2 de icsi mislukt, zit weer in een serieus dipje

ICSI Forum
ellentje82
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 januari 2011, 16:31

2 de icsi mislukt, zit weer in een serieus dipje

Bericht door ellentje82 » 17 juni 2011, 23:44

vandaag 1dag voor bloedname, ongesteld geworden. Zit weer in een emotioneel zwaar dipje.

Alles ging super en toch loopt het mis. Ben zo bang dat mijn kinderwens nooit vervuld gaat geraken.
Na hoeveel keer is het hier bij de meeste gelukt?
Beetje hoop en goed nieuws zou welkom zijn in deze toch wel moeilijke dag. Wilt het dan echt zeggen dat als het 2x mislukt er geen hoop meer is?

Ikzelf ben in behandeling in jette bij dokter camus.
Nog mensen?

indirah
Berichten: 488
Lid geworden op: 5 september 2010, 22:05

Bericht door indirah » 22 juni 2011, 21:30

Hallo Ellentje

Het is niet te doen zo zwaar!! Ik leef heel erg met je mee, want ik weet precies hoe het voelt (6 mislukte IUI´s en nu in de 2e ICSI behandeling). Ik vraag mezelf ook vaak af: wanneer moet je het opgeven en je erbij neerleggen?
Maar ik vond een statistiek op internet die me soms moed geeft. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, voor vrouwen tot de 35 jaar liggen de percentages alsvolgt:
na 1 ivf poging 30 tot 35% zwanger
na 2 ivf pogingen 50 tot 60% zwanger
na 3 ivf pogingen is 70% zwanger
na 4 ivf pogingen is 80% zwanger

Dat geeft toch hoop?
Ik moet er wel bij zeggen dat bij vrouwen tot 37 jaar de percentages liggen op 20%, 40%, 50% 60% en bij vrouwen tot 43 jaar de percentages liggen op 10% 10% 20% 30%

De statistiek komt trouwens van het fertititeitscentrum in jette dus wel betrouwbaar denk ik.
Dus ik zou zeggen, ga hard huilen maar geef de hoop niet op!
Sterkte
I

Supernova
Berichten: 16
Lid geworden op: 8 september 2009, 15:18

Bericht door Supernova » 29 juni 2011, 16:46

Ik zit in hetzelfde schuitje. 2e ICSI mislukt, in totaal 5 terugplaatsingen, en het wordt alsmaar zwaarder.
Ik ben in behandeling in het UZ in Gent (net als triljoenen anderen, want het is daar bandwerk heb ik de indruk).
De hormonen doen geen deugd, maar ik denk dat die helse onzekerheid nog het meest erge is.
En tja, niemand heeft een glazen bol. Hetgeen jij (én ik ook) wil horen is dat het zeker gaat lukken.
Maar niemand kan dat met zekerheid zeggen.
Jammer.
Ik huil dagen als ik weer eens een negatieve bloedtest heb en elke zwangere buik die ik spot (en het zijn er veel) doet pijn, maar ik denk dat dat een manier is om het te verwerken.
Je hebt nog 4 pogingen, dus durf te hopen.
Ik denk wel dat je ingesteldheid ook een ietsiepietsie invloed heeft hoor. So: think positive!
Ik hoop dat je goede vrienden en/of een super familie hebt die je steunen.
En plan veel leuke dingen met hen.
Je bent echt niet alleen hoor...
Hop naar de volgende poging. Succes!

trix
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 september 2008, 11:31

Bericht door trix » 11 juli 2011, 0:49

idd hop naar de volgende poging!
ook hier poging 2 mislukt!
reeds 3 tp gehad , 2 zwanger ( miskraam), 1 cryo net bloedverlies ( woensdag pas bloedcontrole, maar zoveel bloed dus zeker foute boel!)

het is hard, heel hard!!
de teleurstelling,hoop, confrontatie,medicatie,... .

maar we moeten blijven dromen é!
ànders hou je ook heel het gebeuren niet vol denk ik soms!

succes allemaal!

hopelijk kan ik in september terug starten ( eerst even verlof in augustus, dus zal ervoor niet meer lukken denk ik)
wanneer beginnen jullie terug?

Lien1010
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 november 2010, 0:10

Bericht door Lien1010 » 11 juli 2011, 14:27

Dag dames,

Ik wil jullie hierbij een hart onder de riem steken en zeggen dat opgeven niet de oplossing is. Het is zeer zwaar en stressend! De behandelingen zijn niet te onderschatten, maar als je verder nadenkt dan is het wel de moeite waard. Zelf heb ik 3x ICSI gehad en 1 overstimulatie zonder PU tot gevolg. Bij de 3de poging heb ik vorige week vernomen dat ik zwanger ben :wink: . Het is ons wel gelukt! 13/07 heb ik mijn 2de bn en dan zien we of alles nog in stijgende lijn gaat. Ik kon het zelf niet geloven, maar wonderen gebeuren en soms is het een kwestie van tijd en geduld. Zolang je het mentaal en fysiek nog aankan, blijven doorzetten! De kans bestaat er altijd in dat het geluk aan jou zijde staat!!! Ik vergelijk het met leren fietsen... Het is een strijd van vallen en opstaan, je zal moeten doorzetten en vechten om toch mooi flink te kunnen fietsen. Eens het gelukt is, zal je dolgelukkig zijn en heb je geen spijt dat je zoveel hebt moeten doorstaan. Hopelijk heb ik jullie hierbij wat moed kunnen geven!!!

Veel succes en sterkte,
Lien xxx

Gazelle
Berichten: 39
Lid geworden op: 1 april 2011, 12:05

Bericht door Gazelle » 13 juli 2011, 17:20

Ellenetje, ik herken het ook, je gevoel van onmacht, je verdriet, je waanhoop. De angst om nooit moeder te worden. Zekerheid kan ik je ook niet bieden, niet iedereen wordt zwangen via icsi, maar wonderen bestaan. Probeer positief te blijven.
Ik ben zelf nu met de 5de icsi, 6de tp bezig. Geen een keer zwanger geweest na een tp, elke keer een zware klap. Maar na de eerste 3 icsi's, toen ik in een zware dip zat is een wonder gebeurd: ik werd spontaan zwanger. Ongeloof door de artsen. Onze dochter is nu 6!
Helaas is de zaadkwaliteit van mijn man alleen maar slechter geworden, en een tweede wonder bleef uit. Vandaar dat we nu toch weer in de icsi-malle-molen zijn. 4de icis, 5de tp, weer niks, weer een enorme klap. Nu in de afwachting van de uitslag van 6de tp, ... wie weet. Ik kan ook niet heel positief zijn, maar ik weet dat wonderen bestaan.
Sterkte en blijf hopen!

Natje
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 mei 2007, 22:47

Bericht door Natje » 14 juli 2011, 9:53

Ellentje

Blijven vechten meid!

Ik werd zwanger (een tweelingetje) van de 8e poging, en had per poging verschillende cryo 's ook, dus veel terugplaatsingen gehad. De teleurstelling en t verdriet elke keer waren enorm zwaar en heel dikwijls wist ik niet meer waar de moed en de kracht te blijven halen maar toch dreef mijn droom me telkens opnieuw vooruit! Was 35 toen ik zwanger werd en mijn zoontje en dochtertje zijn nu 2.

Wens jou en de andere meisjes massa 's vechtlust en moed!

natje

Gigi24
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 juli 2011, 17:40

Bericht door Gigi24 » 21 juli 2011, 17:56

Dag meiden,

Mag ik me ook bij jullie aansluiten? :)

Eerlijk gezegd heb ik lang gewacht om me te registreren... Ik kijk heel regelmatig naar jullie berichten, maar had nog niet de moed gevonden om zelf de stap te zetten. Ik dacht dat het niet nodig was, en ik genoeg had aan enkel lezen, maar nu tijdens een derde ICSI poging, denk ik er helemaal anders over.

Niemand is ervan op de hoogte, behalve een aantal vrienden. Ik kan wel terecht bij hun, maar ze kunnen het niet begrijpen. Of laat staan hoe we ons voelen. Ze bedoelen het wel goed, maar woorden zoals "och ja, dat komt wel goed, moet enkel wat meer geduld hebben" komen mijn oren uit. En momenteel, voel ik me een echt wrak. Daarom, ik dacht, waarom niet... Het zal me deugd doen om met mensen te spreken die hetzelfde meemaken als ik.

Alvast bedankt, meiden.

Hopelijk tot snel.

Gigi24 :wink:

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 21 juli 2011, 18:16

hallo Gigi,

hartelijk welkom hier!
het is altijd dubbel om 'nieuwkes' te moeten verwelkomen. want ik zou het liever zien dat deze website overbodig wordt en dat we allemaal lekker zwanger worden, maar ja...

hopelijk vind je hier de steun die je nodig hebt, want het is zwaar, loodzwaar, dat weet iedereen hier.

ikzelf schrijf meer elders, maar ik wilde je toch even welkom heten.

veel succes!

Gigi24
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 juli 2011, 17:40

Bericht door Gigi24 » 22 juli 2011, 17:09

Hallo L***,

Bedankt voor de verwelkoming, doet me enorm plezier! :)

Een jaar geleden was het een echte ver-van-mijn-bed-show en je denkt dat het niet met jezelf kan gebeuren, tot het effectief gebeurt.

Inderdaad, het is heel zwaar. De gedachte dat er mss nooit kindjes zullen komen is onbegrijpelijk. En ik hoop dat iedereen het babygeluk mag ervaren...

Mag ik vragen waar ik het best kan schrijven? Er zijn zoveel onderwerpen...

Voor jou ook veel succes en vooral veel moed.

Gigi24

oasis
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 juni 2009, 17:23

Bericht door oasis » 23 juli 2011, 12:13

hallo iedereen,
ik ben jammer genoeg ook eentje die moet wachten op een wondertje, wij hebben reeds 8iui en 4 icsi's eropzitten, het is en blijft moeilijk om er nog in te geloven, het is zo raar, maar bij iui 1 was ik zwanger maar heb het kindje verloren na 16 weken zwangerschap door infectie op placenta, iui 6 buitenbaarmoederlijke , dan hebben wij laprascopie laten doen, alles ok, en nog 2 iui's , daarna overgegaan op ivf/ icsi, en het lukt niet, begrijp het niet, volgens onze dokter komt het goed, maar het is zo moeilijk om dit nog te geloven, ik word 36 dus ja mijn leeftijd zal me ook wel parten spelen denk ik dan, wil iedereen heel veel succes wensen en hoop dat we elkaar mogen steunen, wij zijn nu 2.5 jaar bezig met de medische molen , veel sterkte iedereen

Gigi24
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 juli 2011, 17:40

Bericht door Gigi24 » 23 juli 2011, 15:28

Hallo Oasis,

Vind het echt vreselijk voor je dat je dit al 2,5j moet doorstaan...
Het ergste is dan nog dat je bij de eerste IUI zwanger was en nadien altijd maar slecht nieuws te horen kreeg.

Ikzelf zit nu in mijn ww, dus zit echt op hete kolen momenteel. Nadien nog 1 kans op een tp en nadien, ja, dan betekent dit het starten van een nieuwe ICSI-poging. Mag er niet aan denken.

Ik denk wel als de dokter zegt dat het goed komt dat we daarin moeten geloven. Als er echt geen hoop meer zou zijn, zouden ze dit in principe niet mogen/kunnen zeggen. Ik weet het, het is een schrale troost. Je vraagt je steeds af "maar WANNEER dan wel?!" En 36j valt best wel mee, hoor. Ik ken iemand die ouder was en na 1 à 2 pogingen zwanger werd van een 2-ling. :)

Veel sterkte en veel succes, oasis. Ik hoop dat 2011 je babyjaar wordt.

Groetjes,
Gigi24

oasis
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 juni 2009, 17:23

Bericht door oasis » 23 juli 2011, 18:17

hoi gigi24, vind het super dat we hier lotgenootjes vinden want het is heel erg zwaar, ook voor je relatie, het is echt niet makelijk, er lijkt echt geen eind te komen aan die horror film pffff, de hoeveelste poging was dit nu voor jou ?? veel succes ga kaarsjes branden hoop dat het werkt , bij ons engeltje , wij hadden de vorige 3 icis's geen enkele keer een cryo over, veel eicellen maar weinig goeikes, nu heeft onze gynecoloog wel al laten vallen om na te denken over eiceldonatie, maar de laatst icsi had ik 8 goeie embryokes, waar er nu 6 van in de vriezer zitten , en die we in augustus een kans gaan geven, normaal word ik rond 4 augustus ongesteld en kunnen we weer hopen, vele groetejs

Gigi24
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 juli 2011, 17:40

Bericht door Gigi24 » 24 juli 2011, 11:36

Hey Oasis,

Het is zeker en vast een super idee dit forum. Vroeger las ik enkel, maar nu heb ik toch de stap gezet om me te registreren. Je kan praten met mensen die net hetzelfde meemaken, mensen die perfect begrijpen hoe je je voelt.

Makkelijk is het inderdaad niet. Is bij mij met z'n ups en downs. De ene dag ben ik positief en denk ik dat ik enkel wat meer geduld moet hebben en alles in orde komt, maar de andere dag val je in een groot zwart gat. Die moodswings zijn denk ik ook wel wat te danken aan de medicatie (Progynova, Utrogestan..?)

Ik had al bij al wel een mooi resultaat: het is mijn eerste ICSI, waarvan ik 14 goede eicellen had en waarvan er uiteindelijk 7 embryootjes uit ontstaan zijn. Ondertussen ben ik toe aan mijn derde tp. Nog 1 tp-kans hierna.

Maar dat is goed nieuws! Niet meer denken aan eiceldonatie dus, met zo'n goed resultaat! Het geluk mag ook eens aan jouw kant staan! :)

Ik moet op 31 juli een urinetest doen. En loop echt op hete kolen. Ik hoop een positief resultaat voor ons beiden!! Ik zal zeker aan je denken op 4 aug en non-stop duimen! :wink:

Vele groetjes en moed,
Gigi24

oasis
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 juni 2009, 17:23

Bericht door oasis » 24 juli 2011, 16:26

hey gigi24,
het komt spannend voor jou , o ik hoop zo op positief nieuws voor jullie, hier ook hoor, het ga met vallen en opstaan, het positieve is dat je weet je zwanger kan worden, maar langs andere kant al die teleurstellingen en tegenslagen denk je dat het gewoon niet voor jou is dat geluk, ik ben super benieuwd naar onze cryokes als ze goed gaan ontdooien heb daar nu nog geen ervaring mee, hoop het zo, langs de andere kant lees je toch dat cryokes niet zo veel slaagkans hebben, dus ja als een verse poging al niet lukt , weet het niet wat ik moet verwachten, een glazen bol zou eens zo gemakkelijk kunnen zijn, al is het maar om te weten dat er ooit een einde komt aan alle elllende, veel liefs en tot gauw

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten