Ik ben kapot, bijna uitbehandeld ... hoe moet dit verder?

ICSI Forum
Eefken

Ik ben kapot, bijna uitbehandeld ... hoe moet dit verder?

Bericht door Eefken » 10 maart 2009, 16:05

Hallo,

Ik ben Eef (29 jaar) en ik sta aan het begin van mn laatste (terugbetaalde) ICSI poging ... mn vriend en ik hebben om financiele redenen beslist dat dit ook ineens de laatste poging wordt die we doen. We zitten nu al meer dan 3 jaar in de mmm en we hebben tot nu toe nog geen kindje mogen verwelkomen. 1x was ik zwanger na de 3e ICSI, maar helaas bleek het om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te gaan. Resultaat: 1 eileider kwijt en nog steeds niet zwanger dus. Na 4 mislukte ICSI's zijn we overgestapt van GHB Leuven naar Jette ... tja een mens wil echt alles ervoor proberen hé. Bij de 5e poging (in Jette dus) vertelde de embryologe eindelijk eens wat het probleem eigl was ... en dat verdict was echt niet goed ... We wisten al wel dat mn vriend zn sperma enorm slecht scoorde (op de 3 vlakken), maar nu kwam er vooral eigl ook naar boven dat onze embryo's (we hadden telkens wel mooie aantallen en telkens 8-cellig) van mindere tot zelfs slechte kwaliteit waren door een vrij hoge mate van fragmentatie. Onze embryo's scoren telkens een 2 of een 3, en dat is dus helemaal niet goed. Daarom konden er ook nog nooit embryo's de ontdooiing overleven, ze waren gewoon niet goed genoeg ... En dus ook poging 5 liep niet goed af, er waren geen embryo's over van de 15 om in te vriezen ...
Nu hebben we ondertussen beslist om ICSI-D te proberen, of toch voor 50% ... dus de helft van mn embryootjes zal bevrucht worden met mn partner zn zaadjes en de andere helft met donorzaad. Een moeilijke beslissing, maar wel eentje waar we beiden volledig achter staan. Tot voor kort voelde ik het ook positief aan als onze eerste 'echte' kans na lange tijd ... maar toen ik maandag voor mn eerste bloedname geweest was, overviel een donker gevoel mij ... het besef dat dit de start betekent van onze laatste poging sloeg in als een bom ... De tranen lijken nu niet meer te stoppen, de wanhoop zit zo diep, jarenlang geprobeerd ... poging na poging snel weer rechtgekrabbeld om maar weer verder te gaan. Het enige dat me rechthield na elke mislukte poging was het vooruitzicht op een volgende nieuwe poging. En ja ... de statistiek, de succesverhalen, ... maar nu ... wat als deze poging mislukt? Hoe moet ik dan weer verder? Ga ik kunnen rechtkrabbelen? Hoe diep ga ik vallen? Ik weet het niet ... ik vrees alleen heeeeeeel diep. Ik huil tranen met tuiten momenteel, de tranen lijken soms zelfs even op te zijn, hyperventilatie slaagt toe, ik wankel op een dunne koord, en weer tracht ik een masker op te zetten als iemand vraagt 'En hoe gaat het?' Goed? Nee helemaal niet goed! Ik die anders altijd zo positief was, ik die alles weglachte en steeds een troost voor een ander trachte te zijn ... Ik weet dat ik nu net bij deze poging niet zoveel stress zou mogen hebben. 'Zet het van je af', 'Laat het los' 'Probeer je wat te relaxen' 'Denk positief' ... JAJA idd ... I know! Maar hoe doe je dat? Ik deed het steeds voorheen, maar nu ... nu lijkt het alsof al het leed, de pijn, de emoties en frustraties van alle vorige pogingen wraak nemen.
In alle verdriet en pijn heb ik wel nog snel een nieuwe afspraak gemaakt bij mn acupuncturist, al wenend gevraagd om een dringende afspraak om me van mn stress te verlossen. Deze keer zelfs gebeld naar de psycholoog van Jette voor een urgentie-afspraak ... want ik kan echt geen negatief telefoontje meer aan. Ik ben kapot, op, uitbehandeld, de schrik om echt te gaan horen 'het is gedaan' zit er diep in ... Ik wil gewoon ook eindelijk eens bij de 'goei' zitten, eindelijk zwanger zijn, eindelijk een kindje krijgen, een gezin starten en de draad van ons leven weer opnemen ...
'Mss moet je maar eens denken aan alternatieven ...' JA, dat doen we ook! We gaan idd over naar adoptie ... dat hebben we altijd al gezegd, zelfs als deze poging toch lukt, zal het tweede kindje een geadopteerd kindje zijn! Dus dat is het probleem allemaal niet ... we hebben alternatieven voorzien ... en toch ... daver ik van schrik voor dat vreselijke zwarte gat. Beseffen dat er mss nu wel heel snel een eind aan ons mmm verhaal komt, doet enorm veel pijn. Waren al die jaren dan zo vruchteloos, betekende onze inspanningen dan helemaal niets? Tot gisteren was ik positief ongelofelijk maar waar ... ik wandelde buiten uit Jette en de zon scheen, ik voelde me blij dat ik eindelijk weer gestart was ... maar amper een uur later begon het allemaal te dagen ... we zijn gestart met de allerlaatste poging. Is this the beginning of the end or is this te beginning of something new?

Sorry voor mn lange epistel ... maar ik moest ff mn woorden kunnen uiten ... helaas het lucht niet op :cry:

Een heel zeer gestresst Eefje ...

pelkie

Bericht door pelkie » 10 maart 2009, 16:21

Eefje,

Ik begrijp je hoor. Niemand wil echt met die laatste poging bezig zijn. De hoop is dan zo klein, omdat je weet hoe klein de kansen per poging zijn. En toch is er die kans he.
Maar 't is heel gezond dat je al aan alternatieven denkt. Adoptie is natuurlijk een mogelijkheid. Bestaat trouwens ook niet de mogelijkheid dat je je laat insemineren met donor-sperma? Ook met 1 eileider minder zou dat toch moeten kunnen? Of zien jullie dat financieel ook niet zitten en wil je echt een eind aan de hele mmm. Dat zou ik ook begrijpen hoor. Ik wou alleen nog een extra strohalmpje bieden om deze laatste poging door te komen.

Laat je alleszins verzorgen. Misschien eens een wellness kuur of een weekendje weg? Als't je maar ontspant, dat heb je absoluut nodig! Zeg effe foert aan de hele wereld en doe je eigen zin, zodat je toch in de mate van't mogelijke een beetje kan relaxen.

een dikke dikke knuffel.

pelkie

Eefken

Bericht door Eefken » 10 maart 2009, 16:30

Pelkie,

Mercikes alvast voor je antwoord ... en ja idd er is eventueel een mogelijkheid dat we zouden kunnen overstappen op KID, het is te zeggen ... als bij deze poging idd blijkt dat er geen fragmentatie is bij de embryo's en de kwaliteit dus idd ook beter is met donorzaad (want dat is dus nog niet zeker hé) dan zouden we idd KID kunnen doen ... helaas biedt dat niet veel troost momenteel omdat we niet met zekerheid weten of donorzaad beter gaat zijn ... Dr Blockeel dacht alvast van wel, maar het is echt een test eigl ... Ze weten gewoon niet vanwaar die fragmentatie komt ... de eicellen zijn heel mooi en gezond, bij mij is alles verder ook in orde, ... enkel het zaad is barslecht, vandaar dat we dit proberen te vervangen dan hé.
Ik weet het gewoon allemaal niet, als het aan mij lag ik zou mn ziel verkopen om nog 20 pogingen te blijven doen, maar realistisch gezien ...

JD

Bericht door JD » 10 maart 2009, 17:14

Hey Eefken,

Ik leef enorm met jullie mee. Jullie staan momenteel op het punt waar niemand van ons wil staan, maar helaas, volgens de statistieken zijn er nog steeds mensen die eindigen zonder (bio-)kindje.

Het positieve is dat jullie ook nog alternatieven bekijken. Alhoewel dat nooit hetzelfde zal zijn, is er toch hoop, hoop op een gezinnetje... Jullie geduld is al danig op de proef gesteld en spijtig genoeg zal het opnieuw op de proef gesteld worden wanneer jullie kiezen voor adoptie. Ondertussen gaat het leven maar verder, probeer je te overleven en zie je al die gelukkige mensen rondom je...

Wij kunnen er van meespreken, wij zijn nu 3 jaar en 4 maanden in behandeling: clomid, menopur, menopur en IUI, 2x IVF zonder punctie wegens geen reactie en dan het verdict dat we op eiceldonatie moeten overgaan omdat ik in vervroegde menopauze aan het gaan ben. We gaven de moed niet op, beslisten al snel dat we met donoreicellen willen doorgaan. We hadden weer hoop, zeker toen mijn zus besliste om aan kruisdonatie te doen, en we daardoor al snel zelf donoreicellen zouden krijgen. Helaas heeft de donor een fout gemaakt met de medicatie waardoor er geen eicellen waren voor ons. Een gigantische domper op ons geluk. Na maanden wachten op die poging moeten we opnieuw 4 maanden wachten op donoreicellen.
We hebben theoretisch nog onze 6 terugbetaalde pogingen, maar aan het huidig tempo zijn we nog jaren bezig... maar dat is emotioneel niet haalbaar, want we beleven onze dagen niet meer, we kijken altijd vooruit, zijn 's avonds blij dat er weer een dag opzit, dat we weer een stap dichter staan bij een nieuwe kans...

Ondertussen zijn we wel gestart met de adoptieprocedure, zodat die wachttijd al wat schuift, maar het is emotioneel niet gemakkelijk om met de twee samen bezig te zijn. We zouden een adoptiekindje héél graag zien, maar ik kan niet ontkennen dat ik graag ook eens zelf zwanger zou willen zijn. Die kans wordt echter met de dag kleiner, niet omdat onze 'terugbetaalde kansen' opgeraken, maar omdat onze 'tijd' opgeraakt. We zijn nu 32 en 33, 5 jaar samen waarvan 2 jaar getrouwd... de laatste 3,5 jaar stonden in het teken van zwanger worden ipv te genieten van de mooiste jaren van ons leven. Ik heb daar geen spijt van, maar ik zie ons niet nog eens 3,5 jaar op automatische piloot te leven.

We hebben een aantal zaken moeten opgeven, maar we zijn er ook wijzer van geworden. Onze relatie is uitvoerig getest geweest, we hebben leren praten, we hebben geleerd dat een mens sterk is en zijn grenzen verlegt... het heeft veel traantjes gekost en het zal nog veel traantjes kosten, maar ik blijf erin geloven en ik hoop dat dat voor jullie ook zo zal zijn!

Veel sterkte!

SN

Bericht door SN » 12 maart 2009, 9:37

Dag Eefken, mss ben ik nu niet de geschikte persoon om raad te geven omdat wij eindelijk na bijna 4 jaar toch zwanger zijn.. ook na onze 6de poging... en deze laatste poging hebben we in Jette ondergaan. Second opinion daar gevraagd en we kregen weer hoop... en dat heeft toch positief resultaat gegeven...

ik begrijp zo goed wat er in je omgaat hè... de ene poging na de andere... weer negatief... waar gaat dat eindigen??
en je geraakt zo gewoon aan de behandelingen dat het bijna een verslaving wordt... een gewoonte... die spuiten en de emo-toestanden nemen we er gewoon bij...

ook wij hadden na onze 4de poging besloten om er een jaar rust tussen te laten... het besef dat we bijna aan het "einde" van onze pogingen zaten, kneep mijn keel gewoon letterlijk dicht... de put was nog nooit zo diep geweest, maar samen met mijn ventje zijn we eruit gekropen...
mijn echtgenoot zei ook dat die 6 pogingen niet hoofdzakelijk het einde moeten betekenen als we het financieel aankonden, maar waar trek je de grens... niet? die 6 pogingen zijn voorop gesteld omdat dan de meesten toch zwanger zijn....
maar dan toch weer die gedachte.. stel u voor dat het de 7de keer zou gelukt zijn... tja, dat zijn gedachten waar je nog zotter van wordt.

en ook wij hadden maar 1 keer een cryo-poging.. voor de rest altijd verse en hoop en al 1 embyke over van niet al te beste kwaliteit... je zou voor minder weemoedig worden....
al die vriendinnen die binnen de 6 maanden zwanger werden en dan zelf vonden dat het precies wat lang duurde...???? ach, dit is iets dat wij voor de rest van ons leven zullen meedragen... of we nu een eigen kindje krijgen of een adoptiekind...

ik wil je nog héél veel succes wensen... probeer ervoor te zorgen dat je gelukkig wordt met je ventje en te genieten van alle kleine dingen in het leven... rust te vinden... en ga er dan nog eens voor.... met een positieve instelling en goede moed ertegenaan!

ik duim echt 200% voor je mee.

Dikke knuffel

pelkie

Bericht door pelkie » 12 maart 2009, 10:44

JD zegt:

"Alhoewel dat nooit hetzelfde zal zijn, is er toch hoop"

Dat wil ik graag tegenspreken. Ik ben er vorig jaar achter gekomen dat ik ook van donorsperma afkomstig ben. 't Was effe raar, 't is iets waar je nooit aan getwijfeld had. Maar ik ben wie ik ben en mijn pa is mijn pa, dat verandert niet plots. Toen ik hem vroeg of't waar was, zei hij: "ach ja, das juist, ik was dat al vergeten" En inderdaad he, hij had daar de laatste 30 jaar niet meer over nagedacht, wij zijn gewoon zijn kinderen, punt uit.

veel succes
pelkie

Eefken

Bericht door Eefken » 12 maart 2009, 11:16

Thx lieve meiden,

Vandaag gaat het al weer een beetje beter, ik heb nog wel wat last van slapeloze nachten en barstende koppijn, maar de tranen lijken gestopt te zijn ... Stilletjes aan sijpelt er toch weer een beetje moed binnen, en het zijn slechts mini-hou-vastjes, maar ze zijn er wel ... Morgenvroeg start het op en af gerij naar Jette weer volop, dan heb je gelukkig weinig tijd om er bij stil te staan, nog een dikke week en het is alweer PU ... dat zal nog wel lukken (al was het met een diepe zucht) De dag van de TP wordt een stressie dagje omdat we dan zullen weten of de kwaliteit beter is met donorzaad, en dan beginnen de twee ellendigste weken weer hé. Het liefst van al zou ik deze weken doorbrengen in een winterslaap, zodat ik ze niet bewust moet meemaken, maar helaas ook daar moeten we weer door hé.

SN, ja die langere pauzes dat kennen we ... al heb ik er geen van een volledig jaar genomen, een 6-tal maanden was voor mij al meer dan lang genoeg. En ja aan die succesverhalen, zoals het jouwe, hou ik me toch een beetje vast hoor, al heb ik vaak de indruk dat het voor een ander wel lukt en dat ik meestal niet bij de gelukkigen hoor :( Ben je dan zwanger van je 6e poging of van een volgende (7e of ...)? Allesinds een dikke proficiat hoor, want je hebt idd al een hele lange en zware weg achter de rug, een weg die nu eindelijk beloond wordt dat kleine wezentje in je buik hé. Ik hoop ook zoals jou, iemand anders te mogen oppeppen met een bemoedigend verhaal. Ik wil ook eens eindelijk bij op een lijstje zwangeren kunnen te gaan staan hé. Ook eindelijk kunnen uitkijken naar babyspulletjes, eindelijk MOGEN klagen over kwaaltjes :) ... ach ik hoop dat het allemaal voor mij is weggelegd en dat ik het snel mag meemaken ...

Pelkie, tuurlijk deed het ff raar toen je te weten kwam dat je papa niet je biologische vader is, maar zoals je zegt ... hij is al 30 je PAPA, hij is diegene die je getroost heeft als je pijn had of verdrietig was, hij was diegene die met je speelde of je een verhaaltje voorlas. Ik ben er ook van overtuigd dat je het 'spermagedeelte' een beetje 'vergeet', tenslotte is dat enkel een biologische band, geen emotionele band.
Ik wil je daar wel even een vraagje rond stellen als het mag ... als je hier liever niet op antwoordt dan begrijp ik dat volkomen hoor ... Had jij het liever geweten als kind eigl? Het zit nl zo dat wij er nog niet helemaal uit zijn of wij het willen vertellen of niet. Enerzijds denk ik van wel, juist omdat we zouden willen vermijden dat ons kind dan op een latere leeftijd dit te weten komt en mss wel boos of zeer verdrietig reageert hé. Maar anderzijds heb ik zoiets van je 'belast' dat kind met iets waar het nog geen 'echt' besef van heeft hé. Mss wel tegen dat het begint met vragen over de voortplanting ofzo ... ik weet het nog niet ...

Groetjes,
Een toch al ietsje opgewektere Eef

JD

Bericht door JD » 12 maart 2009, 11:23

Pelkie,

Tot op een zekere hoogte heb je gelijk, na verloop van tijd sta je daar waarschijnlijk niet meer bij stil dat je kind verwekt geweest is met donormateriaal.

Daar rekenen wij zelf ook op aangezien wij beroep moeten doen op een donor omdat ik in vervroegde menopauze ben. Maar geloof me, die beslissing neem je niet zomaar. Ik weet heel zeker dat als ik ooit het geluk mag hebben dat ik zwanger mag worden ik dat kindje heel graag zal zien, even graag als een 'eigen' kindje.

Maar op dit eigenste moment voelt het toch anders, net zoals de meesten die beroep moeten doen op IUI, IVF en/of ICSI vinden dat het toch anders is dan spontaan zwanger worden.
Voor ons komt daar nog bij dat we niet alleen beroep moeten doen op de medische wereld om zwanger te worden, maar ook op het genetisch materiaal van een ander, dat we dus nooit onze eigen genen zullen doorgeven, geen uiterlijke kenmerken van onszelf zullen terugvinden, geen familietrekken zullen terugvinden...
Niet dat dit voor mij zo belangrijk is (anders zouden we niet kiezen voor eiceldonatie) maar wij staan uiteindelijk nog een stuk verder af van dat ideaalbeeld van spontaan zwanger te worden en een stukje van jezelf kunnen terugvinden in je kind...

De zin klinkt misschien harder dan bedoeld, maar had eigenlijk evenzeer betrekking op adoptie.

Maar ik ben blij om jou ervaring en deze van je papa hieromtrent te horen. Het was zeker niet mijn bedoeling om hiermee iemand te kwetsen.

SN

Bericht door SN » 12 maart 2009, 11:25

Hey Eefken, doet me deugd om te horen dat het al beetje beter gaat. In het begin van de behandeling zie je het ook allemaal weer zitten hè, zo was dat bij mij toch... weer met volle moed ertegenaan...

en bij ons was het de 6de poging (5de verse poging). maar de eerste poging in Jette hoor...
Hebben 2 IUI's gehad, 4 verse IVF, 1 cryo IVF en nu 1 ICSI.. en we zijn nu een dikke 8 weken zwanger van een tweeling... het is een lange weg geweest die 4 jaar maar we worden dubbel beloond...

ik moet wel eerlijk toegeven dat als wij nog bezig waren en ik mijn ei hier kwam leggen op de site en iemand reageerde die zwanger was, dacht ik ook "ach mens, wat ga jij klagen..." terwijl ik goed genoeg besefte dat "dat mens" er ook veel moeite voor had moeten doen en heel waarschijnlijk ook al een lange en pijnlijke weg op had zitten...

ik hoop dat ik je met mijn verhaal wat extra moed en hoop gegeven heb.

Veel succes en hou ons op de hoogte hè!

veel warme knuffels!

pelkie

Bericht door pelkie » 12 maart 2009, 11:47

Hoi Eefken,

Ik denk dat ik der op mijn 14e niet aan toe was om zoiets te horen. Ik denk dat je toch wel wat rijp moet zijn om het te kunnen relativeren. Als puber ben je zo geneigd om alles te dramatiseren he...

Maar ik vind dat ze't wel op latere leeftijd hadden kunnen vertellen. 't Is vooral de manier waarop die ik triestig vind: mijn zus wist't al 5 jaar via mijn ma en die had niet aan mijn pa gezegd dat ze't gezegd had. We kwamen in een situatie waarbij iedereen het wist, maar niemand wist dat de ander 't ook wist. pfft, daar heb ik toch effe een einde aan gemaakt.
Ik neem't mijn moeder heel kwalijk dat ze't achter de rug van mijn pa aan mijn zus heeft verteld. Ik vind't echt getuigen van een gebrek aan respect voor hem. En dat kan ik haar moeilijk vergeven.

Ik begrijp uiteraard wel dat je liever een biologisch eigen kind wil. Ik heb er ook voor gekozen de hele ICSI weg te bewandelen, terwijl donorsperma ook een optie was. Mijn vriend zou daar ook mee akkoord gegaan zijn. Maar ik was te benieuwd naar hoe onze kindjes er zouden uitzien. Maar eens je je daarover hebt gezet, hou je volgens mij zeker evenveel van je kind.

Theoretisch gezien ga je er ook mee rekening moeten houden dat je't zelf niet gaat weten: stel dat 2 embryo's overblijven, 1 van de donor en 1 van je man... en je bent zwanger van een éénling... Zou je't dan zelf willen weten?

Eefken

Bericht door Eefken » 12 maart 2009, 11:55

Hey Pelkie,

Idd de manier waarop het bij jullie gelopen is, is niet ideaal geweest ...

We zouden het sowieso altijd weten, (al hadden we gevraagd of het niet mogelijk was om het ons niet te vertellen) ... als er bvb 2 embryo's overblijven worden er sowieso geen 2 uit een verschillende groep teruggeplaatst. Maw ze plaatsen er altijd 2 terug, maar uit dezelfde groep. Als er dus 1 heel goeike van mn vriend is en 1 heel goeike van de donor ... dan kiezen ze 1 van die 2 en nemen er een tweede uit dezelfde groep bij. Ethisch gezien mogen ze niet combineren, wat op zich wel spijtig is natuurlijk, maar idd wel te verstaan hé. We hadden ook gevraagd of ze het ons gewoon niet wilde vertellen, maar schijnbaar zijn ze verplicht ons hierover in te lichten, was het niet mondeling, dan wel schriftelijk ...
Maar ja ... dan weten wij het dus wel, maar we zullen dat alvast gauw proberen te vergeten tot we het later willen vertellen hé.

myrthevl

Bericht door myrthevl » 14 april 2009, 8:54

ik ben blij dat ik dit onderwerp gevonden heb. ben blijkbaar niet alleen ...ik ben net 30, drie jaar bezig voor een kindje: 1 jaar natuurlijk proberen, 6 maanden clomid bij plaatselijke gyne en dan naar Jette. Daar was de conclusie genetische aandoening met mogelijke invloed op de vruchtbaarheid. ze gaven ons een goede kans om met ICSI-PGD (embryoselectie) een gezond kindje te krijgen.

wij waren volle moed maar nu een jaar later en 4 ICSI's verder zijn we ver aan het einde gekomen. we hebben namelijk tijdens die 4 ICSI's maar 1 keer TP gehad. de embryo's delen namelijk niet verder na de bevruchting. de enige verklaring daarvoor zijn slechte eicellen en blijkbaar is dit niet te verhelpen. wij zijn kapot van verdriet: nog vrij jong, altijd gezond geleefd (veel sport, niet roken, geen overgewicht) en dan dit. veel mogelijkheden zijn er niet meer. ik moet op 20/4 naar Jette voor nabespreking en de opties zullen dan vermoedelijk toegelicht worden. In principe ben ik nog wel te vinden voor eiceldonatie maar we hebben geen donor. Waarschijnlijk zijn de wachttijden dan gigantisch en als het dan niet van de eerste keer lukt? wij zijn die mallemolen en de teleurstellingen zo beu!

Eefken

Bericht door Eefken » 14 april 2009, 9:39

Hey Myrthe,

Das ook geen min verhaal dat jij al meegemaakt hebt hé meid ... dikke knuffel alvast hoor!
Tja wat je zegt van eiceldonatie ... klopt volledig ... de wachttijd (en de kostprijs :roll: ) is niet te doen hé, nu ja wat moet dat moet natuurlijk. En ik kan me goed voorstellen dat je dat dan ook effectief wel doet hé, maar uiteraard zie je op tegen die lange wachtlijst. Ik hoop dat je 20/4 duidelijke antwoorden krijgt en de mmm eindelijk mag afsluiten met een zwangerschap hé.

Voor ons is het echter gedaan ... ook onze 6e poging is mislukt. Ditmaal hadden we nochtans supergoeie embryo's (eindelijk na 6 ICSI's!) en dit zelfs van mn eigen partner en dus niet van de donor! Maar helaas heeft het niet mogen zijn. We hebben nu nog wel enkele cryootjes, maar daar geloof ik al lang niet meer in (tot nu toe hebben die nog nooit de ontdooiing overleefd) maar soit dat zien we wel hé ...

Ik vind het net als jij erg dat we nog zo jong zijn hé ... Net of nog net geen 30 en al uitbehandeld ... het lijkt zo vreselijk onrechtvaardig. Moest ik nu eerder 40 à 45 zijn, ja dan had ik me daar mss makkelijker bij neer gelegd, maar nu ...
Ach ja, voor ons start nu een nieuw avontuur ... adoptie, opnieuw een lange en moeizame weg, maar wel eentje die eindigt met een kindje hé.

Ik wil je alvast heel veel succes wensen en ik hoop dat het voor jou snel positief mag eindigen hoor! :wink:

Groetjes,
Eef

myrthevl

Bericht door myrthevl » 14 april 2009, 13:33

Ja, het is heel moeilijk te aanvaarden hé. Zeker ook omdat er bij ons geen echte reden is, behalve dan de genetische aandoening, maar zoals gezegd, vele mensen geraken toch zwanger met die aandoening, wij hebben blijkbaar een superslecht lotje getrokken. Ik ga zien wat de dokter zegt maandag. Adoptie is voor mij voorlopig nog een brug te ver, maar vrees dat het daar wel zal op uitdraaien. en intussen zullen we gewoon geen anticonceptie gebruiken in de hoop op een wonder!

myrthevl

Bericht door myrthevl » 14 april 2009, 13:43

oja, wat ik wilde vragen, hoe zit dat met die psycholoog in Jette? Ik ga soms naar eentje hier bij mij in de buurt, maar das toch anders, die zijn daar niet in gespecialiseerd. Moet je lang wachten voor een afspraak en wat kost het?

Plaats reactie