behandeling in Turnhout en Jette, mijn verhaal

ICSI Forum
Plaats reactie
wendygwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 april 2008, 14:26

behandeling in Turnhout en Jette, mijn verhaal

Bericht door wendygwen » 6 mei 2008, 3:31

Hallo,

Graag zou ik mijn verhaal met jullie willen delen.
Na 2 jaar een onvervulde kinderwens te hebben, zijn we in 2003 gestart met iui. Al snel bleek dit voor ons niet te helpen (mijn man heeft antistoffen en ik pco). Toen werd beslist om icsi te doen. De eerste poging werd vroegtijdig afgebroken wegens overstimulatie. De tweede icsi werd ook vroegtijdig afgebroken wegens een cyste van 6 cm. De 3e poging eindigde met een zwangerschap maar helaas bleek het hartje niet meer te kloppen na 9 weken. De 4e poging werd bezegeld met een prachtzoon, Léander. Een echt wonder. Nu 3 jaar later zijn we terug gestart met icsi. De 1e icsi had ik meegedaan aan eicelsharing, maar helaas was er voor ons geen bevruchting. Ook de 2e poging (met 15 eicellen) resulteerde in geen bevruchting. Nu ben ik ondertussen 10 dagen aan het stimuleren met puregon. Wij laten echo's en bloednames doen in Turnhout en de punctie en tp is in Jette. Nu gaan ze deze keer mijn eicellen in calcium leggen, dit zou de bevruchting stimuleren. Heeft iemand hier al iets over gehoord? Ik wens iedereen met een kinderwens heel veel succes!! Wij hebben ook momenten gehad dat we het echt niet meer zagen zitten, en ik had nooit kunnen denken dat wij een wonderke zouden hebben. En dat wonderke wordt volgende week 3 jaar, en we hopen natuurlijk dat er nog een brusje bijkomt.

grtjs

DVO Inge
Berichten: 143
Lid geworden op: 1 april 2008, 9:21

Bericht door DVO Inge » 9 mei 2008, 8:02

Hallo Wendygwen

Persoonlijk kan ik je niet zo veel vertellen over deze behandelingen.
Ik heb wel wat opgezocht en kwam samengevat tot het volgende:
ICSI is een in vitro bevruchtingstechniek waarbij de zaadcel rechtstreeks in de eicel wordt ingebracht. Ondanks deze krachtige ICSI techniek kan bevruchting toch nog falen doordat de ingebrachte zaadcel de eicel niet kan activeren.
Bij succesvolle bevruchting ontstaat normaal een Ca(calcium)-oscillatiepatroon door vrijstelling van intracellulair calcium onder invloed van een factor uit de zaadcel. Om bij falende ICSI alsnog activatie te bekomen kan men de eicel artificieel activeren d.m.v. calcium ionoforen. Deze chemische stoffen stellen calcium in de eicel vrij en bootsen zo het Ca- oscillatiepatroon na dat normaal gezien door de zaadcel wordt gegenereerd.

Hopelijk krijg je nog reacties van mensen die dit ook reeds hebben gedaan.

Ik wens je alvast alle succes toe en ... niet te vergeten ... 3 dikke kussen aan je kleine kapoen! :wink:

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten