nieuwe gynaecoloog gezocht west vlaanderen

ICSI Forum
maui78
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 maart 2012, 10:25

nieuwe gynaecoloog gezocht west vlaanderen

Bericht door maui78 » 14 februari 2013, 8:19

Hoi allen,
ik ben al een tijdje bezig met ICSI en ik ben niet meer tevreden van mijn fertiliteitscentrum, gynaecoloog.
Ik heb binnen een maand een afspraak in Jette.
Nu ik zoek dus een nieuwe gynaecoloog richting West vlaanderen, die bloedonderzoeken en echo's kan doorsturen naar ziekenhuis in Jette.
Iemand voorstellen?
Groeten

sprotje
Berichten: 101
Lid geworden op: 4 februari 2013, 20:14

Bericht door sprotje » 14 februari 2013, 8:52

Hallo maui78 bij wie ben je in behandeling in West-Vl.?
Ik zit in verbinding met Kortrijk-Brugge en kben daar wel content van.
Ik zit bij dr. Thijs J. maar er zijn 4 fert. artsen in Kortrijk bij wie je kunt gaan.
Kortrijk kan de PU uitvoeren maar de TP mag Kortrijk niet meer doen (door de wet) en ik ben dan verbonden met Brugge (Gent kan ook) of zoals jij kiest Jette.

Ik heb al veel vragen gehad en als ik naar gynea gaat krijg ik altijd voldoende antwoord of als ik bel naar crg-kortrijk kunnen ze me ook altijd goed helpen. Als we nieuwe poging doen en we gaan al onze papierwinkel gaan halen bij CRG en we hebben vragen hebben ze tijd om ze te beantwoorden.
Veel succes alleszins

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Re: nieuwe gynaecoloog gezocht west vlaanderen

Bericht door flien » 14 februari 2013, 9:18

Hoi, ik ben in behandeling bij dr Hellebaut in het olvl van Waregem. Hij werkt echter wel samen met het UZ Gent. Weet niet of hij met Jette zou mogen samenwerken ook.
Van dr Hellebaut ben ik heel tevreden. Hij geeft niet rap op en is voor de vooruit.
Ben 38 en momenteel zwanger van de derde icsi/cryo poging.
Maarja iedere situatie is natuurlijk anders hee. Beetje afhankelijk of er een oorzaak al gevonden is of niet.
Ik wens je veel succes. Bij wie was je vroeger in behandeling ? Waarom niet tevreden?

maui78
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 maart 2012, 10:25

Bericht door maui78 » 14 februari 2013, 9:36

Hoi meisje,
ja kortijk en waregem is een beetje ver voor mij hoor...Ik woon in Diksmuide en ik ga in Brugge CRG, ja ik ben afkomstig van Brugge.
Dus zoek eigenlijk een gynaecoloog rond die omgeving.
Ik ga naar Dr Desmet Isabel. Op zich een goede en lieve, positieve gynaecoloog, daar niets op te zeggen. En ze werkt ook in de fertiliteit in Brugge dus. Dus kan moeilijk vragen aan haar om de resultaten door te sturen he naar Jette. (dat is er precies een beetje over).
Waarom ik niet tevreden ben...Tja, mijn behandingen brengen eigenlijk niets op!
Ik ben vorig jaar april begonnen, doordat mijn eileiders verwijderd waren door een infectie...
Nu was ik bezig met derde behandeling, afgebroken door cyste, die ik gekregen had na 2de beurt, wel geopereerd en medicatie gehad maar toch teruggekeerd...De ene dokter zegt dat, de andere zegt iets anders, je krijgt niet altijd genoeg informatie, en ik heb de indruk dat ze soms niet goed weten waar ze mee bezig zijn. Ik blijf daar ter plaatse trappelen, de moed staat me in de schoenen. Weet even niet waar ik het heb

mamelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 14 oktober 2012, 18:12

Bericht door mamelie » 14 februari 2013, 11:29

maui, normaal moet iedere gyn die resultaten willen doorgeven aan Jette..

Ik was ook eerst in behandeling in R oeselare en nu in J ette, mijn gyn begreep de keuze en maakt daar absoluut geen probleem van. Dat was wel mijn ferti-gyn niet, ik begrijp dat dit wel ambetant kan liggen...

Veel succes...

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 14 februari 2013, 13:10

kheb al meerdere keren gehoord dat brugge niet zo goed scoort op vlak van resultaten bij fertiliteit.
Vandaar ook mijn keuze om naar Waregem te gaan en niet naar Kortrijk. Omdat ik wist dat Kortrijk met Brugge werkt en Waregem met uz gent.
Al ken ik wel succes verhalen van brugge ook natuurlijk.
Verder staat Aalter ook heel goed aangeschreven en das toch al iets dichter dan Jette hee.
Toch is een goeie gyne heel belangrijk denk ik. Die bepaalt toch hoeveel en hoelang en met wat je stimuleert en ook wanneer de punctie zal kunnen doorgaan. Ook al zijn de puncties dan in Jette.
Kan Jette geen naam geven met wie ze samenwerken uit west-vlaanderen.
Kan heel goed verstaan dat om de 2 dagen naar Jette rijden voor een echo echt wel niet te doen is hoor.

mamelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 14 oktober 2012, 18:12

Bericht door mamelie » 14 februari 2013, 14:11

Als je in Jette behandeld wordt, dan moet je eigenlijk voor 1 poging maar 2 keer gaan, voor de PU en de TP, de echo's en bn gebeuren allemaal in het ziekenhuis waar je wil.

sprotje
Berichten: 101
Lid geworden op: 4 februari 2013, 20:14

Bericht door sprotje » 14 februari 2013, 14:17

Ja ik ken ook iemand die in behandeling was in Kortrijk maar ze wou persé naar Jette omdat iedereen daar van spreekt en zij heeft gewoon naar haar gynea geweest in Kortrijk en ze heeft hem gezegd van: ik wil alles doorsturen naar Jette maar echo en BN in Kortrijk.
En zonder probleem heeft ze dit kunnen doen.
Dus voor PI en TP ging ze naar Jette en voor de rest dicht bij haar huis

marie1981
Berichten: 412
Lid geworden op: 6 oktober 2011, 9:40

Bericht door marie1981 » 14 februari 2013, 14:32

Hoi,

Ik was ook in behandeling in het crg brugge. Ook totaal niet tevreden van; elke keer een andere dokter die een andere mening had tijdens de echo's; altijd te laat op het werk gezien de echo's 'smorgens zo laat uitlopen (ze beginnen dan ook maar rond 8.30u); en niemand die iets tegen elkaar zegt in die -overvolle wachtzaal-.

Ik ben dan naar dr. Decleer gegaan in Aalter. Heel goed te doen gezien je een afspraak-uur krijgt voor de echo's; altijd dezelfde dokter; enkel pick-up en tp zijn in Jan-Palfijn.

Om een lang verhaal kort te maken; 4 pogingen in brugge; noppes. Poging 5 EN 6 zwanger bij dr. Decleer (nu dus 9 weken zwanger).

Voor de zwangerschap ga ik wel terug naar Isabel Desmet... Ik vind ze een top-verloskundige gynaecologe!

Veel succes!!

maui78
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 maart 2012, 10:25

Bericht door maui78 » 14 februari 2013, 15:07

Marie, blij dat te horen! Proficiat met je zwangerschap, wat was jou probleem dat het daar niet lukte?
Ja ik vind haar ook een heel goede gynaecologe en als ik ooit zwanger ben zou ik ook graag haar hebben als gynaecoloog, maar ik ben beetje bang dat ze dat niet gaat willen doen aangezien ik verander van ziekenhuis.
Hoe heb jij dat aan boord gelegd bij haar. En hoe heb je dan tegen haar gezegd dat je ging veranderen? En heb je je dossier meegekregen. Ik heb ook afspraak bij Dr. Decleer volgende week, hopelijk valt het mee! Is dat zo dat hij altijd eerst een kijkoperatie doet?

flien
Berichten: 1187
Lid geworden op: 3 januari 2012, 8:55

Bericht door flien » 14 februari 2013, 16:06

@ maui78: ik zou je eigen gynecologe gewoon zeggen dat je niet tevreden bent van brugge maar dat je wel heel veel vertrouwen hebt in haar. Dat je eigenlijk wil samenwerken met Jette omdat die gekent zijn voor een uitstekend labo te hebben.
Ben ervan overtuigd dat ze u daarin wel zal bijstaan hoor.
Of Decleer samenwerkt met andere gynecologen weet ik eigenlijk niet echt.

marie1981
Berichten: 412
Lid geworden op: 6 oktober 2011, 9:40

Bericht door marie1981 » 14 februari 2013, 17:08

Ik heb eigenlijk niet veel uitleg bij mijn vertrek gegeven. Gewoon vertrokken uit het ferti-centrum daar (brugge).

En toen ik de eerste keer zwanger was (icsi decleer) en dus terug ging naar isabel desmet heb ik haar gezegd dat de werking van 'sint-jan' niet echt paste bij mij. Elke keer een andere dokter, geen vast afspraak uur voor de echo... En het onzeker worden dat het na die pogingen nog niets was...

En dat begreep die helemaal hoor! Het feit dat ik terug bij haar ging voor mijn zwangerschap was toch het teken dat ik veel vertrouwen in haar had! Maar niet op vlak van ferti...

TOen ik na mijn bevalling bij haar nog op controle ging (6weken erna); wou ze zelfs -indien ik wou- de echo's doen en samenwerken met Decleer!!! Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan (als je zwanger wordt bij een dokter wil je niet veranderen; ik woon echter dicht bij haar privé-praktijk; het had dus wel 'handig' geweest... Zeker met al een kleine baby in huis...).
Enfin, om een lang verhaal kort te maken, decleer en desmet komen supergoed overeen (zij is vol lof over hem en ik moest van hem steeds véle véle groetjes aan haar doen).

Belangrijke achtergrondinfo me dunkt want dat is zeker niet bij alle dokters zo!!!

Maar ze was dus ook heel blij toen ze me nu recent (alweer én zo snel) terug zag!!

Dr. Decleer doet inderdaad altijd een kijkoperatie. Ik keek er tegenop maar het valt allemaal goed mee; en vrij snel erna krijg je duidelijk zicht op wat je allemaal moet doen, wat er allemaal mis is (;-)) en dan start je met de poging...

(een vriendin van mij die mee veranderd was van brugge naar aalter bleek toch last te hebben van endometriose; zij heeft toen van decleer eerst een zoladex kuur moeten volgen. Daarna was ze ook bij de eerste ivf poging bij decleer zwanger!).

Enfin, decleer is ook geen god; ik (en een vriendin van mij) hebben het daar echt getroffen, maar het kan zijn dat het ook daar niet direct lukt he!

In mijn ogen was -voor mij- de hormonale ondersteuning na de tp van groot belang en sowieso ook de manier van stimuleren eigenlijk... Een heel persoonlijke aanpak; hij heeft geen schrik om aan te passen, af te wijken van 'het standaard protocol'...

Ik hoop dat je je keuze kun maken; wij hebben hier ook ontzettend lang getwijfeld over het hoe en het wat; maar nu zijn we -uiteraard- overgelukkig dat we de stap gezet hebben!!

Bij vragen; shoot!

En bedankt voor de lieve wensen!! Ik hoop zo dat je kinderwens ook mag uitkomen! Zo'n slopende periode!!!

marie1981
Berichten: 412
Lid geworden op: 6 oktober 2011, 9:40

Bericht door marie1981 » 14 februari 2013, 17:17

Wat het dossier betreft; je moet een papier vragen (weet niet meer juist aan wie; ik had dat op het secretariaat aangevraagd van crg); dat volledig invullen en ondertekend terugsturen. Dan krijg je je volledig dossier met de post thuis opgestuurd.

Maar; bij decleer heeft dat niet zoveel zin; hij heeft dat dossier met moeite bekeken (uiteraard wel geluisterd en ingekeken he); maar gezien hij toch sowieso een kijkoperatie doet....

En mijn man zijn zaad is héél slecht; dat heeft hij zelfs niet meer laten controleren (ik alleen was ook al reden genoeg voor ivf; in het labo bij de pick-up zagen ze dan effectief het 'slechte' staal van mijn man en werd het dus sowieso icsi)...

Tober
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 februari 2011, 14:47

Bericht door Tober » 15 februari 2013, 14:10

Dr Vandenweghe in Heilig Hart Ziekenhuis Roeselare. Duidelijke communicatie! En ze gaat er voor. :wink:

maui78
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 maart 2012, 10:25

Bericht door maui78 » 19 februari 2013, 8:47

Marie,
hartelijk dank voor de uitleg, ik heb er veel aan dank u wel!
Vanavond afspraak bij Dr. decleer ben benieuwd maar heb toch ook wel schrik, misschien gaat hij ook niet weten wat te doen bij mij...
Ik heb wel geen zin in nog een operatie, dat is dan al de derde in een jaar tijd, dan heb je er even genoeg van...Ik weet dat alles ok is vanbinnen, baarmoeder, eierstokken, juist 1 endo cyste op mijn rechtereierstok...
Nu ja we gaan zien wat hij zegt...
De smet is nu uit verlof, en had haar een mail gestuurd met de situatie, nog steeds geen mail teruggehad, en een mens blijft maar wachten in onzekerheid he...Het verwondert me wel dat ze het niet erg vond dat je veranderd was van ziekenhuis. Nu ja ik zie wel wat ze zegt he...Oh je woont in Sint andries, ik woonde vroeger in Assebroek.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten