1ste keer proberen via ICSI...

ICSI Forum
Mieke83
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 januari 2008, 20:16

Bericht door Mieke83 » 21 februari 2008, 19:33

hoi pelkie,

Da's toch al redelijk goed, hé. 10 stuks. het is te hopen dat de andere goed groeien en dat je verschillende goeie eicellen hebt bij de pu.
Groetjes
Mieke

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 22 februari 2008, 9:29

In principe niet slecht. Vorige keer had ik er echter 18, dus ben ergens wel een beetje teleurgesteld.
Maar misschien zijn ze nu van betere kwaliteit... laat ons hopen. Ik wacht nu op nieuws van't ziekenhuis, waarschijnlijk zondag pick up.

groetjes
pelkie

Mieke83
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 januari 2008, 20:16

Bericht door Mieke83 » 23 februari 2008, 20:46

hoi Pelkie,

héél veel succes met de puck up morgen!
Dat er verschillende van hele goede kwaliteit mogen zijn!

Groetjes
Mieke

heydi
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 augustus 2007, 18:01

Bericht door heydi » 24 februari 2008, 10:23

ik moest gisteren voor de eerste echo, maar er was nog niets te zien zei de gynaeloog. Dan naar Gent gebeld en van hen moet ik gewoon dezelfde hoeveelheid blijven spuiten en dinsdag moet ik terug naar de gyn voor een echo. Vanaf de hoeveelste dag begin je normaal gezien iets te zien?

Mieke83
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 januari 2008, 20:16

Bericht door Mieke83 » 24 februari 2008, 12:45

@ hey heydi,

Ik weet ook niet na hoeveel dagen je normaal iets kunt zien. Ik heb een andere kuur als jou gevolgd nl eerst 2 weken snuiven met suprefact en dan menopur spuitjes. Ik heb een echo gehad na 14 dagen spuiten, en toen ben ik op dag 16 mogen beginnen met de spuitjes. Mijn 2e echo was dan op dag 28. En toen moest ik me s'avonds al de pregnyl spuit geven, omdat m'n folikels goed waren.
Maar duim hard voor je dat ze dinsdag al verschillende folikels zien op de echo!!

@ Hey Pelkie,

Hoe is de pu verlopen? Waren er veel goeie bij?

Groetjes
Mieke

heydi
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 augustus 2007, 18:01

Bericht door heydi » 24 februari 2008, 14:41

Mieke, het zijn spannende dagen zeker. Ik duim mee hoor morgen, hopelijk krijg je goed nieuws.

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 24 februari 2008, 19:29

Heydi,

Ik mocht woensdag voor mijn eerste echo, ik had dan 7 dagen decapeptyl gespoten (werking te vergelijken met suprefact neusspray) en 6 dagen Gonal F en ook bij mij was er nog bijna niets te zien. We zagen links en rechts wat minifollikels, maar de gynaecoloog heeft nog niets geteld of gemeten... dus dat zegt wel genoeg hé.

Ik mocht dezelfde avond nog mijn dosis Gonal F opdrijven van 225 naar 300 en ik kreeg een bloedafname. Donderdag kreeg ik daarvan de uitslag: mijn oestradiol was nog maar 22, ik mocht dus 300 eenheden blijven spuiten en morgen mag ik op controle. Ik hoop dat er dan een duidelijke evolutie waarneembaar is, want tijdens mijn IUI ging de stimulatie ook zeer moeizaam en dat was emotioneel zeer zwaar...

Veel succes bij de volgende meting

Mieke83
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 januari 2008, 20:16

Bericht door Mieke83 » 25 februari 2008, 19:06

hey allemaal.
ik heb minder goed nieuws. Onze eerste poging is mislukt. En m'n regels zijn ook doorgekomen ondertussen. Toen ik naar het nieuws kveeg was het eerste bloed er. pff. Heb er op het moment niet echt veel zin meer in. Maar dat zal wel weer beteren. Ik heb me wel voorgenomen om er nu van te profiteren door naar de sauna te gaan, enzo. :))) dat gun ik mezelf wel nu. heb het ook nodig.

Ik wens jullie nog héél veel succes en de duimen staan omhoog dat het bij jullie wel lukt!!!
Groetjes Mieke (zoeza)

Toob
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 februari 2008, 17:35

Bericht door Toob » 25 februari 2008, 19:09

Hi,

ik heb je tekstje bij mij (mijn eerste icsi is mislukt) gelezen en daar ook een antwoordje gezet.

Ik weet dat je je nu zo voelt, maar na een paar dagen komt die vechtlust terug en vind je het weer de moeite om er tegen aan te gaan.

Ik leef erg met je mee, kreeg tranen toen ik het las,
ach meisje, bij ons gaat het ook nog lukken.
Daar moeten we in blijven geloven!

Dikke knuffel

tanja

Bericht door tanja » 25 februari 2008, 19:52

@Mieke,
dikke dikke knuf zenne!!!! Keirot gewoon!
Jezelf wat rust gunnen is echt geen slecht idee; en die sauna? gewoon doen ;)

@Toobje,
strange ,very strange van je cryokes. Maar duim dus keihard dat de overige 6 het wel overleven!!!

@pelkie,jd en heydi;
héél véél succes met jullie poging!!!

Het lukt bij ons idd wel eens, als het van mij afhangt vlug zelfs ;)

groetjes aan allen

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 25 februari 2008, 20:52

Tanja,

Bedankt voor de steun.
Heb ondertussen weer slecht nieuws: follikels zijn amper gegroeid, het zou dus nog 1 à 2 weken kunnen duren tot de punctie! Ben ondertussen wel al 12dagen Gonal F aan het spuiten...
Begin een déjà vu te hebben, want m'n stimulatie voor IUI (Clomid en Menopur)liep ook niet van een leien dakje, toen moest ik ook steeds meerdere keren op controle en elke keer kreeg ik weer te horen dat ik de volgende controle wel klaar zou zijn voor de IUI.

Toch blijven ze zeggen dat er absoluut geen relatie is tussen de slechte reactie tijdens mijn IUI en mijn huidige behandeling... ik denk er toch wel het mijne van.

Efkes goed janken dus en weer de nodige energie verzamelen om er weer een week tegenaan te gaan!

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

pick up

Bericht door pelkie » 26 februari 2008, 9:59

Hoi,
gisteren pick up gehad en het resultaat was meer dan verwacht: 20 eicellen! Nu hopen dat ze van goede kwaliteit zijn.

Was wel weeral een pijnlijke bedoeling. Ik heb blijkbaar overgevoelige eierstokken, want ik voel elke prik in elke follikel.
Mijn ventje heeft anders ook afgezien: bij hem hebben ze 3 keer moeten prikken tot ze genoeg materiaal hadden.

Nu afwachten tot donderdag of zaterdag. Deze keer heb ik het doktersbriefke om 5 dagen thuis te blijven met dank aangenomen. Voel me niet echt ziek, vooral geen goesting om te gaan werken. Beetje 't huis op orde krijgen en dan is't snel weer weekend...

groetjes en succes
pelkie

heydi
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 augustus 2007, 18:01

Bericht door heydi » 26 februari 2008, 16:13

ach Mieke, hoe jammer. Ik had precies erg gehoopt dat het bij jullie ging lukken, dat zou mezelf ook wat hoop geven. Maar 't is nog maar de eerste poging en blijkbaar is pas 50% zwanger na 3 pogingen (lees ik toch overal). Dus niet getreurd, even uitblazen en dan met volle moed terug beginnen hé. Veel keus is er toch niet.

Amaai Pelkie, 20 eicellen, dat is wel veel vind ik. Hopen dat er enkele goeie tussen zitten! Wanneer is de tp dan?

Ik moest vandaag terug voor een echo. Ik zit nu aan dag 11 van de gonal-f. Ik had er 4 die al wat aan het groeien waren en nog 3 hele kleintjes. Ik moet mijn dosis vandaag verhogen tot 225 en zaterdag terug voor een echo. Pfff ik had gehoopt dat dat allemaal wat vlugger zou gaan. We zitten ongeveer op hetzelfde schema JD. Naar welk ziekenhuis ga jij? Ik zit in het UZ Gent.

Aan iedereen dikke knuffels en veel succes bij de huidige of toekomstige pogingen!!

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 26 februari 2008, 16:49

Heydi,

Ik zit in het AZ Sint Lucas, maar de terugplaatsingen zullen in het UZ gebeuren. Wie weet komen we elkaar daar nog wel eens tegen.

We lopen inderdaad ongeveer gelijk, maar ik vrees dat jij vanaf hier wel een voorsprong zal nemen. Ik heb vandaag net het slechte nieuws gekregen dat mijn oestradiol nog maar 23 staat, ondanks 11 dagen Gonal F (6 dagen aan 225 en 5 dagen aan 300). Ik moet nu mijn dosis verder opdrijven naar 375 en mag vrijdag op controle. Ook op echo was er amper iets te zien, niets dat de moeite bleek om te tellen of te meten.

Heb een zeer slecht gevoel, aangezien tijdens mijn IUI behandeling de stimulatie ook zeer moeizaam verliep.

Wordt dus vervolgd!

Anneleen
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 juni 2007, 22:52

Bericht door Anneleen » 26 februari 2008, 18:09

Mieke,

't Spijt me dat je poging mislukt is. Gaat 't ondertussen al een beetje ?

Pelkie,
Dat is toch al een mooi resultaat. 20 eicellen, ik kan 't geloven dat je dat dan voelt. Amai, die eierstokken van u. Die hebben serieus hun best gedaan :)
Ik vermoed dat je morgen pas weet hoeveel er bevrucht zijn. Hopelijk niet teveel afvallers. Maar met zo'n resultaat ...Toch weer even spannend hé.

JD,
Wat vervelend voor je. Zeker als je dan al zo lang aan 't spuiten bent. Dat moet heel frustrerend zijn. Ik duim voor je dat er alsnog enkele mooie follikels beginnen te groeien.

Anneleen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten