1ste keer proberen via ICSI...

ICSI Forum
Mieke83
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 januari 2008, 20:16

1ste keer proberen via ICSI...

Bericht door Mieke83 » 25 januari 2008, 6:51

Hoi allemaal.

Wij zijn 25 en 28 jaar oud en zijn ook bezig aan onze eerste behandeling. In augustus vorig jaar kregen we te horen dat er voor ons ook maar 1 mogelijkheid meer in zat ICSI. Een serieus hard verdict! Ik had vroeger steeds gezegd dat ik voor mijn 25ste een kindje wou. je kent dat wel, zo een "meisjesdroom". Maar je denkt er dan niet bij na dat het wel eens niet zou kunnen lukken. Eigenlijk wil je er dan niet aan denken.
Met mij is alles prima, maar mijn man heeft vroeger een teelbal moeten laten neerhalen en heeft een liesbreuk gehad. Met als gevolg dat er minder als
10000 zaadcellen zijn. Als ik dat zo lees bij andere reacties is dit serieus weinig. Zijn er nog mensen die zo weinig aantal zaadcellen hadden?
In Oktober mochten we terug naar het ziekenhuis om de uitleg te krijgen over wat ons allemaal te wachten stond. We hebben er een 3 uur durende uitleg gekregen die voor mij wel heel nuttig was. Alles werd heel goed uitgelegd! Daar was ik echt heel tevreden van.
Ik ga in het Virga Jesse ziekenhuis van Hasselt. Zijn er nog mensen die hier gaan?
Mijn man en ik hebben samen besloten om in Januari te beginnen. En toen ik mijn regels kreeg ben ik begonnen met puffen van Suprefax. Ik ben nu 2 weken bezig en krijg vanavond mijn eerste spuit.
Ik heb er niet echt veel last van tot nu toe. Ben alleen sneller vermoeid, maar vrees eigenlijk voor de spuitjes . Hoop dat ik er niet te veel last van zal hebben, maar dat is nog afwachten.
Ik vind het moeilijk deze eerste keer. Gewoon omdat je niet weet wat je allemaal te wachten staat. Ik heb wel de uitleg gekregen erover en het staat wel allemaal op papier, maar het blijft toch nog allemaal onbekend en nieuw. En dan hoor je hier en daar nog van 'die reageerde zo op de medicatie' en 'die had helemaal geen last van de medicatie'. Maar iedereen is anders en reageert anders op de medicatie, dat is al wel duidelijk.
Ik weet wel dat het zwaar is mentaal, fysiek, maar ook voor je relatie. Gelukkig kunnen mijn man en ik er goed over praten, maar toch blijft het voor de buitenwereld soms moeilijk om te begrijpen. De meesten weten niet wat het allemaal inhoud en wat je er allemaal voor moet doen.
Maar ik ben blij om alles te lezen op deze site en om te zien dat we echt niet de enigen zijn.
Groetjes

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 25 januari 2008, 11:47

Hey,

Wij zitten met hetzelfde probleem, bij mij is alles in orde maar mijn man heeft ook te weinig zaadcellen, een deel van de oorzaak was spataders maar en er volgde een operatie maar of die effect gaat hebben weten we niet. De prof. zei ons er toch niet op te hopen omdat de kans klein was.

In maart beginnen we met onze eerste behandeling dus alles is nog nieuw voor ons en we weten niet wat ons te wachten staat.

Ik wou heel vroeg kindjes en dat is een groot geluk geweest omdat ik nog maar 22 ben hebben we een grotere kans. Mijn partner is 28 maar de kans is groot dat het aantal zaadcellen nog achteruit gaat. Het zijn er nu ongeveer 400.000 wat ook heel weinig is aangezien je er 20 miljoen nodig hebt. Een geluk dat we hier niet achtergekomen zijn als we al eind de 30 zouden zijn.

Veel succes met de behandeling!

groetjes,

Kim

Mieke83
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 januari 2008, 20:16

Bericht door Mieke83 » 26 januari 2008, 11:21

hoi Kim,

In welk ziekenhuis gaan jullie?
Ik wens jullie ook heel veel succes met jullie eerste behandeling!
Ik heb gisteren mijn eerste spuit gehad en dat viel gelukkig goed mee. Deed wel een beetje pijn, maar tja, dat hoort erbij, hé. Nu moet ik woensdag bloed gaan laten trekken om te zien of het goed 'aanslaat'.
Groetjes
Mieke

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 28 januari 2008, 9:11

Hoi Mieke,

Wij gaan naar het UZ in Gent.

Wij moeten pas op 10 maart op controle en pas daarna mag het allemaal beginnen voor ons.

Ik weet totaal niet wat me te wachten staat en hoe alles gaat verlopen, ze gooien je hier ook opeens in.

Ik hoop dat alles goed gaat met je en dat je vooral snel een positief resultaat mag bekomen!

groetjes,

kim

Amber
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 juni 2007, 9:32

Bericht door Amber » 29 januari 2008, 9:15

Hoi iedereen,
Ik wil jullie eventjes een hart onder de riem steken.
Mijn man en ik zijn ongeveer een jaar in behandeling geweest met inseminaties. Daarna zijn we in september gestart voor een ICSI. In december is ons eerste embryotje terug geplaatst. En nu ben ik 10 weken zwanger. Het is het dus allemaal waard geweest. Hoewel ik de eerste weken van de zwangerschap doodsbenauwd was en voor mezelf bijna niet durfde toegeven dat het gelukt was. Ondertussen is dat onzekere gevoel helemaal weg en kijk ik enkel nog naar de toekomst.
Ik weet wat jullie doormaken en ik wens jullie heel veel sterkte.
x Amber

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 29 januari 2008, 10:04

Hey Amber,

Het doet goed om te horen dat het bij iemand eens goed gaat. Je hoort zoveel slechte verhalven over pogingen die mislukken en dat doet een verhaal als het jouwe echt goed om te horen.

Bij ons is het nog steeds afwachten naar maart en het begint echt te lang te duren. We kregen al in augustus te horen dat het niet natuurlijk lukt door het probleem van mijn man dus er mag stilaan actie in komen hoor.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het feit dat met mij alles in orde is extra kansen geeft op een positief resultaat. Uiteindelijk gaat het bij mij goed en ligt het probleem enkel bij Bjorn. Ik heb trouwens al een miskraam gekregen dus ik weet dat ik zwanger kan worden.

Ik verschiet ervan hoe dit met je emoties kan spelen, alleen omdat een mens de natuurlijke drang heeft om zich voort te planten.

Ik wens je alvast een heel mooie zwangerschap toe en een vlotte bevalling en vooral een wolk van een baby.

Groetjes,

Kim

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 29 januari 2008, 12:55

Ik begin er stilletjesaan ook weer wakker van te liggen. Nog 14 dagen en ik begin weer te spuiten. Ergens kijk ik er naar uit, want dan zijn we tenminste weer bezig, maar anderszijds zie ik er ook weer enorm tegenop om dat allemaal weer te doen.

Maar goed, dat is't lot en we gaan ervoor. Ik hoop alleszins dat't de laatste keer is. Mijn lijf voelt straks weer aan als een speldekussen.

Dankje Amber, het helpt inderdaad om eens te horen dat het bij sommigen wel degelijk lukt.

groetjes
elke

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 29 januari 2008, 13:22

Hey Pelkie,

Ik zit met identiek hetzelfde gevoel. Ik wil zo graag beginnen want dan kunnen we er eindelijk voor gaan maar anderzijds heb ik zo'n schrik voor het effect dat die behandeling om mijn lichaam en emoties zal hebben.

Ik verlang wel naar de duidelijkheid omtrent wat er nu precies gaat gebeuren, wanneer ik wat moet doen want nu weet ik nog totaal van niets en die onzekerheid is zo'n slechte bijwerking.

Ik hoop dat het je goed gaat.

groetjes

Kim

Mieke83
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 januari 2008, 20:16

Bericht door Mieke83 » 29 januari 2008, 18:58

hoi Amber,

Bedankt voor de positieve noot! Inderdaad fijn om te horen dat het ook bij iemand van de eerste keer gelukt is. Dit geeft toch een beetje meer hoop :D

Mieke83
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 januari 2008, 20:16

Bericht door Mieke83 » 29 januari 2008, 19:06

hey kim en Pelkie,

Ik hoop dat de tijd snel gaat voor jullie en dat jullie snel aan de beurt zijn, want het wachten is inderdaad wel hard. Maar eens je bezig bent gaat de tijd wel snel, vind ik.
Ik heb vandaag mijn 5e spuit gehad en morgen moet ik bloed gaan laten nemen om te kijken of ik goed reageer op de hormonen. En morgenavond weet ik wanneer ik een echo moet gaan laten maken om te kijken hoeveel eicellen er zijn.
Ik heb er niet echt veel last van. Alleen dat ik vermoeid ben. Kan al om 19u beginnen te slapen. Mijn humeur is gelukkig niet 'aangetast' :D En daar is m'n man ook blij om.
Dus dames, hoop dat jullie snel aan de beurt zijn en dat jullie het ook (terug) kunnen ondergaan zodat jullie ermee bezig zijn en niet meer moeten denken wat het gaat geven.
Groetjes
Mieke

Mieke83
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 januari 2008, 20:16

Bericht door Mieke83 » 4 februari 2008, 20:50

hoi allemaal,

Vandaag was het al de 11e dag van 2 ampules menopur te spuiten. Gelukkig is de vermoeidheid wat gaan liggen.
Ik heb vandaag weer bloed moeten laten trekken en m'n waarden waren goed. Moet nu woensdag terug om bloed te laten trekken en om een echo te laten nemen. Dan weet ik ook hoeveel eicellen ik heb. En dan hoop ik dat ik ook al weet wanneer ik pick up heb.
Vind het allemaal heel spannend, en heb ergens ook schrik voor het onbekende! Maar dat is normaal bij de eerste keer, zeker?!
Maar hou jullie op de hoogte hoe het woensdag is gegaan. Nu eerst morgen genieten van een dagje vrij :)
Doei en nog succes voor jullie allemaal!
Mieke

Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 5 februari 2008, 9:26

Dag Mieke,

Succes he, ik hoop dat het allemaal heel positief is voor je.

Wij zijn nog steeds aan het aftellen naar 10 maart maar die wachttijd begint imens lang te duren nu. We zijn al aan het wachten sinds november.

Maar soit we houden de moed er in!

Groetjes,

Kim

Mieke83
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 januari 2008, 20:16

Bericht door Mieke83 » 6 februari 2008, 18:53

hey iedereen,

Heb vandaag dus een echo gehad. En was een beetje goed en beetje slecht nieuws. het slechte nieuws is dat ik maar 4 of 5 eicellen aan mijn rechterkant. Aan mijn linkerkant had ik alleen een kleine eicel. Is dit bij nog iemand gebeurd? Weet iemand waar dit aan kan liggen?
De dokter stelde me wel gerust dat de andere eicellen er heel goed uitzagen. Dus dat was wel positief. En ze hadden al de goeie grootte. Ik krijg deze avond om half 8 m'n laatste spuit en dan is het vrijdag pick up. en waarschijnlijk maandag is de terugplaatsing
Allemaal heel spannend dus!
Ik hoop dat het allemaal zal meevallen, maar dat wordt nog afwachten. We zullen zien hoe het vrijdag gaat.
Groetjes
Mieke

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 7 februari 2008, 9:46

Geen paniek Mieke. Meer eicellen is niet noodzakelijk goed nieuws: dan zijn ze dikwijls overgestimuleerd en van slechtere kwaliteit. Beter een paar goeie dan 20 slechte!

Ik lag vorige keer op de kamer met iemand die al een kindje had van ICSI en nu voor haar 2e ging. Die vorige succesvolle poging had ze maar 2 eicellen. De dokters twijfelden nog of ze wel pick up zouden doen. Maar van 2 eicellen kwam 1 embryo en dat is nu haar zoontje... niet panikeren dus!

Mieke83
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 januari 2008, 20:16

Bericht door Mieke83 » 7 februari 2008, 21:01

hey pelkie,

Bedankt voor je geruststelling. Ben blij om dat te horen! Heb eigenlijk wel wat zenuwen voor morgen, maar het zal wel allemaal loslopen. We ondergaan het gewoon. :))) Heb toch geen andere keuze. Maar hou jullie op de hoogte.
Groetjes
Mieke

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten