Ivm

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Corlien
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 december 2014, 22:29

Ivm

Bericht door Corlien » 12 december 2014, 22:38

Hey allemaal,
Mijn vriend en ik hebben ongeveer 6 maanden bezig geweest in leuven zonder enig resultaat, ze lieten ons daar gewoon stikken.
Sinds vorige week zijn we vezig in Jette bij Dr De Vos ( echt een super dokter! )
Ik heb PCOS en hij wil een IVM behandeling starten bij ons terwijl in keuven ze het hadden over ICSI
iemand ervaring met IVM ? Ben best wel nerveus.. Als ik lees dat IVM 15 tot 20% minder slaagkansen heeft..

fertilitientje
Berichten: 389
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:12

Re: Ivm

Bericht door fertilitientje » 13 december 2014, 21:55

Hey,
Ik ben al meer dan vier jaar in behandeling in Leuven en ik ben ook voor tweede opinie naar jette geweest.
Ook bij de vos omdat ik pcos heb.
Maar bij mij kwam het als een verkoopspraatje over. Als je via ICSI 10 mooie embryo's hebt, waarom dan ivm toepassen. Waar ik vragen had, heb ik helaas geen antwoord gekregen. Ik en mijn man waren niet tevreden over zijn uitleg.
Hoe zit jou cyclus in elkaar?
Ik ben benieuwd naar je verhalen, hoe het met jou afloopt. Ik ben in Leuven gebleven.
http://www.bloggen.be/fertilitientje
Start 03/2010, 1e kindje 03/2018
Start 04/2019 voor een 2e kind: zwanger 01/2020

Corlien
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 december 2014, 22:29

Re: Ivm

Bericht door Corlien » 7 januari 2015, 20:25

fertilitientje schreef:Hey,
Ik ben al meer dan vier jaar in behandeling in Leuven en ik ben ook voor tweede opinie naar jette geweest.
Ook bij de vos omdat ik pcos heb.
Maar bij mij kwam het als een verkoopspraatje over. Als je via ICSI 10 mooie embryo's hebt, waarom dan ivm toepassen. Waar ik vragen had, heb ik helaas geen antwoord gekregen. Ik en mijn man waren niet tevreden over zijn uitleg.
Hoe zit jou cyclus in elkaar?
Ik ben benieuwd naar je verhalen, hoe het met jou afloopt. Ik ben in Leuven gebleven.


Hey,
Tot zover gaat alles goed bij ons!
ik moest 3 weken aan de pil ( voor een gecontroleerde cyclus ),
ondertussen nog 4 dagen te gaan. dan de eerste dag van helder bloed (volgende week) moet ik naar Jette gaan voor echo en BN,
dan 3 dagen menopur spuiten en dan de pu! dan nog moeten de eitjes nog even rijpen en bevruchting dan ongeveer 3-5 dagen later terugplaatsing. alles nog deze maand! ik zit wel met een dubbel gevoel.. ik ben langs een kant ZOOOO blij dat het eindelijk vooruit gaat na alle tegenslagen in leuven, maar heb ook wat bang voor de teleurstelling moest het mislukken :( hoe zit het ondertussen bij jullie?
Groetjes

Gwen86
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 oktober 2014, 7:39

Re: Ivm

Bericht door Gwen86 » 8 januari 2015, 4:35

Hey,

Ook ik loop bij dokter de vos en het eerste gesprek had ik er niet echt een goed gevoel bij, maar nu na ons 2de gesprek al veel beter :)
Ook wij starten met ivm na een maand (21 dagen) de pil te moeten nemen. Heb vandaag nog maar net het 2de pilletje genomen, dus het duurt nog wel even eer ik kan starten.
Volgende week hebben we ons counseling gesprek waar heel de praktische kant wordt uitgelegd. Best wel nerveus, na 2 jaar komt er eindelijk een beetje schot in de zaak :)
8 mislukte pogingen met clomid op een jaar de tijd... Nu een maand aan de pil en dan IVM in jette

Corlien
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 december 2014, 22:29

Re: Ivm

Bericht door Corlien » 27 januari 2015, 21:22

Ik heb sinds vorige woensdag mij eerste pick up achter de rug.
Ik vond dit zooo pijnlijk!
Van de 7 folikels die ze hebben genomen waren er maar 7 goede eicellen :(
Die dan nog 30 uur moesten rijden, waardoor er nog eentje is afgevallen..
De grote afval race.. Nu heb ik 3 embryo'kes over wel van top kwaliteit.
2 die 7 cellig zijn en 1tje die zelfs 10 cellig is.. Ze hebben wel een freeze all gedaan,
Dwz dat ze deze hebben ingevrozen omdat met zo weindig embryo's het te gevaarlijk is om te wachten tot dag 5.
Nu gestopt met alle medicatie, nu zou ik binnen 2 a 3 dagen men regels moeten krijgen en moeten teruggaan voor bn en echo. Dan gewoon cyclus opstarten met utrogestan en de oestrogel (GEEN PICK UP, MENOPUR de volgende cyclus!)
Als mijn baarmoederslijm dik genoeg staat rond dag 17-20 van cyclus gaan ze 2 fretjes terugplaatsen als deze het dooiproces overleven.. Heel wat dus!

helene22
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 juni 2007, 14:37

Re: Ivm

Bericht door helene22 » 8 februari 2015, 0:25

Hey!! Ik doe ook IVM! Kom allen naar de ander (lange) topic van IVM een beetje naar beneden :)
Daar schreef ik een beetje over mijn ervaring.
Ben zo blij nog anderen te vinden die ook IVM doen!
Helene

Corlien
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 december 2014, 22:29

Re: Ivm

Bericht door Corlien » 15 februari 2015, 14:00

Je moet zeker eens op facebook kijken! Bestaat gesloten groep van de verdwaalde ooievaar zoveel handiger!!
Ik heb vrijdag 13 Feb mijn tp gehad van 2 cryo's 24 feb weet ik het resultaat!
Ik voel wel echt nog niks! Maar we blijven hopen zolang we geen bloed zien! :)

fertilitientje
Berichten: 389
Lid geworden op: 25 november 2014, 17:12

Re: Ivm

Bericht door fertilitientje » 2 juli 2015, 12:46

Corlien, hoe is het ondertussen met u?
http://www.bloggen.be/fertilitientje
Start 03/2010, 1e kindje 03/2018
Start 04/2019 voor een 2e kind: zwanger 01/2020

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten