IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ellietje » 29 januari 2018, 18:42

Oh, super dat alles goed gaat! Zal wel een hele opluchting zijn.
Ga je dan voltijds blijven werken voorlopig?
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

TashSil
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 november 2017, 13:15

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TashSil » 29 januari 2018, 20:01

Nee, ik heb nu 2 weken rust gekregen. Nog mensen die niet zo goed tegen het licht van de tv kunnen?🙂 kwaaltjes zoals misselijkheid, hoofdpijn en pijnlijke borsten zijn zeker aanwezig!😬

Elle01
Berichten: 161
Lid geworden op: 27 augustus 2016, 19:00

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Elle01 » 30 januari 2018, 20:09

Dag dames,

Hier zijn de wachtweken sinds gisteren officieel voorbij, met helaas een negatief resultaat (tp cryo1). Ik belde vandaag Karlien op, en nadat ze mijn dossier besproken had met Prof. De Vos belde ze terug om te zeggen dat ik na mijn bloeding deze week opnieuw mag starten met IVM. Ofja, om te beginnen eerst een maandje de pil.
Ik viel eigenlijk achterover.. zo snel al! Maar goed, we gaan er weer voor hè. 😊

Ik zag de vraag rond heropstart hier ook verschijnen.. Voor de tp van onze cryo zijn wij eerst op gesprek geweest bij De Vos en volgde er een bloedafname om toxo en cmv uit te sluiten. Van zodra ik nadien ongesteld werd (toevallig 7d later), mocht ik starten met utro en progynova. Drie weken en één bloedafname/echo later was de tp al. Zonder veel begeleiding..
Wat een verschil met het effectieve IVMtraject met verse terugplaatsing die zoveel persoonlijker was.
Heeft nog iemand die ervaring?

Ellietje, ik las dat je hoge startwaarden hebt. Bij mijn dochtertje (ook IVM, van de 1e x raak) begon ik met <830. Eventjes gedacht aan een tweeling, maar uiteindelijk toch 'maar' eentje. Hoge waarden zijn een heel goed teken heeft Linde mij toen verzekerd. En voila, het resultaat ligt te slapen in haar bedje.
Spannend wel! Hoeveel embryo's kreeg je teruggeplaatst?
Juni '17: Een prachtige dochter! (IVM)

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ellietje » 2 februari 2018, 14:08

Spijtig dat het een negatief resultaat was maar wel positief dat je snel terug mag beginnen. Knop terug omdraaien en er weer volledig voor gaan. Ik duim mee voor een positief resultaat! :wink:

Ik heb onlangs contact gehad met Karlien en ze heeft het met dr. De Vos besproken en ik mag gewoon binnenkort, van zodra we weer willen beginnen, een afspraak maken voor een bloedname en a.h.v. die resultaten wordt dan beslist wanneer de TP zal gebeuren. We hebben er nog twee ingevroren dus heb gevraagd of we ze meteen alletwee teruggeplaatst zouden mogen krijgen maar dat zou bij de bloedname pas beslist worden.

Heeft iemand hier al twee embryo’s laten terugplaatsen?

Ze sprak aan de telefoon ook steeds over overleg met dr. De Vos maar da’s helemaal mijn arts niet? Ik ben het nu vergeten te vragen maar is dr. De Vos nu ‘hoofd’ van IVM of zo? Normaal gezien werd ik opgevolgd door dr. Blockeel...
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ellietje » 2 februari 2018, 14:14

Elle01 schreef:
30 januari 2018, 20:09
Ellietje, ik las dat je hoge startwaarden hebt. Bij mijn dochtertje (ook IVM, van de 1e x raak) begon ik met <830. Eventjes gedacht aan een tweeling, maar uiteindelijk toch 'maar' eentje. Hoge waarden zijn een heel goed teken heeft Linde mij toen verzekerd. En voila, het resultaat ligt te slapen in haar bedje.
Spannend wel! Hoeveel embryo's kreeg je teruggeplaatst?
Ik denk dat je me verwart met TashSil. :wink:
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

TashSil
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 november 2017, 13:15

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TashSil » 4 februari 2018, 19:09

Hoi, ik heb er 2 laten terugplaatsen en momenteel zwanger van eentje, ik had een hcg waarde van 702 op 4w. En het is eentje 😊 .
Vandaag ben ik 9w. Nog altijd voorzichtig hoor maar toch al heel blij😍. Ze zeggen als je er 2 laat terugplaatsen dat ze elkaar helpen, bepaalde stoffen zouden dan vrijkomen. Nu ja.. we hebben er eentje.❤️🤗

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 7 februari 2018, 8:52

Hey iedereen!

Gisteren de laatste pil genomen :) Eindelijk!
We kunnen er binnenkort dus weer invliegen!

@Kaatje, hoe is het met jou ondertussen? Je hebt ondertussen waarschijnlijk al een mooi buikje :)

@molly27, alles goed met jou? Hebben jullie al een datum om terug te herbeginnen?
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door molly27 » 8 februari 2018, 15:55

Wij hebben beslist om pas midden april terug te gaan voor de laatste cryo van de eerste IVM. Normaal mocht dat een maandje vroeger maar ik wil eerst nog 100% kunnen genieten van onze 3daagse vakantie in de Efteling. Als ik nergens op mag is dat niet fijn voor de kinderen en ik wil niet dat mijn wens hun plezier in de weg staat.
Maar het wachten is moeilijk 😁. Eerste maand pil zit er hier ook op, maandstonden waren wel vreemd 🤔.

Do veel succes met de nieuwe poging!!

Ellietje: dr De Vos is idd hoofd IVM, alles gaat via hem. Ik wilde eerst ook bij blockeel gaan na veel lovende woorden uit mijn omgeving maar de mevr van de afspraken zei dat alles toch eerst via De Vos gaat dus dat die omweg dan niet efficiënt is. Ik ben dan maar direct naar dokter De Vos gegaan en totaal nog geen spijt van gehad.

Kaatje85
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 10:56

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Kaatje85 » 9 februari 2018, 17:59

Hallo allemaal!

Tashsil: een dikke proficiat! Blij te horen dat de zwangerschap goed verloopt!

Ellietje: ik was ook patiënt van dr Blockeel maar eens je de ivm weg inslaan is het blijkbaar dr Devos die de opvolging doet. Hij nam ook steeds beslissingen over het vervolg van mijn behandeling en ik heb de man nooit ontmoet! Maar blijkbaar werkt het wel want intussen ben ik bijna 18 weken ver!

Do: ik ben zo blij om te horen dat jullie weer bijna kunnen starten! Hopelijk verloopt alles deze keer perfect! Ik duim in elk geval! Ik heb al wel een buikje maar tenzij ik iets spannend aan heb is er nog niet zoveel te zien. Ben ook nog niets bijgekomen in gewicht, maar volgens mijn gynaecoloog is dat allemaal ok.

Molly: groot gelijk om eerst nog even te genieten van vakantie en er dan volop weer voor te gaan! Dat heb ik ook gedaan en die ontspanning heeft me toen ontzettend deugd gedaan! Het kruipt toch allemaal niet in je koude kleren e..

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ellietje » 10 februari 2018, 16:19

Ah ok, dat verklaart veel. :) Mochten we tijdens onze behandelingen nog eens op gesprek moeten komen, dan vraag ik misschien best ineens een overplaatsing naar dr. De Vos.

En proficiat, trouwens, Kaatje! :wink:
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 14 februari 2018, 10:30

Dag iedereen!

@Molly27: Dat zou inderdaad niet zo leuk zijn voor de kinderen als je nergens op mag in de efteling! Ja het wachten is moeilijk :D maar zo kan je nog wat extra genieten voor je er weer aan begint! En de efteling is echt heel leuk :P
Oei wat was er dan zo vreemd aan?

Ik ben gisteren voor de eerste keer terug op controle geweest. Alles was heel goed en ik mocht gisteren direct starten met oestrogel smeren! Wij zijn dus officieel weer vertrokken :D 23/02 moet ik terug naar daar om te checken of mijn baarmoederslijmvlies dik genoeg is, als dat OK is plannen ze een terugplaatsing in.

Karlien had mij gisteren ook laten weten dat de 2 embryo's die we nog in de vriezer hebben zitten blastocystes zijn en dus van heel goede kwaliteit omdat ze al verder zijn gedeeld. Nu hopen dat er effectief 1tje blijft zitten en er niets mis mee is!

Kaatje, dat is echt super goed, nog niets van gewicht bijgekomen! Dan valt jouw buikje echt nog niet op, het zal wel komen natuurlijk :D Dan kan je nog even al je gewone kleren aandoen!
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door molly27 » 15 februari 2018, 9:19

DO ik vond het vreemd dat het bloedverlies heel miniem was, ik had veel verwacht. Nu ineens de eerste dagen van mijn tweede pilstrip wat bruinverlies. Het lijkt nog steeds in de war ook al was mijn bloed ok. Hoe waren jouw eerste maandstonden? Ook anders?
Ik had zelf 6 blastocysten van super kwaliteit. Ik ging sowieso zwanger zijn en geen nieuwe pickup nodig hebben wisten ze mij te zeggen in het begin. Ik vond dat toen al heel gevaarlijk om dat te zeggen en kijk nu maar....
Veel succes alvast bij de volgende poging en smeren maar! 😊

Wow KAATJE al 18w ondertussen. De tijd vliegt als je er zelf niet instaat. Die kilootjes en dat buikje komen er snel aan hoor. Na 20w gaat het snel, zeker als je ook regelmatig die schopjes krijgt, zalig gewoon! Geniet maar van die wonderlijke tijd.

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 16 februari 2018, 11:59

Molly27,

Ik heb ook niet zoveel bloedverlies gehad. Wel een 6tal dagen bloedverlies maar heel onregelmatig. Een ganse dag bijna niks en dan plots 's avonds wat bloedverlies, dan weer uren niks en dan terug wat. Zal wel normaal zijn zeker! Dinsdag zag alles er bij mij toch goed uit :D Dat heb ik ook altijd, ik denk dat de pil die ze mij hebben voorgeschreven echt wel te licht is voor mij, ik heb ook altijd tussenbloedingen en bruinverlies tussendoor.

Oh amai, zo veel! Dat is inderdaad gevaarlijk om zoiets te zeggen! Je weet nooit! De embryo's mogen dan van topkwaliteit zijn, de rest moet ook meewerken natuurlijk en er kan dan nog zoveel mis gaan (dat weten we ondertussen maar al te goed :( )

Jaja zeker smeren maar :lol: Bedankt!
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Kaatje85
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 oktober 2017, 10:56

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Kaatje85 » 26 februari 2018, 9:29

Hey Do!

Heb je al een datum voor de terugplaatsing? Of is het intussen misschien al gebeurd? Spannend! Ik duim alvast!

Xxx

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 26 februari 2018, 10:01

Hey Kaatje,

Donderdag krijg ik normaal gezien een terugplaatsing! Nu hopen op een goeie ontdooiing van ons embryo! De spannende weken komen er weer aan :D

Groetjes
Do
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten