IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 13 augustus 2018, 15:58

Hoi,

Ze hebben net gebeld van DM, terugplaatsing is gepland volgende dinsdag, spannend!! Wel vervelend om mijn patiënten die dan al gepland stonden weer te moeten afzeggen..
Heb je enig idee tussen welke uren dat meestal is? Is dit soms na 17u?
Moh, nog niet gehoord van een portaal, kan iedereen daar op?

Noesh, heel veel succes voor jou morgen!! En probeer in de wachtweken inderdaad maar je gedachten te verzetten, anders lijkt het eindeloos lang te duren..
Tulpje, woops da's minder dat je je niet goed voelt, maar 't is voor een goed doel hé :D !

Groetjes,
Silke
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 13 augustus 2018, 17:18

Hey Silke,

Super dat je je datum hebt gekregen, het aftellen kan beginnen!

Ze bellen meestal rond de middag of de terugplaatsing doorgaat en ik denk dat de terugplaatsingen wel altijd tussen half 2 en 4u plaatsvinden. Ik denk dat het afhangt van het ontdooiproces.

Er is een portaal voor patiënten op de site van uz Brussel, daar kan je al je afspraken zien en facturen etc. Iedereen kan een account aanmaken :)

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 13 augustus 2018, 17:53

Dag Tulpje,

Super, dankjewel voor de info!
Haha, aftellen durf ik nog niet, dan moet ik ineens doordoen tot de zwangerschapstest, da's mij net iets te lang ;-).
Nog even een praktische vraag: moet je je rustig houden de dag van de terugplaatsing (voor en na)? En de dagen nadien?
Wat met eten en drinken van alcohol? In Brugge gaven ze hier eigenlijk weinig info over..
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 13 augustus 2018, 18:16

Hey Silke,

Super nieuws! Dan hebben we beide iets om naar uit te kijken en hopelijk hebben we beide plakkertjes.
Stress is sowieso een negatieve factor krijg ik altijd te horen dus ik probeer zoveel mogelijk bezig te blijven vanaf de TP. Werk, uitstapjes, kleurboek voor volwassenen;-),...

En inderdaad zoals Tulpje al zei: ze bellen meestal tussen 11u & 12u met de melding welk uur je daar moet zijn en bij mij is dat al altijd rond 13u30 14u30 geweest.
Ik ga altijd werken tot ze bellen en dan vertrek ik. Maar bij jou zal dat sowieso veel moeilijk liggen.

TulpjeT,
Bedankt! Wij hopen er ook zo enorm op.

Groetjes,
Anoesjka
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 13 augustus 2018, 18:38

Hey Silke,

Ik had het hier ook eens gevraagd voor mijn terugplaatsing en toen werd mij verteld dat zwaar tillen of heffen wordt afgeraden, alsook hete baden en sauna's. Voor de rest heb ik de avond van de terugplaatsing nog gedanst en voor de rest mij rustig gehouden maar de dingen die je gewoon bent mogen normaal wel.

Alcohol wordt sterk afgeraden, er worden natuurlijk ook vrouwen zwanger die drinken maar in jette zeiden ze altijd tegen mij dat ik geen alcohol mocht drinken.
En eten is afhankelijk of je immuun bent voor toxo of niet, het gezond eten is altijd goed maar heeft in het begin niet zoveel invloed omdat je geen rechtstreekse band hebt met de embryo maar let wel op voor toxo. Zonde mocht je zwanger zijn en je dan besmet wordt met toxo.

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 13 augustus 2018, 19:05

Tegen mij hebben ze altijd gezegd: geen hete baden en voor de rest mag je alles doen :D.
Ik heb tijdens de poging dat ik zwanger was van onze zoontjes alles maar dan ook echt alles gewoon gedaan. Ik drink niet en rook niet maar voor de rest heb ik werk waar ik vaak moet heffen en onze relatie ging ook gewoon verder om het zo te zeggen :shock:

Het eten mag je eigenlijk ook gewoon doen maar vanaf je effectief zwanger bent zeggen ze je of het nog mag of niet. Ik was voor niets immuun dus vanaf toen geen americain meer & wat oppassen voor kleine kindjes maar ben toen ook op babybezoek geweest.
Maar ik geef toe: ik let nu wel op mijn eten tijdens de tp. Voor de rest doe ik wat ik wil. Ik ga woensdag weer naar Phantasialand en mag gewoon overal in behalve in dingen die je laten ‘stressen’ omdat het te spannend zou zijn. Dus geen grenzen verleggen.

Vrouwen niet in de fertiliteit raken ook gewoon zwanger. Onlangs zag ik eentje in een bubbelbad zitten op instagram, dan dacht ik: en ik mag dat niet? :D
Zij worden ook gewoon zwanger door de dagelijkse dingen verder te zetten. Ontspan, relax en ga door met de dagelijkse dingen. Het helpt. Maar het ie niet makkelijk.
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 14 augustus 2018, 10:17

Veel succes vandaag Noesh, hopelijk is het snel aan jou ;)

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 14 augustus 2018, 13:45

Hey TulpjeT,

Bedankt! Ik had al om10u30 telefoon van DM. Afspraak om 13u45 dus hier zitten we te wachten. Wel super druk op de baan maar gelukkig goed op tijd vertrokken. Afrit Jette was iets gebeurt en op de ring is een auto ingereden op de auto achter ons waar iets verder ook al iets gebeurt was en zo was het een op éénstapeling van autopech & accidenten.
Gelukkig was die auto niet verder in onze gereden want dan waren we nog niet hier geweest.

Hopelijk blijft dit een plakkertje! We zijn nr E7 en het is nu aan E5. Het is weer bijna zover 🤗
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 14 augustus 2018, 18:05

En Noesh, alles goed gegaan vandaag?

Hier echt een off day. Net berichtje gekregen van collega dat ze 3 maanden zwanger is, natuurlijk is het haar gegund maar direct schiet het idee in mijn hoofd: als het nu misloopt, gaat het nog extra confronterend zijn op het werk.. Ik wou dat de tijd wat sneller vooruit ging en ik al wat meer zekerheid had..

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 14 augustus 2018, 18:39

Hey TulpjeT,

Alles is heel goed gegaan. Vlotte TP. Top embryootje dat heel goed aan het delen was. De embryoloog zei dat het er heel goed uitziet! Het is te hopen seg :D.

Oh maar Tulpje, je bent zoooo goed op weg naar een wondermooie baby! Je moet je zeker niet laten neerhalen door zo’n nieuws. Denk maar: ik ook maar ik zeg het gewoon nog lekker niet, nah! :D
Alles gaat wel blijven goed gaan met zo’n goed hartslagje. Ook jij bent bijna aan de 12w en je word goed en snel opgevolgd. Ik snap dat je schrik hebt voor een miskraam maar je moet echt ten volle genieten. Net zoals zij. Voor je het weet ben je al bevallen;-).

Wanneer mag je teruggaan naar de gyn?
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 14 augustus 2018, 19:07

Hey Noesh, goed nieuws he zeg! Leuk dat ze je al wat info geven over het embryootje, dat geeft toch al een hoopvol gevoel he :D we duimen voor die lente-baby hé, stel je voor wat een luxe het zou zijn om net in de zomermaanden verlof te hebben :) en zomer babykleertjes zijn de schattigste :D

Ik weet ook niet waarom maar vind het zo moeilijk altijd, dit jaar 2 collega's zwanger die amper 2/3 maand hebben moeten proberen en dan doet het toch altijd beetje pijn.. Door het hele proces zal ik nooit zo onbezorgd zijn als hen.. En ik vind het altijd zo pijnlijk dat, ondanks ze het weten van mij en hoe moeilijk ik het ermee hebben, ze altijd zo tactloos het nieuws vertellen en dan ook elke week erover praten.

Ik mag volgende week vrijdag toch op controle, dan ben ik officieel 10 weken 2 dagen en volgens echo's 10 weken en 4 dagen, dan zouden ze toch al moeten zien of alles goed gaat lopen of niet veronderstel ik? Heb jammer genoeg de fout begaan om op fora te beginnen lezen over vrouwen die toch nog een miskraam kregen na een goede echo, niet zo slim :roll:

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 14 augustus 2018, 20:09

Ja, was wel fijn. Hele lieve embryologe!
Inderdaad, als het nu lukt zal ik zoooo blij zijn maar het zal ook wel moeilijk zijn hoor. Dan loop ik op 2 weken na gelijk met onze vorige zwangerschap.. Dan ga ik wss veel sneller gaan vergelijken met data en mss emotioneel ook niet heel makkelijk. Al zal het wel troost geven op de dagen dat ik afscheid van hen moest nemen. Pff, we willen het zo graag he!

Ik begrijp het. Een collega van mij begint soms ook over een vriendin van haar: kijk hoe rond ze is! Ze moet bijna bevallen en dan een foto! En ze weet dan dat ik net weer een negatieve test heb gehad. Trek je er niets van aan. Zo weet je wat je van die mensen hebt... en probeer je te focussen op goed kanten. Het gaat echt meer goed dan fout. Ik weet het, ik ben het voorbeeld van hoe het kan gaan maar die kans dat je zoiets mee maakt is heel klein hoor. Geloof in jezelf en in die kleine baby in je buik. In jou buik groeit nu een klein jongetje of meisje dat binnenkort in jou armen mag liggen. Als het je troost mag geven: op 10w vroeg ik aan mijn gynaecoloog hoe groot de kans was dat het nog mis kon gaan en zei antwoordde dat de kans echt super klein was na goede echo en hartslagjes en die heb je steeds gehad.
Dus heb vertrouwen & geniet. Stel als het misloopt ga je ook spijt hebben dat je niet genoten hebt. Dat kindje en jij verdient nu al alle aandacht :-).

Zijn er mensen in je omgeving die al iets weten? Dat je kan genieten met hen erbij en die je kunnen opvangen als het nodig is? Waar we natuurlijk niet van uit gaan!! :-)

Ik duim elke dag voor jullie allemaal!

Groetjes,
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 14 augustus 2018, 21:32

Wauw Noesh, het is weer zover voor jou :D Leuk als de embryoloog al zegt dat het een goedje is hé! Nu weer 2 spannende weken..

Tulpje, nog even afwachten en dan is het jouw beurt om het goeie nieuws te vertellen 😊. Ik begrijp de bezorgdheid, zeker na de lange zware weg die je al hebt afgelegd. Maar probeer inderdaad te genieten, die 9 maanden zullen zo voorbij vliegen..

Laat ons hopen dat augustus voor ons allen geluk mag brengen!

Groetjes,
Silke
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 16 augustus 2018, 11:03

Hey Silke91,

Ja is wel leuk. Maar de vorige 3 waren ook toppertjes dus het is gewoon weer heel lang afwachten. Die 12dagen lijken echt weer zo lang te duren.
Ik merk dat ik het ook wel lastig heb met de zenuwen. Probeer om alles van me af te zetten maar dat is toch zo moeilijk.

Groetjes,
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

TulpjeT
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 mei 2018, 8:28

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door TulpjeT » 16 augustus 2018, 11:44

Hey Noesh,

Ik heb het al aan mijn moeder verteld, ze wist toch al het gehele traject (is meegeweest voor mijn pick-up). Maar ik heb altijd het gevoel dat niemand het begrijpt als ze niet hetzelfde meemaken.

Ik begrijp dat je het wachten moeilijk vindt, ik zou gewoon zoveel mogelijk leuke dingen plannen. Ik heb dat ook gedaan tijdens mijn wachtweken. Ben je niet gisteren naar phantasialand geweest?

We zullen samen wat aftellen ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten