Geen embryo's of van heel slechte kwaliteit

ICSI Forum
marthaj
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 oktober 2009, 13:35

Bericht door marthaj » 1 november 2009, 13:33

hallo Ties,

Weet je ondertussen al je resultaat? Ik hoop van harte dat het gelukt is!

Mariette,

Hoe gaat het bij jou? Al een echo gehad?
Gisteren was mijn eerste echo na 5 dagen spuiten. Ik heb er tot nu toe 2 van 8mm en een 6tal kleintjes die ze niet gemeten hebben. Ben er wel blij mee, zeker toen ik in de nm te horen kreeg ik met dezelfde dosis mocht verder doen en dinsdag opnieuw voor echo en bloedprik terug moet. We geven niet op en proberen positief te blijven!
veel succes nog verder.

Groetjes

noa07
Berichten: 192
Lid geworden op: 10 november 2009, 15:12

Bericht door noa07 » 10 november 2009, 15:25

Hoi iedereen,

Ik volg al een tijdje dit forum. Ik heb hier veel informatie kunnen bijwinnen voor en tijdens mijn eerste icsi-poging. Alvast bedankt daarvoor! Spijtig genoeg is deze eerste poging uitgedraaid op een teleurstelling. Mijn man zijn zaad was op voorhand ingevroren, en bleek (na ontdooiing) geen goede kwaliteit meer te hebben. Bij mezelf zou er slechte eicelkwaliteit zijn, dit is me gezegd geweest in het gesprek na de mislukte poging. Toch begrijp ik het niet zo goed en hoop ik dat iemand mij daar wat verduidelijking kan rond geven. Het zit zo: bij de pick-up konden 18 eicellen 'geplukt' worden, waarvan men er 14 zou proberen te bevruchten. Daarvan zijn er 8 daadwerkelijk bevrucht geraakt. Daarvan waren er 2 van B-kwaliteit en 6 van A-kwaliteit. Ook de celdeling verliep normaal. Zover zo goed, dachten we. Op de dag van de terugplaatsing besloot men toch een embryo van B-kwaliteit terug te plaatsen en het was 10-cellig. Wat goed is denk ik? Men nam één van B-kwaliteit omdat dit zich het best verder deelde. Uiteindelijk kon men geen enkele van de andere embryo's invriezen. Dit was voor ons toch de grootste ontgoocheling. Ik begrijp niet dat men kan spreken over een slechte eicelkwaliteit als ze zoveel-cellig waren (allemaal boven de 4-cellige). In plaats van gonal-f zal ik nu menopur moeten spuiten. Weet iemand hier iets meer over? Wanneer kan men spreken over slechte eicelkwaliteit?

Groetjes en veel succes en moed aan iedereen!

hanneke2009
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 februari 2009, 11:23

Bericht door hanneke2009 » 10 november 2009, 15:57

Hey Noa,

Kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent. Zo'n mooi resultaat en toch niets over. Konden ze je in het ziekenhuis niet uitleggen hoe het kan dat A-emby's niet konden worden ingevroren?

Ik dacht dat de A of B iets zegt over de hoeveelheid fragmentatie, maar dat de snelheid waarin ze delen ook weer belangrijk is. Een 10-cellige klinkt mij heel goed in de oren! Ik ben met mijn 4e ICSI bezig en wij hebben steeds 2 emby's teruggeplaatsgekregen, vrijwel altijd 4, 5 en 1x 6-cellig.

Ik weet helaas niet echt een antwoord op je vraag maar wilde je wel even sterkte wensen!

Martha, Ties en Mariette: hoe is het met jullie? Ik had uiteindelijk maar 2 eicellen dus het was zenuwslopend spannend maar ze zijn allebei bevrucht en teruggeplaatst. Ik mag vrijdag de 13e bloedprikken, teovallig op mijn verjaardag. Zou een heel mooi cadeau zijn... Nog even dagen en uurtjes aftellen.... :? .

Sterkte allemaal!
Hanneke

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 11 november 2009, 11:46

Bij ons zijn na de eerste poging de woorden "misschien slechte eicelkwaliteit" gevallen. Dit was omdat er van de vier eicellen maar eentje bevrucht was. Het resultaat was een middelmatig embryo.

Ik ben toen overgeschakeld van Menopur naar Gonal-f, en had de tweede keer zes van de tien eitjes bevrucht, waaruit drie goede embytjes zijn voortgekomen. Voor zover ik weet is dat een gemiddeld resultaat. Van die drie goede embryootjes zit er eentje in de diepvries, eentje heeft zich niet ingenesteld, en het andere spartelt al weer 32 weken in mijn buik. :wink: :D

Dus na één poging kunnen ze er niet zoveel over zeggen. Ik vermoed dat het je bevruchtingsresultaat is. Gemiddeld bevruchten ze met ICSI 80% van de eitjes. Je had dus wel acht embykes maar met 14 goede eicellen vinden ze dat misschien een beetje te weinig.

Tussen haakjes, bij onze tweede poging hadden wij vijf van de tien eitjes laten bevruchten met IVF, wat leidde tot vijf embykes; de overige vijf eitjes werden bevrucht met ICSI en dat leidde maar tot één embyke, dat ook niet verder gedeeld heeft. Tis niet altijd logisch en je volgende poging kan best een heel ander resultaat geven.

Veel succes!!

Hanneke ik duim voor een toptop verjaardagskado!! :D

mariette
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 juli 2009, 21:44

Bericht door mariette » 11 november 2009, 14:15

hoi,

Maandag pu gehad en morgen normaal tp van hopelijk twee mooie embryo's.
afwachten tot morgen bij ons.
Hanneke dat zou een mooi kado zijn , ik duim alvast.
Martha en ties hoe ver staan jullie?
groetjes

ties
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 oktober 2009, 10:06

Bericht door ties » 11 november 2009, 15:51

hé hallo marthaj,

Met heel veel pijn in het hart en emmers vol tranen... wil ik je laten weten dat het bij ons weeral op een negatief is uitgedraaid!!
Er is wel een innesteling geweest maar de laatste dagen voor de test waren de bloedwaarden weer aan het dalen.
(We hebben dit nu reeds 4 keer van de 6 pogingen moeten aanhoren dat het steeds op het laatste ergens fout loopt, maar hoe,waarom of wat...?!)
Dus je kan je het waarschijnlijk wel voorstellen dat wij hier serieus met vele vragen 8erblijven...
vragen waar we jammer genoeg nergens geen antwoord op vinden!!
Ik wens je heel veel sucses met jullie 6e poging en hoop van harte dat het jullie wel lukt!!
vele grtjs ties

marthaj
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 oktober 2009, 13:35

Bericht door marthaj » 11 november 2009, 18:58

Hallo Ties,

Ik vind het bijzonder erg voor jullie. Je hebt een kader in je hoofd en dan moet je dat bijstellen, dat is nooit makkelijk. Integendeel, het zal tijd vragen om het te verwerken en verder te gaan. Ik wens jullie veel sterkte!

Ikzelf heb vandaag PU gehad na 14 dagen stimuleren. Ik heb het onder sedatie gedaan en heb geen last. Zaterdag weet ik of er een terugplaatsing kan gebeuren. Het is bang afwachten maar ik probeer positeif te blijven en erin te geloven.

Mariette,
Hopelijk krijg je morgen goed nieuws te horen! we duimen alvast mee! Heel veel succes!

knuffel

noa07
Berichten: 192
Lid geworden op: 10 november 2009, 15:12

Bericht door noa07 » 12 november 2009, 8:54

Hanneke, Loeki,

Bedankt voor jullie reactie. Ik zie het al niet meer zo negatief.
Hanneke, ik hoop voor jou een verjaardag om nooit te vergeten! En Loeki, geniet met volle teugen van je zwangerschap!

Alle anderen, hééél veel succes!

Noa

noa07
Berichten: 192
Lid geworden op: 10 november 2009, 15:12

Bericht door noa07 » 12 november 2009, 8:56

Hanneke,

Ik was nog vergeten antwoorden op je vraag: de A-embykes hebben ze niet kunnen invriezen omdat ze niet meer doordeelden.

Gr Noa

hanneke2009
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 februari 2009, 11:23

Bericht door hanneke2009 » 15 november 2009, 15:47

Ha Ties, wat ontzettend balen is het toch! Dikke tranen, zo herkenbaar.
Ook wij hoorden vrijdag dat het niet goed was. Ik ben nog niet gaan vloeien en moet nog een keer bloed prikken, maar er is geen enkele hoop gaven ze aan.

Voor ons de vierde keer en ook bij ons lijkt het iedere keer op het eind mis te gaan. Wij moeten zelf betalen en ik weet ook even niet meer wat goed is. Vier pogingen in drie kwart jaar, ik denk maar eens een time out (maar ben net 38 geworden, dus dat wordt er ook niet beter op). Erg dubbel.

Mariette en Marthaj, duim voor jullie! Hopelijk beter nieuws! En Noa, goed om te horen dat je het al minder negatief ziet. Moed houden kunnen we in ieder geval wel proberen.

Grtjs,
Hanneke

mariette
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 juli 2009, 21:44

Bericht door mariette » 15 november 2009, 20:52

hoi,

Ondertussen weer in de wachttijd! Tp gehad van twee topembryo's. Dus wij hopen op een goed resultaat, maar nog even wachten.
Veel succes aan iedereen!
groetjes

marthaj
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 oktober 2009, 13:35

Bericht door marthaj » 16 november 2009, 10:03

Hallo,

Zaterdag eindelijk het verlossende telefoontje.
Terugplaatsing gehad van een 8cellig en 10cellig embryo. Maar dat is bij ons nog geen garantie. De innesteling is het grootste probleem. 28/11 definitieve uitslag. Wachten maar....

myrthevl
Berichten: 89
Lid geworden op: 14 april 2009, 8:34

Bericht door myrthevl » 21 december 2009, 13:29

Ik heb het ook allemaal meegemaakt: 4 ICSI's en maar 1 TP. bij mij blijkt er een genetisch probleem te zijn. (daarom dat we ook ICSI moesten doen met PGD). Blijkbaar heeft deze aandoening ook invloed op mijn vruchtbaarheid. de dokters denken dat mijn eicelkwaliteit niet goed is, maar zeker zijn ze daar niet van (hormoonwaarden OK, stimulering en bevruchting ook). wij zijn gestopt met de behandelingen. de teleurstelling van geen TP na zoveel eicellen is te groot...

childwishes
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 augustus 2022, 16:35

Re: Geen embryo's of van heel slechte kwaliteit

Bericht door childwishes » 30 oktober 2023, 0:05

4 pu 3 tp meestal stoppen ze na dag 5 met delen
mijn vriend heeft aoa

dbc123
Berichten: 5
Lid geworden op: 3 november 2023, 23:18

Re: Geen embryo's of van heel slechte kwaliteit

Bericht door dbc123 » 3 november 2023, 23:43

Ik ben recent gestart met ICSI, 2PUs achter de rug, niets in de vriezer. embryo's halen nooit dag 5.
1ste PU in juni, 12 eicellen, 5 goeie maar 4 bevruchtingen. Geen terugplaatsing. Ze stopten met delen.
2de PU in september, 12 eicellen, 5 goeie, 5 berucht, 1 terugplaatsing van een morula op dag 3 enkel omdat de dokters denken dat de embryo zich beter ontwikkelt in de baarmoeder dan in de labo. De rest van de embryo's weer gestopt, weer niets voor de vriezer. Ik werd niet zwanger, het was al verwacht.

Ik ga binnenkort overstappen naar Jette. Daar hebben ze aan mijn man een extra onderzoek voorgesteld. (dna fragmentatie test). dit kan ook soms een verklaring zijn van de slechte ontwikkeling van de embryo's. Als blijkt dat het dna fragmentatie toont, dan kunnen ze met de MACS techniek de beste sperma kiezen voor de bevruchtingen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 44 gasten