ICSI en acupunctuur

ICSI Forum
Plaats reactie
Freken
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 september 2008, 10:23

ICSI en acupunctuur

Bericht door Freken » 26 september 2008, 10:46

Hallo

Binnenkort starten wij een nieuwe ICSI poging en onze gyn heeft me aangeraden om bij een acupunturist te gaan. Dit zou de slaagkansen aanzienlijk verhogen.
Het zou vooral op de dag van de TP belang hebben maar ik zou denk ik al op voorhand willen gaan.

Heeft iemand dit al gedaaan? Hoe ging dit precies? Hoe vaak moet je op consult? Ik heb nog nooit acupunctuur laten doen.

Kent er mss iemand een goede acupuncturist hiervoor (liefst regio Aalst-Gent).

Groetjes
Freken

ildeke
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 juni 2008, 11:47

Bericht door ildeke » 26 september 2008, 14:03

hoi freken

ik ga ook naar de acu.ik ga ongeveer om de 2 weken.

De eerste keer moest ik op heel wat vragen antwoorden, was wel wat zenuwachtig want ik had da ook nog nie gedaan maar nu is da al routine geworden, ik ga er ook heel graag bij.

Ik heb te veel koude en dat zou de innesteling tegengaan nu ben ik al 6 maanden verder en heb 3 maanden een pauze ingelast van behandelingen en heb in die periode kruiden genomen en die hebben hun effect niet gemist.

Mijn temperattur is veel beter, mijn cyclussen zijn regelmatiger, heb meer gevoel van mijn hormonen (wat soms eigenlijk een nadeel is : vb gespannen borsten voor de regels had ik dit nog nooit gehad), ik ben veel rustiger, minder stress.

Of het bij is gelukt is nog even afwachten. De eerste was ik nog maar net gestart met acu en dan 2 pogingen voor terugplaatsing die niet doorgingen en dan 3 maanden pauze. Nu heb ik een terugplaatsing gehad van een ingevroren embryo en of het lukt ja das afwachten maar indien positief zal ik het toch op de acu steken. Indien negatief begin ik aan mijn derde icsi en blijf ik zeker en vast verder doen met de acu

Zo ik hoop je een beetje te hebben geholpen
Ik zou zeggen start ermee en als je je er echt niet goed bij voelt kan je nog steeds stoppen. maar ik heb al veel positieve reacties gehoord en gelezen.
Ik ga bij iemand in sint -amandsberg.

zo indien nog vragen stel ze gerust

Groetjes Ildeke

liesje000
Berichten: 161
Lid geworden op: 1 februari 2007, 19:41

Bericht door liesje000 » 26 september 2008, 14:55

Hoi,

Ik ben sinds nov in behandeling bij een acc. Het probleem was bij mij dat ik veel te koude nieren had. Wat was hier de oorzaak van: teveel eten van koude groenten, uitheems fruit, ....., raar maar waar. Hierdoor gaven mijn nieren geen warme energie door aan de baarmoeder, waardoor de innesteling telkens misliep bij me. De acc. heeft me dan voedingsadvies gegeven wat bestaat uit vooral en hoofdzakelijk eten van warme gerechten en groenten, warme dranken en inheems fruit (dus geen kiwi, appelsien, banaan, ....) Ik heb geen extra kruiden voorgeschreven gekregen. Om de 3-4 weken laat ik me behandelen (zelfs nu ik al 5 1/2 maand zwanger ben). Voor de terugplaatsing worden vooral benen, armen en venusheuvel en rug aangeprikt. Momenteel heb ik wel kruiden gekregen omdat ik nogal een moeilijke zwangerschap meemaak. Ik lig al van mijn 16 weken plat, daar ons kindje te laag zit. De kruiden zorgen ervoor dat de energie omhoog getrokken wordt en het kindje hoger dient komen te zitten. Effectief na 1 maand deze kruiden genomen te hehben stond zelfs de gyn versteld hoe het kon dat het kindje ineens hoger zat. Dus het mist zijn kracht niet. Je moet wel achter de werking van acc staan, vele mensen zien het als kwakzalverij, maar mij heeft het enorm geholpen en persoonlijk ken ik nog 2 andere dames die ook met dezelfde techniek telkens na de eerste poging zwanger werden, wat niet wil zeggen dat dat bij iedereen meteen raak is. Maar ik ben overtuigd van de combinatie vruchtbaarheidsbehandeling en acc.

Freken
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 september 2008, 10:23

Bericht door Freken » 1 oktober 2008, 13:26

Hoi
Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb ondertussen een afspraak bij 2 acupuncturisten.
Bij de eerste waar ik een afspraak maakte had ik immers geen goed 'gevoel' na ons telefoontje en dus heb ik nog een andere gezocht (is denk ik dezelfde dan jij Ildeke, in St Amandsberg). De tweede is bovendien dichterbij. Ik ben benieuwd.

Bij mij is ook de innesteling het probleem, ik geraak wel zwanger maar krijg na enkele weken telkens een miskraam (4 op rij nu al :( ).

Ildeke, wanneer weet je je resultaat?

ildeke
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 juni 2008, 11:47

Bericht door ildeke » 1 oktober 2008, 14:03

Hoi freken

Ik weet sinds maandag dat ik zwanger ben

ik denk echt dat het door de acu is maar echt zeker zal ik niet weten. maar ik geloof er echt in.

Mijn acu in sint- amandsberg is frank mees
ben er heel content van.

Ik ken nog iemand die er 3 x een miskraam kreeg en bij haar is het iets met haar stofwisseling en bij de volgende terugplaatsing moet ze direct aan aan een baxter.


Ik wens je veel succes en als je vragen heb stel ze gerust

Groetjes Nele

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten