Lotgenoten met endometriose gezocht

Andere behandelingen forum.
missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 22 mei 2009, 22:28

ik ben al twee maal er aan geopereerd, eerste keer was ik 17, en tweede keer vorig jaar (dan was ik 26 jaar).
en tussen die periodes ben ik kunstmatig in menopauze gezet.
Ik was een klein jaartje gestopt met pil omwille van kinderwens, maar ik kreeg toen terug cystes.
(10 cm)


veel liefs

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 22 mei 2009, 23:28

Goh, dan zit het je echt wel niet mee. Waar ben je geopereerd? Ikzelf ben half feb geopereerd in Leuven. We mogen nu 6 maanden proberen zwanger worden, daarna IUI of IVF. Ik hoop natuurlijk dat het niet meer zover moet komen. Helaas beslist de natuur soms anders voor ons...

IN Leuven willen ze geen IVF doen als je cystes hebt omdat de kans op infactie groot is als deze aangeprikt zouden worden, met alle gevolgen van dien. Waar ben jij in behandeling voor je ICSI? Mss eens ergens anders gaan horen? Dat wil nog niet zeggen dat je moet overstappene eh, maar luisteren kost enkel wat tijd. Je hoort toch regelmatig dat mensen die zijn overgestapt ineens wel zwanger worden omdat een andere arts het een beetje anders ziet of andere hormonen geeft of ...

Ik wens je in ieder geval veel succes en hopelijk snel een bol buikje!

Liefs
Sunny

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 23 mei 2009, 17:01

ik ben geopereerd in sint niklaas, en ik zit voor isci in het uz gent.
Zijn daar wel heel lieve mensen, ze luisteren echt wel naar je. Het is wel mijn eerste isci beurt(daarvoor geen andere vruchtbaarheidsbehandelingen gedaan).
Het is wel zo als je begint met hormonen, stimuleert dat ook die endo. Daarmee denk ik dat ik daarom zoveel last heb.
Maandag weet ik of het gelukt is.
Als het niet gelukt is, moet ik opnieuw beginnen want ik heb geen embryo's meer....

In ieder geval ik probeer wel positief te denken maar als je zoveel pijn hebt is dat soms wel moeilijk.

liefs

ziggy

jessy
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 december 2007, 13:35

Bericht door jessy » 24 mei 2009, 20:46

Hoi Ziggy,

Ik hoop dat het voor jouw goed nieuws gaat zijn morgen. Simpel is het echter niet. Ik heb 4 ivf-pogingen gedaan. Telkens met nieuwe stimulatie en hormonen. Nooit embryo's kunnen invriezen. Zelf ben ik 2 maal geopereerd aan endo en nu op 4 juni voor de derde keer. Op 3 juni moet ik binnen en op 4 juni is de operatie, en dat allemaal op nog 2 volledige jaren tijd. 2 maal in Leuven en 1 maal in Heusden - Zolder. Maar mijn eicellen zijn niet zo goed van kwaliteit omwille van de endo. Wat is de reden waarom ze bij u icsi doen?

Groetjes

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 25 mei 2009, 10:23

waar ik ga doen ze de helft isci en ivf.
en deze embryo is isci.
ik heb juist mijn bloed laten nemen, straks weet ik meer.
spannende uren

veel liefs

ziggy

skiwi
Berichten: 223
Lid geworden op: 10 mei 2009, 19:38

Bericht door skiwi » 25 mei 2009, 12:41

spannend miss ziggy!!
ik duim mee ..

ik moet nog 50uur wachten en dan weet ik het ook

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 25 mei 2009, 12:59

JA, spannend missziggy!! Hou ons op de hoogte.
Ik zit nu 5 dagen an de eisprong. Als er een innesteling is zou dat denk ik nu ongeveer moeten zij, niet? Voel je dat trouwens altijd? Of hoeft niks voelen geen slecht teken te zijn...?

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 25 mei 2009, 13:52

Hey Skiwi nog efkes he:) dacht juist nog aan jou:)
Ik duim alvast:)
Hey Sunshine, ik heb eigenlijk niets gevoeld denk ik van die innesteling...
Ik heb ook zoveel kwalen gehad de laatste weken dat ik eigenlijk niet goed wist wat ik voelde...
hopelijk zie ik binnenkort een positief berichtje


liefs en knuffel

Ziggy
xxx

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 25 mei 2009, 15:52

Mijn eerste isci poging is gelukt!!
ik ben zo blij!!

liefs


Missziggy
xxx

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 25 mei 2009, 17:57

Whoehaa!!! Er is er eentje met positief nieuws! Proficiat missziggy! Ik hoop echt voor je dat je een zorgeloze zwangerschap gaat hebben!

Dames, hier moeten we ons allemaal aan optrekken eh. Endo en toch zwanger geworden.

Missziggy, was er een specifieke reden dat je voor IVF/ICSI ging en niet op de natuurlijke wijze probeerde?

Wij hebben dus 5 à 6 natuurlijke pogingen/maanden gekregen. We zitten nu aan ronde 2. Had pas een eisprong op dag 19 of 20. Nu zitten we dag 25 en ik voel echt helemaal niks ... Mss klein beetje gespannen borsten. Maar dat heb je mss altijd in deel 2 van de cyclus, dus daar wil ik niet te veel aandacht aan besteden. Ik hoop alleen maar dat ik mijn regels niet te vroeg ga krijge, want dat zou willen zeggen dat deel 2 van de cyclus te kort is en er geen innesteling kan plaats hebben.

Wie wordt de volgende zwangere???

Jessy, voor jou kort het nu al snel op eh. Na deze ingreep sta jij er ook anders voor eh meid. Ik denk aan je.

xxx

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 25 mei 2009, 19:13

Ik heb eerst een jaartje natuurlijk geprobeerd maar kreeg toen terug cyste (was tien cm).
Toen hebben ze gezien dat het endometriose graad vier is
Hetgeen ik al vermoedde omdat ik op mijn 17 ook al geopereerd was aan endo
Probleem is ook dat mijn eicellen niet in mijn baarmoeder geraken omwille van mijn endo.
Dus ik heb even emotionele rust genomen omdat het ook wat teveel werd voor mij.
Daarna heb ik gebeld naar een fertiliteitscentrum en die zeiden dat ik best ivf/isci zou doen want het zou anders toch niet lukken.
dus ik heb geen kunstmatige inseminatie gedaan en ik denk dat dat ook wel een groot voordeel voor me is geweest. Moesten ze tegen mij gezegd hebben doe KI, ik zou het geweigerd hebben omdat ik wist dat het toch niets opbracht.
Ik wil jullie echt zeggen dat het kan, je kan zwanger worden met endometriose.
Ook al is het een lijdensweg, je moet er in blijven geloven:).
Ik heb zelf endometriose graad vier en ik weet hoe zwaar het kan zijn, die buikpijnen ect...

Ik duim allemaal voor jullie en weet dat je niet alleen bent met die lastige ziekte.

xxxxxxx

heel veel liefs en dikke knuffel aan iedereen=)

Missziggy

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 28 mei 2009, 12:58

Ik zit vandaag in een dipje...juist die tekst van de chagrijnige ziekte nog es gelezen...


Mijn naam is Endometriose en ik ben een chronische ziekte.
Ik ben nu bij jou voor de rest van je leven. Ik kan je aanvallen wanneer en op wat voor manier ik wil en kan ik voor zeer heftige pijnen zorgen. En als ik in een goede bui ben kan ik er ook voor zorgen dat je overal pijn hebt. Ik ben geen kwaadaardige ziekte, maar wel een zeer chagrijnige. Weet je nog dat jij met je energie van alles deed en veel plezier had? Wel, ik nam die energie bij je weg en gaf je er vermoeidheid voor terug. Je probeert nu ook nog regelmatig plezier te hebben, maar ik haal of houd je vaak uit je slaap en geef je er vele klachten voor terug. Hierdoor kun jij niet optimaal de dingen uit het leven halen wat je eigenlijk graag had gewild!

Ik kan er voor zorgen dat je het koud of warm hebt terwijl anderen zich normaal voelen. O ja, ik kan je laten kruipen en dubbel laten klappen van de pijn zodat je niet meer weet waar je het zoeken moet. Ik zorg daarbij voor rugpijnen, pijnlijke darmperistaltiek, diaree, verstopping, pijnlijke darmen, pijn bij het passeren van darmgassen, verklevingen aan darmen, blaas en baarmoeder, hevige menstruatiepijnen, bloedstolsels, gezwollen buik, onregelmatige cyclus, misselijkheid en/of braken en cysten op je eierstokken. Ik kan je vaak laten plassen of dat je dat juist niet meer kan en geef je pijn bij het plassen. En niet te vergeten zorg ik voor verminderde vruchtbaarheid of onvruchtbaarheid!!! Ik zorg voor diverse operaties. Ook zul je vaak veel over moeten hebben om te kunnen voldoen aan je kinderwens.

Ik hoor dat je al jaren diverse doktoren hebt bezocht om achter jouw pijnen te komen. Je hebt diverse diagnoses te horen gekregen en diverse therapieën gehad. Je deed er alles aan om mij te leren kennen en nu je mij kent doe je er alles aan om van mij af te komen. Je zult veel geduld moeten hebben en veel moeten doorstaan of drastische maatregelen moeten nemen wil je mij uiteindelijk ter ruste leggen. Je zult worden volgepropt met verschillende soorten pillen: slaappillen, vitaminepillen, diverse hormonenpillen, anticonceptie en nog veel meer.

Je zult veel moeten plannen, maar ik ben onvoorspelbaar en hardnekkig. Ik kan je leven drastisch veranderen op momenten dat het jou net even niet uitkomt en hiermee je planning volledig in de war gooi.

Je familie, vrienden en collega's zullen naar je luisteren tot ze het op een dag beu zijn om te horen hoe ik je laat lijden en dat ik een rotziekte ben. Sommige zullen domme en/of kwetsende opmerkingen maken. Zij zullen het vaak niet begrijpen omdat ik voor hen niet te zien ben. Je zult vaker afspraken moeten afzeggen omdat ik je weer eens aanval. Zij zullen dat vaak niet begrijpen omdat de ‘laatste keer’ dat ze jou zagen, ik met andere dingen bezig was en jij op dat moment geen of niet zoveel last van mij had.

Ik had gehoopt dat ik voor jou geheim had kunnen blijven maar je bent inmiddels achter mijn identiteit gekomen. Je zult met mij moeten leren omgaan. Er is nog een ding dat je moet weten: jij hebt niet voor mij gekozen, maar ik heb jou gekozen en met jou nog vele anderen. Diverse artsen weten dat ik besta en echt ben. Zij zullen hun uiterste best doen om mij te verslaan. Zij zullen begrip voor je kunnen opbrengen. Maar ondanks dat is het zo: dat de enige van wie je écht begrip en steun zult krijgen om met mij om te kunnen gaan zijn de mensen die mij ook hebben.

Met chagrijnige groeten,

Endometriose


Zal het ooit voor ons weggelegd zijn? Vandaag dag 28 van mijn cyclus. Eisprong op dag 20 of 21 gehad. Dus we zijn nu 8 dagen na de eisprong. Heb al van sinds gister wat pijnlijk borsten en voormiddag lage rugpijn. Denk dat mijn menstruatie eraan komt. En dat is NIET goed, want dat wil zeggen dat deel 2 van mijn cyclus te kort is en er geen innesteling kan zijn. Kunnen ze daar geen pilletje voor geven? Nog maar eens een pil of een spuit...we get used to it :(

Sunny met verdriet

missziggy
Berichten: 183
Lid geworden op: 25 maart 2009, 17:27

Bericht door missziggy » 29 mei 2009, 18:12

hey sunny

dikke knuffel meid
xxx

vicky
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:26

Bericht door vicky » 30 mei 2009, 17:01

jessy,

ik wil je al veel succes en moed toewensen voor de operatie volgende week, en dat alles daarna in orde zal komen, dat je grote droom eindelijk werkelijkheid zal worden...

liefs,
vicky

jessy
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 december 2007, 13:35

Bericht door jessy » 1 juni 2009, 9:53

Hoi Vicky,

Merci!!!!!!!! Ik hoop dat de droom voor ons allemaal eens waarheid wordt.
De operatie kort nu echt af. Ik zie er echt tegenop om woensdag binnen te gaan, ne hele dag in de ziekenhuis te niksen. Alleen maar ziek worden van dat lavement. Maar laten we hopen: 3de keer goeie keer!
Ik houd jullie op de hoogte!
Hoe is het met u gesteld?

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten