Iemand al te maken gehad met een granulair cytoplasma ?

ICSI Forum
Plaats reactie
Dumbo
Berichten: 25
Lid geworden op: 7 juni 2009, 12:32

Iemand al te maken gehad met een granulair cytoplasma ?

Bericht door Dumbo » 18 juni 2009, 21:07

Volgens de laboranten zit er in mijn eicellen vaak granulair celvocht. Dat zou ook duiden op een mindere kwaliteit van de eicel. Toch worden ze met ICSI succesvol bevrucht, maar ik ben wel nog nooit zwanger geweest.

Heeft iemand daar al van gehoord of weet hier iemand iets meer over ?

Moet nog een weekje wachten tot resultaat. Heb vorige vrijdag een TP gehad van 2 12-cellige embryo's.

Is al m'n 5de pick-up en 4de TP geweest.....

Hoop dat het deze keer mag lukken.... :lol:

Eleni
Berichten: 74
Lid geworden op: 5 december 2008, 16:12

Bericht door Eleni » 23 juni 2009, 11:21

Hoi Dumbo,

Ik zie dat je nog steeds geen antwoord hebt gehad, ik denk dat niemand dus weet wat dat is, granulair cytoplasma... ik ook niet! Maar heb jij 12-cellige embryo's? Dat klinkt toch helemaal niet slecht!! Mijn kwaliteit van eicellen is ook niet goed (maar ik heb er geen moeilijke uitleg voor gekregen, het kan dus best zijn dat het granulair dinges is :? ), elke keer is het een geweldige afvallingsrace en ik heb telkens maar 1 embroyke over gehad van 8 cellen... en... het is toch gelukt, ik ben nu bijna 8 weken zwanger! Veel moed met je 12-cellige embryo's, laat het weten als je nieuws hebt!

Mom to be
Berichten: 160
Lid geworden op: 20 mei 2008, 10:49

Bericht door Mom to be » 23 juni 2009, 11:24

Hey Eleni, das fantastische nieuws en een grote opsteker voor iedereen met wat minder goede eitjes..

Dumbo: sorry ik weet ook niet wat het kan zijn :(

loesje
Berichten: 568
Lid geworden op: 3 juni 2009, 9:41

Bericht door loesje » 23 juni 2009, 12:16

hoi dumbo,

Ik heb ook nog nooit gehoord van granulair celvocht. Ik weet wel dat celvocht een vloeibare substantie is en dat granulaat een soort korrelvorming is, zoals een korst dat gevormd wordt op een open wonde, eigenlijk zijn dat allemaal korreltjes die aan elkaar plakken. Dus ik veronderstel dat er in jouw celvocht wat granulaat (korrel) vorming aanwezig is. Maar ik ben het niet zeker, als je het zeker wilt weten raad ik je aan om het aan je dokter te vragen.
Maar het is zoals Eleni zegt: als je 12-cellige embryo's hebt is dat zeer goed. Dus ik zou me niet teveel zorgen proberen te maken.
Groetjes Annelies

Dumbo
Berichten: 25
Lid geworden op: 7 juni 2009, 12:32

Bericht door Dumbo » 23 juni 2009, 17:32

Proficiat met je zwangerschap Eleni !

Inderdaad ik mag me geen zorgen maken, maar de bewuste datum (nl. nu vrijdag) zit er stilaan aan te komen en ik heb zo'n schrik van de uitslag.

Heb jij ooks ICSI gedaan ? Hoeveel TP'en heb je in totaal dan gehad vooraleer je zwanger werd ?

Ik zit aan m'n 5de pick-up, maar wel maar m'n 4de TP (nooit cryo's gehad zelfs)

Eleni
Berichten: 74
Lid geworden op: 5 december 2008, 16:12

Bericht door Eleni » 24 juni 2009, 8:25

Spannend he...

Ja, ik heb ook ICSI gehad. Ik heb "prijs" gehad bij de tweede terugplaatsing, bij de eerste behandeling had ik maar ééntje (en dat is niet blijven plakken) en dus moest ik de hele boel terug opnieuw doorlopen. Bij de tweede poging dus terug maar één embryooke... maar toen heb ik echt alles gedaan om het te laten lukken: twee weken thuis gebleven en veel gerust (ook omdat ik niet anders kon, ik heb heel veel last na de PU wegens endometriose), naar acupunctuur,... enz. Ik weet helemaal niet of dat allemaal helpt, maar ik maakte me daar geen zorgen over, kwestie van optimaal te kunnen genieten van het eventuele "placebo-effect" :lol: en het is gelukt! Ieder moet dat natuurlijk voor zich uitmaken wat voor jou misschien zou kunnen "helpen", rusten of juist niet te veel aan denken en jezelf bezighouden.

Veel succes, we duimen met je mee, laat iets weten he vrijdag!

Eleni

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten