IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DBJ » 13 september 2020, 8:03

Tina87 schreef:
11 september 2020, 14:18
Hallo,

Hier is het ondertussen echt begonnen.
Woensdag heb ik mijn eerste IVM-pick-up gehad.

De rechtse eierstok ging erg vlot en voelde ik amper iets van. De linkse was echter echt wel pijnlijk. Dr. Devos is erbij geroepen en die zei dat hij erg moeilijk lag en ze het, indien er een volgende keer komt, onder narcose gaan doen.
Ben ik wel opgelucht om.
Linde kwam me daarna op de kamer nog even vertellen hoeveel eicellen er werden weggenomen en het zijn er 31.
Blijkbaar al wel een goed getal, maar nu start de afvalrace zei ze.
Ik ben zoooo benieuwd, ik wil eigenlijk vandaag al bellen maar dat heeft waarschijnlijk nog niet veel zin.
Ze ging me zelf maandag bellen, dan kon ze me meedelen hoeveel embryo's er werden ingevroren.
Ik vind dit al spannend. :) En dan moeten de echte wachtweken nog komen.

Ik hoop dat er nog mensen op dit moment met IVM bezig zijn en mee willen schrijven.
Ik vind zo weinig ervaringen online en het is toch fijn om er af en toe eens over te kunnen babbelen/schrijven.
Ik had er denk ik 29 waarvan er 4 zijn overgebleven. Tijdens het rijpingsproces vallen er toch heel wat af. Veel succes!

Tina87
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 februari 2020, 13:54

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Tina87 » 14 september 2020, 22:01

Vandaag het telefoontje gehad.
Er zouden van de 31 eicellen 13 gerijpt zijn (wat wel minder is dan ik dacht, ze spraken van 50-60%).
Er zijn er dan 7 bevrucht geraakt en daar zijn 3 embryo's van ingevroren.
Dus op zich niet slecht zei ze, maar stiekem had ik toch gehoopt dat het er meer waren.
Maar nu maar hopen dat hier een goeike tussen zit. :)

Volgende week bloedname en echo en dan zou ik mogen starten met oestrogel.

Evitjee
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 september 2019, 17:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Evitjee » 14 september 2020, 22:38

Tina87 schreef:
14 september 2020, 22:01
Vandaag het telefoontje gehad.
Er zouden van de 31 eicellen 13 gerijpt zijn (wat wel minder is dan ik dacht, ze spraken van 50-60%).
Er zijn er dan 7 bevrucht geraakt en daar zijn 3 embryo's van ingevroren.
Dus op zich niet slecht zei ze, maar stiekem had ik toch gehoopt dat het er meer waren.
Maar nu maar hopen dat hier een goeike tussen zit. :)

Volgende week bloedname en echo en dan zou ik mogen starten met oestrogel.
Ja, ik begrijp je gevoel wel als je 31 eicellen hebt hoop je natuurlijk op meer in had er ook maar 4 van de 38, ma bekijk het positief je hebt nu drie goeie kansen om zwanger te worden. Veel succes, ik duim met je mee

Tina87
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 februari 2020, 13:54

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Tina87 » 16 september 2020, 22:37

Ik vraag me eigenlijk nog af waarom ik een week moet wachten voor bloedname.
Linde heeft me afgelopen maandag gebeld en de echo+bloedname is ingepland volgende maandag.
Ik was op werk tijdens de telefoon dus niet verder gevraagd maar ik had eigenlijk verwacht dat ik direct de volgende dag mocht starten.
Waarom die week ertussen, weten jullie dat?

Ik ben zo ongeduldig van aard, dit traject stelt mijn geduld serieus op de proef. :)

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DBJ » 18 september 2020, 10:05

Evitjee schreef:
18 augustus 2020, 20:22
DBJ schreef:
18 augustus 2020, 19:53
Evitjee schreef:
18 augustus 2020, 18:58


Alles was gelukkig weer goed. Nu moet ik 18 augustus terug gaan voor de 20 weken echo. Ben dan eigenlijk al 22 weken. Dus op naar de volgende echo
Oh gelukkig! Ik denk dat je je vergist hebt van datum :-)
Begint jouw buikje ook goed te groeien?
Oeps ja ik bedoel 18 september.
Ja nu begint het mooi bol te worden. Maar ik begin nu ook soms wel last te krijgen van mijn rug.
Mijn moederkoek licht ook blijkbaar naar voor dus bij mij zal het iets langer duren voor ik die kleine pruts zal voelen.
Begint je het bij jou ook wa te zien nu?
Hopelijk vandaag opnieuw een mooie echo. Begin je al iets te voelen?

Evitjee
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 september 2019, 17:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Evitjee » 19 september 2020, 11:24

DBJ schreef:
18 september 2020, 10:05
Evitjee schreef:
18 augustus 2020, 20:22
DBJ schreef:
18 augustus 2020, 19:53


Oh gelukkig! Ik denk dat je je vergist hebt van datum :-)
Begint jouw buikje ook goed te groeien?
Oeps ja ik bedoel 18 september.
Ja nu begint het mooi bol te worden. Maar ik begin nu ook soms wel last te krijgen van mijn rug.
Mijn moederkoek licht ook blijkbaar naar voor dus bij mij zal het iets langer duren voor ik die kleine pruts zal voelen.
Begint je het bij jou ook wa te zien nu?
Hopelijk vandaag opnieuw een mooie echo. Begin je al iets te voelen?
Ja alles was in orde en voel nu wel al regelmatig lichte bewegingetjes. Hoe gaat het met jou?

DBJ
Berichten: 256
Lid geworden op: 11 april 2019, 17:20

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door DBJ » 19 september 2020, 15:34

Evitjee schreef:
19 september 2020, 11:24
DBJ schreef:
18 september 2020, 10:05
Evitjee schreef:
18 augustus 2020, 20:22


Oeps ja ik bedoel 18 september.
Ja nu begint het mooi bol te worden. Maar ik begin nu ook soms wel last te krijgen van mijn rug.
Mijn moederkoek licht ook blijkbaar naar voor dus bij mij zal het iets langer duren voor ik die kleine pruts zal voelen.
Begint je het bij jou ook wa te zien nu?
Hopelijk vandaag opnieuw een mooie echo. Begin je al iets te voelen?
Ja alles was in orde en voel nu wel al regelmatig lichte bewegingetjes. Hoe gaat het met jou?
Oh leuk eh. Ik moet maandag op controle, heb soms wel wat buikpijn maar ons kindje is heel actief. Dat belooft 🙈

Evitjee
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 september 2019, 17:13

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Evitjee » 19 september 2020, 21:18

DBJ schreef:
19 september 2020, 15:34
Evitjee schreef:
19 september 2020, 11:24
DBJ schreef:
18 september 2020, 10:05


Hopelijk vandaag opnieuw een mooie echo. Begin je al iets te voelen?
Ja alles was in orde en voel nu wel al regelmatig lichte bewegingetjes. Hoe gaat het met jou?
Oh leuk eh. Ik moet maandag op controle, heb soms wel wat buikpijn maar ons kindje is heel actief. Dat belooft 🙈
Ja heb ik soms ook. Ons kindje is blijkbaar ook wel heel actief al voel il da ni altijd even goed omdat mijn moederkoek vooraan licht. Blijft toch spannend he die controles.

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 22 september 2020, 12:35

Silke91 schreef:
27 juli 2020, 22:05
Hey iedereen,

Ook ik start binnenkort terug met ivm voor een 2de kindje 😊 Heb nu een zalig zoontje van 9 maanden 😍.
Ik heb op 24 augustus een (fysieke) afspraak bij prof Devos, blijkbaar willen ze dan ook al bloed trekken. Daarna komt nog een telefonische afspraak. Wij hebben nog 3 embryo's in de vriezer, dus hopelijk komt daar toch een baby'tje uit 😁.

@Dbj en @Evitjee wat mooi dat het bij jullie alsnog spontaan gelukt is!

@Noesh proficiat met je dochtertje! Wij hebben hier nog even samen geschreven toen ik pas gestart was met ivm. Veel succes voor baby 2! Laat je weten hoe het gesprek met de professor was?

Groetjes,
Silke
Hey Silke,

Wanneer mag jij nu opstarten? Jij hebt jou gesprek in augustus gehad zeker hè? :-)

Ik mag deze namiddag voor de opstart bloedname gaan.
Spannend wel weer want het begint nu officieel weer.. die weg naar nog een kindje :-)

Groetjes
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 26 september 2020, 14:36

Hey Noesh,

Wat spannend dat je opnieuw begonnen bent! Mocht jij dinsdag dan alweer starten met oestrogel? Wanneer eerste echo? 😊

Ikzelf ga op dinsdag 6 oktober bloed laten trekken voor opstart 😊 ik weet alleen helemaal niet meer hoeveel geduld ik dan moet hebben tot de tp. Hopelijk moet ik daar niet te lang op wachten.

Benieuwd of we deze keer snel een positieve test zullen hebben 🤞. Veel succes in elk geval!!

Veel liefs,
Silke
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 26 september 2020, 14:48

Hey Silke,

Ik ben dinsdagnamiddag pas kunnen gaan voor bloedname. Telefoon gekregen woensdag dat mijn waardes goed waren om te kunnen opstarten en donderdagochtend begonnen met de oestrogel.

5 oktober terug voor bloedname en echo. Ik hoop dat mijn lichaam een beetje beter meewerkt dan de vorige keren. Ik moet altijd nog eens terug gaan vooraleer ik een tp krijg :D.

Ben wel meteen mogen beginnen aan de hogere dosis die ik toen ook nodig had.

Ben benieuwd!

Ik hoop met je mee dat je snel kan opstarten! 🤗
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Jackeline
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 augustus 2019, 11:09

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Jackeline » 16 oktober 2020, 8:55

Hey allen, lieve lotgenoten,
Ook ik ben intussen al een jaar bezig met IVM in Jette, na doorverwijzing omdat ik bij een pick-up voor een IVF behandeling een (bijna) overstimulatie had. De eerste pick-up voor IVM resulteerde in 27 eicellen, waarvan er 9 gerijpt waren, en 2 mooie embryo's zijn ingevroren. De eerste terugplaatsing was negatief, de 2de was positief maar na een weekje bleek het terug negatief te zijn: ze noemen het biochemische zwangerschap. Wat een emotionele klap...
Op dat moment waren er in een tijdspanne van 2 weken, 4 vriendinnen (en mijn zus) die vertelden zwanger te zijn. Hun zeker gegund, maar het komt wel eventjes hard aan...
Op naar de volgende pick-up, die behoorlijk pijnlijk was want de linkse eierstok was heel moeilijk bereikbaar. De 'oogst' was dus heel wat minder, maar 5 eicellen, maar waar gelukkig wel 1 embryo het had gehaald. 2 weken geleden de terugplaatsing gehad, maar helaas negatief. Dus alweer een nieuwe pick-up op de planning, waar ze me onder volledige narcose zullen brengen. Ik duim voor een recordaantal! :)
Intussen al bijna 2 jaar bezig, en hoe hard je ook je best doet het denken niet teveel in te palmen, is er die constante onderhuidse onrust die je niet weg krijgt. Niet verwonderlijk, want bijna dagelijks neem je medicatie, moet je vaak naar echo/bloedafname of zit je in een stresserende wachttijd. Daarnaast nog dat coronavirus die heel je 'planning' onzeker maakt, en al voor een verplichte pauze gezorgd had.
Maar kijk, zolang we vooruit gaan, heb ik hoop dat het wel eens een keertje raak zal zijn. Geduld, geduld, en alles komt goed! Heel veel courage aan iedereen die op dezelfde rollercoaster zit! x

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 16 oktober 2020, 13:14

Hey,

Jackeline, wat een geduld moet jij hebben, amai. Ik duim mee dat bij de volgende poging een embryo zit dat blijft plakken!

Noesh, jij intussen al tp gehad? Ik ben benieuwd!

Ben zelf ook alweer even gel aan het smeren, maandag moet ik gaan voor bloed en echo dus hopelijk komende week of de week erna tp voor mij 😊.
Eind deze maand is het al de 1e verjaardag van mijn zoontje (ook een ivm-wondertje), tijd vliegt 😁!

Veel succes iedereen!
Liefs,
Silke
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Noesh
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 juni 2017, 18:04

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Noesh » 16 oktober 2020, 13:25

Heey Jacqueline,

Je hebt er al een parcours opzitten.
Hopelijk is er snel voor jou goed nieuws en een goede zwangerschap!


@silke91,
Hopelijk goed nieuws dan volgende week! :D
Dan ben je meteen mogen opstarten ook?

Ik heb vandaag een terugplaatsing gehad.
We hebben allemaal nogal gelachen want het embryootje vloog bij wijze van spreken uit de catheter in mijn baarmoeder. Dat beloofd een hevig baby’tje te worden als het lukt 😁.

Wel veel medicatie.. 2x utrogestan + 4x oestrogel smorgens. Smiddags inprosub injectie & savonds 2x utrogestan + oestrogel. Vanaf deze avond ook nog asaflow.

Ik voel het wel aan mijn lichaam dat het veel is. Maarja alles voor het goede doel. Ik ben ook wel heel rustig tegenover de andere keren. 28/10 bloedname & dan hopelijk mss zwanger 😍

Hihi, het vliegt nogal vooruit! Die eerste verjaardag is toch heel bijzonder hè. Ik heb nogal tranen, van geluk uiteraard, gelaten die dag 😁. Mijn dochtertje is sinds gisteren 18 maanden en dus officieel een peutertje. 😁
IVM 1.0 | PU (3)
IVM 1.2 | TP cryo - tweeling ♥ - 21w ⋆⋆
IVM 2.0 | PU (6)
IVM 2.3 | TP cryo - Dochtertje april ‘19🌈
IVM 2.4 | TP cryo - zwanger 🤰🏼 Juli 2021

Tina87
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 februari 2020, 13:54

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Tina87 » 16 oktober 2020, 19:32

Oeh Noesh, spannende tijd dan voor je.
Super dat je zo kalm bijft.

Silke, wij lopen dan ongeveer gelijk. Ik ben sinds 3 oktober aan het smeren. Gisteren echo gehad en volgende donderdag, 22/10, mijn eerste terugplaatsing. :)

Jackeline, je klinkt zo positief ondanks alles wat je al hebt doorstaan.
Die aankondigingen van dichte familie of vriendinnen komen hier ook altijd wel stevig binnen.
Weet je al wanneer je volgende pick-up zal zijn? Mijn eerste was ook erg pijnlijk en toen beloofde dr. Devos om de volgende onder narcose te doen. Dat luchtte wel op. Anders lag er voor mij meer druk op deze poging omdat ik een pick-up absoluut zou willen vermijden.
Ik hoop nog steeds dat een 2e pick-up niet nodig zal zijn maar het stelt me gerust dat die minder pijnlijk zal zijn. :)

Nu maar hopen dat Corona dit keer geen pauze verplicht.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten