ik heb na onze mislukte IVF ook een tweetal maanden moeten wachten op de volgende poging. En die rust heeft me echt goed gedaan. Vooral eens alles doen wat je niet mag doen als je hormonen neemt of misschien zwanger bent, is zalig. Probeer daar wat troost in te vinden. Misschien kan je dat binnen een paar maanden niet meer doen als je eenmaal wel zwanger bent.

Ik ben nog aan het puffen en heb nog drie weken te gaan vooraleer de echte hormonen volgen. Ik probeer nog niet te stil te staan bij een nieuwe kans op zwangerschap. Dit is ook onze eerste ICSI.

Nog veel sterkte

Silvie

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 17 juli 2007, 19:24

Hallo Silvie

Bedankt voor de bemoedigende woorden. Wat betekent dat 'puffen' eigenlijk? Ik heb dat niet moeten doen; ben de tweede dag van mijn maandstonden begonnen met hormonen.

Hou de moed erin allemaal!

Natje
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 mei 2007, 22:47

Bericht door Natje » 17 juli 2007, 20:11

Dag Iris en Silvie

Iris, vind t écht jammer voor je dat dat deze poging niet geslaag is, wat een enorme teleurstelling voor je ... zolang alles opbouwen en dan precies helemaal nar achter geblazen worden ... Kan me inbeelden dat je je erg triestig voelt, en ik hoop dat je bij je partner en hij bij jou, veel warmte en troost vindt! Gelukkig zijn samen ondanks alles is zo belangrijk in deze periode.
Veel sterkte in elk geval!

Puffen is Suprefact in je neus spuiten, om zo je eigen aanmaak van hormonen in je hypofyse tegen te gaan, zodat je eigen productie van hormonen platligt, om zo de geplande behandelingen te kn starten. Wat neem jij dan?

Silvie, je ik geniet er nu ook van om de dingen te doen die ik ervoor al die maanden (heb 4 pogingen achter elkaar gehad van september 2006 tot begin juli 2007) niet deed: een glaasje wijn extra, een aperitiefje, warm bad nemen, me vrijer voelen ...

Veel succes met t puffen! Ik begin terug te puffen op 24 augustus, dus nu zijn eerst alle ogen op jou gericht he Silvie!

Fijne avond
Natje

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 18 juli 2007, 14:44

Ik vermoed dat dat puffen overeenkomt met de Orgalutran-spuiten bij mij (vanaf dag 7 van de cyclus), dat is om hormonen te onderdrukken die eisprong zouden bevorden. Voor de start van mijn cyclus moet ik niets nemen.

Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

Bericht door Teresa » 19 juli 2007, 0:54

Hei Iris,

bij mijn vorige 3 icsi pogingen heb ik ook nog nooit moeten puffen, maar kreeg dezelfde medicatie als jou.

spijtig geen resultaat tot nu toe. Zullen wel zien voor de volgende poging als de medicatie veranderd of niet.

Groetjes teresa

Silvie
Berichten: 126
Lid geworden op: 2 februari 2007, 10:37

Bericht door Silvie » 19 juli 2007, 8:40

Die medicatie van jullie lijkt me wel handiger om te nemen dan dat gepuf. Ik moet nu vier (normaliter is dat drie) weken om de drie uur (van 7.00 tot 22.00) één puf van een neusspray in mijn neus spuiten. Ik vind dat vrij intensief omdat je er dan de hele dag met bezig bent. Telkens zien dat ik die neusspray overal mee naartoe neem, en ik ben al zo'n sloddervos die altijd alles vergeet :?
Moeten jullie die Orgalutran ook doorspuiten terwijl jullie hormonen (menopur of gonal F) spuiten?
Vinden jullie die Orgalutran zelf makkelijk en ondervinden jullie er bijwerkingen van?

Teresa, spijtig dat je ook nog geen goed resultaat hebt. Wanneer begin je met de volgende poging?

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 19 juli 2007, 13:20

Ik heb ook liever een of twee spuiten per dag dan om de drie uur te moeten denken aan dat gepuf. Bovendien zijn die Orgalutran-spuiten makkelijk om zelf te plaatsen, tenminste als je het niet probeert te doen zoals in de bijsluiter (in een hoek van 45°, had nog net geen geodriehoek erbij genomen). Je mag de spuit gewoon recht plaatsen, net zoals bij de puregon-pen. De vloeistof doet geen pijn om in te spuiten (bij mij toch niet, maar kan mss verschillen van persoon tot persoon); je kan wel plaatselijk een wat rode huid krijgen, maar dat verdwijnt snel.

Ik had van al die hormonen eigenlijk niet zoveel last, alleen soms 'vapeurs' en gezwollen buik. Die gezwollen buik is nog steeds niet weg. Dat vind ik wel vervelend nu; precies of ik drie maanden zwanger ben. Zit steeds mijn buik in te trekken, want heb geen zin in vervelende vragen. :?

Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

Bericht door Teresa » 19 juli 2007, 16:12

Hallo Silvie & Iris,

Het is inderdaad zoals Iris zegt, Orgalutran-spuiten hebben weinig neveneffecten; ik plaats ze ook zelf - soms wordt de huid een beetje rood of als je juist een adertje raakt brandt het een beetje, maar is snel weg.
Vapeurs en wat rondingen op buik en heupen, krijg je er wel van. Maar voor mij is de laatste keer in maart geweest en is ondertussen alles weer 'normaal'
heb altijd wel al een buikje gehad, dus... had liever een dikkere 'poep' gehad, vind dat te plat bij mij :lol:

Was woe voor een bloedonderzoek en een echo geweest, oestrogeen was nog veel te laag en er waren nog geen follikels te zien. Nu moet ik woe 1 augustus terug. Afhankelijk van mijn hormoonwaarde en de grootte van mijn follikels zullen ze de gepaste medicatie geven, dus nog effe afwachten. (normaal eerst puregon-pen, dan orgalutran en dan pregnyl)

Ondertussen ben ik weer begonnen met het drinken van salie-thee, bevat fyto-oestrogenen en kan daardoor worden gebruikt om een onregelmatige menstruatie en om overgangsklachten te behandelen.
Salie schijnt ook te helpen onvruchtbaarheid, verdriet en na miskramen. Salie verminderd ook de lactatie. En het schijnt te helpen bij nervositeit, angstigheid, vergeetachtigheid en verwardheid van oudere, kouwelijke en verzwakte mensen.

alle middeltjes helpen 8)

Nog veel puf-plezier, hang de spray rond je nek zo vergeet je het niet :D

Groetjes Teresa :wink:

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 20 juli 2007, 10:21

Teresa schreef:
Ondertussen ben ik weer begonnen met het drinken van salie-thee, bevat fyto-oestrogenen en kan daardoor worden gebruikt om een onregelmatige menstruatie en om overgangsklachten te behandelen.
Salie schijnt ook te helpen onvruchtbaarheid, verdriet en na miskramen. Salie verminderd ook de lactatie. En het schijnt te helpen bij nervositeit, angstigheid, vergeetachtigheid en verwardheid van oudere, kouwelijke en verzwakte mensen.
En is het ook lekker? :)

Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

Bericht door Teresa » 20 juli 2007, 10:39

ja, ik doe er ook wel suiker bij 8)

gisteren alweer 3 tassen gedronken, we blijven ervoor gaan :lol:

Natje
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 mei 2007, 22:47

Bericht door Natje » 23 juli 2007, 19:39

Dag meisjes!

Ja, die hormonen inspuiten ipv elke 3 uur moeten puffen lijkt mij ook veel handiger en gemakkelijker, maar ik denk dat ieder fertiliteitscentrum zijn eigen behandelprocedures heeft ... Ben zelf ook een redelijk verstrooide mie, dus moet altijd mn gsm alds herinnering gebruiken ...

Ik moet nog wachten tot 24 augustus dus nu nog een maand niet, ben er echt wel van aan t genieten!

Teresa, hopelijk zijn de bloedresultaten volgende week in orde en kan je naar de volgende stap he!

Ik kreeg van die hormonen ook altijd een opgezet buikje, en beetje hard ... dan altijd goed intrekken om geen lastige vragen te krijgen ... en dan thuis losse kledij aan om te ontspannen van dat buikintrekkerij :o

Zo, t beste voor jullie allemaal en tot binnenkort!

Groetjes
Nathalie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten