mislukte icsi en geen ingevroren embryo's meer

ICSI Forum
Plaats reactie
lelie
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 december 2008, 22:39

mislukte icsi en geen ingevroren embryo's meer

Bericht door lelie » 3 december 2008, 22:51

Hallo allemaal,

'k Ben nieuw als actief lid op dit forum, maar lees al lang mee.
Vorige maand (november) had ik mijn eerste icsi-behandeling, maar die is spijtiggenoeg niet gelukt. Hoewel in hoopte allerlei zwangerschapstekens te hebben herkend ... (opvallende aders rond m'n borsten, trekkende pijn in m'n lies, slechtgezind, ...) Het mocht niet zijn, maar toen was er nog ruimte voor de toekomstige behandeling die toch wel wat eenvoudiger zou zijn.
Had natuurlijk hoop dat mijn resterende embryo's van 5 dagen zouden worden ingevroren, maar deze week vernam ik (per brief!) dat geen enkel van de embryo's is ingevroren. Ik weet zelf ook niet echt waarom, want ze hadden mij tijdens de terugplaatsing bijna verzekerd dat ze allemaal ontzettend goed waren en dat ze er een heel goed oog op hadden ...
Ik ben in behandeling in Jette. Mijn vorige ervaring met dit ziekenhuis was zeer positief, omdat ik na mijn eerste icsi-behandeling zwanger was van mijn dochter die nu net 3 is geworden. Deze behandeling is met een andere partner, omdat mijn relatie met mijn ex-man is misgelopen....
Ik heb 'de pech' dat ik voor de tweede maal samenben met een man die minder vruchtbaar blijkt te zijn, waardoor er geen andere mogelijkheid bestond dan weeral proberen zwanger te geraken via icsi.
Ik voel me momenteel door iedereen onbegrepen en blijf met veel vragen zitten waarom de behandeling is mislukt en dan vooral waarom de resterende 5dagen oude embryo's niet zijn ingevroren, terwijl zij zogezegd toch wel van een heel goede kwaliteit waren.

Liefs

Iris
Berichten: 123
Lid geworden op: 3 februari 2007, 9:06

Bericht door Iris » 4 december 2008, 8:11

Begrijpelijk dat je je gefrustreerd voelt natuurlijk. Had hetzelfde gevoel na mijn tweede poging, toen er 4 embryo's waren ingevroren en er geen enkel de ontdooiing overleefde. Terwijl na de eerste poging twee van de drie embryo's konden worden teruggeplaatst. Maar het is en blijft een loterij natuurlijk: de ene keer lukt het, de andere keer niet en er is niet altijd een oorzaak of 'schuldige' voor te vinden, ook al zou dit het misschien wat makkelijker maken.

Laat het eerst wat bezinken, zodat je nieuwe energie hebt voor je een nieuwe poging start. Ik heb cryo's altijd beschouwd als extra pogingen, bovenop de 6 terugbetaalde, omdat ik eerst dacht dat cryo's ook meetelden. Als je het zo bekijkt, is het geen 'verloren' poging.

Veel succes nog!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten