1ste keer proberen via ICSI...

ICSI Forum
heydi
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 augustus 2007, 18:01

Bericht door heydi » 7 maart 2008, 10:40

Mieke, ik had gisteren mijn pick up. 6 eicellen hadden ze. Straks, na 11u mag ik bellen voor het bevruchtingsresultaat. Tot dan probeer ik een beetje de tijd te doden op internet, want ik heb al gedaan met werken voor vandaag en ik word een beetje zenuwachtig.

JD, ik hoop echt dat er nog een reactie komt, 't moet erg frustrerend zijn om zoveel de spuiten en geen reactie te krijgen. Ik duim mee!!

heydi
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 augustus 2007, 18:01

Bericht door heydi » 7 maart 2008, 11:22

net gebeld, ik had dus 6 eicellen, waarvan 4 rijpe en waarvan er nu 3 bevrucht zijn. Morgenochten om 8u terugplaatsing. Ik voel me licht euforisch, hoewel ik van mezelf niet mag. Maar ik vind het toch al goed nieuws!! Joehoe!!

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 7 maart 2008, 11:38

Heydi,

Waarom zou je niet licht euforisch mogen zijn? Er is weer een stap gezet en met succes dan nog wel!!

Eens het vruchtje in je baarmoeder is ingebracht heb je een kans van 1 op 3 om zwanger te zijn!

Geniet dus maar van je terugplaatsing en van je wachtweken (alhoewel ik weet dat dat nu niet bepaald de meest aangename weken zijn).

Ik zou er momenteel veel geld voor over hebben om te staan waar jij nu staat!

Groetjes,

JD

Mieke83
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 januari 2008, 20:16

Bericht door Mieke83 » 7 maart 2008, 14:04

hey allemaal,

Hier is alles ok. BEn aant genieten van alles wat niet mocht: warm bad en sauna :))

@ heydi:
Da's goed he. gaan de andere 2 de diepvries in dan? Of worden er 2 teruggeplaatst? Je hebt gelijk dat je euforish bent. :)) weeral een stap dichter bij het effectief zwanger zijn, he!

@ JD
Het spijt me zo om te horen dat je lichaam niet op de medicatie reageert. ik hoop toch dat er in laatste instantie nog een oplossing uit de bus komt. En dat je toch nog een pu en een tp hebt!

Groetjes
Mieke

heydi
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 augustus 2007, 18:01

Bericht door heydi » 11 maart 2008, 19:56

De andere 2 zouden normaal gezien in de diepvries gaan, maar ze waren niet zo goed, dus ik weet nu nog niet of ze effectief in de diepvries gaan.

claudia001
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 maart 2008, 16:36

Re: 1ste keer proberen via ICSI...

Bericht door claudia001 » 19 maart 2008, 16:41

Hallo Mieke


En ben je ondertussen al bezig met een tweede poging?
Wij starten ook in het Virga Jesse met ICSI.
Gesprek met de vroedvrouw hebben we al gehad, de eerste stalen zijn al genomen. En op 31/03 hebben wij een afspraak met Wisanto voor de resultaten en nodige voorschriften.
Ik vind het best wel spannend, maar sta er toch een beetje weerhoudend tegen. Heb eerder iets van : we zullen wel zien. Vroedvrouw is niet zo tevreden met deze houding, maar ja.
Ik denk dat ik bang ben om mij in heel dat verhaal van ICSI "verloren te lopen". Je begint eraan, en je weet niet wanneer het eindigt.

Ben je tevreden van je eerste poging in het Virga?

Mieke83
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 januari 2008, 20:16

Bericht door Mieke83 » 19 maart 2008, 19:33

Hey Claudia,

Ik ben heel tevreden met m'n eerste behandeling in het VJ. Ze zijn er vriendelijk, en helpen je goed.
Ik moet de 28ste op gesprek om onze eerste poging te bespreken en om dan te bepalen wanneer ik aan de volgende mag beginnen. Dit zal waarschijnlijk voor april zijn (dat hoop ik toch)
Ik had ook die vrees om 'verloren te lopen'. Maar ik kan niet ontkennen dat het tijdens de behandeling gebeurt. Dan wordt je 'geleefd' door het nemen van de medicatie, het bloed laten trekken en echo's enzo. Maar het ging wel snel allemaal, toen we er eenmaal mee bezig waren.
Nu gaat het al stukken beter. Ik denk er wel nog veel aan, maar ik beslis zelf wat ik doe, zoals een zalig warm bad en sauna :) enzo. Ik 'verplicht' mezelf om te genieten van de dingen en om er zo weinig mogelijk me bezig te zijn( zo ver dit al gaat, he)
Tja, de vroedvrouw wil dat je al 'iets' gaat kopen (voor een baby) als je de hele uitleg hebt gehad, he :) dat zei ze tegen mij ook. Ik heb dit wel niet gedaan, dat doen we wel als het positief is :).

Ik wens je alvast heel veel succes, en hou ons op de hoogte he, hoe het vordert en wanneer je mag beginnen met alles.
Groetjes
Mieke

Trieneke
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 januari 2008, 13:59

onze eerste icsi poging

Bericht door Trieneke » 20 maart 2008, 15:01

Hallo allemaal,

Na het lange wachten zijn we eindelijk begonnen met onze behandeling. :D
Ik mag sinds 6 maart de neusspray gebruiken.
Dus ik dacht, deze maand eens niet mijn regels krijgen, joepie...
Tot vorige week, ik plots een bloeding kreeg. :?
Ik was even in paniek, maar volgens de verpleegster is dat het gevolg van die neusspray. Mijn bloedprik die ik onderging was uitstekend.
Maar nu beginnen de zenuwen wel te komen. Volgende week donderdag moet ik opnieuw een bloedprik en een echo laten uitvoeren.
Volgens de telefoniste bestaat de kans dat ik al op 28 maart mag beginnen met mijn inspuitingen. Volgens mijn planning met de counselor zou dat pas 1 april zijn.
Ik weet niet wie ik moet geloven, want het is onze eerste keer. Alles is nog zo nieuw. Voor de inspuitingen heb ik niet zoveel schrik, maar na het lezen van al de verhalen op deze site, ben ik wat bang geworden voor de pick-up. Ik ken mensen die al een pick-up ondergaan hebben en die spreken over een brandende pijn, enkele seconden en het is zo voorbij. Maar op deze site lees ik wel wat anders... :?
Ik weet ook niet hoelang ik de menopur moet inspuiten, ik rekende op het volledige schema, maar blijkbaar bestaat de kans dat het na 10 dagen al gedaan is, omdat ik nog jong ben...
Zoveel vragen.
En hoeveel eitjes gaan er dan zijn? Als ik de resultaten mag geloven ben ik tip top in orde, zo in orde dat ik eicellen mag afstaan. Is dat een goed teken? Ik heb hier zolang naar uitgekeken maar de onzekerheid die neemt dagelijks toe. Al blijf ik hopen! :)

Groetjes xxx
Laatst gewijzigd door Trieneke op 26 maart 2008, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

heydi
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 augustus 2007, 18:01

Bericht door heydi » 21 maart 2008, 14:45

morgen moet ik bloed gaan prikken om te kijken of ik nu wel of niet zwanger ben. Ik ben al thuis sinds deze middag en nu begin ik wel wat zenuwachtig te komen. Brrr, nog een hele lange nacht en een dag wachten. Ik vrees ervoor want ik voel helemaal niets, ik ben alleen moe, maar dat kan ook door mijn drukke agenda komen, dus dat is helemaal geen voorteken. Nog even afwachten dus.

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 21 maart 2008, 14:58

O jee Heydi, ik voel met je mee. Verschrikkelijk he!

Veel succes, ik hoop dat't je gegund is.

Ik ben alweer aan't aftellen naar mijn volgende regels. Dan krijgen we hopelijk een cryootje terug en hebben we weer heel eventjes een beetje hoop.

Mieke83
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 januari 2008, 20:16

Bericht door Mieke83 » 26 maart 2008, 20:32

hey allemaal,

En hoe gaat het met jullie?

Ik had eens een vraagje.
Ik heb de 25ste februari bloed moeten laten trekken om te kijken wat de uitslag was, en het was dus negatief. Ik had toen al een beetje bloedverlies, en heb 2 dagen erna mijn regels doorgekregen.
Maar nu is mijn vraag dus, wanneer zou ik nu normaal gezien mijn regels moeten krijgen?
Normaal (normale cyclus) ben ik heel regelmatig, en heb ik de week voor mijn regels serieus last van borstspanning enzo. Maar nu voel ik dus nog totaal niks, en heb m'n regels nog niet. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt?
Alvast bedankt.
Groetjes
Mieke

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 27 maart 2008, 8:52

Hey Mieke,

Mijn cyclus was vorige keer inderdaad ook wat later nadien. Ze komen uiteindelijk binnen een paar dagen wel door.

sterkte met de volgende poging

pelkie

Mieke83
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 januari 2008, 20:16

Bericht door Mieke83 » 2 april 2008, 22:02

hey allemaal,

Even een update :)) Ik heb sinds zondag m'n regels dus gekregen. En ben afgelopen vrijdag ook bij gyn geweest. heb m'n nieuwe voorschriften meegekregen, dus als volgende maand de russen op bezoek komen, mogen we terug beginnen.
Voor de rest zei hij dat alles goed was. de eicel was van goede kwaliteit en de bevruchting en deling gebeurde ook heel goed. Dus da's wel goed nieuws. de volgende keer wil hij wel meer stimuleren, zodat er (hopelijk) aan de linkerkant ook eicellen komen.
Dat wordt afwachten dus. We zullen wel zien wat het geeft allemaal.
@ claudia,

Ben je al terug bij Wisanto moeten gaan? Weet ja al ongeveer wanneer je gaat beginnen?

Veeeeeeeeeeel succes allemaal! Ik duim mega-hard voor jullie!
Groetjes
mieke

claudia001
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 maart 2008, 16:36

Bericht door claudia001 » 4 april 2008, 14:07

hallo hallo


Zijn woensdag naar Wisanto geweest. Heb mijn voorschrift voor de neusspray gehad. Nu nog de goedkeuring mutualiteit en maandstonden en wij kunnen beginnen.

Sla soms wel een beetje in paniek. Hoewel we de uitleg van vroedvrouw hebben gekregen, is het toch soms verwarrend; Ik hoop dat ze heel duidelijk zeggen wanneer ik wat moet doen. Want anders is de paniek nog groter.

Ik wens je alvast veel succes met de nieuwe poging!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten