Opnieuw starten met ICSI

ICSI Forum
Plaats reactie
Nes21
Berichten: 353
Lid geworden op: 27 juli 2007, 12:11

Opnieuw starten met ICSI

Bericht door Nes21 » 3 juli 2008, 12:30

Hallo iedereen,

Het is een hele tijd geleden dat ik nog iets geschreven heb op dit forum. Ik zal mijn verhaal even kort proberen te schetsen.

Ik ben 29, heb PCOS en heb een zoontje van 4 die we hebben gekregen via Clomid. 2,5 jaar geleden zijn we begonnen voor een 2de kindje ... ditmaal bleek het niet zo evident. Na 6 maanden Clomid te hebben gebruikt, zijn we doorverwezen geweest naar het UZ Jette.
Hier heb ik 5 behandelingen gehad met Menopur & Suprefact, aangezien ik niet snel reageer op de medicatie heeft dit maar 1 keer geresulteerd in een effectieve ICSI poging ... met een positief resultaat, ik was zwanger. Helaas is dit na 8 weken uitgedraaid op een miskraam.
We hebben toen beslist om een rustpauze in te lassen want ik had het heel moeilijk met de hele situatie.
In maart van dit jaar dan een wonder ... was natuurlijk zwanger ... helaas is dit opnieuw uitgedraaid op een miskraam. Was opnieuw een hele klap voor. We hebben ondertussen onze moed terug gevonden en hebben voor augustus opnieuw een afspraak gemaakt in het UZ Jette om er opnieuw aan te beginnen.
De gevoelens die ik hierover heb zijn heel dubbel, onze kinderwens is nog enorm groot maar heb zo'n schrik dat het opnieuw op niks gaat uitdraaien. Ik weet dat er mensen zijn die een nog langere weg hebben afgelegd of afleggen maar ik heb het er zo moeilijk mee :(
Ik weet ook dat ik toch een minimum aan positivisme moet hebben vooraleer we er opnieuw moeten aan beginnen.

Zijn er nog mensen die zich zo voelen ?
Grs,

twentyone
Berichten: 37
Lid geworden op: 21 mei 2008, 19:58

Bericht door twentyone » 27 juli 2008, 21:32

Eerst en vooral mega knuffels voor die 2 miskramen,het was waarschijnlijk een heel emotionele en moeilijke periode voor jou en je partner.

Ik kan wel begrijpen dat je nu iets zenuwachtiger bent voor wanneer je zwanger zult zijn,het is zo normaal,je hebt schrik dat er weer iets mis gaat.
Maar van de andere kant, moet je is naar je zoontje kijken en jezelf goed herrinneren dat je hem WEL 9 maanden hebt gedragen en dat het dus echt WEL kan.
Het is het onzekere dat je nerveus maakt en dat is echt begrijpelijk.

Ik wens je heel veel succes en hopelijk binnenkort echt positief nieuws!

Nes21
Berichten: 353
Lid geworden op: 27 juli 2007, 12:11

Bericht door Nes21 » 28 juli 2008, 9:22

Hartelijk bedankt voor je bemoedigende woorden.
Jullie ook veel geluk.

Grs,
Nes

Zonnebloem1981
Berichten: 9
Lid geworden op: 6 augustus 2008, 10:52

Bericht door Zonnebloem1981 » 8 augustus 2008, 23:04

Hoi Nes,

Amai, wat vreselijk wat je hebt meegemaakt! Ik kan geloven dat je er tegenop ziet om terug te beginnen, uit angst om weer zoiets te moeten doormaken.

Ik zit momenteel ook met twijfels voor een volgende behandeling. Wij hebben twee jaar geleden drie ICSI's gedaan, zonder resultaat. Een korte pauze is uitgedraaid op een lange, we hebben ondertussen een huis gekocht en verbouwd en zijn verhuisd...

Ik snap heel goed wat je bedoelt; aan de ene kant heel graag willen gaan voor een kindje, aan de andere kant niet weer slecht nieuws moeten verwerken...

Ik wens je heel veel moed en sterkte toe en natuurlijk duim ik mee dat het deze keer supergoed gaat!

Succes! Zonnebloem xxx

Nes21
Berichten: 353
Lid geworden op: 27 juli 2007, 12:11

Bericht door Nes21 » 15 september 2008, 15:33

Hi Zonnebloem,

Bedankt voor je bemoedigende woorden.
Ondertussen ben ik gisteren gestart met de Suprefact ... dus we zien wel.
Mijn gevoelens zijn één grote puinhoop : hoop, angst, zenuwen en ben ook super emotioneel. Niet echt een goede combo om te starten ma bon.

Grs,

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 36 gasten