Is er nog hoop?

Andere behandelingen forum.
Plaats reactie
Sylvia88
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 september 2015, 20:07

Is er nog hoop?

Bericht door Sylvia88 » 9 september 2015, 20:09

Hallo

Na het lezen van vele forums heb ik beslist om mijn verhaal eens neer te schrijven. Ik heb aan vele forums iets gehad maar toch eindigt een verhaal zonder een echte oplossing of vervolg.

Mijn man en ik zijn beide 27 jaar en hebben een kinderwens. Nadat ik met de pil gestopt ben, heb ik gedurende 8 maanden geen eisprong gehad. We werden doorverwezen naar de dienst fertiliteit in het ziekenhuis in Genk. Daar zagen ze dat het spermastaal van mijn man niet goed was. Ze zagen wel zaadcellen maar ze leefden niet. Een tweede spermastaal gaf hetzelfde resultaat.
We hadden een afspraak gemaakt bij de uroloog en hij zei dat door een dubbele liesbreuk er iets beschadigd is geraakt waardoor de zaadcellen niet goed door kunnen. Maar hij had een bepaalde waarde in het bloed dat goed was waardoor hij een TESE aanraadde. Hij zag geen problemen.

Vorige week werd de TESE uitgevoerd. Tot onze verbazing kregen we slecht nieuws. Er werd niks bruikbaars gevonden. Een klap in ons gezicht.
Over hoe onze onderzoeken in Genk gebeurd zijn, zijn we niet te spreken maar ook de voorbereiding en nazorg van zijn operatie was alles behalve. We hadden geen slecht nieuws verwacht.

We gaan in november naar het VUB in Brussel. Daar zouden ze een stapje verder gaan dan in Genk. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt als ons? Heeft iemand bij een 2e TESE wel goed nieuws gekregen?

Lizzy00
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 juni 2015, 15:18

Re: Is er nog hoop?

Bericht door Lizzy00 » 13 september 2015, 17:50

Hoi Sylvia88,

Mijn man heeft deze week ook een TESE gehad. We weten nog steeds niet of er zaad gevonden is. Ik vind dit ook zeer raar, ofwel is er iets ofwel niet. Dat kan toch geen 2 weken duren voor ze dat kunnen zien? Dus afwachten hier. Ik vrees ook voor slecht nieuws. Bij ons is mijn man drager van muco, waardoor hij geen zaadleiders heeft. Iedereen is ook veelbelovend. Ze zeiden ons dat we pas meer gaan weten eind sept, als we bij de gynaecoloog moeten zijn. Maar wij moeten daar al zijn voor de opstart, uitleg van de medicatie. Ik ben momenteel aan de pil en zou dan dus ineens starten. Maar ben toch bang voor het ergste. Dan stopt plots onze hele behandeling en zou de moed me ook in de schoenen zakken.

Waren bij jouw man de hormonen ook in orde? Vooral de testosteronwaarde zou aangeven of er wel een aanmaak is. Wanneer wisten jullie de resultaten?

Ik vind het heel jammer voor jullie en wens jullie veel sterkte. Wij zijn het er ook over eens, als er niks gevonden wordt, wordt het donorzaad. Maar dat zou toch ook een klap in het gezicht zijn en even tijd vragen om te verwerken. Hebben jullie daar al over gesproken? Nu het verdict van ons dichter komt, vraag ik me af of ik dan ook eerst geen 2de tese wil laten doen in een hoger ziekenhuis. Wij zitten nu in UZA en vinden het daar goed, maar als er niks gevonden wordt, zou ik misschien ook de stap zetten richting Jette. Wie weet vinden ze daar wel iets. Misschien kan je daar eens informeren, eens horen of ze daar meer kans hebben? Voor de rest veel succes en hopelijk vinden jullie ook de weg naar een gezinnetje. Veel liefs!
sept-okt 2015: ICSI 1: neg
dec 2015: ICSI 2: miskraam op 9w
mei 2016: ICSI 3: 2tp neg
aug 2016: ICSI 4 (Jette): 1tp neg
nov 2016: ICSI 5, freeze all,
1tp cyclus december => ZWANGER!! (nog 2 cryo's)

Sylvia88
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 september 2015, 20:07

Re: Is er nog hoop?

Bericht door Sylvia88 » 14 september 2015, 15:43

Hoi Lizzy00

Mijn man heeft op 26 augustus een tese gehad en kregen dezelfde dag nog het resultaat. Na de operatie moesten we wachten op de dokter terwijl de assistent wel al bij de anderen was geweest. We wisten dus al dat het geen goed nieuws ging zijn. Heel onverwachts want zijn bloed was getest en alle waarden waren in orde. De dokter zag geen problemen. Daarom dat we nu ook denken dat we misschien iets verkeerd gedaan hebben voor de operatie. We hebben niet goed geïnformeerd over wat wel en niet mag omdat de dokter toch zo zeker was dat het geen probleem zou zijn en hij zei zelf ook niks.

Het zou kunnen dat ze in UZA anders werken. Je kan anders eens bellen om te vragen of de resultaten er al zijn. Ik kan me voorstellen dat het lange dagen zijn nu.

We hebben het vluchtig gehad over adoptie en donorzaad. Eerst zag ik het niet zitten maar nu ik lees hoeveel adoptie kost en hoeveel donorzaad kost, ben ik aan het twijfelen. Ook hoor ik enkele verhalen uit mijn omgeving waarbij de adoptie niet zo is meegevallen (kregen oudere kinderen, lange wachttijd,...). Ook vind ik het zo erg voor mijn man om een donor te nemen. Wat ik hem niet kan geven, hoeft hij mij ook niet te geven denk ik dan. Misschien zou ik dan opteren voor donoreicel en donorzaad als dat gaat...

We hopen dat ze in Jette ons nog goed nieuws kunnen geven. Ik heb het dossier van mijn man opgevraagd maar ik zie niet iets speciaals erin. De huisarts zei ons dat Brussel een stapje verder gaat dan Genk dus ik ben benieuwd. Ik zou zeker een 2e opinie vragen in Brussel (Jette). Ik heb al gelezen dat sommige daar wel geholpen kunnen worden.
Veel succes nog verder! Ik hoop dat jullie goed nieuws krijgen!
Groetjes

Sylvia88
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 september 2015, 20:07

Re: Is er nog hoop?

Bericht door Sylvia88 » 18 september 2015, 21:09

Hoi, even een update

Omdat mijn man na 3 weken nog steeds heel veel last had van zijn tese en zijn wonde open gegaan is, zijn we naar spoed gegaan. Nadat hij verzorgd werd door een andere dokter, raadde hij ons aan om naar het labo te gaan om precies te weten te komen wat er gevonden is.

Dus na het praten met de laborante die bij de operatie was, kregen we de volgende info:
Er zijn heel weinig zaadcellen gevonden en degene die gevonden zijn waren niet goed. De ene had bijvoorbeeld geen staart, de andere keen kop, de andere was misvormd en ene hadden ze getwijfeld of ze het zouden doen of niet.

Na het horen dat de zaadkwaliteit niet goed was, heb ik contact opgenomen met de vrouw die mij geholpen heeft via voetreflex. Hopelijk kan zij met de juiste vitaminen en andere blokkades helpen.

Nog iemand die met hetzelfde zaad zit?
We hebben ook naar de opties gevraagd mocht het in Brussel weer een negatief resultaat zijn en we zijn er onmiddellijk over eens geworden dat we embryodonatie gaan doen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Lizzy00
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 juni 2015, 15:18

Re: Is er nog hoop?

Bericht door Lizzy00 » 22 september 2015, 19:03

Hoi sylvia88,

Goed dat jullie het eens zijn over donatie. Soms moet je het even wat tijd geven en dan kom je er samen wel uit. Maar goed ook dat ze die uitleg gegeven hebben, anders is het helemaal verwarrend. Het is toch niet niks wat je meemaakt. Ik wens jullie trouwens heel veel succes toe.

Bij ons is er wel zaad gevonden met de tese. Maar het enige probleem was ook dat er geen zaadleiders waren, dusja dan komt er ook geen zaad door. Wij starten nu met ICSI.

Hopelijk komt er toch een oplossing uit de bus die jullie beiden kunnen aanvaarden. Mama en papa worden is meer dan alleen het genenmateriaal doorgeven. Wie gaat dat kindje leren lopen, zijn eerste woordjes leren, verzorgen enzovoort. Het kindje zal jullie mama en papa noemen, en dat zal ook zo zijn. Veel succes!
sept-okt 2015: ICSI 1: neg
dec 2015: ICSI 2: miskraam op 9w
mei 2016: ICSI 3: 2tp neg
aug 2016: ICSI 4 (Jette): 1tp neg
nov 2016: ICSI 5, freeze all,
1tp cyclus december => ZWANGER!! (nog 2 cryo's)

Sylvia88
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 september 2015, 20:07

Re: Is er nog hoop?

Bericht door Sylvia88 » 23 september 2015, 18:58

Dag Lizzy00

Super blij om te horen dat het wel gelukt is bij jullie en ik wens jullie veel succes bij de verdere procedure!

Sylvia88
Berichten: 5
Lid geworden op: 9 september 2015, 20:07

Re: Is er nog hoop?

Bericht door Sylvia88 » 12 oktober 2015, 13:17

Update 2

Ik heb eindelijk een afspraak vastgekregen in Jette!! 18 november is het zover!
Ondertussen willen we niet bij de pakken blijven zitten en zijn naar de voetreflex geweest. Zij heeft mijn cyclus ook terug op gang gekregen na 8 maanden geen eisprong te hebben dus we wouden het zo ook eens bij mijn man proberen oplossen.

Mijn man was onder de indruk van haar wat ze allemaal kon aflezen uit de voeten! Ze gaf ons ook een beetje hoop want ze zei dat het slechte en weinige zaad niks te maken had met zijn liesbreuk maar iets hormonaals. Hij moet nu vitaminen nemen voor de prostaat die een sein geeft aan de hypofyse,.... Heel juist weet ik het niet meer. Het komt er op neer dat ze het beter kan maken! Hopelijk goed genoeg voor Brussel!!!

Anoniem26
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 februari 2019, 15:22

Re: Is er nog hoop?

Bericht door Anoniem26 » 10 maart 2019, 15:48

Sylvia88 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Update 2

Ik heb eindelijk een afspraak vastgekregen in Jette!! 18 november is het zover!
Ondertussen willen we niet bij de pakken blijven zitten en zijn naar de voetreflex geweest. Zij heeft mijn cyclus ook terug op gang gekregen na 8 maanden geen eisprong te hebben dus we wouden het zo ook eens bij mijn man proberen oplossen.

Mijn man was onder de indruk van haar wat ze allemaal kon aflezen uit de voeten! Ze gaf ons ook een beetje hoop want ze zei dat het slechte en weinige zaad niks te maken had met zijn liesbreuk maar iets hormonaals. Hij moet nu vitaminen nemen voor de prostaat die een sein geeft aan de hypofyse,.... Heel juist weet ik het niet meer. Het komt er op neer dat ze het beter kan maken! Hopelijk goed genoeg voor Brussel!!!


Hallo Sylvia,

Ik weet niet of je al dan niet nog aangesloten bent op dit forum maar wil het toch proberen. Ik zou ook graag eens langs gaan bij iemand die voetreflex doet. Ik zit net als jou met het probleem dat ik al maanden geen eisprong heb. Bij wie ben je juist geweest?
Alvast bedankt
22/02/2019 : 1e IUI —> neg
05/04/2019 : 2e IUI —> Zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten