Zwangerschapstest en utrogestan

ICSI Forum
Humi
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 juli 2008, 14:09

Zwangerschapstest en utrogestan

Bericht door Humi » 4 augustus 2008, 15:44

Dag dames!

2,5 jaar na de geboorte van ons dochtertje zijn we opnieuw in de MMM gestapt. We zitten in het midden van de eerste ICSI-poging: de terugplaatsing van 1 cryotje is net achter de rug en de wachtweken zijn begonnen.

Als ik terugdenk aan de pogingen die we in het verleden hebben gedaan, valt vooral het wachten op het resultaat van de bloedtest me zwaar. Daarom overweeg ik deze keer om een urinetest te doen op de dag van de bloedtest. Zo moet ik toch niet wachten op dat ellendige telefoontje.

Ik neem dagelijks 3 utrogestantabletten (vaginaal) en vroeg me af of die een invloed hebben op het resultaat van de zwangerschapstest. Is er iemand die er ervaring mee heeft?

Groetjes,
Lies

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 4 augustus 2008, 16:05

Hoi Humi,

Ik denk niet dat de utrogestan invloed heeft op de HCG. Pregnyl wel, weet ik maar aangezien het om een cryo gaat heb je die waarschijnlijk niet gekregen.

Zelf een test doen is steeds een tweestrijd: word je al vroeg teleurgesteld, of mag je al (te) vroeg juichen?

Als je de emotiestrijd er voor over hebt, zou ik zeggen: TESTEN maar

Veel succes hoor

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 4 augustus 2008, 22:52

Pregnyl is gewoon Hcg, dus dat is normaal dat dat je Hcg gehalte verhoogt. Utrogestan is progesteron, das toch een heel ander hormoon, heeft niets met Hcg te maken denk ik.

Ik zou ook testen de dag van de bloedafname. Liever in m'n eentje een teleurstelling verwerken dan een slag krijgen aan de telefoon (net als je op het werk zit ofzo waarschijnlijk)... Moest ik eventjes zwanger zijn en het dan toch mislukken, dan zou ik het ook willen weten, hoe moeilijk het op dat ogenblik misschien zou zijn.

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 5 augustus 2008, 17:00

Utrogestan is idd progesteron en heeft geen invloed op de urinetest.
Een urinetest kan op de dag van de bloedname nog negatief zijn, dus helemaal zeker ben je nooit.

Maar ook ik overweeg om het dit keer te doen, aangezien ze in Jette nu nog maar op 17 dagen een bloedtest doen. En dat vind ik zo verschrikkelijk lang!

pelkie

Humi
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 juli 2008, 14:09

Invloed pregnyl op zwangerschapstest

Bericht door Humi » 5 augustus 2008, 20:16

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Het inspuiten van pregnyl geeft dan waarschijnlijk een vals positieve test? Is dat altijd het geval? Zijn er vrouwen die daar reeds ervaring mee hebben?

Veel vragen...

Hanne.lore
Berichten: 250
Lid geworden op: 13 juni 2008, 22:32

Bericht door Hanne.lore » 6 augustus 2008, 19:22

Ja dat geeft een vals positief resultaat.

In Amerika verkopen ze heel goedkope zwangerschapstests en er zijn vrouwen die er gewoon een heel voorraadje kopen. Vanaf de helft van de 2 weken wachten gebruiken ze er elke dag één om te kijken wanneer de pregnyl helemaal weg is.
Als het daarna terug positief wordt ...

Aan de Belgische prijzen voor die tests doet niemand dat hier, denk ik zo.

Het wachten wordt er niet minder lastig op, denk ik maar.

Groetjes,

Hanne.lore

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 7 augustus 2008, 9:51

Met strips zou je het eventueel nog kunnen doen hé, wat kost dat zo van het internet... Een goeie euro per stuk?

Met de clearblue digitale testen bv zou ik dat ook niet doen... :)

Tis maar waar je je het beste bij voelt, denk ik.

Humi
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 juli 2008, 14:09

Bericht door Humi » 11 augustus 2008, 14:09

En hoe lang blijft Pregnyl dan actief? Heeft daarvan iemand een idee?

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 11 augustus 2008, 15:06

Dat staat op de bijsluiter. Ik geloof een dag of 10.

Humi
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 juli 2008, 14:09

Bericht door Humi » 11 augustus 2008, 19:00

Ik vind niets over de invloed op een zwangerschapstest in de bijsluiter.

We hebben wel degelijk een 'verse' ICSI-poging achter de rug. Heb de term cryo onterecht gebruikt :oops:
Ik heb vandaag (16 dagen na PU) een urinetest gedaan en die was positief. Woensdag mag ik gaan voor de bloedtest.
De gynaecoloog zei dat pregnyl altijd een invloed heeft op de test en dat ik het resultaat van de bloedtest moet afwachten... :cry:
Ik denk dat ik woensdagochtend misschien toch nog eens een test doe. Ik had niet echt een positieve test verwacht, want ik voel me eigenlijk super-normaal. Maar ja, misschien hebben we nu van de eerste keer geluk.

Groetjes

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 12 augustus 2008, 9:27

16 dagen na pick up een positieve test... ik denk dat je stilletjesaan hééél hard mag hopen hoor!!!!

Humi
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 juli 2008, 14:09

Bericht door Humi » 12 augustus 2008, 10:21

Dat zou geweldig nieuws zijn... Ik hoop zo dat het nu van de eerste keer gelukt is. Maar ik durf het toch niet zo goed te geloven. Nog 29 uur en dan is het definitief...
Ondertussen duim ik voor iedereen in de mmm.

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 12 augustus 2008, 10:55

Ik ga je toch al heel voorzichtig proficiat wensen hoor humi!

Humi
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 juli 2008, 14:09

Bericht door Humi » 13 augustus 2008, 8:19

De urinetest vanochtend was negatief :cry: . Zo dadelijk moet ik naar het ZH voor de bloedtest. Maar dat zal wel een bevestiging zijn van de mislukte poging...

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 13 augustus 2008, 11:07

ai, zo spijtig, ik dacht echt dat pregnyl na 16 dagen uit je bloed zou zijn. Sorry als ik je teveel valse hoop gegeven heb.

Sterkte
pelkie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 49 gasten