PICK UP IN NATUURLIJKE CYCLUS - IEM ERVARING MEE?

ICSI Forum
kago
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 maart 2009, 22:17

Bericht door kago » 23 februari 2010, 12:43

Bij mij was vandaag op dag 16 nog niets te bespeuren, toch niet iets dat op een follikel lijkt...... Wordt nu toch wel een beetje ongerust Ik vrees dat de menopauze serieus aan het inzetten is. Daarom ook dat mijn cyclussen steeds langer en langer worden tot ze voorgoed wegblijven........ Toch blijf ik nog effe hopen Ik moet nog telefoon krijgen van Jette tussen 15.00 en 20.00u. Dan weten we weeral wat meer

Effe een vraagje voor degenen die willen of kunnen antwoorden: Deze vraag is ons ook al voorgesteld in Jette. Onze laatste optie is eiceldonatie. Hoe staan jullie daar tegenover? Ik vind dit echt niet makkelijk. In het begin was ik resoluut tegen, maar hoe langer je bezig bent, begin ik toch te twijfelen.
Vooral de wachtlijsten, naar het schijnt 2 jaar? Ik wordt al wel 40 in april! En ook steeds weer, hoe gaat het eruit zien? Gaat het iets van mijn man hebben? Karakter? Etc........ Ik breek er mijn hoofd nog eens over Ik weet wel, ik ga de knoop ooit moeten doorhakken, maar zou graag toch eens wat meningen horen, positief of negatief!!!

Liefs, Kago

kago
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 maart 2009, 22:17

Bericht door kago » 23 februari 2010, 12:46

Kat, nog een 2-tal uurtjes... Breng ons op de hoogte hé :!: Veel succes straks :!: :!: :!:

Liefs aan iedereen, Kago xxxx

bbfc
Berichten: 188
Lid geworden op: 25 februari 2009, 21:51

Bericht door bbfc » 23 februari 2010, 14:30

@Kat, ik duim voor jullie bespreking, het is bijna 15 uur...

@Kago, ik begrijp echt volkomen wat je bedoelt. Ik heb zover ook nog nooit willen denken. Maar als ze het dan uiteindelijk voorstellen als laatste kans, wordt het moeilijk.
Ikzelf heb altijd gedacht, liever geen kindje dan een kindje met iemands anders eicel of zaadcel. maar ik weet dat we ook al sinds de behandelingen veel grenzen verlegd hebben. We zijn begonnen met IUI en zijn ook steeds verder gegaan.
Je kan een gekende donor nemen, familielid of vriendin of een vreemde. Dat is al de eerste keuze. Bij een gekende donor weet je het karakter en hoe persoon eruitziet, maar is het dan volgens mij ook al heel moeilijk als je kindje in contact komt met die persoon. Zou je u daarover kunnen zetten? Bij een vreemde heb je natuurlijk twijfels over karakter, uitzicht. Ik vraag me ook af wie geeft zijn eicellen weg? Ofwel doe je dat uit puur idealisme, maar ik weet ook dat mensen dat doen louter voor het geld dat ze ervoor krijgen omdat ze financiële problemen hebben.
Dat het een wachtlijst van 2 jaar is wist ik ook niet. Ik vind dat ook ooooo zo moeilijk. En je kan eigenlijk nooit weten wat de beste beslissing is.
Hoeveel keer heb je reeds geprobeerd in natuurlijke cyclus? Ik zou toch nog een paar maanden opvolging doen, je weet toch maar nooit dat er eens een hele mooie follikel is. Ik duim er echt voor.
Ik wens je echt veel moed en doorzettingsvermogen toe. Dikke knuf

kago
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 maart 2009, 22:17

Bericht door kago » 24 februari 2010, 16:11

Bbfc, merci voor jou versie!! Het is en blijft moeilijk hé :!: Wij hebben 5 iui's en 1 ivf gehad, zonder TP. Nu raden ze ons aan om 3x icsi achter elkaar te doen in natuurlijke cyclus en daarna terug evaluatie. We zijn gestart voor onze 1 ste poging nu, maar ik zit nu op dag 19 en nog steeds geen follikel te bespeuren. Baart me toch wel een beetje zorgen! Vrijdag moet ik terug voor enkel bn. Ben weeral benieuwd..... Afwachten is dus de boodschap :roll:

Liefs,xxx Kago xxx

berlin
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 juni 2009, 10:00

Bericht door berlin » 24 februari 2010, 21:35

Dag allemaal,

ik heb deze week alweer geen goed nieuws gekregen na de 4de ICSI. Heb op dit moment niet de moed om verder te gaan. Ik wil er niet meer over praten en er niet meer over nadenken. Heb wel nog een afspraak eind maart in Jette om te praten over hoe het verder moet.

Ik wil geen hormonen meer en ook geen bloedafnames, dat wachten op het telefoontje vind ik echt allerverschrikkelijkst. Maar misschien denk ik daar als het te laat is, weer anders over. Dus ik ben er toch nog mee bezig, hoe kan je het ook vermijden...

Die pogingen in natuurlijke cyclus lijken me misschien een alternatief. Mijn ICSI-trajecten waren sowieso nooit echt een denderend succes, had ook nooit cryo's, dus ik zie de zin van al dat spuiten niet meer in.

En dan heb ik ook nog wat meer pogingen, want er blijven er nu maar 2 meer over, en daarna, het gapende gat...??? Hoe moet een mens dat aankunnen.
Ik word er eigenlijk een beetje apathisch van, wil met rust gelaten worden, zit een beetje voor me uit te staren. Gelukkig kan ik elke dag gaan werken. Als ik thuis moest blijven, zou ik gewoon mijn zetel niet meer uitkomen denk ik.

Dit is niet zo'n positief bericht, merk ik. Ik hoop dat jullie het me kunnen vergeven. Binnenkort zal het wel weer beter gaan en dan zal ik proberen om jullie wat positiever geluiden te laten horen...

Ik wens jullie in ieder geval allemaal heel veel succes en dat de lijdensweg heel erg binnenkort afgelopen mag zijn.

bbfc
Berichten: 188
Lid geworden op: 25 februari 2009, 21:51

Bericht door bbfc » 24 februari 2010, 23:09

Dag Berlin,
Je reactie is zeker te begrijpen hoor, en zeker nu er alweer een poging mislukt is.
Dikke dikke knuf.
Misschien is de PU in natuurlijke cyclus ook een optie voor jou. De spuiten heb je niet meer, maar het emotionele blijft toch hetzelfde vind ik. Je hebt inderdaad drie pogingen en voor een low responder is dat toch al een grote vooruitgang.
Wacht je gesprek af in Jette en anders kom je maar ons clubje van de "natuurlijke cyclus meisjes" vervoegen hé!!
Veel moed en probeer van je maand maart een beetje te genieten.

kago
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 maart 2009, 22:17

Bericht door kago » 25 februari 2010, 14:24

Berlin, sterkte meid :!: Kom je maar bij ons voegen, we zitten allemaal met hetzelfde probleem. Ik weet dat dit nu geen troostende woorden zijn maar schrijf het maar van je af...., dat helpt toch een beetje vind ikzelf. xxx dikke knuffff xxx

loesje
Berichten: 568
Lid geworden op: 3 juni 2009, 9:41

Bericht door loesje » 26 februari 2010, 6:58

hey,

Berlin, ik weet dat het nu waarschijnlijk een moeilijke periode is. Maar probeer er toch het beste van te maken. Profiteer nu maar van je wachtperiode zodat je er straks weer tegenaan kan.
Hoe gaat het met de rest???
Bij mij gaat het opeens weer rap, moet vandaag echo en bn laten doen. Zit nog maar op dag 5 van mijn cyclus dus het lijkt mij nog wat vroeg, maar ja, ik kan er maar vanaf zijn hé
groetjes

bbfc
Berichten: 188
Lid geworden op: 25 februari 2009, 21:51

Bericht door bbfc » 26 februari 2010, 9:16

Allé Loesje, we duimen hoor!!! Ik dacht altijd dat de eerste echo op dag 8 was. Maar beter een echo teveel dan ene teweinig. Succes....
Wij zitten bijna in de helft van de wachtperiode ppffff nog 8 keer slapen...

loesje
Berichten: 568
Lid geworden op: 3 juni 2009, 9:41

Bericht door loesje » 26 februari 2010, 13:01

Ja da wachten is een killer hé.
Ik heb mijn echo had en er zat een mooi follikeltje te lachen naar mij van 15 mm dus het gaat goed vooruit :D Nu nog wachten op een telefoontje hé, zal waarschijnlijk nog te vroeg zijn voor Pregnyl mijn oestradiol stond nog maar 130 en blijkbaar moet dat rond de 200 zijn. Allé, ben benieuwd.

kago
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 maart 2009, 22:17

Bericht door kago » 27 februari 2010, 22:49

Bbfc, nog 7x slapen........

Loesje, amai......, al op dag 5 :shock: Bij mij was op dag 16 nog niets te zien. Maandag, dag 22 moet ik terug voor bn en echo..., mag nu wel ééntje gaan komen hoor :!:

loesje
Berichten: 568
Lid geworden op: 3 juni 2009, 9:41

Bericht door loesje » 1 maart 2010, 13:14

allé kago, hopelijk krijg je positief nieuws hé vandaag en is er een follikeltje te zien.
bbfc, je bent er bijna hé! Lukt het zo een beetje. Ik ben echt ook benieuwd naar je resultaat. Mijn gyne zegt dat je in natuurlijke cyclus meer kans hebt om zwanger te geraken. Ik hoop voor jou dat hij gelijk heeft.
Ikzelf heb gisteren mijn PU had, het was weer spannend ze vonden hem niet :? maar ze hebben uiteindelijk toch een eitje kunnen wegnemen. Nu wachten tot woensdag en dan weet ik of dat er een tp komt.

kago
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 maart 2009, 22:17

Bericht door kago » 1 maart 2010, 23:27

Bbfc, nog 5x slapen........ :!:

Loesje, Dat is al een eerste stap in de goei richting hé...., een eitje :P Ik duim voor jou op positief nieuws woensdag!! Succes :!: :!: :!:

Ben vandaag voor bn en echo geweest. Is blijkbaar dan toch plots in gang geschoten. Moet vanacht om 1.00 uur pregnyl zetten, morgen nog bn en woensdag om 9.00 uur PU :!: Hoop zo dat er een goed eicelleke zal zijn :!:

Groetjes, Kago

loesje
Berichten: 568
Lid geworden op: 3 juni 2009, 9:41

Bericht door loesje » 2 maart 2010, 10:26

oh Kago wat goed!!! Je ziet het vrouwenlichaam zit toch maar raar in elkaar hé. Allé da zegt mijn ventje toch sedert dat wij met die circus begonnen zijn :shock:
Eigenlijk wel grappig jij moet woensdag gaan voor eitje en ik zal hopelijk woensdag moeten gaan voor TP. We zullen elkaar kruisen.
Hopelijk vinden ze een eitje hé, ik zal alvast duimen
groetjes

bbfc
Berichten: 188
Lid geworden op: 25 februari 2009, 21:51

Bericht door bbfc » 2 maart 2010, 12:24

Vooruit, vooruit goed nieuws!! Kago, ben blij voor jou dat er toch ineens een follikel is opgedoken. Morgen PU, joehoe, we duimen voor die ene super eicel.
Loesje, bij jou gaat het ook allemaal goed vooruit hé. Morgen zal er wel een terugplaatsing volgen...Wanneer gingen ze bellen? De ZON schijnt, lente...nieuw leven...alles komt terug in bloei...hopelijk mogen we hier allen ook een beetje deel van uimaken!!!
De wachtdagen beginnen voor me zwaar te wegen...ik weet niet wat het zal worden? Heb geen voorgevoel of intuitie...Wil dromen maar durf niet meer.
We zullen zien, de hoop is in ieder geval zeer sterk.
Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten