Lage AMH Jette

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Tizianapiombo
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 april 2022, 22:09

Lage AMH Jette

Bericht door Tizianapiombo » 4 mei 2022, 21:51

Dag lieve mensen

In het kort
AMH waarde ik het Zol Genk laten bepalen:
Eerste 0,08 tijdens pil gebruik
Na 2 maanden opnieuw laten en was dit 0,64

AMH Anti-Muller.\(Roche\) 0,64 ng/ml 0,58 - 8,13

second opinion in Jette geweest en hebben ze opnieuw een labo gedaan
Amh Anti Muller 0,18 µg/L. 0,69-2,27

Is dit effectief ineens zo gedaald op paar maanden? Of is dat een andere berekening mits bij de µg/L en ng/ml staat…
Groetjes Tiziana

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Lage AMH Jette

Bericht door mich75 » 4 mei 2022, 22:59

Ng/ml is hetzelfde als μg/L.

Zelf had ik een amh van 0,58 in het ZOL en een klein jaar later was dit in Jette 1,21.

Ik ben er dus van overtuigd dat de waarde kan schommelen, ik denk in mijn geval dat het stressgerelateerd is.

Ik heb heel veel opgezocht en gelezen, maar ik ben volgens mij nooit tegengekomen dat het enorm kan schommelen, al denk ik dat het best zou kunnen en jij bewijst het.

Wat zegt Jette hiervan?

Tizianapiombo
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 april 2022, 22:09

Re: Lage AMH Jette

Bericht door Tizianapiombo » 5 mei 2022, 7:59

Oh oké wist niet dat dit hetzelfde was
In het Zol zeggen zeiden ze met een amh van 0,64= invriezen niet mogelijk/geen zin. >> beste kans op een kindje is nu ( ben nog alleenstaand)

Daarom second opinion in Jette gisteren want zijn toch zware beslissingen.
En daar zeiden ze met een AMH van 0,64 invriezen wel nog mogelijk en zeker proberen maar wel hoogste dosis hormonen en 3 a 4 keer doen, heel kostenplaatje als 1 hormonen kuur en pick up 3500€ kost en al weet dat 1 x niet voldoende gaat zijn.

Daar zag ik gisterenavond in mijn labo resultaten dan die 0,18 staan..
Ik weet niet als de dokter mij hiervoor ging bellen ja of nee( ze had nog gewoon een controle labo gedaan mits in februari ik pas een gehad had en ze ging ervan uit dat dit nog zelfde ging zijn en mits zij zei dat invriezen wel een optie met een AMH v 0,64 was en ik in juni consult bij de psychologe heb en vroedvrouw en dan in juli bij haar terug voor dan alles op te starten ivm invriezen.. maar nu mijn labo er niet zo goed uit ziet weet ik het niet 🙈

Weet niet als het gebruikelijk is in Jette als de patiënte zelf belt voor haar bloed resultaten 😅 ..

ElenLi
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 december 2021, 10:41

Re: Lage AMH Jette

Bericht door ElenLi » 6 september 2022, 18:29

Tizianapiombo schreef:
5 mei 2022, 7:59
Oh oké wist niet dat dit hetzelfde was
In het Zol zeggen zeiden ze met een amh van 0,64= invriezen niet mogelijk/geen zin. >> beste kans op een kindje is nu ( ben nog alleenstaand)

Daarom second opinion in Jette gisteren want zijn toch zware beslissingen.
En daar zeiden ze met een AMH van 0,64 invriezen wel nog mogelijk en zeker proberen maar wel hoogste dosis hormonen en 3 a 4 keer doen, heel kostenplaatje als 1 hormonen kuur en pick up 3500€ kost en al weet dat 1 x niet voldoende gaat zijn.

Daar zag ik gisterenavond in mijn labo resultaten dan die 0,18 staan..
Ik weet niet als de dokter mij hiervoor ging bellen ja of nee( ze had nog gewoon een controle labo gedaan mits in februari ik pas een gehad had en ze ging ervan uit dat dit nog zelfde ging zijn en mits zij zei dat invriezen wel een optie met een AMH v 0,64 was en ik in juni consult bij de psychologe heb en vroedvrouw en dan in juli bij haar terug voor dan alles op te starten ivm invriezen.. maar nu mijn labo er niet zo goed uit ziet weet ik het niet 🙈

Weet niet als het gebruikelijk is in Jette als de patiënte zelf belt voor haar bloed resultaten 😅 ..
Dag Tiziana

Ik heb al veel gelezen/gehoord over het ZOL en mijn conclusie is dat je in Jette betere resultaten zal behalen.
Dus ik denk dat je er wel goed aan hebt gedaan om de second opinion daar te doen.

Ik heb ook al vaak gelezen dat de AMH waarden schommelen afhankelijk van waar je in je cyclus zit. En dat dit niet het uitgangspunt mag zijn.

Wij zitten zelf ook in Jette, mijn vrouw haar AMH was ook 0,64 en we kregen vandaag telefoon van de dokter om alle resultaten te bespreken en zij zei zelf dat de waarde een vertrekpunt is en niet alles zegt, want op de echo waren er wel veel follikels te zien en dat het waarschijnlijk geen probleem zou geven, dat is afwachten natuurlijk. Want we moeten nog een hele wachtperiode door voor we kunnen beginnen. Volgende afspraak 3okt bij de counselor.

Ik begrijp absoluut je bezorgdheid, want het is niet niks.
Mijn vrouw en ik gaan onderlinge eiceldonatie doen. Want zij zelf wilt niet zwanger worden, maar we willen wel een kind wat echt van ons is. Maar je zegt 3500€ :O ?
Ons is gezegd dat hier een deel van vergoed zal worden.
Ik heb een soort van raming gekregen en als ik dat uittelde was het ongeveer 1900€ per poging. (Met zaadceldonor)

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Lage AMH Jette

Bericht door mich75 » 6 september 2022, 21:16

Bij Tiziana gaat het over eicellen invriezen en dus niet over ivf/icsi. Dit laatste wordt 6x grotendeels vergoed (tot 43 j) en eicellen invriezen moet je allemaal zelf bekostigen.

Wij zijn ook in Jette in behandeling geweest (met zaaddonor) en ons eigen aandeel was een pak lager. Ik denk niet dan wij aan €500 kwamen per poging.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

ElenLi
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 december 2021, 10:41

Re: Lage AMH Jette

Bericht door ElenLi » 6 september 2022, 22:16

mich75 schreef:
6 september 2022, 21:16
Bij Tiziana gaat het over eicellen invriezen en dus niet over ivf/icsi. Dit laatste wordt 6x grotendeels vergoed (tot 43 j) en eicellen invriezen moet je allemaal zelf bekostigen.

Wij zijn ook in Jette in behandeling geweest (met zaaddonor) en ons eigen aandeel was een pak lager. Ik denk niet dan wij aan €500 kwamen per poging.
Ooh oei ik had gelezen dat ze 3500€ per poging zou moeten gaan betalen. Dan bedoeld ze toch de medicatie en de punctie?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Lage AMH Jette

Bericht door mich75 » 6 september 2022, 23:04

Klopt, omdat dit niet wordt terugbetaald

De medicatie alleen al kan soms wel oplopen tot €2000 en meer en dit wordt terugbetaald bij ivf/icsi alsook de punctie en het labowerk. Er is een klein forfait + het remgeld dat je zelf moet betalen.

Als je je eicellen wil laten invriezen om later te gebruiken telt de terugbetaling niet.

Bij sommige hospitalisatieverzekeringen kan je ook nog een terugbetaling krijgen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten