IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 17 mei 2018, 17:26

Gebruiken jullie ook allemaal gynositol ?

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 17 mei 2018, 18:48

Hey Tulpje,

Welkom bij het IVM-clubje! Spijtig genoeg wilt dat ook zeggen dat het minder goed lukt om zwanger te worden. Maar dat is dus bij iedereen hier zo. Lucht je hart hier maar als je het nodig hebt & laat al de botte reacties achter je. Mensen weten spijtig genoeg niet beter.

Ik hoop dat het je snel resultaat mag bieden.
Bij mij is 2 jaar geleden ook PCOS vast gesteld. Clomid hielp de eerste ronde. Na elke verhoging tot 200mg deed het niets meer en dan ben ik doorverwezen naar fertiliteit en het is mijn huisarts die Jette had aangeraden. Er komt veel op je af he die eerste afspraken. Binnenkort gaat alles wel meer duidelijk zijn eenmaal je er effectief met bezig bent.
De PU viel heel goed mee. Ik had enkel last van de verdoving achteraf maar dat heb ik altijd. De bloednaes en echo’s laat ik altijd in Jette doen. De TP’s zijn bij mij de eerste keren heel pijnlijk geweest maar dat komt door een vernauwing. De laatste keer ging het dan wel weer heel vlot. Mijn eerste TP was een verse. Die was negatief. De tweede was van een cryotje en dat was positief maar op 21w zijn onze zoontjes geboren en overleden.
Wij zijn nu terug bezig en het laatste embryotje van de 3 van de eerste PU was eind april teruggeplaatst maar negatief. Morgen start ik met de stimulatie voor de nieuwe pick up.

Ik wist trouwens niet dat er geen verse tp’s meer waren.
Dat zal dan terwijl ook de reden zijn dat jij geen verse kreeg, Do?

Molly, probeer zoveel mogelijk te genieten! Zolang ze zelf niets zeggen van minder goede waardes zou ik me proberen geen zorgen te maken. Al weet ik zelf heel goed dat dat niet simpel is. Zolang je hcg en progesteron goed is ziet het er heel goed uit, toch? Trek je niets aan van die reactie van monitoring. Genieten, genieten, genieten van dat kleine wondertje 😊.
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 17 mei 2018, 20:21

Oei vergeten 🙈...

Molly, wie is ‘de resident’? Kan je dan kiezen wie een TP doet?

En Tulpje, ik neem geen gynostil. Waarvoor neem je dat? :-)
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 18 mei 2018, 9:39

Hey iedereen!

Wow zoveel berichtjes al :D Ik had even tijd nodig om alles te lezen.

Ja echt frustrerend! Haha ja veel kans dat Murphy er wel voor zorgt dat ze dit weekend komen! Maar dan kunnen we toch eindelijk herstarten! Ik was al van plan om even pauze te nemen in juli voor als we op vakantie gaan maar ik zou toch graag nog 1 poging ervoor willen doen...

Ik ga niet altijd langs bij Karlien, meestal krijg ik alle info via telefoon en ondertussen weten we toch al hoe alles gaat. Ja voor een nieuwe PU wel voor de medicatie en voor mijn eerste cryo ook om het schema uit te leggen.

Molly, ik ben blij om te horen dat je bloedafname goed is! 500 is toch wel nog meer dan voldoende als de minimum 150 is! De mini Molly :D doet het goed!!! Goh ja dat je het niet los laat is helemaal normaal! Sowieso tot 12 weken gaat het wel wat stressen zijn! Trek je er toch maar wat aan op dat het tot nu toe allemaal wel goed gaat!! Ja bij de monitoring zijn ze altijd wel wat koel. Ik begrijp ook wel dat ze mensen niet teveel hoop willen geven maar zo een antwoord maakt het dan alleen maar erger! Ik zou er mij niet te druk in maken, volgens mij zijn ze tegen iedereen wel redelijk koel op de monitoring! Nog een weekje en je hebt je eerst echo, ik duim super hard mee dat er een hartje te zien is!!!! Mini Molly gaat dat goed doen :wink:

Noesh, oeioei dan heb jij daar echt nog meer last van als ik :D Ik geraak tot thuis en daar val ik dan in de zetel in slaap voor een paar uur. Na een PU ben ik echt alleen nog maar goed om de rest van de dag in de zetel te hangen.

Het zal volgende week een spannende week worden voor de meesten hier! Ik duim voor iedereen super hard mee! Dat alles heeeeel goed mag verlopen!

Ellietje, Oh daarmee dus dat ze maar 1tje hebben terug geplaatst! Een verse TP zal dan waarschijnlijk niet meetellen (vind ik wel wat vreemd). Wel goed hé dat de twee resterende embryo's van de hoogste kwaliteit zijn!
Nee, ik moet nog bellen. Ik ga wachten tot dinsdag, als mijn menstruatie er dan nog niet is doorgekomen kan ik ook direct eens vragen of dat wel normaal is, dan is het 3 weken na mijn PU.

Dag TulpjeT, Welkom bij de PCOS-club. Ik denk dat we hier allemaal wat hetzelfde probleem hebben. Ik ben ook eerst begonnen met clomid en menopur in een ander ziekenhuis. Werkte totaal niet bij mij dus zijn we naar Jette gegaan. Na mijn eerste IVM-poging was ik direct zwanger maar miskraam op 7 weken. Mijn 2 pogingen erna waren telkens negatief. Nu heb ik mijn 2de PU gehad en is het even afwachten bij ons.

In het begin is alle info wel wat overweldigend maar maak je niet te veel zorgen. Opvolging in Jette is echt goed en alles zal wel snel duidelijk worden eens je echt begint. IVM is echt een super goede oplossing voor PCOS dus dat komt wel goed! Ik ben echt super tevreden in Jette!
Tussen de terugplaatsingen zit meestal niet zoveel tijd, ze proberen alles goed op elkaar te laten volgen in Jette. Mijn eerste PU was helemaal niet pijnlijk, mijn 2de wel, mijn rechtereierstok sprong altijd weg maar het valt wel mee hoor!

De slaagkansen weet ik niet zo goed bij IVM, de meesten hier zijn allemaal vrij snel zwanger geraakt na IVM dus dat is wel positief. In Jette weten ze echt waarmee ze bezig zijn! Gynositol neem ik ook niet.

Oh echt geen verse TP's meer? Ja dat zou wel goed kunnen dat ik daarmee een freeze-all gehad heb. Heel spijtig maar niks aan te doen!

Heel veel succes!!!
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 18 mei 2018, 12:02

Veel succes allemaal volgende week!

Ik dacht dat de reden van geen verse tp is dat er een grotere slaagkans is indien ze eerst de baarmoeder kunnen voorbereiden...

Gek dat niemand gynositol neemt, ik ben blijkbaar ook insulineresistent door pco en neem nu gynositol om te helpen met mijn suikerwaarden. Pr. Devos had mij ook aangeraden om af te vallen en koolhydraten te vermijden... maar misschien ben ik een speciaal geval hierin 😄

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 18 mei 2018, 13:37

TulpjeT,

Ik moet ook gynositol nemen 2x per dag een zakje. Amai, ik had het duidelijk niet goed door de eerste keer, vergeet ook altijd de naam van die zakjes :lol: Met je laatste berichtje had ik het eindelijk door!

Ik ben nog niet insulineresistent maar ze raden mij ook wel aan om wat meer koolhydraten te vermijden. Na het stoppen van de pil ben ik toch wel een paar kg aangekomen door pcos. Echt ambetant, ik eet nu altijd koolhydraat arm brood en probeer 's avonds ook wat meer groenten te eten in plaats van rijst enz.
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 18 mei 2018, 15:35

Dag dames,

Die gynostil is dan zoiets als metformine dan?
Dat heeft ook met insulinewaardes te maken...

Do, ik vind het een beetje raar eerlijk gezegd dat je moet wachten op je regels... ik heb deze ochtend een gesprek gehad met Karlien & na de pu krijg ik een nieuwe datum om mijn bloedwaarden na te kijken. Ze zei dat ik door die pu niet ga merken dat ik mijn regels krijg doordat ik dan gewoon nog lijk te bloeden van de pu en dat het rond die datum van bloedname terug kan gestart worden met de oestrogel etc...

Mss moet je het maar al eens navragen of het kan dat je nog steeds je regels niet hebt...

Ik start morgen met de menopur. Bij deze weet ik ook dat prof devos het wil doen na alles wat we hebben meegemaakt... Vind ik echt super van hen & hem dat ze hier aan denken! :-)
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ellietje » 18 mei 2018, 15:49

Metformine? Oh ja, dat heb ik ook een tijdje genomen toen ik nog in het UZA behandeld werd. Wat een vreselijke pillen!
Het zou toen ook helpen met afvallen en met de insulinewaarden terug in orde te brengen - heb er zelf weinig tot niets van gemerkt. Het was pas toen ik met Clomid en al die andere troep ben gestopt en toen ik naar Jette ben gegaan dat ik terug naar mijn pre-fertiliteitsgewicht ben gegaan (-16kg). :o :)

Tip: suikervrij eten en koolhydraatarm eten. En met suiker bedoel ik dan enkel de geraffineerde suikers, die heb je toch nergens voor nodig.
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

molly27
Berichten: 848
Lid geworden op: 23 september 2009, 14:30

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door molly27 » 18 mei 2018, 16:34

Mijn vrees is werkelijkheid geworden.
Gisteren.op het werk kreeg ik een miskraam, een collega bracht mij naar Jette waar het miskraam zich in alle hevigheid heeft verdergezet. Op de echo zagen ze het vruchtje net aan de baarmoederhals zitten en 's avonds ben ik dat verloren.
Naast dit verdriet moet ik ook verwerken dat mijn echtgenoot geen verdere behandeling meer wil.
Ik ben op en letterlijk en figuurlijk leeg. De tranen blijven komen.

Hier stopt alles voor mij...

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 18 mei 2018, 19:04

Molly, wat een verschrikkelijk nieuws! Ik vind het zo erg voor jullie! En je bloedafname was goed en dan loopt het toch nog zo snel mis. Niet te begrijpen!

Heel veel sterkte!

Zou je graag nog een poging doen hierna? Jullie kunnen even terug rust nemen en het eventueel binnenkort nog eens bespreken om toch nog een poging te doen als je dat graag wil. Het is natuurlijk verschrikkelijk zwaar om opnieuw een miskraam te moeten verwerken. Echt heel veel sterkte!

Oh echt Noesh? Dat hebben ze tegen mij echt niks van gezegd! Bij mij heeft Karlien wel niet gebeld met de resultaten enz. Het was enkel de verpleegster na de PU dat gezegd had dat we moesten wachten. Ok, dan ga ik dinsdag toch echt wel eens bellen om te vragen hoe her zit! Ja na mijn PU heb ik nog enkele dagen bloed verloren dus waarschijnlijk waren ze dat en door de PCOS krijg ik ze nu dan terug niet meer veronderstel ik. Merci voor de info! Ik zou nog lang kunnen wachten zo...
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 18 mei 2018, 19:07

Molly,

Ik weet niet wat te zeggen...
Dit is niet het nieuws dat iemand hier verwachtte.
Ik vind zo zo zoooo erg voor je! Ik hoop dat je veel steun kan vinden bij vrienden en familie. Dit is verschrikkelijk.
Misschien is het voor je man eventjes te veel nu om dit ook weer te moeten verwerken en is misschien een pauze genoeg om binnenkort weer sterker dan ooit terug te starten...

Geef dit verdriet nu alle tijd die je nodig hebt. Roepen, schreeuwen, tieren, huilen,.. alles wat momenteel maar goed voelt om te doen. Het is meer dan ok dat je zo verdrietig bent.

Heel veel sterkte.
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 18 mei 2018, 19:12

Do,

Ja idd, toen ze dat vertelde ging ik meteen aan jou denken omdat jij zo aan het wachten bent...
Maandag is Karlien ook daar, ik heb een afspraak bij haar na de echo voor de pu. Of ze telefonisch bereikbaar is weet ik niet. Maar vond dat ik je dat eventjes moest zeggen. Het draait uiteindelijk rond de tp’s & zo kan je idd nog heel lang wachten met die PCOS 😕.

Ellie,

Ja metformine.. ik heb het 3 weken genomen en dan ben ik gestopt. Ik kreeg er enorme buikpijn van & snapte dus dat je er zou van afvallen. Het blijkt ook pas te werken na een aantal maanden dus. En noodzakelijk zal het niet zijn want ik ben ook zo zwanger geworden.
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ellietje » 19 mei 2018, 15:09

Molly, da’s verschrikkelijk nieuws... :( Ik weet dat er nu waarschijnlijk niets is dat we kunnen zeggen om je te troosten, maar ik hoop dat jij en je man de komende tijd de ruimte zullen vinden om dit een plaats te geven.
Heel veel sterkte!
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 19 mei 2018, 20:17

Hey iedereen,

Vraagje... ik weet het niet meer hoe het vorige keer was. Is al een jaar geleden sinds de vorige pu.
Ik heb net mijn eerste menopur inspuiting gezet.
3 dagen 1x 225iu dacht ik... maar het is maar menopur 600iu of is de laatste dag iets minder? Anders kom ik toch niet toe?
Ik zie maandag Karlien nog voor de laatste inspuiting maar maak me toch een beetje zorgen.


Groetjes,
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

DO86
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 september 2017, 11:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DO86 » 20 mei 2018, 21:54

Hey Noesh,

Ik ga morgen eens bellen naar Karlien!

Ja als ik mij goed herinner moet je 2 dagen 225 spuiten om 20u en de derde dag 150 om 14u! Dus je bent goed bezig :D
IVM 1 -> zwanger (miskraam 7w)
IVM 1.1 -> negatief
IVM 1.2 -> negatief
IVM 2 -> 2 embryo's overleven ontdooiing niet
IVF 1 -> zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten