Lotgenoten met endometriose gezocht

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
jessy
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 december 2007, 13:35

Bericht door jessy » 6 mei 2009, 20:07

Hoi Sunny,

Bij mij waren wel beide eileiders beschadigd maar net nog goed genoeg om te laten zitten en toen heeft Dr. Meuleman wel al gezegd dat het kwestie van tijd zou zijn dat deze eruit moeten. Dat was nog voor de operatie, toen zei ze nog: stel dat we beslissen om ze te laten zitten, sla mijne kop er dan niet af als je hier over een jaar ofzo terug zou staan om ze te laten verwijderen. Eigenlijk wel raar, toen dacht ik: het zal toch wel niet zeker! En ja, 1 jaar en 3 maanden nadien!!!! Maar het kon even goed nog 2 of 5 jaren geduurd hebben. Ze wou 1 of beide eileiders niet wegnemen omdat ze nog iets te goed waren, wel geen 100% meer maar toch. Zij kunnen natuurlijk niet op voorhand zien dat er vocht tussen het littekenweefsel zou komen vastzitten, laat staan dat ze er een datum op kunnen plakken. Maar plezant is het niet, zeker niet meer om mee te lachen. Maar je vraagt je wel af wat het volgende zou zijn. Ze houden je niet aan het lijntje, maar het voelt soms wel zo. Eerst moet het niet verwijderd worden, dan wel, eerst op natuurlijke wijze dan toch maar direct met KI starten en vervolgens IVF. Ik denk dat de dokters ook echt maand per maand kijken hoe het lichaam reageert. Soms denk ik te eindigen zonder eileiders en baarmoeder en zonder kinderen. soms ben ik ook zo kwaad dat ik denk dat ze beter alles er nu kunnen uithalen, dat zou me veel leed weer besparen. Maar acheraf weet je weer beter. Maar rooskleurig zie ik de toekomst niet in voor mij. Ik ben moe en kan me alleen nog bezig houden met wat er dinsdag gezegd zal worden. Hopelijk meer duidelijkheid en eerlijkheid.
Ik hoop echt dat het voor jullie allemaal anders zal uitdraaien. Na de operatie was de drang om zwanger te worden nog groter. Net zoals bij u. Ook omdat inderdaad alles nu weg was en er was nu niets meer dat nog in de weg zat, dus moest het wel lukken. Die babybezoekjes heb ik ook. Mijn broer, mijn schoonbroer, 2 vriendinnen, 2 collega's, collega zwanger, en 2 vriendinnen nog zwanger. Traantjes wegpinken doe ik dus ook zeer vaak. Het wordt echt moeilijker om jezelf daar over te zetten. En dan ga je toch maar op bezoek om de vriendschap en vrede te bewaren, maar je komt terug als een wrak.
Ik duim echt voor je zodat je spontaan zwanger kan geraken en ken genieten van een zeer gelukkige zwangerschap. En probeer positief te blijven en denk er vooral aan: ook al zijn er symptonen die hetzelfde lijken, daarom heeft nog niet iedereen hetzelfde. Ieder lichaam is anders.

Vicky,
Ik hoop dat je alternatieve geneeskunde helpt! Moet jij dan niet alle 6 maanden op controle gaan in Leuven? Ik krijg alle 6 maanden een brief met 2 afspraken:1 voor de echo en 1 voor dr. Meuleman.

Ik houd jullie natuurlijk wel op de hoogte dinsdag.

Groejes

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 7 mei 2009, 13:04

Goh Jessy ... pff...ik weet ff gewoon niet wat te zeggen. Ik hoop gewoon voor jou dat je zwanger wordt en wel snel!! Dat zou ook mij (en ook anderen op dit forum vermoed ik) helpen om alles positiever te zien. Ik heb er precies nood aan dat er eens iemand met endo, die geopereerd is, nu eindelijk komt zeggen dat ze zwanger is! Het begint te lijken of iedereen gewoon problemen blijft hebben. Jij, maar ook Vicky en Lady V met haar prolactine!
Ik ben nog maar 10 weken geleden geopereerd. Zou niet goed zijn als ik nu al terug fel pijn had eh! Buiten dat zeurende gevoel in de lies vlak voor en tijdens de menstruatie voel ik me echt goed. Ben deze week wel echt doodmoe, maar dat is mss nog een nasleep van de operatie, of mss zit er een verkoudheid te broeden.

Dus als er iemand positief nieuws kan melden, doe dat dan alsjeblieft!! Het zou ons terug een positiever beeld over de toekomst kunnen geven!

Denken jullie dat we 'het gevoel van nu zwanger te willen worden' meer moeten loslaten? Ik ben er echt op gefixeerd... Ik doe niks als dagen van de maand tellen... Meuleman heeft 2 weken geleden nog tegen me gezegd dat ik me er niet op mag fixeren en dat ik nu gewoon moet genieten van gezond te zijn. Gewoon regelmatig sex hebben, zonder steeds te denken aan zwanger willen worden. Kan iemand me dan zeggen hoe je dat doet?? Ik krijg het niet uit mijn hoofd hoor... Alle tips zijn welkom.

Nog een paar dagen Jessy en dan weet je wat Meuleman zal zeggen. Als die eileiders niet meer echt functioneren en je enkel last en pijn bezorgen, dan kan je ze beter laten verwijderen. Je zit nu toch al in de IVF molen eh ... En als je er met een dagje ziekenhuis vanaf bent, dan zal het herstel ook wel redelijk vlot gaan denk ik.

Trouwens, nog een vraagje voor iedereen hier die in de medische mallemolen zit. Waar zijn jullie in behandeling? Ik heb vóór de operatie mijn IUI's in UZLeuven gehad. Maar ik begin er meer en meer aan te denken om (als we de komende maanden niet zwanger worden) over te stappen naar Jette. Ik ben tot nu toe van Leuven wel tevreden hoor, maar iedereen die ik ken zit in Jette. En iedereen is daar ook zwanger geraakt! Ik hoor van Jette pecies zéér veel succesverhalen. Vooral als je al een tijdje in hetzelfde ziekenhuis zit, en het maar niet wil lukken, zou ik overstappen naar een ander ziekenhuis. Heb al vaak gehoord dat je dan ineens andere hormonen krijgt, anders opgevolgd wordt, en dat het dan wel lukt. Een andere dokter heeft vaak een andere visie op de zaken. Maar waar is het het beste??

Jessy, ik hoop dat je 12 mei meer duidelijkheid krijgt!! hou ons zeker op de hoogte eh!!

Liefs
Sunny

Lady-V
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 september 2008, 0:01

Bericht door Lady-V » 10 mei 2009, 12:54

Hallo

Bij mij is het prolactinegehalte heel erg gedaald. Het was nog wat aan de hoge kant maar binnen de vereiste normen, wat ik goed nieuws vind.
Ik hoop dat t zo blijft, moet elke maand bloed laten trekken om het na te kijken. Moet me van de dokter zoveel mogelijk ontspannen, op mn voeding letten en vermageren en gaan sporten. Maar toch heb ik nog steeds t gevoel dat zwanger worden nog niet voor dit jaar is bij mij en heb ik me er maar bij neergelegd en geniet van elk moment dat ik nog kan doen zonder kindje! Ik kan zelfs terug zwangere vrouwen zien op straat zonder jaloers te zijn op die dikke buik en kan op een deftige manier met de zwangerschap van een collega om. Heb zelfs naar de echofotootjes kunnen kijken. Dat kon ik tot voor kort helemaal niet! 'k Weet niet precies waar ik t aan te danken heb maar tis ineens zo.

Ik heb daar een hele lange weg moeten voor afleggen hoor Sunshine. Ik weet precies wat je bedoeld met zo snel mogelijk zwanger willen worden. Je leeft er zo naartoe, dat die operatie eindelijk achter de rug is en zet alle hoop er dan op. Maar dan helaas, geen zwangerschap erna. Dat is heel frustrerend en de ontgoochelingen keer op keer maken t er niet gemakkelijker op. tis daaraan dat ik mijn depressie te danken gehad heb. Nu pas heb ik me erbij neergelegd dat het niet meer persee hoeft om zwanger te zijn. Er is jammer genoeg niet veel aan te doen om niet met "zwanger willen zijn" bezig te zijn. Je kan dat niet forceren. Als dat gevoel er is, kun je dat niet negeren en zeker niet wegcijferen. 't Is een gevoel dat t nu eindelijk jou beurt moet zijn, en niet die van iemand anders. Je kan op dit moment niet blij zijn voor iemand die tegen je zegt dat ze zwanger is en je bent bang dat iemand dat toch een keer tegen je zegt! Ik begrijp je helemaal hoor...

Alleen de tijd kan je helpen om alles een plaatsje te geven en ook bepaalde gebeurtenissen zullen je laten inzien dat het allemaal niet te forceren valt...
Ik was t ook beu toen dat ze tegen mij zeiden, dat ik er niet zo mee bezig mocht zijn... Maar hoe kon ik anders. De operatie achter de rug en ze hadden mij beloofd dat alles in orde was en dat ze geen probleem zagen om snel zwanger te worden... Als de dokters dat zeggen dan geloof je dat toch! En dan dat gevoel, dat je zeker voor dat je aan die IUI moet beginnen zwanger wil zijn. Ik moet er niet aan denken dat ik dat ook nog eens zou moeten ondergaan. Weer die medische molen in!
't Is ni gemakkelijk he, en dan vooral de reacties van de mensen die t allemaal niet hebben meegemaakt en die denken dat als je met je vingers knipt, je zwanger zou zijn. Hoe langer t duurt, hoe pijnlijker t word... tot je er op een moment genoeg van hebt! Maar ergens in je achterhoofd spookt toch nog die vurige wens en elke maand als de NOD nadert, denk ik nog steeds, zou het misschien deze keer gelukt zijn??? Maar dan maak ik alleen mezelf iets wijs!

vicky
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:26

Bericht door vicky » 12 mei 2009, 15:53

hey iedereen,

jessy, ik moet niet om de 6 maanden op controle omdat ik een milde vorm van endo heb, dat ik toch veel pijn ondervind, toont aan dat de graad van endo niet altijd in verhouding staat tot de last, misschien door de plaats waar het zich bevindt?
littekenweefsel aan de appendix geeft misschien pijn in het been en in de lies, het voelt net of iets op een zenuw drukt eigenlijk...
ik hoop dat je vandaag wat meer duidelijkheid hebt gekregen?

sunny, ik heb 1 x ivf gedaan in uza, een vriendin van me (ook met endo) heeft het eerst in leuven geprobeerd en is dan via het middelheim zwanger geraakt, in leuven planten ze blijkbaar ook embryo's van minder goede kwaliteit terug en in het middelheim behouden ze enkel de goede embryo's,
ik denk eigenlijk dat je gewoon geluk moet hebben, maar een andere aanpak zal zeker niet slecht zijn

groetjes

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 12 mei 2009, 18:56

Jessy, ben je vandaag naar Leuven geweest? Weet je al iets meer? Heb heel de dag aan je gedacht!

jessy
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 december 2007, 13:35

Bericht door jessy » 12 mei 2009, 20:33

Hoi allemaal,

Ik ben inderdaad vandaag naar Leuven geweest. Na wel bijna 25 minuten echo, kon de mevrouw er ook niet echt aan uit en is ze met een aantal foto's naar dr. Meuleman geweest om uitleg te vragen. Na nog maar eens 20 minuten op de tafel gelegen te hebben en te liggen wachten, mocht ik me aankleden en zou dr. Meuleman de uitleg wel verder doen. Dus ik me aangekleed en in de wachtkamer bij dr. Meuleman gaan zitten. Operatie is dus noodzakelijk. Maar op de echo konden ze niet opmaken of het nu een uitgezette eileider is, of een kyste tegen de eileider of vocht tussen het littekenweefsel. Op de echo 's zien ze telkens verschillende dingen. Ook aan de rechterkant kunnen ze niets zien door het vocht. Dus alles zal afwachten zijn tot na de operatie. De linkereileider zal waarschijnlijk wel wegmoeten aangzien ze er al 2 maal aan geopereerd hebben. Dr.Meuleman zou me wel graag in juni al opereren aangezien ze zelf heel de maand augustus verlof heeft en ik in juli naar Mexico ga. Maar de opnamedienst was niet bereikbaar, ze waren eten, anders had ze al een datum kunnen regelen. Nu moet ik dus nog afwachten tot ik een datum heb. Hopelijk krijgen ze me er tussen gezet. En hopelijk weet ik binnen dit en een week de juiste datum. Het zou een operatie van ongeveer 3 uur zijn. Dat de hoeveelheid van eicellen drastisch achteruit gegaan is zou volgens hen nu wel van het vocht kunnen komen. Laten we hopen dat dit zo is. Dus eigenlijk weten we nog niet zoveel. Dr.Meuleman vond het ook niet nodig om de echo's nog verder te bestuderen aangezien er teveel vocht zit dat toch weg moet en er dus toch geopereerd moet worden en dan kunnen ze dan wel zien wat er precies aan de hand is.

Groetjes en bedankt aan diegene die aan me gedacht hebben!!!!!

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 12 mei 2009, 21:46

Hey Jessy,

Hoe voel je je na je bezoek aan dokter Meuleman? Ik heb het gevoel dat het toch niet allemaal negatief is eh...Je kan waarschijnlijk al snel geopereerd worden, wat al hééél veel is. Misschien is je kwaliteit van je eicellen en de hoeveelheid na de operatie terug normaal...Volgens mij ziet de toekomst er weer iets positiever uit voor jullie. Ik hoop alvast voor je dat alles goed uitdraait en je snel verder kan met je kinderwens.

Hier zitten we volop in de klusperiode. Het is morgen dag 13 van mijn cyclus. Vorige maand had ik op dag 13 mijn eisprong en een cyclus van 27 dagen. Ik verlies vandaag al wat vruchtbaar slijm, dus moeten we er werk van maken. Is dat vruchtbaar slijm eigenlijk een VOORbode van de eisprong? Of verlies je dat slijm op het ogenblik van de eisprong? En weet er iemand om de hoeveel dagen je best gemeenschap hebt? SOmmigen zeggen om de 2 dagen omdat anders de zaadkwaliteit minder is , anderen zeggen dagelijks. Ik weet het niet goed ...

Sunny

Fien1
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 november 2008, 13:45

Bericht door Fien1 » 13 mei 2009, 16:56

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik hier weleens geschreven. Ik was 4x voor endo geopereerd. 2x door Koninckx en 2x door Meuleman (+longarts en abominale) De laatste twee operaties dateren van eind juli 2008 en september 2008. En nu ben ik net 10 weken zwanger via IVF. De eerste verse poging na de operaties. Ik kan het nog steeds niet goed geloven. Maar we hebben net weer een goede echo gehad, dus het besef moet stilaan wel gaan komen. Van Meuleman moest ik eerst helemaal herstellen van de operaties (ik was vanaf oktober wel terug vrij goed in orde vond ik zelf) en na nieuwjaar pas starten met ivf. Mijn eileiders en eierstokken waren waarschijnlijk nog wel in orde (endo zat meer op andere plaatsen), maar mijn lijdensweg was al zo zwaar geweest dat ze me aanraadden om toch maar ineens de meest efficiënte manier te nemen. Ook omdat de zaadkwaliteit niet altijd super was. Daar heb ik geen spijt van. Ik vond de operaties veel erger dan de ivf. Ik merk nu ook wel dat ik voor de operaties niet in staat was om zwanger te geraken, gewoon omdat ik zoveel pijn had. Mijn lichaam had andere zorgen. Ik hoop voor iedereen hier dat jullie snel hetzelfde nieuws als ik mogen brengen. Maar geef echt de moed niet op! Je ziet, ik heb de zwaarste vorm, en na de operaties is de eerste verse ivfpoging gelukt.

Groetjes
Fien

vicky
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:26

Bericht door vicky » 14 mei 2009, 20:34

hallo iedereen,

jessy, je zal dus een operatie krijgen, ik hoop ook echt voor je dat dit snel ingepland kan worden zodat je opnieuw verder kan proberen met ivf, wel goed dat je voor een 2e operatie niet meer zo lang moet wachten, dat zou helemaal rot zijn,
hopelijk weet je snel meer!!

sunshine, ik heb dat vruchtbaar slijm altijd rond de eisprong, meestal 'n 2 à 3-tal dagen, wanneer de eisprong dan juist gebeurt weet ik zelf ook niet, ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of je om de 2 dagen of om de dag gemeenschap hebt, gewoon zien wat jullie het beste uitkomt want toen ik en mijn vriend aan het proberen waren werden we soms gek van dat geforceerd proberen :wink:

fien, dat is supernieuws voor je, proficiat!
ik ken verschillende vrouwen met endo in mijn omgeving en uiteindelijk zijn ze allemaal wel zwanger geraakt, soms na vele jaren maar ze hebben allemaal hun wondertje gekregen, hopelijk is dat voor ieder van ons ook het geval...

ik heb weer veel pijn de laatste dagen, gisterennacht heb ik niet kunnen slapen door de pijn in mijn lies en been, en ik zit nochtans tussen mijn eisprong en maandstonden dus ik denk dat het geen endo is maar littekenweefsel,
hoe gaan/gingen jullie eigenlijk met de pijn om? ik heb het daar toch wel heel moeilijk mee...

vicky
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:26

Bericht door vicky » 14 mei 2009, 20:34

hallo iedereen,

jessy, je zal dus een operatie krijgen, ik hoop ook echt voor je dat dit snel ingepland kan worden zodat je opnieuw verder kan proberen met ivf, wel goed dat je voor een 2e operatie niet meer zo lang moet wachten, dat zou helemaal rot zijn,
hopelijk weet je snel meer!!

sunshine, ik heb dat vruchtbaar slijm altijd rond de eisprong, meestal 'n 2 à 3-tal dagen, wanneer de eisprong dan juist gebeurt weet ik zelf ook niet, ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of je om de 2 dagen of om de dag gemeenschap hebt, gewoon zien wat jullie het beste uitkomt want toen ik en mijn vriend aan het proberen waren werden we soms gek van dat geforceerd proberen :wink:

fien, dat is supernieuws voor je, proficiat!
ik ken verschillende vrouwen met endo in mijn omgeving en uiteindelijk zijn ze allemaal wel zwanger geraakt, soms na vele jaren maar ze hebben allemaal hun wondertje gekregen, hopelijk is dat voor ieder van ons ook het geval...

ik heb weer veel pijn de laatste dagen, gisterennacht heb ik niet kunnen slapen door de pijn in mijn lies en been, en ik zit nochtans tussen mijn eisprong en maandstonden dus ik denk dat het geen endo is maar littekenweefsel,
hoe gaan/gingen jullie eigenlijk met de pijn om? ik heb het daar toch wel heel moeilijk mee...

jessy
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 december 2007, 13:35

Bericht door jessy » 16 mei 2009, 20:43

Hoi,

Ik heb gisteren een brief gekregen van Leuven. Ik moet binnengaan op woensdag 3 juni en de operatie is voor donderdag 4 juni. Wel weer eerst mijn gevreesde lavement. Ik word daar altijd toch zo ziek van. Misselijk, overgeven, ... Maarja, het hoort erbij.
De operaties is supersnel. Dat had ik echt niet verwacht, valt zeer goed mee. Minder tijd om weer te piekeren. Maar op school zal het minder zijn, zij weten nog van niets. Maandag moet ik het gaan vertellen. Lastig zijn ze niet, ze weten goed wat ik al meegemaakt hebt, maar nog vervanging vinden. En na 1 juni mag er normaal geen vervanging meer ingezet worden. Maar daar kan ik wel voor zorgen, dan laat ik de huisarts al voorschrijven van eind mei. Als alles goed gaat, ga ik op 22 juni terug werken. Mijn 3de operatie op 2 jaar tijd. Hopelijk brengt deze 3de operatie wat meer geluk met zich mee. Maar het wordt toch afwachten tot na de operatie ivm de eileiders.

Sunshine, ik heb ook horen zeggen dat om de 2 dagen vrijen beter is voor het zaad. Maar of dat echt zo is. Ik weet het niet zeker. Ik weet dat ik onregelmatig was en dat wij dat een paar keer probeerden vol te houden om de 2 dagen te vrijen. Maar dan gerekend van een cyclus van 28 dagen en ene van 46 dagen. Op den duur zou ik dus bijna 2 weken moeten rekene waarin ik vruchtbaar zou zijn. Maar dat hebben we niet lang volgehouden. TE vermoeiend vonden we en het plezier verdwijnt echt.

Vicky, ik probeer te leven met de pijn. Het stoort me wel en ik ben het echt moe. Maar hopelijk is dit weg na de operatie. Heb je al een pijnstiller ingenomen? Misschien helpt dit. Of een bepaalde lighouden zoeken zonder pijn en dan rustig en diep in en uit ademen. Eventueel een warm kersenpitkussen op je leggen. Maar je kan natuurlijk niet beginnen met dagelijks een pijnstiller in te nemen tegen de pijn. Misschien moet je eens accupunctuur gaan halen. Dat helpt ook en is geen geneesmiddel.

Groetjes

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 19 mei 2009, 13:41

hey allemaal,

FF updaten. Ik zit op dag 19 van mijn cyclus nu.

Dag 1-4: menstruatie
Dag 10: redelijk fel menstruatiepijn in buik en lage rug. Ik vond dit vreemd want had helemaal geen regels meer. Ik was toen ook nog niet 'op zoek' naar vruchtbaar slijm, maar heb ook niet speciaal iets opgemerkt.
Dag 12: met ovulatietesten begonnen. Licht teststreepje (dus negatieve test) en vruchtbaar slijm
Dag 13: ovulatietest licht streepje (dus neg test) en vruchtbaar slijm
Dag 14: Ovulatietest tekent donkerder, maar nog neg denk ik.
Dag 15: Ovulatietest moeilijk te zien. Is de teststreep nu donkerder of even donker of lichter dan de controlestreep?? Overmatig witverlies, slijmpje met een bloedsliertje in
Dag 16: weer een ovulatietest waar ik niet zeker van ben, veel witverlies en vruchtbaar slijm
Dag 17: Idem als dag 16
Dag 18: ben het beu dat ik niet duidelijk zie of het streepje donkerder is of niet en ik koop een DIGITALE test. Ik krijg meteen een lachend mannetje, dus test is zeker positief! Overmatig wit-en slijmverlies
Dag 19: Weer een duidelijk positieve ovulatietest

Kunnen jullie hier nog aan uit???? Z
Er zijn denk ik 2 mogelijkheden

1) ik heb nu tss dag 18-20 een eisprong en ben gewoon laat (vind het dan wel raar dat ik al zo vroeg dat vruchtbaar slijm had en die testen waarvan ik twijfelde of ze pos waren. Ze waren in elk geval niet duidelijk negatief)

2) Ik heb op dag 10 (toen ik die menstruatiepijn had) misschien een vroege eisprong gehad? Ik dacht dat het te vroeg in de cyclus was en was nog niet met ovulatietesten bezig toen. Blijkbaar tekenen ovulatietesten ook positief op HCG. Dus het zou kunnen dat ik bv op dag 9 en 10 een pos ovulatietest gehad zou moeten hebben. Dan een paar dagen daling van het LH hormoon en dus ook een lichtere test en daarna weer een pos test omdat er HCG aangemaakt wordt. Ik had ook 5 dagen na de buikpijn dag (dag 10) een rood sliertje in mijn slijm...

It drives me crazyyyyyyy!!! En dan zeggen ze dat je er niet te veel mee bezig mag zijn ??!! Ik krijg verdorie maar 6 natuurlijke kansen van Meuleman.

Wat denken jullie??

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 21 mei 2009, 23:07

Heb nog tot dag 20 pos getest. Dag 21 had ik geen smiley meer. Waarschijnlijk dus een late eisprong... Afwachten maar.

Groetjes
Sunny

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 22 mei 2009, 11:34

hey iedereen

Ik heb endometriose vierde graad en heb isci gedaan ondertussen. Ik zit nu nog in mijn wachtweken.
Ik dacht dat ik buikpijn al kende maar met de behandeling is het nog erger geworden.
Ik had eerst veel pijn van de follikels, en door de endo konden ze heel moeilijk alle follikels nemen, met als resultaat dat ik op het einde van de rit eentje heb overgehouden.
Gelukkig is het een top embryootje. Ik heb overstimulatie opgelopen en mijn hematocrietwaarde was op het nippertje, bijna moest ik in het ziekenhuis blijven. Als ik niet zwanger ben moet ik terug van voor af aan beginnen.
Ik heb echt schrik dat het verkeerd afloopt, ik heb nu nog altijd buikpijn en niets helpt er tegen.

Veel liefs
xxx

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 22 mei 2009, 22:17

Hey missziggy?

Ben jij al geopereerd of gaat het om ICSI vóór de operatie, dus mét endo?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten