bloedafname na positief resultaat

ICSI Forum
Plaats reactie
niete
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 maart 2008, 19:49

bloedafname na positief resultaat

Bericht door niete » 28 november 2008, 23:22

Hallo

Ik heb woensdag 26 nov resultaat gekregen van mijn derde verse tp icsi en die was positief :D ! Nu is mijn vraag wanneer moet je voor de tweede keer bloed laten nemen om te zien dat je hcg gestegen is ? :roll:

grt Niete

katootje
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 september 2008, 15:36

Bericht door katootje » 29 november 2008, 12:53

Hallo Niete,

Allereerst proficiat met je zwangerschap!! Ik duim voor jou dat het positief evolueert. Normaal gezien mag je na een 3 tal dagen gaan voor een bloedafname om te zien of het zwangerschapshormoon goed stijgt.

Groetjes,

Kato

niete
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 maart 2008, 19:49

Bericht door niete » 30 november 2008, 10:08

Hey katootje

Bedankt xxx :D ! Ik ga dan nog eens bloed laten nemen è , het zal me toch wat meer zekerheid geven !

grt Niete

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 30 november 2008, 18:09

Proficiat niete,

bij mij hebben ze meteen meegedeeld wanneer ik terug moest voor een bloedafname, en dat was een week na de zwangerschapstest.

Ben intussen 7 weken en 3 dagen zwanger. Maar heb bange tijden gekend omdat mijn HCG nìet steeg zoals het hoorde. Maar op 6 weken en 1 dag heb ik de eerste echo gehad en daar zag en hoorde ik het hartje al...

Veel succes en geniet ervan !!

grts x

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 1 december 2008, 9:02

In de brochure van Jette staat dat je na 3 dagen of zo terug moet, maar ze hebben dat daar veranderd.
Ze zeggen nu inderdaad per tel wanneer je nog eens mag komen en dat is meestal na een week. Als dat goed is, kom je op 7 weken voor echo en dan ben je "ontslagen".

niete
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 maart 2008, 19:49

Bericht door niete » 1 december 2008, 22:02

Hey

Bedankt voor jullie reactie xxx ! Nikita aan hoeveel stond jou HCG de eerste keer ? De mijne stond op iets meer dan 300 . Ben bang dat er iets fout afloopt , ik heb al eens miskraam gehad maar dan stond mijn HCG op maar 65 ! Het bleek een tweeling te zijn dus was nie zo goed ! K'hoop dat het deze keer wel allemaal in orde komt , HCG is wel al beter è .

grt Niete

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 2 december 2008, 11:14

Niete,

Wel, mijn allereerste hcg kreeg ik ni meegedeeld, de 2de keer stond ze op een 1082 en de week erop "slechts" op een 3000, wat volgens de verpleging niet ok was. Die hebben mij zo de kast opgejaagd, ongerust gemaakt... dat ik de dag erop de gyn belde en smeekte om een echo. Kom ik daar 5 dagen later weer bij de verpleging, en t eerste wat ze zeiden .. en ? nog geen bloeding gehad ? :roll: :evil: Màn ik was al kapot van de zenuwen en dan zo'n opmerkingen er nog eens bij !? Hou dan je mond en opmerkingen voor jezelf he..
Op de echo bleek alles ok, ik zag en hoorde (met groooooooote opluchting) een hartje... pfff ...

Dus laat je niet teveel van de wijs brengen door de verpleging.. nu moet ik idd wel toegeven, dat het hcg niet was gedaald... maar t zou om de zoveel dagen moeten verdubbelen en dat deed t bij mij niet. In die onzekere periode heb ik wel heel wat opzoekwerk gedaan en las ik dat het hcg tussen de waarde 1000 tot 6000 wel een vertraging kàn oplopen, en pas verdubbeld om de 72 uur ipv 24,.. hangt van persoon tot persoon af, maar t kan dus... zie naar mij :)

In alle geval , jouw hcg staat mooi hoor !
En ook al ben ik bijna 8 weken ver, ik blijf op mn hoede tot de eerste 12 weken om zijn.. pas dan kan ik met n gerust geweten gaan slapen. Dan is de cruciale periode voorbij. Ok, het kan dan nog altijd fout lopen, dat weet je nooit, maar daar ga ik wel niet meer vanuit dan!

Heel veel succes en goeie moed !!
Komt wel in orde !!
xxx

niete
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 maart 2008, 19:49

Bericht door niete » 2 december 2008, 15:59

Hey Nikita

Bedankt voor je reactie , is inderdaad wel soms moeilijk è ! Ik weet soms nie wat te denken , ik hoop dat alles in orde is ! Dat het maar vlug 11 december is dan krijg ik mijn eerste echo !

grt Niete

niete
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 maart 2008, 19:49

Bericht door niete » 3 december 2008, 20:53

Hallo

Ik heb vandaag resultaat gehad van mijn tweede bloedafname en die is goed gestegen stond boven de 4000 ! :D :D

grt Niete

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 4 december 2008, 9:42

Hoi,

Niete das mooi he !

Ik heb helaas .... slecht nieuws... :cry:
ik ging vandaag voor echo ipv morgen omdat we morgen nog eens een stapje in de wereld wilden zetten...
En daar zag ik een mooi vruchtje... dàcht ik, ik zag geen hartslag, de gyn ook niet... t vruchtje was ook wat klein, 11,7 mm ipv een dikke 20 op 8 weken en 5 dagen...

En hij kon me géén goed nieuws geven... :cry:

Het is op een miskraam uitgedraaid. Maar waarom ben ik dan zo steendoodstikkapot altijd ? En misselijk ?
Ik begrijp t niet, ik zag n hartje op 6 weken... nu niks meer... op die 2 weken ?? pfff... ik doe niets anders dan huilen... :cry:

Ik heb nog een cryo en die zou ik kunnen laten terugplaatsen, na de eerstvolgende maandstonden (niet de miskraam, maar de volgende cyclus dus)
Men wil een curretage inplannen volgende week, of ik kan afwachten en het natuurlijk laten afkomen. Maar dat is psychisch te zwaar om dragen.
Ik wil dit zo snel mogelijk achter de rug allemaal.

Ik voel me schuldig, machteloos... ik vraag me af of het genetisch is bepaald, ofdat ik zelf iets misdeed/misgegeten heb. Als ik de curretage laat uitvoeren,
dan kunnen ze in elk geval bekijken of het al dan niet genetisch was. *zucht*

ik heb t enorm zwaar nu ... ik heb tot maandag "vrij" gekregen van de dokter.

Oh god, ik moet er niet aan denken als mn petekindje wordt geboren in januari ... :? gaat superlastig zijn, want mijn volgende poging zal dan pas ergens februari ofzo zijn..

grts x

niete
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 maart 2008, 19:49

Bericht door niete » 4 december 2008, 20:20

Hey nikita

Ik weet niet wat zeggen meiske , ik krijg er kippevel van pfff !! Ik heb dit jaar ook een miskraam gehad en ik heb het vanzelf laten komen ( geen curretage ) ! Ik vind het zo jammer voor je , ik leef met je mee xxx :( ! Veel sterkte meiske xxx

Dikke knuf xxx

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 5 december 2008, 9:49

Ik kan niet wachten tot het dinsdag is eigenlijk.
Dan moet k terug voor verdere opvolging/afspraak omtrent curettage. Want ik kan dat echt niet aan, wachten tot het vruchtje spontaan afkomt terwijl ik alle symptomen blijf behouden... :? ik wil zo snel mogelijk verder. Ik wil terug zwanger zijn ! Klinkt misschien gek, en je moet je lichaam de tijd geven enz. Maar voor mij kan het echt niet snel genoeg januari/februari zijn !

En ik probéér me vast te houden aan t feit dat moeder natuur er is moeten tussenkomen, maar dat maakt het niet minder pijnlijk he...

Bedankt voor de steun allemaal !
xxx

Nikita76
Berichten: 1918
Lid geworden op: 19 september 2008, 14:31

Bericht door Nikita76 » 5 december 2008, 17:02

t ziet er naar uit dat ik zelfs ni hoef te wachten op de curettage :cry:

de bloeding is begonnen, eerst heel lichtroze, dan dieprood, nu niks meer... pijn in de linkerborst ...

bye bye "krullebolleke" ... :cry: we missen je nu al !

*snif* *zucht* :cry: :cry: :cry:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten