Hallo
Ik ben ondertussen bezig met een vierde poging ICSI. Bij geen enkele van de drie vorige pogingen heb ik een terugplanting gehad. Ik ben een heel 'poor responder', vandaar dat er heel weinig follikels waren. Ik heb bij een tweede poging een PU gehad waarbij 1 eicel werd geplukt, terugplanting kwam er niet want het eicelletje was leeg. Hierna kreeg ik een hysteroscopie en een laparoscopie. Hierbij werd een chocoladecyste weggehaald. De derde keer (in juli 2009) heb ik een eisprong gehad, dus dat hebben we ook moeten stoppen...
Nu heb ik 4 follikels, drie ervan groeien blijkbaar behoorlijk goed. Als alles goed blijft gaan, is er deze week nog PU. Mijn oestradiol staat nu op 640.
Iemand enig idee wat een ideale waarde is van de oestradiol?
Oestradiol
-
Teresa
Hoi,
De groei en rijping van eicellen gebeuren onder invloed van 3 hormonen.
* het Follikel Stimulerend Hormoon (FSH)
* het Luteïniserend Hormoon (LH)
* Oestradiol = oestrogenen
FSH = zorgt ervoor dat follikels gaan groeien en rijpen
LH = zorgt voor de eisprong en de vorming en instandhouding van het corpus luteum of gele lichaam (=de eigenlijke vrucht).
Oestradiol = beïnvloedt de baarmoederhals (ontspant de spieren) en maakt de slijmprop die zich daar bevindt doorgankelijk voor de zaadcellen
Om een goede eicel te hebben is dus niet enkel de waarde van oestradiol belangrijk maar ook FSH of LH;
Want een te hoge FSH of LH zorgen voor lege eicellen of slechte kwaliteit.
Waarden Tabel
Folliculaire Fase (per eicel)
FSH : 3,0 - 8,1
LH : 2,4 - 6,6
Oestradiol : 21 - 251
Als ik zo'n kleine berekening maak voor jou, heb je nu zo'n 160 oestradiol per eicel (misschien de ene meer en de andere minder) - vraag eens naar de fsh en lh waarden en informeer ook eens bij jou gyn.
Normaal gezien zou je de dagen rond de eisprong op het max. moeten zitten (dus oestradiol 251 per eicel).
Ik heb vier icsi pogingen gehad en was ook een low responder, nooit een tp gehad en max. maar 3 eicellen (leeg of van minder goede kwaliteit).
Het probleem bij mij was dat mijn FSH en LH waarden telkens te hoog waren, wat slechte eicellen geeft.
Nog veel succes xxx
Groetjes, Teresa
De groei en rijping van eicellen gebeuren onder invloed van 3 hormonen.
* het Follikel Stimulerend Hormoon (FSH)
* het Luteïniserend Hormoon (LH)
* Oestradiol = oestrogenen
FSH = zorgt ervoor dat follikels gaan groeien en rijpen
LH = zorgt voor de eisprong en de vorming en instandhouding van het corpus luteum of gele lichaam (=de eigenlijke vrucht).
Oestradiol = beïnvloedt de baarmoederhals (ontspant de spieren) en maakt de slijmprop die zich daar bevindt doorgankelijk voor de zaadcellen
Om een goede eicel te hebben is dus niet enkel de waarde van oestradiol belangrijk maar ook FSH of LH;
Want een te hoge FSH of LH zorgen voor lege eicellen of slechte kwaliteit.
Waarden Tabel
Folliculaire Fase (per eicel)
FSH : 3,0 - 8,1
LH : 2,4 - 6,6
Oestradiol : 21 - 251
Als ik zo'n kleine berekening maak voor jou, heb je nu zo'n 160 oestradiol per eicel (misschien de ene meer en de andere minder) - vraag eens naar de fsh en lh waarden en informeer ook eens bij jou gyn.
Normaal gezien zou je de dagen rond de eisprong op het max. moeten zitten (dus oestradiol 251 per eicel).
Ik heb vier icsi pogingen gehad en was ook een low responder, nooit een tp gehad en max. maar 3 eicellen (leeg of van minder goede kwaliteit).
Het probleem bij mij was dat mijn FSH en LH waarden telkens te hoog waren, wat slechte eicellen geeft.
Nog veel succes xxx
Groetjes, Teresa
-
Crystal