beginnen met clomid

Andere behandelingen forum.
nathaliew
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 juli 2014, 17:41

beginnen met clomid

Bericht door nathaliew » 10 juli 2014, 17:52

hallo iedereen ,

Ik had graag wat reactie gekregen op het gebruik van clomid.
Ik ben 29 jaar en heb al een zoontje van 5 jaar (die eigenlijk verwekt is toen ik de pil nam ) $
Na de geboorte van men zoontje heb ik schildklier problemen gekregen , die nu na vijf jaar voor het eerst op peil zijn dus zijn we aan het werk gegaan voor een tweede kindje.
Maar dit brengt dus problemen.
Ik ben nu al een aantal maanden in behandeling bij men gyneacologe.
En nu blijkt dat ik af en toe een ovulatie oversla ,net zoals deze maand dus.
Nu moet ik als ik zondag mijn regels niet gekregen heb , pilletjes beginnen nemen (2de ronde al ) om men regels op gang te brengen. En dan dag drie van de menstruatie een echo laten nemen en dan beginnen met het nemen van een 1/2 clomid.
Nu had ik graag wat ervaringen over het nemen van clomid. Ik heb er al veel verschillende dingen over vernomen die me eigenlijk een beetje angst in boezemen.
NU helpt het natuurlijk ook niet dat er vanuit de omgeving niet echt veel steun komt , omdat ze vinden dat we ons al gelukkig mogen prijzen met ons zoontje en dat ze niet snappen dat we deze moeite doen.
Ook helpt het niet dat men collega nu terug zwanger is van de eerste keer. Ik ben super blij voor haar maar er telkens mee geconfronteerd worden doet pijn, zeker omdat we dachten dat we nu ook kans hadden op een kindje. Ben ik nu een slecht persoon omdat ik het zo aanvoel?

alvast bedankt voor een reactie te plaatsen.

een wanhopige mama

maeske
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 augustus 2013, 15:01

.

Bericht door maeske » 10 juli 2014, 18:20

.
Laatst gewijzigd door maeske op 21 september 2014, 8:58, 1 keer totaal gewijzigd.

nathaliew
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 juli 2014, 17:41

Re: beginnen met clomid

Bericht door nathaliew » 10 juli 2014, 18:28

Jah ik denk inderdaad dat alleen maar lotgenoten weten wat er in je omgaat , en al die goed bedoelde raad is niet altijd het gene je wil horen. Mama zei ook geen stress dat komt allemaal ok , niet teveel mee bezig zijn want dan gaat het nooit lukken , ook zo een zin die ik de laatste tijd al heel veel heb moeten aanhoren .
ik heb echt veel last van mijn humeur. Komt ook door men schildklier ze. Ik kan steeds elke seconde beginnen met wenen. Misschien gewoon omdat ik het allemaal nog niet kan plaatsen.
ik ben in behandeling bij dojter van steenkiate in het AZ Herentals.

nathaliew
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 juli 2014, 17:41

Re: beginnen met clomid

Bericht door nathaliew » 10 juli 2014, 18:30

Dokter vansteenkiste dus

FantaCola
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 april 2014, 15:18

Re: beginnen met clomid

Bericht door FantaCola » 10 juli 2014, 18:43

HA! De volgende die tegen mij zegt 'Niet te veel mee bezig zijn' krijgt een mep ;)
'Aan het werk' sinds aug 2013
PCOS
3 rondes Clomid + natuurlijk proberen
ovariële drilling eind maart 2014
Start Menopur eind juli 2014 + natuurlijk proberen

nathaliew
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 juli 2014, 17:41

Re: beginnen met clomid

Bericht door nathaliew » 10 juli 2014, 18:47

ze zeggen het allemaal met de beste bedoeling maar ik voel me er alleen maar onbegrepen door.

FantaCola
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 april 2014, 15:18

Re: beginnen met clomid

Bericht door FantaCola » 11 juli 2014, 14:10

De beste bedoelingen, maar met 0.0 kennis van zaken natuurlijk.
Ik leg dan (als ik veel goesting heb) dat medische problemen niet genezen met er 'niet op te denken'. Infertiliteit niet, suikerziekte niet, kanker niet...
Dat ik medicatie neem en elke dag op een stokje pies en dus ECHT elke dag aan zwanger worden denk...
Dan zwijgen ze wel rap ;)
Als ik geen zin heb in den uitleg zeg ik gewoon 'jaja, we doen ons best'...
'Aan het werk' sinds aug 2013
PCOS
3 rondes Clomid + natuurlijk proberen
ovariële drilling eind maart 2014
Start Menopur eind juli 2014 + natuurlijk proberen

Jasha
Berichten: 12
Lid geworden op: 9 juli 2014, 9:18

Re: beginnen met clomid

Bericht door Jasha » 12 juli 2014, 12:32

Hey dat is gewoon een super reactie! :D
Ik zeg gewoon niets maar fijn is iets anders. Ik ga nu beginnen met de eerste keer IVF en
De reactie van m'n mama is vaak dat ik maar moet stoppen en alles van me moet afzetten dan zal k wel zo zwanger zijn. :evil:
Ik had van de Clomid geen last, zelfs niet met de hoogste dosis maar het werkte bij mij ook wel niet.
Ik had mijn regels om de 3 maanden dus het was vrij moeilijk om natuurlijk zwanger te geraken.
Vroeger zei ik altijd dat als de kindjes niet natuurlijk kwamen dat ik er geen wou, maar voor je het weet ben je elke dag 2x aan het spuiten en ga je 2x per week naar de gynaecoloog. :wink:
eerste cyclus IVF. 3 bevruchte eitjes van 5 dagen, poging 1 miskraam op 4 weken, 2de en 3 de poging geen zwangerschap

nathaliew
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 juli 2014, 17:41

Re: beginnen met clomid

Bericht door nathaliew » 13 juli 2014, 22:13

Jah de mensen die het zelf nie doormaken of hebben doorgemaakt die weten echt niet hoe je je voelt !!
Nu heb ik vandaag men eerste pilletje duvaston genomen en in de namiddag stonden men benen vol net uitslag !!
Zeer raar , zou het door de pilletjes komen ?? De keer hier voor had,ik het wel niet.Maar dat is zo wat het enige ' niet normale ' dat ik vandaag gedaan heb ! Nu moet ik die tien dagen nemen , maar ik merk dat ze niet zolang meer gaan wegblijven. Gewoon gyneacoloog bellen dan maar. De derde dag van men,regels moet ik dan een echo laten nemen , maar men gyneacoloog is er een week nie. Dus kan het zijn dat ik bij iemand anders moet gaan en net als ik moet starten met die clomid. Vind ik precies niet zo een leuke gedachte.
je moet er echt wat voor overhebben hoor omaai !!!!

Protje
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 augustus 2014, 10:37

Re: beginnen met clomid

Bericht door Protje » 13 augustus 2014, 10:42

Hey,

Wij zijn al bezig aan de derde ronde Clomid... en ik heb er wel last van... voel me misselijk, hoofdpijn, maar vooral veel pijn in de onderbuik.
Die pijn in de onderbuik is volgens mijn gyne een goed teken... wil zeggen dat clomid zijn werk doet en er follikkels zullen zijn... en dat klopt ook, want ik heb wel altijd minstens 1 follikel klaarzitten...
De vorige twee rondes heb ik nooitmijn eispring gevoeld... deze keer wel, is net hetzelfde als menstruatiepijn... alleen pijnlijker. Nuja, voor iedereen is dat anders, hé :)
Volgende week dinsdag weten we of het een vierde rond wordt of het eindelijk is waar we al maandenlang op hopen!

Ik wens je enorm veel succes en hoop dat de volgende keer raak is!

nathaliew
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 juli 2014, 17:41

Re: beginnen met clomid

Bericht door nathaliew » 13 augustus 2014, 10:56

Hey heb net vorige week donderdag een spuit pregnyl gekregen en heb vandaag bloed moeten gaan trekken om te zien of er een eisprong is geweest. Dus vanavond mag ik bellen voor het resultaat. Iss er eentje geweest dan is het nog spannend afwachten anders hup richting ronde twee. Dus heb wel serieus wat zenuwen voor de uitslag straks. Ik voel van alles gebeuren in Men buik maar kan Men lichaam nimmer vertrouwen !!!

Ik hoop mee voor een goede afloop bij jullie en dat jullie binnenkort gezegend zijn met een klein schattig boeleke !!!

rachel86
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 augustus 2014, 17:54

Re: beginnen met clomid

Bericht door rachel86 » 26 augustus 2014, 18:02

Hey,

Ik ben al een tijdje aan het meelezen op internet...maw we zijn al eventjes bezig. Zonder succes tot nu toe.
Even een schets: 28jaar, gestopt met de pil 10/2013 , 08/2014 PCOS vastgesteld in een zeer klein stadium???
Ik krijg nl. wel een eisprong maar deze is steeds erg laat... gemiddelde cyclusduur van 43dagen. (max.47dagen)
En idd zoals ik hier al las, ook in mijn omgeving veel zwangere vrienden...(meestal vanaf de 1e poging).
Ik gun het iedereen, maar soms is het moeilijk.
Op dit moment wacht ik op mijn regels, zodat ik dan vanaf dag 2kan starten met clomid 50mg...
Iemand gelijklopende ervaringen? En de verhalen hierboven al verdere resultaten? Hopelijk kan ik iemand feliciteren.

xxx

FantaCola
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 april 2014, 15:18

Re: beginnen met clomid

Bericht door FantaCola » 26 augustus 2014, 19:45

Hey, hier ook PCO. Had ook wel cycli maar ook zo lang...
Clomid geen succes bij mij. Daarna kijkoperatie met ovariele drilling gehad in maart. Ook vruchteloos. In juli verhuisd naar dr Decleer en bij hem gestart met Menopur. Helaas was hij in aug met verlof, volgende keer afspraak bij hem 9 sept...
Hopelijk is de Clomid wel jouw oplossing; ik ken veel mensen die er wel zwanger mee werden! (Ik ken veel mensen die zwanger geworden zijn tout court -zucht-)
'Aan het werk' sinds aug 2013
PCOS
3 rondes Clomid + natuurlijk proberen
ovariële drilling eind maart 2014
Start Menopur eind juli 2014 + natuurlijk proberen

rachel86
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 augustus 2014, 17:54

Re: beginnen met clomid

Bericht door rachel86 » 28 augustus 2014, 11:24

Hey,

fantacola:
Merci voor je reactie. Het is idd soms enorm oneerlijk en lastig e...
bij mij weten maar 2vriendinnen het... 1zonder kinderen en 1die 2schattige kindjes heeft,steeds direct prijs.
Dus ik voel me soms echt onbegrepen. Maar enfin gelukkig bestaan zulke pagina's! Ik hoop dat je de 9e beter nieuws krijgt!

Nathalie & protje: hoe was jullie resultaat bij de gynaecoloog? Als ik jullie berichten (en andere) zo allemaal lees moet ik dus stilletjes hopen dat ik wat last heb vd clomid? Alhoewel ik mijn lichaam niet meer zo vertrouw na da afgelopen tijd...ik voelde steeds iets maar geen resultaat ;)

blijven hopen is de boodschap,maar tis ni eenvoudig!

x

nathaliew
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 juli 2014, 17:41

Re: beginnen met clomid

Bericht door nathaliew » 30 augustus 2014, 8:46

Hallo ,

Ik had niet zo een fijn nieuws gekregen. Ik had een test gedaan. Die lichtjes positief uitkwam. (had dit bij Men zoontje ook ) dus was al helemaal in de wolken. Dezelfde dag naar het ziekenhuis gegaan en bloed laten nemen. Dit kwam echter negatief uit. En de dag erna zijn mijn regels ook doorgezet. Dus ben aan de tweede kuur clomid begonnen. Dinsdag heb ik afspraak bij de gynea voor een echo en dan zien we wel weer wat het resultaat is.
Dus weer spannende weken in het vooruitzicht.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten