Wie kan zich hierin terugvinden en is toch zwanger geworden?

ICSI Forum
Plaats reactie
Mollietje
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 januari 2008, 20:02

Wie kan zich hierin terugvinden en is toch zwanger geworden?

Bericht door Mollietje » 29 januari 2008, 20:08

Zal mss in het kort proberen mijn verhaal te vertellen want hier is al heel wat aan voorafgegaan. Ben 29, en zijn al 3.5 jaar aan het proberen om zwanger te worden. Na een jaar op controle geweest in Jette en een aantal testen ondergaan, hieruit bleek onverklaarbare onvruchtbaarheid. Een tweetal IUI pogingen waar toch na een tijdje te voorschijn kwam dat ik leed aan endometriose. Operatie gehad in maart 2006 + achteraf nog 3 IUI's. Dan zijn we ten rade gegaan bij een andere arts omdat we toch een 2de opinie wilden. Toen is er een cyste vastgesteld, 3 maanden de pil genomen + achteraf natuurlijke pogingen met ondersteuning van Clomid omdat volgens de gynaecoloog geen IUI nodig was omdat er geen spermaproblemen waren bij mij vriend. Toch de beslissing om met IVf te beginnen ism de gynaecoloog en Edith Cavell. Begonnen met Menopur + Suprefact, bleek dat alles maar traag op gang kwam, dus hebben we veel langer + meer Menopur (hoge factuur dus!) moeten spuiten. Toch een Pick-up gehad waaruit achteraf bleek dat er een deel eitjes al te oud waren en andere niet rijp genoeg, dus geen bevruchting mogelijk. Dit was een heel zware teleurstelling aangezien dit ons veel meer geld had gekost dan vooraf aangekondigd en dan hadden we toch tenminste een terugplaatsing verwacht. Een tijdje zitten tobben en dan toch besloten om terug naar Jette te gaan. Eind september vorig jaar op gesprek geweest en nu beginnen we er terug aan. Gisteren op controle geweest dag 11 en Puregon en Orgalutran hebben ook niet aangeslaan, heb maar een follikel die groot genoeg is dus kreeg ik te horen dat de icsi poging niet doorgaat en we wel morgen moeten gaan voor een inseminatiepoging. Heb niet zoveel hoop op deze poging maar ja we zullen wel zien.

Wie heeft ook problemen gehad met het aanslaan van de medicatie en is toch achteraf zwanger geworden?

Ik begin stilletjes aan te wanhopen :cry:

Mollietje

AB
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:08

ik was ook zo iemand

Bericht door AB » 1 juni 2008, 11:27

Hallo

Ik was ook een zeer low responder op medicatie.
Ik heb ook eerst menopur + suprefact geprobeerd, daarna Gonal F en op het laatste Puregon en daarna terug op menopur.
Ik denk dat ik in totaal een 6 keer stimulatie heb gedaan en er is maar 2 keer een PU geweest van telkens 1 follikel / eicel....
Ik ben ook wel in behandeling geweest met accupuncturist die de kwaliteit van de eicellen kan verbeteren. Voordat we aan onze poging in maart zouden beginnen stelde ik vast... dat ik zwanger was.. op natuurlijke wijze.. en dit na 4 jaar (waarvan bijna 2 jaar in behandeling voor IVF en op het einde ICSI).
Dus, hou de moed erin, ook al lijkt dit soms enorm moeilijk.
Succes

Nala80
Berichten: 124
Lid geworden op: 17 juni 2008, 17:25

Re: ik was ook zo iemand

Bericht door Nala80 » 18 juni 2008, 10:58

AB schreef:Voordat we aan onze poging in maart zouden beginnen stelde ik vast... dat ik zwanger was.. op natuurlijke wijze.. en dit na 4 jaar (waarvan bijna 2 jaar in behandeling voor IVF en op het einde ICSI).
Wat leuk nieuws :-) Proficiat! Dat geeft uiteraard ook goede moed voor anderen die al een tijdje aan het proberen zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 37 gasten