IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 13 juli 2018, 16:17

Chiara,

Het hangt er idd af van bms en bloedwaarden, maar ze zeggen direct tijdens de echo of tijd is of niet.

Geniet nog van de relaxe periode, nu moet je je nog nergens zorgen om maken en kan je gewoon uitkijken naar de tp :)

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 13 juli 2018, 16:30

Hey Tulpje,

Wat een goed nieuws toch. Nu ben je meteen wat geruster ook he! Mijn moeder heeft vroeger ook 2 miskramen gehad door progesteron te kort.
De derde keer moest ze ook spuiten zetten
& tadaaa: hier ben ik :D.
Dat gaat je zeker helpen. Ik duim voor de volgende bloedname!

Ja, het moet echt gewoon voor dat kleine wondertje! Daar doen we alles voor he :-).

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 16 juli 2018, 11:47

Net telefoontje gehad van Brussel, hcg waarden mooi doorgestegen naar ongeveer 3500 (meer dan verdubbelt per 48u) en progesteron mooi gestegen volgens hen. Was zo blij dat ik de waarde vergeten vragen ben, maar volgens mij zijn de spuitjes hun werk aan het doen dus ga me daar geen zorgen meer over maken.

Wat een opluchting!!

Echo gepland op 1 augustus en voor me gerust te stellen mag ik volgende week nog eens bloed laten trekken :)

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 16 juli 2018, 13:09

Hey Tulpje,

Wat een goed nieuws! Ben super blij voor je!
Ja kan gaan uitkijken naar de echo! 😍
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ellietje » 16 juli 2018, 13:10

Tulpje, da’s geweldig nieuws! Zal wel een geruststelling zijn, nu nog geduldig proberen af te wachten tot 1 augustus. :wink:

Ik heb net een weekje vakantie achter de rug en tel af tot onze 12 weken-echo deze donderdag. Nu al die kwaaltjes weg zijn, voel ik me eigenlijk helemaal niet zwanger. Behalve dat ik toch een kleine welving begin te zien aan mijn buik. :o Enfin, afwachten tot donderdag. Ben benieuwd of de gynae ons dan het geslacht al zal kunnen zeggen.

Heel veel succes aan al de rest nog!
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 16 juli 2018, 15:02

Hey Ellietje,

Zo een weekje vakantie zal wel deugd gedaan hebben.
Een buikje zal nu stilletjes aan beginnen. Bij mij begon het rond 10w een ietsje beetje maar ze waren natuurlijk met z’n twee. En als ik gewoon een los bloesje aandeed zag niemand het niet & anders leek ik gewoon wat gezwollen.

Op deze echo zal het nog wat te vroeg zijn, vrees ik :D.
Bij ons op 13w heeeeeel moeilijk. Wij wisten het met de nipt test. Ik wist het daarvoor ook al. Mijn instinct zei meteen: jongens! En toen de gynaecoloog zei dat ze iets zag maar niet zeker was, kon dat alleen maar betekenen dat er ‘iets’ te zien was ;-). Bij meisjes zou dat het geval niet geweest zijn :-).

12w echo is prachtig. Ineens lijken ze al zooo groot dan:-).
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 16 juli 2018, 15:26

Hey Noesh,

Nu heb ik inderdaad iets om naar uit te kijken :)

Klaar voor morgen?

Dag Ellietje,

Je bent dan officieel uit de onzekere periode, super!
En ik denk dat je moet genieten van de kwaaltjes vrije
periode, wie weet hoe lang het duurt ;)

Veel succes met de echo en hopelijk weet je toch al iets van geslacht. Heb je al een bepaald gevoel richting jongen of meisje?

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 16 juli 2018, 18:28

Ja, ik ben er klaar voor!
Het is de 3e poging sinds de geboorte van onze zoontjes.
Hopelijk derde keer goede keer!

Ik hoop zo op een plakkertje & een positieve test.
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 16 juli 2018, 18:31

Ik hoop met je mee!
Je maakt alvast een goede start deze keer he, hopelijk is het een voorteken!

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ellietje » 17 juli 2018, 11:01

Noesh, enorm veel succes vandaag! Ik hoop mee op een plakkertje en op zorgeloze wachtweken. :wink:

Tulpje, nee, nog niet echt een gevoel qua geslacht. Alhoewel, mijn man en ik spreken nogal vaak in de hij-vorm dus misschien is dat onbewust ons voorgevoel? Of misschien hoop ik stiekem eerder op een jongetje? Ik ben zelf nooit een meisje meisje geweest dus ik zou niet weten wat ik met een dochter zou moeten aanvangen. :D Al heb ik al wel enkele keren gedroomd dat we een dochter kregen... Enfin, het is echt een onnozel cliché maar o zo waar; zolang het kindje maar gezond is. :)
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 17 juli 2018, 14:19

Dankjewel Tulpje & Ellietje!

We zitten geduldig te wachten in de wachtzaal.
17/7/2017 allereerste TP
17/7/2018 nieuwe TP
En dan hebben nog nummertje E17! Dat kan toch niet meer misgaan he ;-).
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Ellietje » 17 juli 2018, 16:48

Het staat in de sterren geschreven dat dat allemaal geluksbrengers zijn! :D :wink:
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 17 juli 2018, 17:33

Precies voorbestemd Noesh!

Ik hoop zo hard met je mee, het is je zo gegund!
Hoe was het nu eigenlijk afgelopen met de embryo's, waren ze nu per 2 ingevroren?

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 17 juli 2018, 21:49

Hey Ellietje,

Ik hoop het zo! Ik had voor de eerste keer van de 5 tp’s is een Nederlandstalige dokter. Dokter Schutyser, zij is ook resident dus heel ervaren in TP’s. Ze heeft me zelfs een echo meegegeven waarop je het witte stipje kan zien. Misschien hopelijk wel de eerste van vele die nog mogen komen. Ze heeft de hele tijd gebabbeld over het afgelopen weekend en tips gegeven om zoveel mogelijk met andere dingen bezig te zijn. Manlief was blij om eens alles te kunnen verstaan. Al zat hij gewoon goed te kijken of het allemaal goed was ;-). Ik weet nog bij de tp van onze zoontjes dat er toen een dokter is moeten komen omdat ze niet tot aan mijn bm raakte en toen als we buiten kwamen zei hij: nu heeft een dokter het gedaan! Ik heb het gezien, dat gaat blijven zitten! En het was ook zo. & nu als we buiten kwamen was dat ook weer het eerste dat hij zei. Ik weet niet wie er het meest mee bezig is & stressie is, hoor:D.

Dag Tulpje,

Bedankt! Ja, het kwam weer ter sprake met het overlopen van ons aantal embryo’s. De dokter vroeg meteen waarom het niet mocht dus ons verhaal gedaan. Was echt wel een super lieve dokter. De embryoloog zei wel niet veel. Enkel dat het embryootje nu 4dagen oud is maar niets over de kwaliteit. Maar wss door dat het meteen daarna ging over de embryo’s die samen ingevroren zijn.

Ik heb het vorige week met Karlien besproken. Ze zei dat we er in principe twee mogen laten terugplaatsen nav ons aantal TP’s. Maar ik zei dat ik dat een hele moeilijke keuze vond en dat ik die keuze aan Prof Devos wou overlaten. Hij zei duidelijk: nee! Ik ben er niet kwaad om. Ik wil deze keer een zwangerschap waarbij ik me niet nog extra zorgen moet maken. Laat staan tijdens die wachtweken als ik weet dat er twee zijn teruggeplaatst.. Als het dan positief is & nog moeten afwachten tot aan de echo of ze beide zijn blijven plakken & wat dan... Ik & mijn man kunnen dat geen tweede keer meer aan. Dat zei de dokter ook dat dat niet aan te kunnen is als dat nog eens zou voorvallen.

Goh & sinds onze TP’s na onze zwangerschappen gokken we altijd bij de tp welk geslacht het embryootje deze keer zou hebben. Als het mislukt is weten we dat natuurlijk nooit maar deze keer hebben we het beide op meisje gezet. Haha, gek he: “Als het nu lukt, voel ik dat het een meisje gaat zijn”. Niet dat het uitmaakt. :D

Chiaravb,

Hoe is jou controle vandaag geweest?
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Eve1987
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 april 2017, 17:15

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Eve1987 » 18 juli 2018, 13:50

Noesh schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hey Ellietje,

Ik hoop het zo! Ik had voor de eerste keer van de 5 tp’s is een Nederlandstalige dokter. Dokter Schutyser, zij is ook resident dus heel ervaren in TP’s. Ze heeft me zelfs een echo meegegeven waarop je het witte stipje kan zien. Misschien hopelijk wel de eerste van vele die nog mogen komen. Ze heeft de hele tijd gebabbeld over het afgelopen weekend en tips gegeven om zoveel mogelijk met andere dingen bezig te zijn. Manlief was blij om eens alles te kunnen verstaan. Al zat hij gewoon goed te kijken of het allemaal goed was ;-). Ik weet nog bij de tp van onze zoontjes dat er toen een dokter is moeten komen omdat ze niet tot aan mijn bm raakte en toen als we buiten kwamen zei hij: nu heeft een dokter het gedaan! Ik heb het gezien, dat gaat blijven zitten! En het was ook zo. & nu als we buiten kwamen was dat ook weer het eerste dat hij zei. Ik weet niet wie er het meest mee bezig is & stressie is, hoor:D.

Dag Tulpje,

Bedankt! Ja, het kwam weer ter sprake met het overlopen van ons aantal embryo’s. De dokter vroeg meteen waarom het niet mocht dus ons verhaal gedaan. Was echt wel een super lieve dokter. De embryoloog zei wel niet veel. Enkel dat het embryootje nu 4dagen oud is maar niets over de kwaliteit. Maar wss door dat het meteen daarna ging over de embryo’s die samen ingevroren zijn.

Ik heb het vorige week met Karlien besproken. Ze zei dat we er in principe twee mogen laten terugplaatsen nav ons aantal TP’s. Maar ik zei dat ik dat een hele moeilijke keuze vond en dat ik die keuze aan Prof Devos wou overlaten. Hij zei duidelijk: nee! Ik ben er niet kwaad om. Ik wil deze keer een zwangerschap waarbij ik me niet nog extra zorgen moet maken. Laat staan tijdens die wachtweken als ik weet dat er twee zijn teruggeplaatst.. Als het dan positief is & nog moeten afwachten tot aan de echo of ze beide zijn blijven plakken & wat dan... Ik & mijn man kunnen dat geen tweede keer meer aan. Dat zei de dokter ook dat dat niet aan te kunnen is als dat nog eens zou voorvallen.

Goh & sinds onze TP’s na onze zwangerschappen gokken we altijd bij de tp welk geslacht het embryootje deze keer zou hebben. Als het mislukt is weten we dat natuurlijk nooit maar deze keer hebben we het beide op meisje gezet. Haha, gek he: “Als het nu lukt, voel ik dat het een meisje gaat zijn”. Niet dat het uitmaakt. :D

Chiaravb,

Hoe is jou controle vandaag geweest?
Hey Noesh,
1 september 2017 hadden wij onze 2de terugplaatsing van onze eerste ICSI-poging! Het was dr Schutyser die de terugplaatsing deed! Ik weet nog dat ik me zo op mijn gemak voelde bij haar! We vertelden tijdens de tp dat we de volgende nacht vertrokken op huwelijkreis, dat we de 26ste augustus namelijk gehuwd waren! Ze gaf ons de gouden raad om echt te genieten op onze huwelijksreis, om geen zwangerschapstest mee te nemen en gewoon alles daar te doen dat we wilden doen (het enige waar ik een beetje moest mee opletten was alcohol). Tijdens de tp kregen we ook 'de eerste echo mee'! Op reis hebben we toen haar raad gevolgd! De ochtend van thuiskomt deed ik een test (moest normaal die dag naar Jette voor bloedafnamen, maar we hadden besloten om dat pas de dag erna te doen en eerst uit te slapen), ik kon me toen toch echt niet meer inhouden! Wat bleek, ik was zwanger! Ondertussen is onze kleine meid bijna 10 weken!! Nu achteraf vind ik die 'eerste echo' zo waardevol!!

Groetjes Eve
05/16: stop pil
06/17: ICSI 1 --> neg
08/17: ICSI 1.1 --> tp 01/09 --> positieve test 13/09 --> dochter geboren 12/05/2018
10/18: ICSI 1.2 --> tp 16/10 --> positieve test 22/10 --> zoon geboren 24/06/2019

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten