IVM of in-vitro maturatie

Andere behandelingen forum.
Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 9 juni 2021, 16:41

Oh Lisa, da's geen leuk nieuws, na al dat wachten nog langer wachten :( hopelijk vrijdag positief nieuws!

Ik heb een hele dag in spanning gezeten, dus iets voor 16u uiteindelijk maar zelf gebeld. Ik kreeg goed nieuws :D hcg staat op 423, progesteron wel maar op 7,9 dus daar moet ik wel extra medicatie voor nemen. Volgende week nieuwe bloedafname :D
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 11 juni 2021, 12:50

@Lisa veel succes vandaag! Laat je iets weten als je het resultaat krijgt?
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

LisaVD
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 februari 2021, 10:21

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door LisaVD » 11 juni 2021, 17:45

Oh proficiat Silke, wat een zaaalig nieuws!

Bij mij steeg het HCG helaas niet voldoende (van 93 naar 166 in 4 dagen tijd) dus ik moet stoppen met Oestrogel en Utrogestan. Dinsdag nieuwe bloed afname dan. Aangezien ik snel blauwe plekken heb wordt ook een bijkomende bloedtest gedaan (geen idee de welke?). Ik ben er heel droevig van. Ik wist dat dit kon gebeuren, maar had het onderschat. Nu ook schrik dat er miss een onderliggende reden is (endometriose, stollingsfactor) waardoor het niet gelukt is.

Kan ook tijdje duren voor HCG weer zakt en alvorens we dus tweede terugplaatsing kunnen organiseren.

Geen leuk nieuws om het weekend mee te beginnen dus πŸ’”..

Jackeline
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 augustus 2019, 11:09

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Jackeline » 23 juni 2021, 8:57

Waaw proficiat Silke!! Vanaf nu mag de geniet-modus voorzichtig aan! ;)

Lisa, ik leef met je mee... eerst positief nieuws, daarna het andere uiterste, je gevoelens worden naar alle kanten gekatapulteerd. En ook al weet je dat die kans er is, zoiets komt altijd hard aan. Geef het zeker wat tijd om te verteren en zoek opnieuw de drive om er weer voor te gaan. Het wil niet meteen zeggen dat er iets onderliggends is, uiteindelijk blijft zwanger worden altijd wat een kansspel. Als het wel zo zou zijn, is het goed dat het onderzocht wordt zodat ze de strategie kunnen aanpassen. Kop op!

Ik had toch ook even een zware week na de 5e terugplaatsing, zelfs als je een voorgevoel hebt komt die klap niet minder hard aan. Intussen heb ik vorige week een 6e terugplaatsing gehad, deze keer van een 5-dagen oud embryo. Hiervoor hebben ze wel 3 embryo's laten ontdooien, paar dagen laten groeien, en de beste teruggeplaatst. Dit zou mogelijks kunnen helpen, als er een probleem zou zijn in de eerste stappen na de terugplaatsing.
Hopelijk zit het geluk ons deze keer ook eens mee! Dat we allen Silke heel snel kunnen volgen! :-D

LisaVD
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 februari 2021, 10:21

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door LisaVD » 24 juni 2021, 13:18

Bedankt voor de aanmoedigende woorden Jackeline, doet deugd om te horen! Ze gaan nu eerst toch kijken voor endometriose voor we verder doen, er zijn blijkbaar toch wat indicaties..

Ik duim heel heel hard mee voor jouw nieuwe terugplaatsing! Ik snap dat het slopend moet zijn, zelf al had je een voorgevoel dat het negatief was. Al die ziekenhuisafspraken, die vriendinnen die zonder moeite zwanger vallen, het doet wat met een mens.

Dat het geluk deze keer aan jou kant mag zijn, je verdient het zo!! Fingers crossed voor dat perfect embryotje 🀞🀞

Jackeline
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 augustus 2019, 11:09

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Jackeline » 30 juni 2021, 15:21

Ooooh jawel, de bloedafname was positief! Maar wat waren die laatste dagen spannend, bijna niet uit te houden. :D
Hoewel ik eerder voorzichtig blij ben, en eerst de bloedafname van volgende week afwacht. Daar is het al eens een keertje misgelopen (biochemische zwangerschap), dus ben liever nog wat afwachtend enthousiast. Maar alvast een super start!

Lisa, hopelijk komt er snel meer duidelijkheid ivm een mogelijke endometriose. Echt heel veel vrouwen kampen hiermee, dus weten de dokters inmiddels wel hoe dit aan te pakken. Vooral je niet laten ontmoedigen, we duimen mee dat je snel naar die 2e terugplaatsing mag!

Silke, hoe gaat het met jou intussen?

Silke91
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 januari 2018, 13:33

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Silke91 » 1 juli 2021, 14:18

Hey Lisa en Jackeline,

@Lisa hopelijk snel bevestiging of uitsluiting van endometriose zodat je weer verder kan.

@Jackeline wauw top, proficiat met de positieve bloedafname! Ik duim dat alles goed blijft gaan!

Hier nogal een parcours opzitten. Heb 2 weken geleden bloedverlies gehad, gelukkig zag alles er op echo verder goed uit, ik moest sindsdien om de 3/4 dagen op echo om te zien of alles nog goed was. Dinsdag laatste bloedafname en echo gehad en kloppend hartje gezien en gehoord op 6w5d. Was helemaal in de wolken. Gisteren telefoon van Jette dat ik binnenkort mocht afbouwen met de medicatie. Maar dan ben ik gisteren in de late middag en avond weer veel bloed beginnen verliezen met vanmorgen de bevestiging dat het vruchtzakje weg is :( . Ik sta dus terug bij af.. Zo pijnlijk want we keken er al echt naar uit, hadden een uitgerekende datum, creche lag vast en toch.. Niet te bevatten..
Juli17 start project kids
IVF/ICSI 1-3 Brugge (jan-mei18) neg
IVM 1 (3 cryo's) | aug-nov18 neg
IVM 2 (6 cryo's) | feb19 zwanger, zoontje okt19😍😍
Restart aug20 voor een brusje
IVM 2 (nog 3 cryo's) | okt20-feb21 neg
IVM 3 (6 cryo's) | mei21

Jackeline
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 augustus 2019, 11:09

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Jackeline » 8 juli 2021, 20:08

Ooh Silke, dat meen je niet... Dat moet echt verschrikkelijk zijn, zo plots! Ik hoop dat je de moed en hoop er niet door verliest, want zoiets is allesbehalve snel vergeten. Dikke knuffel! xxx

LisaVD
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 februari 2021, 10:21

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door LisaVD » 15 juli 2021, 10:38

Oh Silke, mijn hart breekt voor jullie πŸ₯Ί. Hopelijk vinden jullie troost bij elkaar in deze moeilijke tijden en kunnen jullie snel heropstarten. Gaan ze onderzoeken doen of kan je verder doen? Ik weet hoe slopend die wachtperiodes zijn tussen behandelingen door. Gelukkig is het zomer en kunnen we gedachten toch een beetje verzetten met vakantie.

Bij mij doet het deugd om eens een ziekenhuis-pauze te hebben, maar tegelijkertijd voel ik me zo ongeduldig, zeker aangezien vriendinnen intussen wel zwanger kunnen worden, terwijl ik weer aan de pil zit. Het is echt een rollercoaster van emoties hΓ©.

Ik denk aan jullie !

LisaVD
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 februari 2021, 10:21

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door LisaVD » 15 juli 2021, 10:40

Proficiat Jackeline!! Hopelijk loopt alles goed en kan je mooi genieten van deze zomer en het wondertje in je buik πŸ₯°πŸ₯°

Jackeline
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 augustus 2019, 11:09

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Jackeline » 29 juli 2021, 17:19

Helaas... mijn eerste echo zag er niet goed uit, geen vruchtje, geen kloppend hartje. :cry: Kwam onverwacht, want ik was constant misselijk en vermoeid. Wat een teleurstelling, alweer!
Na een week (met nog steeds misselijkheid ed), nog geen menstruatie dus heb ik medicatie gekregen om een miskraam op te wekken. Wat een heftige periode! Maar de moed om de draad weer op te pikken is er nog steeds, en duimen voor meer geluk in de toekomst

LisaVD
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 februari 2021, 10:21

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door LisaVD » 31 juli 2021, 11:33

F
Laatst gewijzigd door LisaVD op 16 november 2021, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Taki
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 januari 2021, 18:09

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Taki » 3 oktober 2021, 13:47

Hello,

Zijn er nog dames bezig met ivm?

Ik begin hiermee midden oktober. Ik heb een eerste ivf cyclus achter de rug in een ander ziekenhuis (8 embryos die tot niets geleid hebben), en een tweede ivf poging gestart in Jette maar afgebroken aangezien ik onvoldoende reageerde.

Veel succes aan iedereen!

Tessa1993
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 januari 2022, 13:25

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Tessa1993 » 11 januari 2022, 14:36

Dag Iedereen,

Ik heb een eerste poging achter de rug en de test is positief ik ben momenteel 7 weken zwanger. Hiervoor moest ik estrogel gebruiken, utrogestan en dan duphaston. Dan ben ik ineens in een depressie gevallen en is eigenlijk begonnen na ik duphaston begon te gebruiken dan zijn we moeten overschakelen naar inprosub maar nog steeds voel ik me enorm depressief. Mag vanaf deze week beginnen afbouwen met de hormonen. Zouden deze klachten bijwerkingen kunnen zijn van de hormonen?

Tina87
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 februari 2020, 13:54

Re: IVM of in-vitro maturatie

Bericht door Tina87 » 6 mei 2022, 17:48

Welke ziekenhuizen bieden IVM aan?
Ik vind alleen info over Jette, kan dit?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten