ICSI... op weg naar de 4de poging

ICSI Forum
Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

ICSI... op weg naar de 4de poging

Bericht door Teresa » 15 november 2007, 2:12

Hallo,

Gek, hoe soms de dingen kunnen lopen...

Het was nu al van de 7de juli geleden dat ik nog mijn regels heb gehad. Dat was na een 3de mislukte icsi poging eind juni. Tot dan had ik altijd de moed erin gehouden en was steeds positief dat de volgende keer, de goede keer zou zijn.
Maar toen in aug mijn regels uitbleven en het menopauze hormoon bleef stijgen, had ik alle moed en hoop verloren. Ik dacht vakantie zal me goed doen - half september stond er toch een weekje Italië op het programma - en dan zullen mijn regels wel doorkomen en kan ik aan de volgende poging beginnen.
Maar niets was minder waar...
Zelfs in oktober nog geen regels, en dus begon ik me te realiseren dat er mss geen hoop meer was...
Veel tranen zijn er gevloeid en veel downs in onze relatie, zelfs eraan gedacht om mijn kinderwens voorgoed op te bergen...totdat ik dacht aan eiceldonatie.
Ik had 7 november een afspraak bij de gyn. in Woluwe en zou dat met hem dan wel bespreken.
Maar om één of andere reden, had ik er toch geen zin in en had mijn afspraak verzet naar de 21ste nov.
Toch... wou ik niet helemaal opgeven en ben ik de 5de nov bloed gaan laten trekken, in het labo in hasselt - de resultaten worden dan naar Brussel gefaxt.
Maar echt positief was ik er niet over... Tot ik woe 7 nov tel. kreeg van mijn gyn.
De resultaten waren prachtig, nog nooit zo goed geweest, zei hij aan de tel.
Ik was verrast en blij, maar bleef toch realistisch.
Dus... 9nov terug bloed laten prikken en vanmorgen 14nov voor een echo en bloedproef naar Brussel.
Er waren twee follikels van diam. 20mm en 22mm... zo goede bloedwaarden... maar telaat voor een pu :!:
Volgens hem ga ik dit weekend mijn regels krijgen en moet ik opnieuw gaan bloed laten prikken de 3de dag na mijn regels. Hij wil de volgende cyclus van dag 1 volgen.
Mss waren de eicellen deze keer wel van goede kwaliteit, maar mss ook niet, dat is iets wat ik nooit zal weten.
Wat ik wel weet is dat ik vandaag terug hoop heb, hoop dat er nog een kans is voor mij.

Groetjes Teresa 8)

SN
Berichten: 273
Lid geworden op: 14 augustus 2007, 10:26

Bericht door SN » 15 november 2007, 14:18

Hoi Teresa

het is bewonderenswaardig waar jij je moed blijft halen...
en ik hoop van harte dat jij ons allemaal verbluft gaat doen staan met een prachtig kindje...

voor ons is het een "stapje terug" geworden... ze hebben bij mij bloedvaten in mijn baarmoederwand "gevonden". Maar dat is nooit wetenschappelijk bewezen dat dat innesteling zou tegenhouden. Da's dus een antwoord en ook geen hè!

in ieder geval willen ze mij nu in vervroegde menopauze brengen en moet ik minstens 2 maanden suprefact puffen 3 x per dag. mijn eileiders liggen dan stil en kunnen ook niet meer voor bloedtoevoer naar de baarmoeder zorgen. Als alles goed loopt zouden we half januari weer aan een nieuwe poging beginnen.

Je moet dan weten dat een collega van mij heeft gemeld dat ze zwanger is. Het meisje voelt haar zo schuldig maar ik ben superblij voor haar. Maar ik besef dat naarmate haar zwangerschap vordert, ik wel eens moeilijke momenten ga kunnen hebben.
Ook dat ga ik maar weer moeten aanpakken als het "probleem" zich stelt hè!

Maar het is zoals je zegt, zolang ze nog kunnen proberen, is er hoop... en hoop doet leven! :D

Dus gaan we tegen het eindjaar een goed feestje bouwen en hopen we in 2008 ook eens met goed nieuws te komen.

Dat wens ik voor iedereen hier op deze site!

Groetjes

Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

Bericht door Teresa » 12 december 2007, 23:53

Hallo,

vanmorgen heb ik een echo gehad, en ja hoor, er is een mooie follikel van bijna 15mm aan het groeien. Ook mijn bloedresultaten waren zeer goed, dus hebben we weer hoop... :D

Morgen weer effe terug naar brussel voor een tweede echo en bloedafname, en als alles blijft groeien en stijgen (oestradiol en progesteron) volgt er een pu... met de hoop dat het een goeie eicel is...
en misschien wel voor de eerste keer - na een jaar proberen - een tp :wink:

We blijven hopen, en duimen...

Groetjes Teresa 8)

tanja

Bericht door tanja » 13 december 2007, 8:54

Nou ben ik echt waar al een hele week aan het denken dat je het nu ongeveer ging weten.. en ja hoor :D

ok we duimen dus idd keihard!!!!! :wink:

xxx

Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

Bericht door Teresa » 13 december 2007, 23:07

Hoi,

vanmorgen dus weer naar brussel geweest voor een echo en bloedafname. De follikel was gegroeid tot bijna 18mm, en na bijna twee :!: uur wachten kregen we ook de resultaten van de bloedtest.
Het verdict : de ovulatie was al begonnen, oestradiol was lichtjes gedaald
Besluit : geen pu, want de kwaliteit van de follikel was al aan het minderen, dus kans dat het geen goede eicel is... :cry:

Maar... toch nog positief nieuws :D vanaf vanavond moet ik beginnen met het opsteken van utrogestan bolletjes (3x/dag) - dit 10 dagen - dan ga ik mijn ms krijgen en de 27ste dec. terug op controle.
Daarna gaan ze mijn eigen hormoonwerking stilleggen - waarschijnlijk door te puffen - en dan beginnen met de spuiten, totdat de volgende follikel(s) klaar zijn voor de pluk...
Dus op naar een vruchtbaar 2008 :lol:

Groetjes Teresa 8)

Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

Bericht door Teresa » 29 december 2007, 14:05

Hallo iedereen,

en voila... 4de ronde is gestart

donderdag 27 dec, 2de dag van de maandstonden, begonnen met de spuitjes, puregon 150UI en cetrotide 1x0,25mg...
Aangezien deze medicatie vrij kostelijk is, krijg ik deze in het ziekenhuis (dan kijken ze wat ze nog in voorraad hebben - stalen om aan patiënten te geven :? )

De prof. vertelde me dat puregon en gonal-f dezelfde werking hebben - ze bevatten beide het FSH hormoon - en menopur bevat FSH en LH hormonen - normaal worden deze hormonen door de hypofyse in de hersenen gemaakt en zorgen ze voor de ontwikkeling en de rijping van de eicellen.
Cetrotide is ongeveer hetzelfde als orgalutran, deze medicatie remt een voortijdige eisprong, zodat een gecontroleerde follikelpunctie kan volgen.
Allé, dat was effe de technische kant ... :wink:

Dus, positief blijven en duimen dat het deze keer wel lukt, is mijn wens voor 2008 ... Dit wens ik ook iedereen die in 2008 een nieuwe poging ondergaat en voor de rest ... keep on smiling ... drink, eet, leef en geniet ... op een gezond en spetterend 2008 :D

Groetjes en tot volgend jaar, teresa 8)

Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

Bericht door Teresa » 9 januari 2008, 22:30

Hoi,

aan iedereen mijn beste wensen voor 2008 en hopen dat het een gezond en vruchtbaar jaar mag worden xxx

Ben vanmorgen op controle geweest in brussel, maar na 13dagen :!: 150UI puregon en 1x0,25ml cetrotide per dag te spuiten, is mijn oestradiol gehalte nog steeds < 20 :cry:

Dus heb ik weer puregon en cetrotide meegekregen om nog maar ééns 8 dagen te spuiten en volgende week woe terug op controle. De prof. was een beetje teleurgesteld, hij begrijpt maar niet waarom mijn lichaam totaal niet reageert op de medicatie... en ik ook niet.
Maar tja, het leven gaat verder en dus moet ik positief blijven en hopen dat er volgende week wel schot in de zaak komt...

Dus tot volgende week xxx hopelijk met beter nieuws

Groetjes Teresa 8)

Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

Bericht door Teresa » 16 januari 2008, 15:54

Hallo iedereen,

na 20dagen puregon en cetrotide spuiten, zijn mijn eierstokken nog steeds niet actief. Mijn lichaam reageert totaal niet op de behandeling en daarom hebben ze besloten de inspuitingen te stoppen.

Nu moet ik wekelijks bloed laten prikken, in de hoop dat na een 'rustpauze' mijn eierstokken weer beginnen te werken. Van het moment dat er een hormoonstijging is gaan ze weer verder met stimuleren tot de pu.

Dus alweer afwachten en hopen dat mijn eierstokken gauw weer ontwaken...

Groetjes Teresa 8)

tanja

Bericht door tanja » 16 januari 2008, 17:26

Hey Teresake,

Het wilt bij jou toch ook niet eens één keertje zonder zorgen lukken hé.
Ik hoop dus met je mee dat de "rustpauze" je stokjes doen ontwaken !!!

Ben er alleszins volop voor aan 't duimen !

superdikke knuf xx
p.s. had nochtans tegen Murphy gezegd dat hij niemand van hier meer mocht lastigvallen grmbl

Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

Bericht door Teresa » 27 januari 2008, 1:06

Hoi iedereen,

yippie follikels in zicht.... :D :D

di 22/01 bloedafname gehad, resultaat stijging van oestradiol van 14 naar 34... dus vrijdag voor een echo geweest en jawel er was een mooie grote follikel zichtbaar van 15mm en nog een kleine er achter.
Dus, terug beginnen te spuiten 150UI puregon en 1x0,25ml cetrotide.
Maandag terug voor bloedafname en echo...

Ik moet erin blijven geloven, dat het deze keer wel lukt, dus spannend afwachten ....

Groetjes en een fijn weekend 8)

Mieke83
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 januari 2008, 20:16

Bericht door Mieke83 » 27 januari 2008, 18:54

Hoi Teresa,

Ik duim echt voor je dat het deze keer mag lukken, want zoals ikkan lezen heeft het al serieus tegengezeten voor jou!
Dus blijf erin geloven en dan hoop ik dat het zal lukken!
groetjes
Mieke

Teresa
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 mei 2007, 23:54

Bericht door Teresa » 29 januari 2008, 22:06

Hallo,

Jammer... maar helaas...

Vanmorgen telefoon gehad, oestradiol was gedaald en progesteron fors gestegen... dus, eisprong had al plaatsgevonden en dus telaat voor een pu.

Ik was kwaad :evil: en verdrietig :cry: tegelijk, waarom toch... de follikel was nog maar 15mm en ik was cetrotide aan het spuiten, dat de eisprong moet voorkomen...
Ondertussen gaat het wat beter, heb er met een vriendin over kunnen praten en mijn man heeft me ook gesteund :mrgreen:
Nu is het afwachten op de maandstonden en de 7de dag bloedafname en echo, in de hoop dat er een volgende follikel groeit om toch nog die vierde poging te realiseren.... Hoop doet leven...

Tanja, mieke, en iedereen die met me meeleeft bedankt voor de morele steun xxx Hoop dat het jullie beter lukt xxx

Groetjes Teresa 8)

tanja

Bericht door tanja » 30 januari 2008, 9:08

Hoi Teresake xx,

Ben ik al boos voor wat je follikeltje je nu weer aangedaan heeft , wat zou jij het dan niet zijn?!!!

En verdrietig.. goh meiske, na al wat jij al van teleurstellingen hebt ondergaan.. is niet meer dan normaal; meer nog, stop het zeker niet weg je verdriet.

Maar we gaan wel weer keihard mee hopen (hoop doet idd leven, moet wel zegt ;) ) en duimen duimen duimen dat de volgende keer dan dé keer is!!!

xxx knuf
Tanja
oh ja, en no thx hé!!

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 30 januari 2008, 9:37

Teresa,

Vreselijk hé hoe de natuur met ons voeten kan spelen...

Eerst is er dat sprankeltje hoop en plots is ook dat sprankeltje weg, precies of we al niet genoeg miserie hebben.

Ik wens je volgende maand een pracht van een cyclus toe, met een eerlijke kans op een zwangerschap, want je verdient het!!!

Veel moed.

giomonika
Berichten: 9
Lid geworden op: 8 februari 2008, 17:28

Bericht door giomonika » 8 februari 2008, 17:48

JD schreef:Teresa,

Vreselijk hé hoe de natuur met ons voeten kan spelen...

Eerst is er dat sprankeltje hoop en plots is ook dat sprankeltje weg, precies of we al niet genoeg miserie hebben.

Ik wens je volgende maand een pracht van een cyclus toe, met een eerlijke kans op een zwangerschap, want je verdient het!!!

Veel moed.
hallo dames, ik ben monika 36j. en mama van een 12 jarige zoon, wij zijn al een 7 tal jaar aan het proberen om opnieuw zwanger te worden ... zonder resultaat, in augustus ben ik veranderd van gyn en een eileideronderzoek gehad , wat bleek mijn beide eileiders verstopt ...dus ivf of icsi... ik ben in Brugge gestrand in het st-jan dichts gelegen bij ons thuis, in november eerste pu gehad van 1 eicel die dag was alles nog goe tegen de avond de icsi was goed gelukt zeiden ze ons, de dag nadien was het slecht nieuws aan de telefoon onze ene eicel had het niet overleefd zeiden ze, de tweede poging meteen mogen starten met de eerst volgende maandstonden (omdat ik geen tp heb gehad) en op 1 dec pu van 3 mooie grote eicellen , die dag alles weer goed en alle drie de icsi goed doorstaan , de ochtend nadien weer slecht nieuws alle drie niet meer, weer geen tp gekregen...
onze vraag is nu heeft er hier iemand dit ook ne keer meegemaakt en mss dan toch nog goed resultaat gehad bij volgende pogingen???, wij hebben het nu wat stil gelegd tot rond april, mei dan kunnen we er ons beide weer volop laten ingaan, maar nu heb ik eigenlijk niet veel hoop meer na die twee tegenslagen...weet iemand daar meer over, voor eiceldonatie ofzo willen we niet gaan , en ik heb nu nog 4 kansen om het mss te laten lukken hopelijk komt er nog een bebeke , voor alle dames hier veel succes en sterkte

gr monika

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten