sex na icsi

ICSI Forum
Plaats reactie
onzewens
Berichten: 1
Lid geworden op: 1 september 2008, 12:21

sex na icsi

Bericht door onzewens » 1 september 2008, 12:31

Hallo,

Ik voel me zeer verveeld.
Na de embryotransfer zei men ons dat ik alles mag doen, behalve competitiesporten en warme baden/sauna's nemen.
Gisteren hebben mijn man en ik sexuele betrekking gehad, die ook heeft geleid tot een orgasme.(3dagen na transfer)
Na wat zoekwerk op het internet lees ik dat men dit toch afraad, omdat dit nadelig kan zijn voor de innestelling.
Weet jullie daar misschien meer over?

Alvast bedankt,
x

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 1 september 2008, 12:42

Ik vind dit ook een zeer moeilijke, want in Jette spraken ze daar ook nooit over. Wij hebben tot 7 dagen na tp gewacht. Misschien toch eens vragen aan je counselor?

mk
Berichten: 1
Lid geworden op: 1 september 2008, 14:44

Bericht door mk » 1 september 2008, 15:03

Hallo,

Ik heb gisteren mijn eerste pick-up gehad. Nu spannend afwachten. Alleszins heeft de verpleegster me gezegd dat je best geen betrekking hebt gedurende 10 dagen om mogelijke infecties te vermijden.
Verder ook niet te hevig sporten (springen bijvoorbeeld), geen bad, sauna en gewichten heffen.

Succes!

dusty
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 januari 2008, 8:25

Bericht door dusty » 1 september 2008, 16:27

hallo,

Ik ben in behandeling in genk en daar zeggen ze best 3 dagen geen betrekking. daarna zou het kunnen

groetjes

bart
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 juni 2008, 20:38

Bericht door bart » 1 september 2008, 20:09

Hello,

Bij ons ging het nooit direct erna omdat mijn vriendin last had van de pickup. Na de pickup was het af te raden, omdat het sperma in de wondjes zou kunnen ontsteken vertelde men ons.

Wij hebben telkens gewacht tot de pijn weg was en er geen bloed meer te bespeuren was.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 1 september 2008, 20:20

Zijn er niet twee soorten risico's? Ten eerste de kans op infectie omdat je met wondjes zit, en ten tweede de samentrekkingen van de baarmoeder tijdens het orgasme wat eventueel de innesteling zou kunnen hinderen?

Onzewens, je had misschien niet veel last van wondjes (het vrijen was duidelijk fijn, dus? :) )? Dan zal de kans op infectie ook wel kleiner zijn.
Verder zijn er genoeg vrouwen die zwanger worden met goeie sex, ik zou me geen zorgen maken, temeer omdat het nu ook zo is he. Je zou het inderdaad eens kunnen vragen in je fertiliteitscentrum, maar het lijkt me dat het nu voor een innesteling het allerbeste is als je je er gewoon geen zorgen over maakt, waarschijnlijk zal het wel geen kwaad kunnen, vraag het gewoon bij gelegenheid eens... (en laat het ons weten :) )

Succes hé!

Noa
Berichten: 1820
Lid geworden op: 1 september 2008, 10:44

Bericht door Noa » 2 september 2008, 10:14

Hoe herkenbaar!!
Ik ben in behandeling geweest in het AZ te Brugge (ook icsi). Daar vertelde men mij net hetzelfde, oppassen met intensieve sport en hete baden, voor de rest mochten we alles doen waar we ons goed bij voelden na de transfer. Ik denk dat wij 2 dagen later al betrekkingen hadden (met orgasme) en dan las ik ook op het internet dat dit beter NIET gebeurt... Ik ben daar echt niet goed van geweest, voelde mij zoooo schuldig en mottig. Ik had het gevoel dat ik ons embryo gewoon had vermoord omdat ik eventjes "goesting" had. Wel, om jou een hart onder de riem te steken, ik ben wel lekker zwanger!! Ik denk dat de meningen erg verdeeld zijn hierover, zoals over wel meerdere dingen. Niet teveel van aantrekken, als ze het niet zeggen in jou fertiliteitscentrum, dan moet het zijn dat ze geloven dat het helemaal geen kwaad kan! Als je niet zwanger blijkt, dan zal dit volgens mij niets met dat orgasme te maken hebben.
Succes allemaal!!

heydi
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 augustus 2007, 18:01

Bericht door heydi » 17 september 2008, 22:19

Ik zou me daar allemaal niet teveel van aantrekken. Na mijn tp hadden ze niets gezegd. Mijn ventje en ik zijn dan nog de hele dag gaan winkelen. Ik ben serieus uitgegaan die avond (tp was op zaterdagochtend), heb zelfs wat doorgezakt wat alcohol betrof. Ben gewoon gaan sporten de week erop, we zijn naar bed geweest. Ik heb dus gewoon geleefd zoals ik anders deed en ik was toch zwanger. Ik denk hoe minder je ermee probeert bezig te zijn en hoe meer je je gewone leven probeert te leven, hoe minder stress je hebt en hoe meer kans. En veel geluk moet je natuurlijk ook hebben. Een ander ligt ook niet plat nadat ze naar bed zijn geweest en ze stoppen ook niet met sporten en met vrijen als ze proberen zwanger te raken, dus waarom zouden wij dat dan wel moeten doen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten