Moeilijk geval (PCO, clomid, miskraam) ...

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
quizy
Berichten: 1
Lid geworden op: 1 juni 2015, 15:04

Moeilijk geval (PCO, clomid, miskraam) ...

Bericht door quizy » 1 juni 2015, 15:10

Hallo,
Ik ga een lang verhaal kort proberen te houden (hoewel als ik sommige verhalen hier lees, valt het wrs toch nog mee...maar toch...).

Ik heb een 15-tal jaar de pil genomen. Ik ben er door mijn toenmalige huidarts opgezet owv serieuze acne tijdens de puberteit. Voor de rest toen niet echt noemenswaardige problemen voordat ik met de pil begon (ms werden wel minder fel met de pil, maar vielen ervoor al goed mee).

Begin vorig jaar (2014) samen met het ventje besloten om er toch eens aan te beginnen nadat we een dik jaartje getrouwd waren ( en tegelijkertijd ook een van mijn paardjes gedekt om samen 'zwanger' te zijn. Dus met de pil gestopt en volle moed en goesting er in gevlogen ;) verschillende maandstonden en negatieve zwangerschaptests later nog altijd niets. Enkel mijne cyclus die zich telkens lijkt te verlengen... Door mijn werk toen niet veel tijd gehad om me er voor de rest veel zorgen over te maken (dus ook gene tijd gehad voor de gyn).

Eind van het jaar (2014) toch eindelijk eens tijd en maar een afspraak gemaakt bij de gyn. Die viel eigenlijk niet zo goed mee. Hij gaf na echo en ander onderzoek (oa. ook bloedOZ) als diagnose PCO en endometriose, maar maakte er voor de rest niet veel woorden aan vuil. Thuisgekomen op internet wat opzoekingswerk gedaan en een serieuze domper gekregen...

Begin dit jaar (2015) toch maar een andere gyn geprobeerd (binnen dezelfde associatie...wel langere wachttijd, maar is hopelijk een goed teken). Deze viel een stuk beter mee, veel vriendelijker enzo... Volgens hem was ik geen typische PCO. Wel op Clomid gezet gecombineerd met follikelmeting gevolgd door Pregnyl (en het nodige huiswerk natuurlijk ;)). En wonderwel van de 1e keer raak (ook wel twee tests moeten doen... 1e test was na een korte nacht door geboorte van het veulen van de merrie waar ik gelijk mee zwanger zou zijn...). Iedereen (ik en mijn ventje) happy en circa weekje erna al maar afspraak gemaakt bij gyn voor 1e echo. Tot op 6 weken eerst enkele dagen zeer licht bloedverlies gevolgd door miskraam... Bij gyn dag erna geweest en terug op Clomid en het vervolg gezet... 5tal dagen na eisprong terug al wat zwangerschapsymptomen net als bij de 1e keer (misselijk 'smorgens + gevoelige borsten). Dus al terug in volle spanning tot NOD, maar dat was vlug voorbij na (volgens mij weer) een miskraam een vijftal dagen voor NOD. Terug naar gyn en die zei dat dat zeker mogelijk was. Dus maar terug Clomid-follikelmeting-Pregnyl, maar nu in combinatie met Utrogestan 200mg 1x/dag de dag na de eisprong. Deze keer de 1e dagen serieus last vd Utrogestan, maar dit mindert gelukkig na een paar dagen. Ondertussen terug het begin van milde zwangerschapsymptomen. Dus terug vol spanning tot ik enkele dagen voor NOD eerst milde bloedingen krijg gevolgd door serieuze. Dit laatste is nu enkele dagen geleden...

Iemand ervaring hiermee of ook al het zelfde meegemaakt? Want door de hele hormonentoestand en wisselingen ervan zie ik het even niet meer zitten :'( :/ :thumbdown: maar terug een afspraak maken bij gyn om het nog eens te proberen? Of er enkele maandjes over laten gaan...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten