ICSI-februari-maart

ICSI Forum
Fieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 9 februari 2007, 15:38

Bericht door Fieke » 13 maart 2007, 19:20

hallo allemaal

@ Jill, ik heb geen maand de pil moeten nemen, wel 2 weken, maar ieder ziekenhuis heeft zo een beetje zijn eigen manier van werken.
Het is zoals je zegt toch een start, een stap vooruit, dus alvast succes

@ Kelly, natuurlijk kan je er nog bij, hoe groter de hoop, hoe vrolijker :wink:
Jammer dat je eerste poging niet gelukt is, maar je kan bijna starten met de tweede, dus duimen maar

Bij mij niet veel nieuws, behalve wachten kan lang duren :D

Groetjes,
Fieke

ellaDe
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 maart 2007, 10:52

Bericht door ellaDe » 14 maart 2007, 11:03

dag fieke,
spannende momenten hé,khad gistern net m'n pick up,ferm pijnlijk :evil:
Van de 17 uiteidelijk maar 6 eitjes kunnen gebruiken,waarvan we gisteren al te horen kregen dat er maar 4 goed waren,en vanmorgen de telefoon dat er maar 2 gelukt zijn tot bevruchting.
Kvoel me zo uitgeput en leeg,heb fysiek zo afgezien en voor wat ....?
Kmag er niet aan denken dat we morgen telefoon krijgen dat er geen van de 2 goed zijn voor terugplaatsing!!!! :!:

Fieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 9 februari 2007, 15:38

Bericht door Fieke » 16 maart 2007, 10:46

Hallo Ella

Heb je gisteren goed nieuws gekregen? Ik hoop het
Allezins de moed niet laten zakken hé :wink:

Hopelijk heb je indertussen al wat minder last van je pu.

Groetjes aan iedereen :)

regmar
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 maart 2007, 11:21

ook wij zijn begonnen

Bericht door regmar » 17 maart 2007, 11:32

zal me eerst ff voorstellen.
Ik ben regmar ben 25 en heb al een dochtertje uit een vorige relatie. Mijn man en ik (zijn vorige week getrouwd) willen graag een tweede, maar omdat mijn man vermindert vruchtbaar is zijn we aangewezen op icsi. We wonen in nederland maar volgen onze behandeling in het virga jesse in Hasselt omdat ze in nederland vonden dat ik zeker 10 tot 15 kilo af moest vallen. Iets wat voor iedereen moeilijk is maar ik heb het met mijn schildklier en dat maakt het helemaal niet eenvoudiger. Vandaar het virga jesse.
Afgelopen maandag (12-03-2007) was onze eerste dag van behandelen. We zijn begonnen met suprefact neuspray, maar merk er nog weinig van. Dus als iemand ervaring heeft?????? Ik hoop hier om het forum leuk mail contact te krijgen en ervaringen uit te kunnen wisselen....
tot mails...

groetjes regmar

ellaDe
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 maart 2007, 10:52

Bericht door ellaDe » 18 maart 2007, 11:08

dag regmar
wat een rotopmerking van afte vallen,
ik hoop dat je in goede handen bent nu,ik heb ook suprefact moeten snuiven,ik had er al vlug last vvan'een plots gloeiende wrmte in m'n hoofd knalrode wangen en aanvoelen als ferme koorts,sneller zweten.Maar met dafalgan ging die aanval snel weg.
Dus valt eigenlijk best mee,we doen het voor een goed doel hé,
alvast succes!!!!

ellaDe
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 maart 2007, 10:52

joepi toch 1tje goed

Bericht door ellaDe » 18 maart 2007, 11:16

dag fieke,
donderdag,15maart op van de zenuwen om 8u45 ging de telefoon,met bibberende handen na ik op,hadden ze goed nieuws of...?Ik wer uit m'n leiden verlost 1tjje over om terug teplaatsen,en van type A.Ik huilde van blijdschap en van die spanning.Toch is het niet voor niets geweest en krijg ik een volwaardige beurt!
donderdag nom 11u30 werd dat eentje dan terug geplaatst.
Nu enkel laaannnnnnnnnnnnnnnnnngggggggggggggggggggg en baaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnggggggggggggggggg afwachten .5 april weet ik of ik eindelijk mam word?
Ondertussen ben ik volop bezig met klussen in huis om tijd sneller tedoen gaan.
En hoevalt het wachten mee van jouw?

ellaDe
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 maart 2007, 10:52

joepi toch 1tje goed

Bericht door ellaDe » 18 maart 2007, 11:16

dag fieke,
donderdag,15maart op van de zenuwen om 8u45 ging de telefoon,met bibberende handen na ik op,hadden ze goed nieuws of...?Ik wer uit m'n leiden verlost 1tjje over om terug teplaatsen,en van type A.Ik huilde van blijdschap en van die spanning.Toch is het niet voor niets geweest en krijg ik een volwaardige beurt!
donderdag nom 11u30 werd dat eentje dan terug geplaatst.
Nu enkel laaannnnnnnnnnnnnnnnnngggggggggggggggggggg en baaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnggggggggggggggggg afwachten .5 april weet ik of ik eindelijk mam word?
Ondertussen ben ik volop bezig met klussen in huis om tijd sneller tedoen gaan.
En hoevalt het wachten mee van jouw?

Fieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 9 februari 2007, 15:38

Bericht door Fieke » 18 maart 2007, 20:34

Hallo allemaal,

Ella, goed hé dat er toch eentje was die er op wou wagen :wink:
Nu de spannende wachtweken, ik zal voor je duimen :D

Regmar, inderdaad een rotopmerking, je hebt zo al genoeg aan je hoofd zonder dat dat er nog bij moet komen. Ik heb geen ervaring met suprefact, dus daar kan ik je niet bij helpen.
En proficiat met je huwelijk. :wink:

Ik vind dat de wachtweken dus lang duren. Ik voel de ene dag van alles en de volgende dag niets, om gek van te worden (vooral omdat ik niet weet wat ik moet verwachten). Maar nog 4 dagen en dan weten we het, vingers kruisen

Groetjes
Fieke

ellaDe
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 maart 2007, 10:52

Bericht door ellaDe » 19 maart 2007, 16:35

donderdag is het zover voor je :P eindelijk!
khoop echt dat het goed nieuws is.Probeer je laatste dagen vol te plannen,zo vliegt de tijd,ik zelf voel ook wel veel,pijnlijke borsten,buikkrampen enzo,maar ik wiijt het gewoon aanal die hormonen van de behandeling.Ik zal het pas weten op donderdag 5 april.Het is ook jouw 2 de isci zeker?En waar precies?
ik hou de moed erin en zeg als het nu niets is ,derde keer goede keer :?: zo heef ik me wat moed voor alshet nu weer niets is,dan op naar beurt 3;
tot binkort

Kelly en Krist
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 maart 2007, 15:53

Bericht door Kelly en Krist » 20 maart 2007, 22:45

Bedankt dat ik er bij kon.
Ik zat nu in een rustmaand na mijn eerste mislukte ICSI. Ik had vorige week donderdag al een cyclus van 36 dagen. Mijn zus (die 34 weken zwanger is en bij dezelfde gyn gaat) moest op controle en ik ben mee geweest. Ik heb het dan eens snel gevraagd of dit normaal was en ik moest nog diezelfde voormiddag bloed laten trekken. Om 14 uur mocht ik bellen en ik kreeg het nieuws dat ik weer kon beginnen snuiven. Ik was verrast en blij en zoveel meer. Normaal moest ik wachten op mijn :twisted:
en dan nog 3 weken niets doen en dan pas snuiven.
Tot de dag van vandaag heb ik nog steeds mijn ms niet gezien. Ik ging anders nog zitten wachten.

Vorige poging was mislukt omdat ik veel te fel reageerde op de gonal-f. Ik had na 8 dagen spuiten al een PU. Ik had 24 follikels, daarvan 17 eicellen en van die waren er maar 7 goed voor bevruchting. Van die 7 zijn er 4 door gedeeld en het waren er enkel maar van type b en c. Dit was omdat mijn eicellen niet genoeg tijd hebben gehad om te rijpen.

Ik mag nu volgende week donderdag terug op controle en als alles ok is terug beginnen spuiten met maar 75 IE in plaats van 150 IE.

Groetjes Kelly

Fieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 9 februari 2007, 15:38

Bericht door Fieke » 21 maart 2007, 17:18

Hey

Ella: zo denk ik er ook over, als het nu niet lukt de volgende keer wel. De hoop is er wel hoor, maar dat is wel normaal, Ik noem het realistisch positief zijn :wink:
Ik ben in behandeling in het gyneacologisch centrum in Gent, ze werken samen met het Sint-Lucas Gent en het UZ Gent. En ja, dit is ook mijn 2e icsi. De eerste was volledig mislukt doordat er gewoon geen deling optrad. Dus nu zijn we al weer een stapje verder. :)
Waar ben jij in behandeling?

Kelly, wat goed dat je nu al mocht beginnen, je bent weer gestart. Het lijkt dan toch allemaal iets vlugger te gaan hé. Hopelijk kunnen ze het nu allemaal iets beter onder controle houden, en doen je follikels het beetje langzamer (dat gaan we hier ook niet vaak moeten schrijven :wink: ).

Bij mij alles redelijk goed, heb geen zenuwen of zo, maar wacht tot morgen. Ik mag maar om 17u30 bellen, :shock: pff

Kelly en Krist
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 maart 2007, 15:53

Bericht door Kelly en Krist » 24 maart 2007, 8:22

Hallo iedereen,

Fieke heb je goed nieuws? Ik hoop het voor jou.

Ik wil ook nog snel alle andere dames veel succes wensen met het snuiven, spuiten, wachten,....

Fijn weekend
Kelly

Fieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 9 februari 2007, 15:38

Bericht door Fieke » 26 maart 2007, 21:04

Hallo allemaal

Ik ben zwanger :D ,
al is het toch wat spannend geweest, bij de eerste test donderdag stonden mijn hcg-waarden erg laag, ik had al het idee, het gevoel dat het niet gelukt was. Dus vandaag nog eens testen, de waarden waren heel goed gestegen. Het is dus gelukt :!:
Vrijdag mag ik al gaan voor een eerste echo.
Echt wel leuk dit nieuws vandaag, want het is juist mijn ventje zijn verjaardag. Hij kon zich geen mooiere cadeau wensen zegt hijzelf.

Kelly, het begint er ook weer aan te komen hé, ik zal duimen.

Groetjes aan iedereen :D

Kelly en Krist
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 maart 2007, 15:53

Bericht door Kelly en Krist » 28 maart 2007, 17:39

Fieke een dikke PROFICIAT met je zwangerschap. Ik hoop dat ik snel achter zal komen. Geniet van dit wondertje.

Groetjes Kelly

charmed
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 maart 2007, 10:08

icsi

Bericht door charmed » 30 maart 2007, 11:32

hallo dit is de eerste keer dat ik hierop kom zal me eerst even voorstellen .
ben nu 28 jaar heb een zoontje van bijna 5 jaar waarvan ik gewoon zwanger ben geworden .toen hij bijna 3 was ben ik gestopt met de pil met de hoop enkele maanden erna toch zwanger te zijn
maar het kwam maar niet , dus na een jaartje zijn we dan begonnen met de onderzoeken waaruit dan bleek dat we niet meer zwanger konden worden via de gewone weg .
dat kwam dus wel hard aan . nu zijn we al aan onze 3 de keer met icsi en we zitten nu in onze wacht periode hopelijk derde keer goede keer .zijn er miss nog mensen die nu ook in de wacht periode zitten ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 48 gasten