ICSI-februari-maart

ICSI Forum
Fieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 9 februari 2007, 15:38

Bericht door Fieke » 31 maart 2007, 8:02

Hallo charmed,

welkom in ons groepje.
Ik ben juist uit mijn wachtweken met een goed resultaat. Mijn rug is nu extra breed :) dus als je wat wil zagen of vragen doe gerust.
Ellade zit ook in haar wachtweken, ze weet de uitslag op 5/4.
Wanneer weet jij de uitslag? Dan kunnen we ook voor jou duimen :wink:

Kelly, ben je ondertussen al op controle geweest en mag je beginnen? Ik hoop het echt!

Groetjes

Kelly en Krist
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 maart 2007, 15:53

Bericht door Kelly en Krist » 31 maart 2007, 8:17

Hallo charmed. Welkom, ik zit niet in mijn wachtweken maar ik ben nu bezig aan mijn 2de poging dus heb al wachtweken moeten incasseren en weet hoe lastig ze zijn.

Fieke ik heb eergisteren op controle moeten gaan. Daar zagen ze een 7tal jokkels van cystes. Ik was al helemaal in paniek en dacht dat mijn behandeling om zeep was en ik opnieuw ging moeten beginnen. Toen ik in de namiddag belde zeiden ze me dat ik de dag nadien mocht gaan voor een PU van die cysten. Ik moest enkel een half uur voordien een apranax nemen en dan de PU. Toen was het volle paniek omdat ik niet meer verdoofd zou worden. Enkel een apranax en een verdoving van de eierstokken. Bij mijn vorige PU had ik nog een verdoving in de bil gekregen en een baxter met pijnstiller. Maar al bij al is het goed mee gevallen. Ik moest na de PU nog een 15 min wachten in de wachtzaal zodat ik kon bekomen en dan mocht ik naar huis. Ben in de namiddag zelfs gaan werken. Ik mag gewoon verder snuiven en woensdag moet ik nu gewoon voor een bloed controle. Als mijn waarden dan basaal zijn mag ik beginnen spuiten.

Hoe voel jij je nu? Nog niet teveel last van kwaaltjes?

Groetjes aan alle dames.
Kelly

charmed
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 maart 2007, 10:08

Bericht door charmed » 31 maart 2007, 15:48

bedankt voor jullie reactie , ik moet 10/4 bloed gaan laten trekken .
ik hoop deze keer goed nieuws te ontvangen .
het is elke keer toch met een bang hartje als je moet bellen voor de uitslag .

Joceline
Berichten: 6
Lid geworden op: 2 februari 2007, 8:32

Bericht door Joceline » 5 april 2007, 14:38

Hoi dames,

hier nog eentje in de wachtweken. Zaterdag de 14de weten we meer. Dit is onze 7de ICSI. We hadden maar 4 eicellen en er is maar ééntje teruggeplaatst...

Fingers crossed!
Joceline

Zarah
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 februari 2007, 16:44

Bericht door Zarah » 12 april 2007, 21:57

Hey Fieke,

Gefeliciteerd met je zwangerschap !!!
Ik ben zoooooo blij voor jou !!!!!
Geniet er met volle teugen van !

Is een tijdje geleden dat ik hier nog geweest ben.
Bij ons was onze 3de poging mislukt en wij stoppen ermee.
Ja, wij hebben het besluit genomen dat we bij de gelukkigen zijn die al een kindje hebben. En de laatste tijd werd het me allemaal een beetje zwaar.
Humeurig, licht geraakt..., je kent dat wel.
Vooral voor men zoontje van 3 vond ik dit niet leuk meer. Ik was gewoon veel te veel gefocust op "zwanger worden van een 2de".
Nee, nee... ik ga weer met volle teugen van hem genieten en de rest van me afzetten.

Heel veel geluk allemaal, ik hoop dat jullie wens snel mag uitkomen.
Ik kom af en toe wel nog een piepen.

groetjes
Ilse

Fieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 9 februari 2007, 15:38

Bericht door Fieke » 13 april 2007, 12:09

Hallo allemaal,

Ilse, dat moet een zware beslissing geweest zijn voor jullie. Maar ik kan hem wel verstaan. Soms is het gewoon genoeg hé.
Geniet van jullie zoontje en van elkaar :D

Jocelyn, de 14e komt dichterbij, we zijn hier aan het duimen voor je.

Charmed, wat was je resultaat? Ben benieuwd.

Kelly, hoe verloopt de stimulatie? Niet te veel last van al het spuiten? Als ik het goed heb, zou je zover moeten weten wanneer de pu is.

En bij mezelf, ik begin sinds vorige week last te hebben van misselijkheid, soms de ganse dag en nacht, en heb al een paar keer de wc graag gezien. :lol: Maar het is met alle plezier.

Zonnige groetjes aan iedereen

ella
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 februari 2007, 23:48

Bericht door ella » 13 april 2007, 23:54

Hallo iedereen,

Heb al eens eerder op site gesurfd, maar nog niet de moed gehad om te reageren.
Vandaag - jawel - op vrijdag 13de super nieuws: ben zwanger :D
Mijn man en ik hebben eerst 3 x inseminatie geprobeerd, maar omdat de spermakwaliteit achteruit ging hebben we nu een eerste geslaagde keer ICSI achter de rug.
Kan het allemaal nog niet zo goed geloven, durf ook bijna nog niet echt blij te zijn. Moet volgende week opnieuw bloedwaarde laten checken en pas begin mei eerste echo. Zal het pas dan echt geloven vrees ik.
Iedereen veel moed en succes,
Tot binnenkort!

Kelly en Krist
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 maart 2007, 15:53

Bericht door Kelly en Krist » 5 mei 2007, 10:01

Hallo dames,
Het is een eindje geleden maar ik heb een praktisch pijnloze PU en een heel pijnlijke TP achter de rug.
De PU viel heel goed mee maar bij de TP was mijn baarmoeder gekanteld. Ze hebben die terug juist moeten trekken. Dat deed geen deugd en daardoor heb ik toch eventjes platte rust gehad. Maar alle pijn was niet zinloos. Ik ben namelijk zwanger. Ik weet het sedert gisteren. Na 5 jaar proberen, enkele operatie's (zowel van mijn man als ik), 5 IUI en 2 Pogingen ICSI ben ik eindelijk zwanger. Hopelijk gaat alles verder goed want nu is het nog een 2tal maand afwachten he.

Geef dus niet op dames. Ik zat na 5 jaar nog vol goede moed om ermee verder te gaan. Natuurlijk is de pijn na een mislukte poging heel erg maar probeer dat een plaatsje te geven. Zo kan je er telkens weer tegenaan.

Groetjes
Kelly

mams
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 april 2007, 19:54

Bericht door mams » 5 mei 2007, 12:22

Waaw, Kelly, van harte gefeliciteerd.
Ik weet heel goed dat je nu met veel vragen en twijfels zit maar ... je bent zwanger, dus probeer ook heeeeeeel veel te genieten want voor je het weet heb je je klein Ukje in je armen!

Gefeliciteerd!

Mams

Fieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 9 februari 2007, 15:38

Bericht door Fieke » 5 mei 2007, 14:09

Hallo,

Kelly, fantastisch nieuws, probeer je niet te veel zorgen te maken en geniet gewoon van jullie drietjes :D

Kelly en Krist
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 maart 2007, 15:53

Bericht door Kelly en Krist » 5 mei 2007, 18:14

Mams en Fieke bedankt voor de felicitaties. Mijn ventje is er ook gewoon ondersteboven van. Ik ben zelfs al om crémekes moeten gaan zodat hij mijn buik kan inwrijven enzo. Die kant heb ik nog nooit gezien van hem.

charmed
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 maart 2007, 10:08

Bericht door charmed » 5 mei 2007, 23:33

hallo iedereen ,
het is even geleden dat ik nog op de forum geweest ben maar ook ik heb goed nieuws ,
na drie icsi pogingen ben ik ook zwanger nu dinsdag zou ik 8 weken zijn . we hebben al een echo laten doen op 6w en 2d en hebben het hartje al zien kloppen voor de rest zie je nog niet veel zou nog maar een 5mm zijn dus , maar binnen een 2 weken mogen we al terug komen en zouden we al meer moeten kunnen zien . ik kijk er enorm naar uit om terug te gaan . zal wel blij zijn als die eerste 3 maanden voorbij zijn . ik ben nu uitgerekend voor 15 december zijn er nog die rond die datum moeten bevallen ?
groetjes

Kelly en Krist
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 maart 2007, 15:53

Bericht door Kelly en Krist » 6 mei 2007, 11:43

Hallo charmed,
Ook een dikke proficiat met jou zwangerschap. Als ik zo tel en reken zou het voor rond 12/01/2008 zijn van ons. Maar onze eerste echo hebben we maar op 23 mei (denk ik toch). Maandag ga ik nog eens bellen om alles opnieuw te vragen.
Geniet ervan.
Groetjes
Kelly

Fieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 9 februari 2007, 15:38

Bericht door Fieke » 7 mei 2007, 12:02

Charmed,

proficiat hé,
het is hier een opeenvolging van goed nieuws
leuk :D

Ik ben uitgerekend voor 30 november, dus we blijven wel allemaal in elkaars buurt

groetjes,
Fieke

paola
Berichten: 36
Lid geworden op: 5 november 2007, 19:34

Bericht door paola » 5 november 2007, 20:06

Hallo iedereen

Ik weet niet goed hoe op dit forum te beginnen, is nieuw voor mij, maar dat zal mijn hele ICSI gebeuren ook gaan zijn.
Na een verschrikkelijk zwaar jaar, waarin mijn man zwaar ziek geweest is en de vereiste behandelingen heeft gehad, zijn wij nu klaar om te beginnen aan onze kinderwens. Uiteraard gaat dit avontuur ook nog zwaar en emotioneel zijn, maar we voelen ons er klaar voor. Aangezien de chemobehandeling bij mijn man veel heeft kapot gemaakt van de zaadkwaliteit zijn wij aangewezen op ICSI, met bevroren zaad dat nog tijdig kon worden ingevroren.
We zijn in behandeling in Hasselt en ik zal vanavond nog beginnen met puffen van Suprefact en het is dan ook de start van onze eerste ICSI poging. Moet zeggen dat ik wel wat zenuwachting ben, want je weet zo een eerste keer toch niet wat er op je afkomt hé.
Ik hoop dat ik hier af en toe de antwoorden en misschien troost kan vinden in de moeilijke periodes die ons nog te wachten kunnen staan.
Zijn er hier misschien nog koppels die via ICSI met bevroren zaad zwanger werden, want dat zal voor ons de enige oplossing zijn om ouders te mogen worden van ons eigen "trotsje".
Vele groetjes en iedereen veel succes.
Paola

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 45 gasten